Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 juni 2015 - 18:57:28
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2015 - 18:50:48
maar er is verder weinig reden om aan te nemen dat Grosjean harder geremd heeft oid

Natuurlijk wel! Hij remt later. Als iemand later remt is het niet ondenkbaar dat hij dan niet harder remt (nagaan dat in eerste instantie werd geroepen dat hij ook nog eens eerder zou móéten remmen doordat zijn banden aan gort waren en ronde per ronde slechter waren. Moet je eens voor de lol loslaten op de theorie nu). Verder ook dit even helemaal los van het incident op zichzelf. Ik laat alleen zien dat dingen niet zo eenvoudig zijn als vaak (ook door mij hoor) worden geprojecteerd. Dus nogmaals, het zou een conclusie kunnen zijn ja (ik ontken het dus niet). Maar je mist informatie om dit te kunnen concluderen. Oftewel een aanname.
maar later remmen waardoor je wat harder moet remmen, daar verras je de achterliggende partij toch niet mee? je geeft de achterligger juist nog iets meer ruimte. Wat mij betreft kan deze argumentatie de prullenbak in.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 18:56:12
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2015 - 18:53:39
Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 18:48:35
Ja, want Schumacher, Vettel, Alonso en Hamilton hebben inderdaad ook nooit crashes veroorzaakt. En ik kies er niet voor hem op zijn stelligheid te geloven, ik kies ervoor om hem en Permane te geloven icm het feit dat Verstappen de straf heeft gekregen, en niet Grosjean of de conclusie 'race-incident'.

Maar het ging er ook niet om dat je Grosjean niet geloofde, het ging erom dat je Grosjean niet geloofde n.a.v. gisteren. Dat vind ik gewoon zwaar idioot, en dan kan je van alles van me vinden, maar ik blijf het een idiote gedachtegang vinden. Als je andere redenen hebt om Grosjean niet te geloven en dan met inhoudelijke argumenten komt waarom niet, dan is dat prima. Maar dat deed je niet. Althans, dat liet je niet blijken.
en wat als Mickey alleen Grosjean zn reactie in de race heeft gehoord? dat sloeg toch ook nergens op? later heeft hij dat wel rechtgezet, maar dat heeft misschien niet iedereen meegekregen. Als ik dat niet mee had gekregen had ik Grosjean ook een stuk minder serieus genomen.
Ik niet. Een uitspraak over later geremd hebben niet serieus nemen omdat iemand panisch reageert op een botsing (iets wat al die coureurs die ik noemde ook wel eens hebben gedaan), vind ik belachelijk. Volgens die redenatie zou je bovenstaande coureurs ook nooit serieus kunnen nemen wanneer ze iets beweren.

-edit- Dat Grosjean zijn reactie nergens op sloeg, ben ik overigens volkomen met je eens. Maar dat is voor mij geen reden om hem niet serieus te nemen, net als dat de brake-test beschuldigingen van Max bijvoorbeeld geen reden zijn om hem niet serieus te nemen.
nou, als hij het later niet zou hebben terug genomen, dan zou ik hem idd een heel stuk minder serieus hebben genomen. Wat betreft Monaco zou het voor mij echter niet zoveel veranderen.

Perton

Mjah ik vind vooral dat hij reageert zoals praktisch elke coureur. Nogmaals, ik zeg niet dat ie goed reageerde, integendeel, maar als reageren zoals ik bijna elke coureur wel heb zien reageren een reden is om hem niet serieus te nemen, dan valt wat mij betreft geen enkele coureur serieus te nemen. Je kan niet zeggen: "Vettel wel, want die is viervoudig wereldkampioen, en Grosjean niet, want die crashte in 2012 zo vaak". Niet dat iemand dat argument hanteert natuurlijk, maar je snapt mijn punt gok ik.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 19:14:47
Mjah ik vind vooral dat hij reageert zoals praktisch elke coureur. Nogmaals, ik zeg niet dat ie goed reageerde, integendeel, maar als reageren zoals ik bijna elke coureur wel heb zien reageren een reden is om hem niet serieus te nemen, dan valt wat mij betreft geen enkele coureur serieus te nemen. Je kan niet zeggen: "Vettel wel, want die is viervoudig wereldkampioen, en Grosjean niet, want die crashte in 2012 zo vaak". Niet dat iemand dat argument hanteert natuurlijk, maar je snapt mijn punt gok ik.
nou, bij een twijfelgeval heeft iedereen recht op zn eigen versie, maar zo duidelijk als gisteren zie je ze toch niet vaak. Zn eerste reactie kan ik me dan nog wel voorstellen, maar als ie het na de race was blijven volhouden dan had ie zichzelf toch wel enorm voor schut gezet. Oh ja, ik had Vettel en Karthikeyan in je vorige post ff gemist, maar dat was idd een heel ander verhaal. Karhikeyan reed daar nl tegen Vettel op en werd niet zoals Stevens van de baan gereden. Karthikeyan werd daar overigens ook voor bestraft en Vettel was daar terecht boos.

Jehoentelaar

Citaat van: Mickey op 08 juni 2015 - 19:00:02
Jezus ben jij in het echt ook zo? Neem een valiumpje man.

In een wereld waarin mensen elkaars stellingen niet betwisten zouden we nog steeds in berenvellen rondlopen.

0634

Maar dat jeukt altijd zo in mijn naad. Heb jij daar geen last van dan? Of smeer je zalf?

Perton

Beverleren onderbroeken dragen.

Jehoentelaar

Beide antwoorden zijn correct.

Van Wijk

Zit nog een paar weken op dit forum maar lach me krom om jullie discussies.
Begrijp mij niet verkeerd, het is opbouwende kritiek.
Heerlijk dat jullie zo opgaan in deze sport en jullie meningen delen.
Redelijk off topic weliswaar.

