Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Ruby Tuesday op 20 juni 2015 - 20:57:04
vind ik verder niet zo belangrijk. Hij heeft zich weer mooi laten zien.

Jamaar het gaat om zondag.

0634

Citaat van: janke op 20 juni 2015 - 21:08:38
Citaat van: Perton op 20 juni 2015 - 20:44:44
Maar goed, da's elk weekend wel een beetje de angst, dat het in de race achteruit gaat. Als ie tiende wordt, zou ik het al mooi vinden.
Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 20:41:25
Mooi moment overstuur. Corrigeerde hij fraai. Goed weekend tot nu toe. Vrees wel een beetje voor de racepace van STR, maar so far so good.
Citaat van: Perton op 20 juni 2015 - 20:44:44
Maar goed, da's elk weekend wel een beetje de angst, dat het in de race achteruit gaat. Als ie tiende wordt, zou ik het al mooi vinden.

Dat achteruit gaan heeft betrekking op de engine en wat pits problemen, en ja Monaco. Maar dat was wel of niet een fout. Verder vind ik dat jochie een aardige 2015 F1 seizoen hebben. Vanmiddag ff sneakie met Raikkonen, leuk moment, vind ik. Rondjes rijders zijn er genoeg in de F1. Die er toe doen wat minder. Persoonlijkheden zijn er maar weinig. Geen Mansell, Montoya  bijvoorbeeld. Ik hou wel van herrie in de keuken. En daar is Verstappen aardig mee bezig. Constant in the picture.

Ik vind Hamilton en Alonso ook persoonlijkheden. Maar mensen schieten al in de vlekken als de ene een bordje overhoop rijdt en de andere weigert benzine te sparen als zijn team dat nodig acht.

janke

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 21:29:45
Citaat van: Ruby Tuesday op 20 juni 2015 - 20:57:04
vind ik verder niet zo belangrijk. Hij heeft zich weer mooi laten zien.

Jamaar het gaat om zondag.

Precies, Hülkenberg gaat in de kwali ook aardig rond. Maar morgen in de punen thuiskomen zou tof zijn.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 21:29:45
Citaat van: Ruby Tuesday op 20 juni 2015 - 20:57:04
vind ik verder niet zo belangrijk. Hij heeft zich weer mooi laten zien.

Jamaar het gaat om zondag.
mwah, ik vind voor Max momenteel resultaat van secundair belang. Ik heb liever dat ie een heel weekend de sterren van de hemel rijdt en zonder punten eindigt, zoals bv in China, dan dat ie na een matig weekend met geluk een puntje pakt.

0634

Ook op zondag moet je presteren. Ik heb het niet eens over hoeveel punten hij moet pakken en of dat wel mogelijk is. Maar je moet gewoon een goede race rijden. Geen fouten maken. Misschien een leuke actie hier of daar, en dan zien we wel waar het eindigt. Alleen op zaterdag presteren is wel heel makkelijk. Maak je morgen een blooper, is iedereen Q allang weer vergeten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 21:54:06
Ook op zondag moet je presteren. Ik heb het niet eens over hoeveel punten hij moet pakken en of dat wel mogelijk is. Maar je moet gewoon een goede race rijden. Geen fouten maken. Misschien een leuke actie hier of daar, en dan zien we wel waar het eindigt. Alleen op zaterdag presteren is wel heel makkelijk. Maak je morgen een blooper, is iedereen Q allang weer vergeten.
dat is zeker zo, maar mocht de STR morgen niet vooruit te branden zijn maar Max maakt verder geen fouten, dan is het toch gewoon een geslaagd weekend ondanks dat ie dan misschien zonder punten staat. Tuurlijk moet ie morgen ook gewoon weer mooie dingen gaan laten zien, maar wel of geen punten, dat maakt me niet zoveel uit. Het gaat mij meer om de manier waarop. Hij gaat gewoon super lekker daar in Oostenrijk dus over morgen maak ik me verder geen zorgen.

gloudiesaurus

Punten pakken zou mooi zijn. Hij heeft al de hele weekend top 10 snelheid, de 7e plek is misschien wat te hoog gegrepen, maar punten zou heel mooi zijn.
Sainz in de kwali voorblijven is wat hij moet doen, 5-3 nu.
De Red Bull Ring is een circuit waar Max al relatief veel reed, ik denk toch dat dat scheelt  :)

Sainz staat afgesteld op regen (persbericht Toro Rosso) en dat die er morgen komt is niet zeer waarschijnlijk, dus zijn teamgenoot moet hij morgen sowiezo kunnen verslaan.

Wordt sowiezo een mooie zondag morgen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 21:31:27
Ik vind Hamilton en Alonso ook persoonlijkheden. Maar mensen schieten al in de vlekken als de ene een bordje overhoop rijdt en de andere weigert benzine te sparen als zijn team dat nodig acht.

