Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Wellicht is de interesse voor Verstappen pas voor 2017 en laten ze Raikkonen nog een jaartje blijven? Ik denk trouwens niet dat je een groot talent als Verstappen als 2e coureur kunt halen. Ik denk dat ie heel snel het niveau van de echte toppers gaat halen, dus vroeg of laat zal ie Vettel gaan verslaan. Wat dat betreft zie ik m liever naast Hamilton of Alonso instappen ;)

Pancake Shield

Mwah, als je Verstappen nu al gelijk in een topteam gooit, kan je hetzelfde effect krijgen als wat Verstappen senior had. Die had in zijn eerste jaar Schumacher in de Benetton naast zich en dat liep helemaal op niks uit. Mede ook door zijn eigen fouten, maar die moest vervolgens wel ieder jaar harken om een plaatsje te veroveren.

Overigens heb ik echt het idee, dat dit een hele Nederlandse tamtam is. Want tot zover ik links en rechts lees zijn de kandidaten vooral Bottas, Hulkenberg en Ricciardo. Nergens wordt echt de naam van Verstappen genoemd behalve in de Nederlandse media.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

rafael25

Prachtig compliment, maar geeft mij aan dat het Silly Season echt begonnen is.
Mijn gevoel zegt nog steeds dat Dr Marko hem never nooit laat gaan!

Kootje

Max zelf zei onlangs nog helemaal niet klaar te zijn voor 'n topteam en sowieso nog 2 jaartjes bij STR te blijven rijpen.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 04 juli 2015 - 13:15:58
Max zelf zei onlangs nog helemaal niet klaar te zijn voor 'n topteam en sowieso nog 2 jaartjes bij STR te blijven rijpen.
toch ziet ie Ferrari wel zitten; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/327672/verstappen-over-ferrari-gerucht-betekent-dat-ik-goed-bezig-ben/
Maar goed, volgend jaar zie ik niet gebeuren. Dan wachten ze denk ik nog liever een jaartje af en geven ze Kimi nog een seizoen. Bottas heeft ook nog een lopend contract en Ferrari schijnt de afkoopsom te hoog te vinden. Bottas lijkt mij op zich wel de ideale 2e rijder naast Vettel, maar mocht Ferrari echt op zoek zijn naar een toprijder (voor de toekomst) dan zou Verstappen wel eens helemaal boven aan het lijstje kunnen staan. Maar voor 2016 zie ik het nog niet gebeuren.

Jehoentelaar

Voor elk gerucht over een mogelijk vrijkomende plek komen geruchten over een switch van Max. Nou ja, behalve bij Manor dan.

Van Wijk

Onmogelijk voor de engineer van Max om hier aan te doen. ( slechte kwalificatie )
Als je feedback van de rijder krijgt waar je  niets mee kan.

Pancake Shield

Zoals ik al zei in het race-topic. Het is gewoon weer een slechte kwalificatie van de jonge Nederlander en hij moet daar toch echt iets aan gaan doen. Dit blijft natuurlijk wel doortikken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

maar van Wijk (Coulthard) heeft wel een punt. Max is samen met zn team verantwoordelijk voor de afstelling, als je in kwalificatie een halve seconde langzamer bent als in FP 3 dan gaat het ergens niet goed. En dit is niet de eerste keer. Met zn snelheid en kwalificatiekwaliteiten zit het verder volgens mij wel goed.

Pancake Shield

Ja, maar volgens mij gaat het team niet tussen de vrije training en de kwalificatie liggen sleutelen aan die auto. En zelfs al zou dat zo zijn, dan zit je nog altijd met het feit dat ze dan die instellingen volgens mij vrij makkelijk kunnen terugzetten. Als ik het zo (vanaf de zijlijn) moet beoordelen, lijkt het mij toch te zitten bij Verstappen. Of het de zenuwen zijn, onervarenheid of iets anders durf ik niet te zeggen. Maar Sainz veegt voor alsnog makkelijk met hem de vloer aan in de kwalificatie.

