Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Schijnbaar wel, Jeroen. Deed Merhi ook, maar toen ze bij Manor beseften dat het niet ging gebeuren, hebben ze toch maar opgegeven.

Wings

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 21:39:47
Je kan wel heel geirriteerd gaan doen, maar noem mij hier één iemand die Verstappen maar niks vind. Ik zie ze niet. En ik kom hier toch echt iedere dag.

Ik vond het te simpel voor woorden vandaar dat ik het afkap maar geïrriteerd...nee hoor. Verder zeg ik nergens dat iemand Verstappen niks vind. En al was het wel zo: so what? Dat mag hoor. Raak ik echt niet van de wap van en al zeker niet geïrriteerd.

0634

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 21:55:07
Schijnbaar wel, Jeroen. Deed Merhi ook, maar toen ze bij Manor beseften dat het niet ging gebeuren, hebben ze toch maar opgegeven.

Die had zijn strategie zeker afgestemd op 10 uitvallers...

Perton

Dat vermoeden heb ik wel ja.

Tuesday

tja, voor beiden valt wat te zeggen. Door kwalificatie over te slaan had je de motor ook nog wat kunnen sparen. En voor punten had je sowieso een SC nodig, dus dan maakt 10 seconden of een DT ook weer niet zoveel uit.

Perton

Om overigens serieus op die uitvallers in te gaan: in de laatste 5 jaar finishten er respectievelijk 19, 18, 20, 20 en 14 finishers. Waarbij 2014 dus duidelijk een patroondoorbrekend evenement was. Dus de kans dat er genoeg uitvallers waren geweest, was echt minimaal.

0634

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 21:59:29
tja, voor beiden valt wat te zeggen. Door kwalificatie over te slaan had je de motor ook nog wat kunnen sparen. En voor punten had je sowieso een SC nodig, dus dan maakt 10 seconden of een DT ook weer niet zoveel uit.

Ik heb niet de hele discussie kunnen volgen hoor, maar dat kon toch helemaal niet? Het wordt hier vergeleken met Button, maar dit is toch heel wat anders? Als Verstappen geen Q had gedaan hadden de 5 gridplaatsen van Monaco namelijk nog open gestaan. Die moeten dan nog steeds ingelost worden. Dan kom je dus niet weg met een DT zoals JB.

Perton

Jawel. Ik zal zo de ondersteunende link opzoeken.

Perton

Verstappen had dan 11-20 niet ingeloste plaatsen straf gehad en dat levert een DT op:

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/03/08/the-new-f1-rules-for-2015-at-a-glance/ ergens op deze pagina staat dat.

Alhoewel daar ook staat dat het alleen om motorgerelateerde dingen gaat. Als dat klopt zou Verstappen hoe dan ook op 10 seconden hebben gezeten, maar ik weet niet of dat helemaal juist is.

C.G. de Beaufort

De crash in Monaco wat Max veroorzaakt heeft volgens de FIA, is min of meer hersteld. Grosjean werd nu veroordeeld tot 5 strafseconden omdat te vroeg remde voor Mehri. Maar goed, ik vind het eigenlijk geen fuck waard. Ze letten veel teveel op crash incidenten.

Groet,

C.G. de Beaufort

0634

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 22:07:04
Verstappen had dan 11-20 niet ingeloste plaatsen straf gehad en dat levert een DT op:

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/03/08/the-new-f1-rules-for-2015-at-a-glance/ ergens op deze pagina staat dat.

Alhoewel daar ook staat dat het alleen om motorgerelateerde dingen gaat. Als dat klopt zou Verstappen hoe dan ook op 10 seconden hebben gezeten, maar ik weet niet of dat helemaal juist is.

Ok, ik ga het verder niet nazoeken hoor, ik geloof je verder wel :).

Wel vreemd dat Max twee straffen kan inlossen op dezelfde manier als Button 1 straf. MAar goed, ik snap wel meer regels niet  ;)

Wings

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 21:32:28
Werd ie 13e/14e ipv 15. Resultaat blijft 0 punten. Zoveel had ie er ook niet mee gewonnen.

Dat weten ze op zaterdag niet. ;)

Perton

Het gaat dan ook niet om het aantal incidenten / dingen waar je een straf voor krijgt, maar om of je je totaal aantal plaatsen gridstraf kan inlossen. Hoe je aan dat totaal komt, is verder niet zo relevant. Of dat dan eerlijk is of niet, durf ik verder ook niet te zeggen.

Perton

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 22:13:59
Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 21:32:28
Werd ie 13e/14e ipv 15. Resultaat blijft 0 punten. Zoveel had ie er ook niet mee gewonnen.

Dat weten ze op zaterdag niet. ;)
Nou bekijk een paar posts geleden van me nog maar. De kans op dusdanig veel uitvallers is in Canada vrij klein. Is sowieso erg klein in de huidige F1. Dan moeten echt alle planeten op één lijn staan voor Verstappen. Ik vind die kleine kans persoonlijk de gok niet waard. En Toro Rosso blijkbaar ook niet ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 22:11:43
Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 22:07:04
Verstappen had dan 11-20 niet ingeloste plaatsen straf gehad en dat levert een DT op:

http://www.f1fanatic.co.uk/2015/03/08/the-new-f1-rules-for-2015-at-a-glance/ ergens op deze pagina staat dat.

Alhoewel daar ook staat dat het alleen om motorgerelateerde dingen gaat. Als dat klopt zou Verstappen hoe dan ook op 10 seconden hebben gezeten, maar ik weet niet of dat helemaal juist is.

Ok, ik ga het verder niet nazoeken hoor, ik geloof je verder wel :).

Wel vreemd dat Max twee straffen kan inlossen op dezelfde manier als Button 1 straf. MAar goed, ik snap wel meer regels niet  ;)
idd, als 11-20 plaatsen hetzelfde effect heeft, dan klopt er iets niet.