Tuurlijk. Daarom zijn het ook persoonlijkheden. Zou Hamilton een diplomatiek verhaal hebben afgestoken was hij net zo'n grijs muisje als Rosberg. Die kritiek en adoratie maken hun juist een persoonlijkheid.

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juni 2015 - 21:54:06
Ook op zondag moet je presteren. Ik heb het niet eens over hoeveel punten hij moet pakken en of dat wel mogelijk is. Maar je moet gewoon een goede race rijden. Geen fouten maken. Misschien een leuke actie hier of daar, en dan zien we wel waar het eindigt. Alleen op zaterdag presteren is wel heel makkelijk. Maak je morgen een blooper, is iedereen Q allang weer vergeten.

Uiteindelijk gaat het bij Verstappen om zijn intrinsieke snelheid en ontwikkeling. Die zijn bepalend of hij naar het grote Red Bull mag of niet.

Wings

Citaat van: Ruby Tuesday op 20 juni 2015 - 21:42:33
mwah, ik vind voor Max momenteel resultaat van secundair belang. Ik heb liever dat ie een heel weekend de sterren van de hemel rijdt en zonder punten eindigt, zoals bv in China, dan dat ie na een matig weekend met geluk een puntje pakt.

Agree. Max moet gewoon gaan en gassen. De rest komt wel.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juni 2015 - 22:26:31Sainz staat afgesteld op regen (persbericht Toro Rosso) en dat die er morgen komt is niet zeer waarschijnlijk, dus zijn teamgenoot moet hij morgen sowiezo kunnen verslaan.

Max toch ook? Daarom ging hij lekker in Q1.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 20 juni 2015 - 23:27:42
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juni 2015 - 22:26:31Sainz staat afgesteld op regen (persbericht Toro Rosso) en dat die er morgen komt is niet zeer waarschijnlijk, dus zijn teamgenoot moet hij morgen sowiezo kunnen verslaan.

Max toch ook? Daarom ging hij lekker in Q1.

Vraag ik me af, staat niet in het persbericht vermeld. Dat Sainz staat er explicitiet bij dat de race moeilijk wordt vanwege de wet set-up.

CitaatCarlos Sainz (STR10-04, Car 55)
Third Practice Session - Best lap: 1:11.139, pos. 13th, 18 laps
Qualifying - Best lap: (Q1) 1:11.158, (Q2) 1:10.465, pos. 13th
"A bit of a disappointing qualifying session for me today, especially because we've chosen the wet set-up for today which will make tomorrow's race complicated unless it rains. It's a shame, because I have been quick throughout the whole weekend and the first part of qualifying, but when it came to the moment that counted I got stuck in traffic in the first and second sectors and that ruined my lap. I hope it rains tomorrow because if not it will be a very complicated race due to the downforce level we've chosen. Overtaking will also be difficult but, obviously, I will try my best."
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Waaruit ik de conclusie trek is de volgende citaat van Max: "Misschien dat we in de regen nog iets verder naar voren hadden kunnen komen, maar als het morgen droog is, dan val je toch weer terug en verlies je uiteindelijk nog meer tijd doordat je wordt ingehaald. Dan kun je beter op de positie rijden waar je thuishoort."


gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 20 juni 2015 - 23:33:10
Waaruit ik de conclusie trek is de volgende citaat van Max: "Misschien dat we in de regen nog iets verder naar voren hadden kunnen komen, maar als het morgen droog is, dan val je toch weer terug en verlies je uiteindelijk nog meer tijd doordat je wordt ingehaald. Dan kun je beter op de positie rijden waar je thuishoort."

Zou kunnen. Ben benieuwd.

In het persbericht zegt Max dit:
Citaat"I'm happy with P7, I think it's a good result. Q1 was very difficult. We started on the Intermediate tyres and then we switched to the Super Softs even though the track wasn't completely dry and some braking zones still had some wet spots. It was easy to lock-up but I took it easy, avoided making any mistakes and got through to Q2. The track was dry then so you could do your own lines and the car was working very well. I think we've been showing good pace all weekend and even though it will be a difficult race for us on the straights, we can get a bit of an advantage in sectors two and three and fight for points again."

Daar zegt hij dan ook weer dat zijn auto op het droge juist goed werkte... Misschien heeft hij toch wat minder downforce gezet dan Sainz?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Zou zomaar kunnen. Als ik het zo lees een verkeerde vertaling van GP-update of Verstappen zegt tegenstrijdige dingen. Blijft staan dat hij in de regen snel was. Sneller dan Sainz zelfs. Verder Sainz niet uitvlakken morgen. Ik verwacht dat Verstappen een Pérez langszij krijgt, Kimi zal een opmars maken en ook Romain rijdt er in de buurt. Carlos is dus in de buurt en kan nog wel eens toeslaan in de eindfase. Maar dan loop ik wel erg ver vooruit op de zaken. Laten we eerst eens vertrekken morgen.