Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Ik was lekker in de hitte aan het werk vandaag, dus heb de kwalificatie niet gezien. Ik ga dan ook niet over dingen op de radio oordelen als ik die niet heb gehoord. Als het in de trant van Raikkonen twee weken terug was, dan vind ik Max een aansteller, als het is zoals Tuesday omschrijft, vind ik het niet meer dan logisch.

En voor de rest moeten een paar mensen hier even een chill pill nemen en voortaan posts eens twee keer lezen voor ze erop reageren. Of wanneer blijkt dat ze posts verkeerd hebben gelezen, dat eens achter zich laten. En ja, ik maak me daar ook vaak genoeg schuldig aan, I know. Maar nu ik het eens een keer van de andere kant meemaak door pas later in te loggen zie ik hoe vervelend dat is. En nee, dit is niet alleen gericht aan de mensen die het hier voor Verstappen hebben opgenomen.

Wings

Zover ik mij herinner gaf Max aan dat de achterkant wegbrak. Een probleem dat eerder verholpen was maar kennelijk weer terug was. Wat is daar mis mee (spreekt voor zich dat ik dat vraag aan de mensen die dit bekritiseren. Heb niet alles gelezen, dus wie de schoen past...)?

Pancake Shield

Oke, ik ga dit nog een keer rustig proberen uit te leggen:

In de vrije trainingen ging het goed met Verstappen, hij zat constant in de top tien en voor Sainz. Maar tijdens de kwalificatie had hij ineens problemen. Ik denk niet dat tussen de vrije trainingen en kwalificaties het team gaat sleutelen aan de wagen. Indien ze dat doen hebben ze de setup van de vrije trainingen naar zeer grote waarschijnlijkheid opgeslagen en is het een koud kunstje om die er terug op te zetten.

Daarmee wil ik dus de conclusie trekken (vanaf de zijlijn) dat het probleem wellicht (ik plak er dus geen zekerheid aan vast) bij Verstappen ligt. Misschien zijn het de zenuwen of de onervarenheid. Ik wil er nu dit nog aan toevoegen: kwalificeren is een vak op zich, we hebben het in het verleden vaker gezien dat bepaalde coureurs beter zijn in racen of in kwalificeren.

Het kwalificatie-duel tussen Sainz en Verstappen staat nu op 6-3. Dat bedoel ik dus met het feit dat Sainz in de kwalificatie de vloer aanveegt met Verstappen. En Verstappen moet dus werken aan zijn kwalificatie, wat ik zeg het kan gewoon simpel zijn dat Verstappen geen kwalificeerder is maar meer een racer. Dat is dus geen uitzondering of iets slechts. In het ergste geval is het gewoon de zenuwen of onervarenheid, wat hij zichzelf dus kan aanleren.

Ik heb het dus niet over vrije trainingen of over de punten of wat dan ook. Ik heb het hier specifiek over het 'probleem' Verstappen vs kwalificatie. Daarmee zeg ik dus niks over of hij sneller was in de vrije trainingen of over dat hij in punten voor Sainz staat. Ik heb het hier specifiek over de kwalificeerder Max Verstappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Grotendeels eens. Hij zou er inderdaad aan mogen werken. De verdienste is in dit geval echter imo niet zozeer het goed kwalificeren van Sainz, maar meer het falen van (de auto van?) Maxin de qwali. Vandaar dat ik ' de vloer aanvegen met', hier wat ongepast vond. ;)

Perton

Naja als het een gebrek aan kwaliteit van Max is, dan is sainz dus gewoon beter en veegt ie wel de vloer aan om de doodsimpele reden dat hij wél weet te presteren. Dit overigens in het algemeen. Ik Had ook coureurs x en y kunnen noemen.

Jozef

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 23:37:45Ik denk niet dat tussen de vrije trainingen en kwalificaties het team gaat sleutelen aan de wagen. Indien ze dat doen hebben ze de setup van de vrije trainingen naar zeer grote waarschijnlijkheid opgeslagen en is het een koud kunstje om die er terug op te zetten.

Dit klopt niet, vanaf dat je in Q1 de pitstraat verlaat is de auto technisch gezien in parc fermé en mogen alleen nog maar heel eenvoudige wijzigingen gedaan worden, zoals de afstelling van de voorvleugel. Wijzigingen aan de ophanging, die heel veel effect hebben, mogen niet meer.

Het is inderdaad wel zo dat VT3 gewoonlijk wordt gebruikt om brandstofverbruik en bandenslijtage te bestuderen ter voorbereiding van de race. Maar aan het einde van VT2 is de afstelling nog niet altijd perfect, dus wordt er op vrijdagavond nog gesleuteld. Als dan zaterdagochtend blijkt dat het plaatje nog niet helemaal klopt, moet je wel nog dingen gaan veranderen natuurlijk.

Tuesday

Er schijnt overigens wel degelijk een probleem te zijn geweest met de auto, meer bevestiging zal daar later vandaag vast nog wel van komen; http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9217
Tja, als iemand 5 tiende langzamer is als in FP3 terwijl iedereen zich dik verbeterd, dan weet je al wel dat het niet aan de rijder zelf ligt.

C.G. de Beaufort

"We hebben het probleem dat mijn kwalificatie heeft verstoord gevonden. Het had een technische oorzaak, die te maken heeft met de driveability", aldus Max, die tijdens de kwalificatie flink te kampen had met overstuur.

Ah, een technische oorzaak. Welnu, weer iets wat Max in z'n bagage kan steken. Go, Max!

