Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Heeft Verstappen niet gewoon een driejarige deal met Red Bull?

Kootje


Tuesday

dat weet ik, die discussie hebben we ook al eerder gevoerd hier, dus dat ga ik niet overdoen. In bovenstaande post heb ik verder geen rekening gehouden met contracten.

0634

Dan zou ik als ik Ferrari was voor Hamilton gaan.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 22 juni 2015 - 22:19:10
Dan zou ik als ik Ferrari was voor Hamilton gaan.
ik niet, net als ik momenteel ook niet voor Max zou gaan met Vettel al aan boord. Maar goed, mocht Hamilton echt perse willen en Ferrari wil hem ook graag dan zou dat denk ik geen eens onmogelijk zijn ondanks zn nieuwe Mercedes contract. En aangezien de toekomst van Red Bull er voor de resterende contractjaren niet zo goed uitziet of misschien wel helemaal niet meer bestaat zie ik Max wel degelijk als een beschikbare optie voor topteams.

0634

Ik sluit het niet uit, de wereld van de F1 is vreemd. Maar ik zie het niet heel snel gebeuren. Bottas, Hulkenberg of zelfs Ricciardo zie ik eerder gebeuren.

Hamilton#44

Citaat van: Ruby Tuesday op 22 juni 2015 - 20:19:29
het ligt er ook een beetje aan wat ze willen bij Ferrari. Ik zou het voorlopig nog ff met Kimi aankijken en later in het seizoen een beslissing nemen. Een coureur als Bottas, Hulkenberg of Nasr zou als 2e coureur wellicht een goede optie zijn, Ricciardo weet ik niet of Vettel dat ziet zitten en Max; die zou ik als topcoureur de komende jaren niet naast me willen hebben. Maar goed, als Ferrari juist wel een coureur wil die Vettel het vuur aan de schenen kan leggen dan zou Max (of Ricciardo) misschien wel een optie zijn.

Zoals Kimi op dit moment presteert kan je er ook makkelijk een andere coureur neerzetten voor een fractie van de loonkosten.
Dat is ook de reden waarom Ferrari twijfelt over Raikkonen. De prijs/kwaliteit verhouding is een beetje scheef.
Als kim voor een paar miljoen op de loonlijst zou staan, hoorde je Ferrari er niet over denk ik of in ieder geval een stuk minder.
Punt is dat hij het salaris van een wereldkampioen heeft.

Matthijs

Ondertussen kijk ik met één oog naar de testtijden (http://www.motorsport.com/live-text/red-bull-ring-formula-1-testing), maar Verstappen is wel weer heel indrukwekkend bezig hoor. Natuurlijk rijdt hij tussen voornamelijk rookies, maar elke keer als hij op de baan is, is hij in zijn eerste getimede lap direct (seconden!) sneller dan de rest. Droog of nat.

BMW.WilliamsF1

Testen gaat nog door tot 8 uur vanavond. Zou leuk zijn als Max iig dik voor Ocon blijft. Wordt die ook meteen ff op zijn plek gezet haha :D

Matthijs

Ocon is Verstappen nu voorbij. Maar volgens mij rijdt Verstappen op Soft en Ocon op Supersoft.

Perton

Citaat van: Matthijs op 23 juni 2015 - 16:03:05
Ondertussen kijk ik met één oog naar de testtijden (http://www.motorsport.com/live-text/red-bull-ring-formula-1-testing), maar Verstappen is wel weer heel indrukwekkend bezig hoor. Natuurlijk rijdt hij tussen voornamelijk rookies, maar elke keer als hij op de baan is, is hij in zijn eerste getimede lap direct (seconden!) sneller dan de rest. Droog of nat.
Da's toch een beetje Verstappen zijn ding? net als die training in Monaco waarin die tweede werd. Het is juist dat ie tot nu toe (Oostenrijk niet meegerekend, want daarin was ie veruit stukken beter dan Sainz) op de cruciale momenten wat miste. Dus eerlijk gezegd vind ik dat niet zo verbazingwekkend. Wel indrukwekkend hoor, voor men weer gaat miepen over dat ik negatief zou zijn. Maar dus niet verbazingwekkend ;).

Ik kijk erg uit naar de komende races. Ik denk dat Verstappen echt een flinke sprong kan maken ten opzichte van Sainz.

Matthijs

Je hebt gelijk. De kracht van Verstappen lijkt vooralsnog te zijn dat hij direct snel is, de kracht van Sainz lijkt vooralsnog te zijn dat hij snel is op het beslissende moment (lees Q2 of Q3). Ik vind het een uitstekende teambattle en ik kijk uit naar circuits als Silverstone, Hongaroring en Spa.

Hamilton#44

Wel met de kanttekening dat Sainz meestal niet echt sneller is, hij is alleen net iets beter op het moment dat het moet.
Of Verstappen iets minder, ligt eraan hoe je het bekijkt.

Dat is wel grotendeels te herleiden naar leeftijd en ervaring natuurlijk.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 24 juni 2015 - 08:20:09
Je hebt gelijk. De kracht van Verstappen lijkt vooralsnog te zijn dat hij direct snel is, de kracht van Sainz lijkt vooralsnog te zijn dat hij snel is op het beslissende moment (lees Q2 of Q3). Ik vind het een uitstekende teambattle en ik kijk uit naar circuits als Silverstone, Hongaroring en Spa.

Klopt, en dit heeft met ervaring te maken. Verstappen zegt zelf dat hij de auto steeds beter onder controle krijgt en daarom ook meer tijd om aan knopjes etc. te draaien tijdens het rijden. Met deze fijn-afstellingen zou hij nog net het laatste beetje uit de auto kunnen halen.

Hopelijk trekt Verstappen de lijn uit Oostenrijk door, want daar had hij Sainz het hele weekend in zijn zak  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Verstappen heeft ook zo'n beetje alles al meegemaakt nu in acht races tijd.  ;D

De hemel ingeprezen, zware crash gemaakt, de kop van jut geweest, ruzie gehad.

Dat mannetje is mentaal zo ijzersterk, dat gecombineerd met zijn snelheid. Het enige wat Nederland nog van een wereldtitel F1 kan afhouden is een extreem slecht geplande carriere denk ik.

Maar goed, pa Jos is zelf zo'n beetje in alle valkuilen getrapt dus die weet waar ze zitten.  ;D