Wat Max betreft: Hij en zijn team hebben gedaan wat ze konden en het maximale er uit gehaald.
Dit zonder uit te gaan van safety cars en uit vallen van andere coureurs.
Zelf had ik ook het graag anders gezien, maar ach,het is niet anders. Op naar de volgende race.

Tuesday

Aangezien ze bij STR 2 coureurs hebben en beiden niet heel erg veel uitzicht op punten hadden, had ik het met Sainz gewoon op de reguliere manier geprobeerd en met Max gewoon maximaal gegokt. Dus geen kwalificatie om motor en banden te sparen en dan maar zien wat er in de wedstrijd nog te halen valt.

Mickey

Citaat van: Perton op 08 juni 2015 - 19:03:16
O aangezien elke post over mij ging, was het niet zo duidelijk dat je het plotseling over Grosjean ging hebben. Dat had ik dan mis.

Maar goed, dan ging het dus over Grosjean: nog steeds zie ik niet in hoe dat anders is dan Vettel, Alonso en Hamilton. Niet dat ik Grosjean nu wil verdedigen, want zijn reactie was gewoon dom, maar ik heb Vettel op eenzelfde wijze zien reageren op Karthikeyan. Dus ik neem aan dat je Vettel zijn beweringen ook niet serieus neemt, of kom je nu met smoesjes waarom dat anders is dan Grosjean?

Mijn post die deze non-discussie aanslingerde, had een smiley nodig. Ironie, al is het met een kern van waarheid, wordt kennelijk niet altijd opgemerkt. My bad. Ik heb de latere verklaring van Grosjean inderdaad niet meegekregen trouwens, zoals inmiddels werd gesuggereerd. Van de vergelijking met andere coureurs mis ik de relevantie, dus die kant ga ik ook niet op met je.

Natuurlijk beschuldig ik Grosjean niet louter op basis van zijn reactie gisteren. In een van mijn eerste posts op dit forum merkte ik al op dat áls er al een schuldige aan te wijzen is voor dat voorval, dat Max dat zou zijn. Voor de duidelijkheid, dat denk ik nog steeds. Maar wat ik wel zeg, is dat Grosjeans primaire reactie nogal tekenend is voor een bepaalde karaktereigenschap van mensen. Een beetje zoals thuiskomen en je vrouw bovenop de buurman aantreffen en dat ze dan als eerste zegt: 'wacht, het is niet wat je denkt'. Aangezien die crash en de nasleep ervan nogal een dingetje is, waarbij er na 345 pagina's discussie, door 2.874 deskundigen op verschillende fora, nog steeds geen consensus is over de schuldvraag, leek me dit wel iets om in gedachten te houden bij het aanhoren van Grosjeans versie van het verhaal. Dit alles natuurlijk geheel los gezien van het feit dat Max al veroordeeld is.

Verder Perton, laat ik het hier graag bij. Ik heb niet altijd de tijd voor bijdragen van drie of vier alinea's en als de confrontatie dan op een nogal ruziezoekerige toon gezocht wordt, is de lol er voor mij snel af vrees ik. Soit, ik ga niet vrijuit, je mag mij aanrekenen dat ik deze nuance niet na je eerste weerwoord aanbracht. 

Perton

No worries, net zo makkelijk als dat ik heftig reageer, zo makkelijk laat ik dingen ook achter me. Die nuance miste ik inderdaad omdat je post letterlijk was: "Na gisteren neem ik Grosjean ook niet meer serieus", dus vandaar dat ik het ook zo opvatte.

De relevantie met de andere coureurs vind ik dat die coureurs ook wel eens bij een botsing de ander de schuld hebben gegeven. Vettel bijvoorbeeld in Turkije destijds. Dus als onterecht de handen in onschuld wassen een reden is om niet serieus te worden genomen, dan geldt dat voor anderen net zo. Maar goed, dat was dus voor je nuance.

Maar goed, het is ook niet alleen Grosjean die het riep, maar ook Permane en dat is volgens mij wel een vrij betrouwbare man. Al was ie ook getuige X in Crashgate, dus tot Piquet begon te praten had ie daarover ook zijn mond gehouden, dus in dat opzicht heeft hij ook geen 100% schoon verleden, dat geef ik toe.

Wings

Citaat van: Tuesday op 08 juni 2015 - 19:04:05
maar later remmen waardoor je wat harder moet remmen, daar verras je de achterliggende partij toch niet mee? je geeft de achterligger juist nog iets meer ruimte. Wat mij betreft kan deze argumentatie de prullenbak in.

Blijft staan dat je gegevens mist om op basis van de afstand te concluderen waar het rempunt van Verstappen had moeten liggen al is het alleen al de snelheid. Deze onderbouwing staat wat mij betreft als een huis. Dat het niet zo kinderlijk eenvoudig is als jij beweert bewijst dat er na meer dan twee weken nog steeds discussie over is en er ook onder de ervaren coureurs geen unanimiteit bestaat.

Perton

Mwoah, wie van de ervaren coureurs twijfelt dan aan de schuldvraag? Is een serieuze vraag, hoor. En ik bedoel niet Nederlanders, natuurlijk, net als dat ik de mening van Franse coureurs niet zo interessant vind als ze Grosjean zouden verdedigen.

Want volgens mij hebben Button en Massa (los van dat ik het met die laatste oneens was) toch kritiek op Verstappen geuit.

0634

Button? Jamaar volgens mij alleen - maar dat kan ik mis hebben - over het feit dat Verstappen Grosjean beschuldigde van een braketest. Volgens mij zei Button niet veel over het incident op zich.