Het probleem leek mij overigens ook niet iets wat zo 1-2-3 is opgelost. Dus de ''makkelijke" punten die hij in Silverstone zou halen, zijn denk ik ver uit zicht.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Van Wijk

Om dit even aan vullen:
Verstappen is echt wel een goede rijder en toptalent, echter ik denk niet dat maar 1 iemand
van de collega forum leden zo openbaar kan of mag afgeven op zijn werkgever.
( eigelijk zegt hij over de boardradio ,het ligt niet aan mij maar aan jullie ).
Zeg niet wat er k......t is, vraag of er een oplossing is.....
Klagen over grip en tractie.....sorry Max, je was echt niet de enige.
Het zal ongetwijfeld met zijn leeftijd te maken hebben.

Mickey

Citaat van: Van Wijk op 04 juli 2015 - 14:46:40
Onmogelijk voor de engineer van Max om hier aan te doen. ( slechte kwalificatie )
Als je feedback van de rijder krijgt waar je  niets mee kan.

Welke feedback bedoel je precies? Heb jij meer gehoord dan alleen datgene wat op de boordradio te horen was, of baseer je je op die drie zinnen die de regie liet horen?

Citaat van: Pancake Shield op 04 juli 2015 - 15:52:02
Ja, maar volgens mij gaat het team niet tussen de vrije training en de kwalificatie liggen sleutelen aan die auto. En zelfs al zou dat zo zijn, dan zit je nog altijd met het feit dat ze dan die instellingen volgens mij vrij makkelijk kunnen terugzetten. Als ik het zo (vanaf de zijlijn) moet beoordelen, lijkt het mij toch te zitten bij Verstappen. Of het de zenuwen zijn, onervarenheid of iets anders durf ik niet te zeggen. Maar Sainz veegt voor alsnog makkelijk met hem de vloer aan in de kwalificatie.

Het probleem leek mij overigens ook niet iets wat zo 1-2-3 is opgelost. Dus de ''makkelijke" punten die hij in Silverstone zou halen, zijn denk ik ver uit zicht.

Er was iets goed mis met de afstelling, zoveel was duidelijk. En dat Sainz de vloer met hem aanveegt in kwalificatie is een nogal opportunistische stelling, als je vt1,2 en drie erbij pakt.

Jehoentelaar

Hoezo is dat opportunistisch? Zover ik weet horen de vrije trainingen niet bij de kwalificaties, dus dat Sainz met hem de vloer aanveegt in de kwalificaties is waar. Of mogen we omdat het Verstappen is nu geen kritiek uiten omdat het met wat losse vrije trainingen wel goed gaat?

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 04 juli 2015 - 16:03:40
Om dit even aan vullen:
Verstappen is echt wel een goede rijder en toptalent, echter ik denk niet dat maar 1 iemand
van de collega forum leden zo openbaar kan of mag afgeven op zijn werkgever.
( eigelijk zegt hij over de boardradio ,het ligt niet aan mij maar aan jullie ).
Zeg niet wat er k......t is, vraag of er een oplossing is.....
Klagen over grip en tractie.....sorry Max, je was echt niet de enige.
Het zal ongetwijfeld met zijn leeftijd te maken hebben.
daar is nou net die radio voor uitgevonden, om informatie uit te wisselen. Ok, dat kan met een stuk minder emotie, maar goed, dat hoor je bij andere coureurs ook. Blijkbaar raken ze dan in een soort van paniek oid. En ze staan er op zo'n moment echt niet bij stil dat het mogelijk ook uitgezonden kan worden. Volgens mij wordt meer dan 90% van de teamradio nl niet uitgezonden.

Mickey

Citaat van: Jehoentelaar op 04 juli 2015 - 16:12:30
Hoezo is dat opportunistisch? Zover ik weet horen de vrije trainingen niet bij de kwalificaties, dus dat Sainz met hem de vloer aanveegt in de kwalificaties is waar. Of mogen we omdat het Verstappen is nu geen kritiek uiten omdat het met wat losse vrije trainingen wel goed gaat?

Tuurlijk mag dat, maar het is gewoon opportunistisch om dat te gaan roepen als hij in de vt's niet één keer voor 'm stond. Lijkt me geen woord Turks bij, dus wat moet ik nog uitleggen?