Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:15:03

Maar goed, pa Jos is zelf zo'n beetje in alle valkuilen getrapt dus die weet waar ze zitten.  ;D

Valkuilen? Gewoon poen verdiend in belammerde auto's. Buiten de Benetton dan. Voor de rest was het niks. Dat wist pa en zijn super boekhouder Rothengatter. Het ging gewoon om geld  verdienen. Niks meer, niks minder.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: janke op 24 juni 2015 - 21:01:58
Citaat van: Hamilton#44 op 24 juni 2015 - 15:15:03

Maar goed, pa Jos is zelf zo'n beetje in alle valkuilen getrapt dus die weet waar ze zitten.  ;D

Valkuilen? Gewoon poen verdiend in belammerde auto's. Buiten de Benetton dan. Voor de rest was het niks. Dat wist pa en zijn super boekhouder Rothengatter. Het ging gewoon om geld  verdienen. Niks meer, niks minder.
Van Rothengartter wist ik dat hij geld wilde verdienen, maar Jos toch niet? Of heb ik destijds minder mee gekregen dan ik dacht?

Hamilton#44

Ja hoezo ging het om geld? Verstappen zou gratis instappen bij een (sub)topteam hoor.

Perton

Verstappen weigerde lange tijd te betalen voor een stoeltje, maar da's natuurlijk wat anders dan dat ie achter het geld aan ging.

gloudiesaurus

Wat anders, wie gaan er dit weekend naar Italia a Zandvoort?
Ik ben er op zondag  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Huub Rothengatter was een manager. Natuurlijk zit ie achter geld aan. Zou gek zijn als het niet zo zou zijn.

En Jos? Die is nooit een uitgesproken geldwolf geweest. Waar dat vandaan komt is mij een raadsel.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 25 juni 2015 - 17:33:40
Huub Rothengatter was een manager. Natuurlijk zit ie achter geld aan. Zou gek zijn als het niet zo zou zijn.

En Jos? Die is nooit een uitgesproken geldwolf geweest. Waar dat vandaan komt is mij een raadsel.

Het enige toen je geldwolf hoorde was toen Verstappen in 2006 niet voor het A1GP-team van Lammers op Zandvoort wilde rijden omdat hij zijn salaris niet kreeg. Toen vonden sommige mensen hem een geldwolf. Maar goed, wie gaat er wel naar het werk als hij geen salaris krijgt?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Was het niet net iets anders? Volgens mij had ie zijn salaris van het eerste seizoen wel gekregen, maar pas heel laat en na tussenkomst van die sjeik. Voor seizoen 2 wilde hij dan ook een bankgarantie ipv weer een poos te moeten wachten of ie wel of niet een keer zijn geld krijgt.

De kritiek was dan ook meer."Dat ie meer aan geld dan aan de fans dacht"

janke

Jos Verstappen was een uitgesproken talent. Kwam (te) snel bij een topteam. Dat ging mis. Daarna Simtek, Arrows, Minardi,en weet ik wat nog meer, geen wagens waar je  mee kon scoren. Hij heeft zich geloof ik nooit ingekocht, werd alleen maar betaald. Rothengatter ging het alleen maar om vette contracten. Is toch vaak genoeg aangehaald dat die Rothengatter Jos zijn carriere alleen maar heeft verklo..?  Met toestemming van Verstappen. Bandenman Kees vd Grind heeft er wat over verteld in RTLGP magazine. BTW, ik heb het niet over geldwolf gehad, Jos heeft zich laten leiden door een slecht manager, dat is alles wat ik probeer te zeggen. Volgens mij is Willie Weber zijn eerste geweest, en daar is hij toen mee gestopt. Foutje.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Is toch positief dat hij zich nooit heeft ingekocht? Waarom klinkt het ineens alsof je het negatief bedoeld?




Perton

Het is ook niet alsof Verstappen gratis bij Ferrari kon rijden maar bij Tyrrell 10 miljoen verdiende en daarom maar voor Tyrrell koos.

Jehoentelaar

Aangezien zelfs Alonso hier is beticht van kiezen voor het geld kijk ik inmiddels nergens meer van op.

0634

Volgens mij post jij hier overigens ook alleen maar voor het geld.

Matthijs

Het is altijd makkelijk om Rothengatter de schuld te geven, maar Jos Verstappen heeft zelf ook niet het maximale uit zijn carrière gehaald. Als het echt zo'n wereldtalent was, dan had hij teamgenoten als De la Rosa, Salo en Wilson royaal moeten verslaan maar dat lukte niet. Ook wisselde hij vaak wereldacties af met blunders, waardoor zijn ster nooit helemaal kon stralen. Denk nog eens terug aan 2001. Eerst rijdt hij de sterren van de hemel op een natte baan in Maleisië (vechtend met Hakkinen om een plek), om vervolgens twee weken later Montoya van de baan te rijden als hij gelapt wordt. Misschien remde Montoya inderdaad wel eerder dan normaal, maar Verstappen was de grote schlemiel. Dan mag je als manager Rothengatter ook weer alles proberen te lijmen. Of neem 2003 Brazilië: hij was fenomenaal in de regen en reed zelfs voor latere racewinnaar Fisichella. Hij was op weg naar het podium met de Minardi en misschien zelfs wel de overwinning. Helaas gleed hij van de baan.

Verstappen heeft zelf niet het maximale uit zijn carrière gehaald. Gelukkig was het altijd een genot om naar te kijken.

Gerard

Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2015 - 16:06:31
Wat anders, wie gaan er dit weekend naar Italia a Zandvoort?
Ik ben er op zondag  :)

Ik zou e dolgraag bij willen zijn maar ik kan niet :(