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 23:37:45
Het kwalificatie-duel tussen Sainz en Verstappen staat nu op 6-3. Dat bedoel ik dus met het feit dat Sainz in de kwalificatie de vloer aanveegt met Verstappen. En Verstappen moet dus werken aan zijn kwalificatie, wat ik zeg het kan gewoon simpel zijn dat Verstappen geen kwalificeerder is maar meer een racer. Dat is dus geen uitzondering of iets slechts. In het ergste geval is het gewoon de zenuwen of onervarenheid, wat hij zichzelf dus kan aanleren.

Ik heb het dus niet over vrije trainingen of over de punten of wat dan ook. Ik heb het hier specifiek over het 'probleem' Verstappen vs kwalificatie. Daarmee zeg ik dus niks over of hij sneller was in de vrije trainingen of over dat hij in punten voor Sainz staat. Ik heb het hier specifiek over de kwalificeerder Max Verstappen.

Verstappen heeft nog niet zo lang geleden (en corrigeer me als ik het mis heb) gezegd dat hij kwalificeert met een long-run afstelling en niet de focus heeft liggen op de kwalificatie. Een keuze dus. Kun je wel over blijven vallen dat Sainz sneller is dan Verstappen tijdens de kwalificatie, ik (en nu praat ik over mijzelf) kijk naar de prestatie over een heel weekend. Ik vind het dus wel erg selectief om telkens te roepen 'jamaar Sainz is sneller tijdens de kwalificatie'. Ik geloof niet dat het een probleem is en ook niet dat het als zodanig wordt gezien door Verstappen. Natuurlijk is het leuk als Verstappen op elk vlak Sainz verslaat maar voor nu vind ik het prima dat hij de focus op zondag heeft liggen. Daar worden immers de punten behaald.

Wings

Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 08:18:06
Er schijnt overigens wel degelijk een probleem te zijn geweest met de auto, meer bevestiging zal daar later vandaag vast nog wel van komen; http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9217
Tja, als iemand 5 tiende langzamer is als in FP3 terwijl iedereen zich dik verbeterd, dan weet je al wel dat het niet aan de rijder zelf ligt.

Waren daar serieus twijfels over dan? Leek mij wel helder dat er problemen waren.

Wings

Citaat van: Perton op 05 juli 2015 - 01:34:25
Naja als het een gebrek aan kwaliteit van Max is, dan is sainz dus gewoon beter en veegt ie wel de vloer aan om de doodsimpele reden dat hij wél weet te presteren. Dit overigens in het algemeen. Ik Had ook coureurs x en y kunnen noemen.

Mee oneens. Het uiteindelijk doel is bepalend en dat is het scoren van punten. Er zijn verschillende manieren om dit doel te bereiken. De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling. Uiteindelijk gaat het er om waar je op zondagmiddag, na het zwart-wit geblokt, eindigt.

Bovendien vind ik iemand verslaan niet per definitie de vloer aanvegen met iemand. Het contrast tussen beiden is te klein om te roepen dat de één de vloer aanveegt met de ander. Beiden zijn aan elkaar gewaagd. Dan is de één fractioneel sneller, een andere keer is het de ander. Geen idioot grote contrasten. Verder dan dat Sainz voor Verstappen start en Verstappen voor Sainz in het klassement staat, kom ik dan ook niet.

Perton

Goed nogmaals dan: het gaat daarbij puur om de kwalificatie. Dat het om de race gaat, dat snapt elke clown natuurlijk wel. Maar puur in de kwalificatie doet sainz het beter. Dat Is ook helemaal niet erg. Tenslotte deed rosberg het vorig jaar ook beter in de kwalificatie,  maar werd hamilton kampioen. Ik snap dus niet zo goed wat het issue Is wanneer wordt gezegd dat sainz het beter doet. Nu lijk jij gezien je reactie op pancake gelukkig niet tot dat kamp te behoren, dus je hoeft je ook niet aangesproken te vielen verder.

Wings

Een kwalificatie is een onderdeel van een groot geheel waar het meetpunt op zondagmiddag ligt, na de race. Je kunt het niet op zichzelf staand beoordelen omdat het simpelweg niet op zichzelf staat. Daarom schreef ik: "De één doet dat door te proberen om zover als mogelijk voorin te starten, de ander levert 1-2 plaatsen in voor een betere race-afstelling".  En tot welk kamp ik daarmee behoor of niet, interesseert me verder geen reet en laat ik mijn reacties zeker niet door beïnvloeden (algemene opmerking).

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juli 2015 - 11:05:14
Citaat van: Ruby Tuesday op 05 juli 2015 - 08:18:06
Er schijnt overigens wel degelijk een probleem te zijn geweest met de auto, meer bevestiging zal daar later vandaag vast nog wel van komen; http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9217
Tja, als iemand 5 tiende langzamer is als in FP3 terwijl iedereen zich dik verbeterd, dan weet je al wel dat het niet aan de rijder zelf ligt.

Waren daar serieus twijfels over dan? Leek mij wel helder dat er problemen waren.
nou, ik dacht meer dat ie de mist in was gegaan met zn afstelling, dat zou ik hem dan toch wel (groten)deels aanrekenen. Maar nu lijkt het toch meer een probleem te zijn waar hij niet veel/niks aan kan doen. Als dat voor de race allemaal weer in orde is dan hoop ik dat ie vanmiddag de boel kan rechtzetten.

Van Wijk

Als het echt een technisch probleem was tijdens de Qualificatie  moet ik mijn meningen herzien.
Dan heb ik ook begrip voor zijn opmerkingen over de boardradio.....