Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: Mickey op 04 juli 2015 - 16:05:17
Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 15:52:02
Ja, maar volgens mij gaat het team niet tussen de vrije training en de kwalificatie liggen sleutelen aan die auto. En zelfs al zou dat zo zijn, dan zit je nog altijd met het feit dat ze dan die instellingen volgens mij vrij makkelijk kunnen terugzetten. Als ik het zo (vanaf de zijlijn) moet beoordelen, lijkt het mij toch te zitten bij Verstappen. Of het de zenuwen zijn, onervarenheid of iets anders durf ik niet te zeggen. Maar Sainz veegt voor alsnog makkelijk met hem de vloer aan in de kwalificatie.

Het probleem leek mij overigens ook niet iets wat zo 1-2-3 is opgelost. Dus de ''makkelijke" punten die hij in Silverstone zou halen, zijn denk ik ver uit zicht.

Er was iets goed mis met de afstelling, zoveel was duidelijk. En dat Sainz de vloer met hem aanveegt in kwalificatie is een nogal opportunistische stelling, als je vt1,2 en drie erbij pakt.

Potjandorie, ik was helemaal vergeten dat de vrije trainingen ook tot de kwalificaties behoren. 
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Ruby Tuesday op 04 juli 2015 - 16:17:23
Citaat van: Van Wijk op 04 juli 2015 - 16:03:40
Om dit even aan vullen:
Verstappen is echt wel een goede rijder en toptalent, echter ik denk niet dat maar 1 iemand
van de collega forum leden zo openbaar kan of mag afgeven op zijn werkgever.
( eigelijk zegt hij over de boardradio ,het ligt niet aan mij maar aan jullie ).
Zeg niet wat er k......t is, vraag of er een oplossing is.....
Klagen over grip en tractie.....sorry Max, je was echt niet de enige.
Het zal ongetwijfeld met zijn leeftijd te maken hebben.
Volgens mij wordt meer dan 90% van de teamradio nl niet uitgezonden.

Precies dit.

Van Wijk

@ruby en Mickey.
Voordat jullie mij zien als negatief over Max....ik vind het fantastisch wat hij doet.
En inderdaad, hij is waarschijnlijk super gefrustreerd aan het rond rijden geweest, en ja ,wellicht hield hij er geen rekening mee dat het uitgezonden werd....
Toch, hier mag hij toch best op gewezen worden.....en geloof mij , dat gebeurt ook.

Jehoentelaar

Citaat van: Mickey op 04 juli 2015 - 16:20:53
Citaat van: Jehoentelaar op 04 juli 2015 - 16:12:30
Hoezo is dat opportunistisch? Zover ik weet horen de vrije trainingen niet bij de kwalificaties, dus dat Sainz met hem de vloer aanveegt in de kwalificaties is waar. Of mogen we omdat het Verstappen is nu geen kritiek uiten omdat het met wat losse vrije trainingen wel goed gaat?

Tuurlijk mag dat, maar het is gewoon opportunistisch om dat te gaan roepen als hij in de vt's niet één keer voor 'm stond. Lijkt me geen woord Turks bij, dus wat moet ik nog uitleggen?

Dan doen we het gewoon zo:

1) Uitspraak Pancake: in de kwalificaties veegt Sainz de vloer aan met Verstappen.
2) Reactie Mickey: nee, want in de vrije trainingen stond Sainz niet een keer voor Verstappen.

Zie je waar het fout gaat? Pancake heeft het expliciet over de kwalificaties. Jij neemt, al dan niet per ongeluk, aan dat de vrije trainingen onderdeel zijn van de kwalificaties. Immers, als je een oordeel velt over de prestaties in de kwalificaties neem je alleen de prestaties in de kwalificaties mee. Aangezien jij de vrije trainingen meeneemt in het oordeel ga ik er vanuit dat je de vrije trainingen ten onrechte tot de kwalificaties rekent.

Mickey

Ja, ik zie waar het fout gaat, daar waar jij mijn woorden verdraait. Ik zeg namelijk niet "Nee,...". Lees nog maar eens na. Men heeft hier nogal moeite met begrijpend lezen soms.

Zal ik het anders in Jip-en-Janneke-taal uitleggen voor je?

1 Sainz was sneller in qwali.  Ja.
2 Max was het hele weekend sneller.
3 Iemand stelt vast dat Sainz de vloer aanveegt met Max in qwali.

Let op.

4 Er volgde geen ontkenning van dit feit.ik duidde zelfs nog het woord 'kwalificatie' dus begreep precies wat bedoeld werd.
5 Om het simpel te zeggen,  het is nogal makkelijk om dat te gaan roepen.

Duidelijk nu?

Jehoentelaar

Haha, stop eens met trollen. Je legt nu uitstekend uit dat je nog altijd niet snapt dat als iemand sneller is in de kwalificatie, deze persoon sneller is in de kwalificatie.

Pak een glaasje fris en ga lekker wat lezen zou ik zeggen.

janke

Sainz is (ook) gewoon retegoed. Het is Verstappen voor en Verstappen na in (bijna) héél Nederland. Maar dat zijn we wel gewend hè. ;) Die jongen moet nog veel leren. Maar dat kan ook niet anders. Jong, onervaren. Doet het aardig, niet meer dan dat. Al dat overdreven hosanna. Precies hetzelfde als toen zijn vader begon in de F1. Je mag niets negatiefs zeggen/denken, je wordt gelijk opgevreten. Jammer maar het zij zo. Morgen iig kan hij aan de bak om wat punten te sprokkelen, zal geen makkie worden, volgens mij.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 04 juli 2015 - 16:22:53
@ruby en Mickey.
Voordat jullie mij zien als negatief over Max....ik vind het fantastisch wat hij doet.
En inderdaad, hij is waarschijnlijk super gefrustreerd aan het rond rijden geweest, en ja ,wellicht hield hij er geen rekening mee dat het uitgezonden werd....
Toch, hier mag hij toch best op gewezen worden.....en geloof mij , dat gebeurt ook.
zou best kunnen, geen idee. Ik vond het zelf niet zo schokkend, maar als het team het niet ok vond dan zullen ze m daar ongetwijfeld op wijzen. Toch denk ik dat ze liever hebben dat ie problemen direct over de radio meldt ipv vanavond bij de koffie.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 13:03:05
Mwah, als je Verstappen nu al gelijk in een topteam gooit, kan je hetzelfde effect krijgen als wat Verstappen senior had. Die had in zijn eerste jaar Schumacher in de Benetton naast zich en dat liep helemaal op niks uit. Mede ook door zijn eigen fouten, maar die moest vervolgens wel ieder jaar harken om een plaatsje te veroveren.

Is dat zo? Of is Max meer getalenteerd? Los daarvan was die B194 een maatpak voor Schumacher en weten we dat niet iedereen daarmee overweg kon. Zelfs geen ervaren rotten als Alesi en Berger. Dus. Maar het zijn andere type rijders. Ik denk niet dat Max dezelfde fouten maakt als zijn vader en Jos inmiddels ook wat wijzer is. Aangezien het 4 handen op één buik zijn komt dat wel goed. Maar waar hebben we het over: Max naar Ferrari. Kom nou! Dat gaat echt niet gebeuren.

CitaatOverigens heb ik echt het idee, dat dit een hele Nederlandse tamtam is. Want tot zover ik links en rechts lees zijn de kandidaten vooral Bottas, Hulkenberg en Ricciardo. Nergens wordt echt de naam van Verstappen genoemd behalve in de Nederlandse media.

Agree. Geloof ik ook niet. Even los van 'het feit' dat vaak in eigen land geruchten het eerst opduiken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 04 juli 2015 - 18:55:15
Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 13:03:05
Mwah, als je Verstappen nu al gelijk in een topteam gooit, kan je hetzelfde effect krijgen als wat Verstappen senior had. Die had in zijn eerste jaar Schumacher in de Benetton naast zich en dat liep helemaal op niks uit. Mede ook door zijn eigen fouten, maar die moest vervolgens wel ieder jaar harken om een plaatsje te veroveren.

Is dat zo? Of is Max meer getalenteerd? Los daarvan was die B194 een maatpak voor Schumacher en weten we dat niet iedereen daarmee overweg kon. Zelfs geen ervaren rotten als Alesi en Berger. Dus. Maar het zijn andere type rijders. Ik denk niet dat Max dezelfde fouten maakt als zijn vader en Jos inmiddels ook wat wijzer is. Aangezien het 4 handen op één buik zijn komt dat wel goed. Maar waar hebben we het over: Max naar Ferrari. Kom nou! Dat gaat echt niet gebeuren.

CitaatOverigens heb ik echt het idee, dat dit een hele Nederlandse tamtam is. Want tot zover ik links en rechts lees zijn de kandidaten vooral Bottas, Hulkenberg en Ricciardo. Nergens wordt echt de naam van Verstappen genoemd behalve in de Nederlandse media.

Agree. Geloof ik ook niet. Even los van 'het feit' dat vaak in eigen land geruchten het eerst opduiken.
Het wordt in het buitenland nu ook wel gemeld, maar wel nog steeds met als bron de telegraaf, die weer een bron bij Ferrari zegt te hebben. Maar volgens mij geldt voor de andere coureurs ook dat het nog niet veel meer is dan geruchten, alleen bij Bottas lijkt er daadwerkelijk wat meer aan de hand.

Wings

Mja, de statistieken ten spijt, een teken aan de wand dat Max hot is.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 16:22:05
Potjandorie, ik was helemaal vergeten dat de vrije trainingen ook tot de kwalificaties behoren.

Potjandorie, ik was helemaal vergeten dat punten op zaterdag werden verdeeld.

Als je zo cijfergeil bent doet Max het gewoon beter. Hij staat 14de met 10 punten, Sainz 15de met 9 punten.

Jehoentelaar

De post van Pancake was dan ook in reactie van Mickey, welke de vrije trainingen en de kwalificaties betrof. Maar het is blijkbaar nog steeds nodig op dit forum om elke post te voorzien van duizend disclaimers om ontsporingen in discussies te voorkomen.

Mickey

Ach, als mensen gewoon wat beter zouden lezen en niet zo opgefokt achter hun toetsenbordje zitten, zou dat ook al veel schelen.

Jehoentelaar

Klopt. Ik vraag me al langer af waarom dat af en toe niet goed wil gaan.