Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Button reed niet door technische problemen, het was geen vrije keuze ofzo. Daarom snap ik het niet zo goed in de context van de discussie om Verstappen.

Ik snap dus nog steeds niet zo goed wat je nou probeert duidelijk te maken. Dat iemand niet mag starten als ie de kwalificatie door een technisch probleem mist?

janke

Was mijn reactie op medeforummer  Van Wijk. En verder geef ik u een reactie wat ik er van vind. Maar on topic dan maar weer.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Uiteraard mag er een reactie worden gegeven, dat heet discussiëren ;) Maar soms komt het niet goed over en snapt de ander het niet.

Jozef

De regels maken geen onderscheid tussen iemand die langzamer rijdt dan 107%, en iemand die gewoonweg niet rijdt. Voor beide gevallen geldt dat je in principe niet mag starten, tenzij de stewards beslissen dat er uitzonderlijke omstandigheden waren en geloven dat je in normale omstandigheden wel binnen 107% zou kunnen rijden.

Maar goed, dit heeft helemaal niks met Max Verstappen te maken.

janke

Citaat van: Jozef op 07 juni 2015 - 17:39:35
De regels maken geen onderscheid tussen iemand die langzamer rijdt dan 107%, en iemand die gewoonweg niet rijdt. Voor beide gevallen geldt dat je in principe niet mag starten, tenzij de stewards beslissen dat er uitzonderlijke omstandigheden waren en geloven dat je in normale omstandigheden wel binnen 107% zou kunnen rijden.

Maar goed, dit heeft helemaal niks met Max Verstappen te maken.

Inderdaad, zoals ik al zei on topic. Sorry voor mijn af dwalen.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 11:34:33
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47


Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt.

Jouw weergave overigens ook. Want van die twee keren lag Max één van beiden keren voor op Sainz omdat Sainz een mislukte pitstop had gehad.

Ik heb geen weergave. Ik vind dat Max het goed doet en nuanceer kritiek. Meer niet.

Wings

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 13:32:47
ze gaan idd gelijkwaardig op, maar vanwege leeftijd en ervaring zou ik juist zeggen dat het voordeel bij Max ligt. Vergne stond ook ruim voor op Kvyat trouwens hoor, op het moment van de aankondiging. Wat betreft de wagen thuisbrengen, dat doet Verstappen ook prima. Zonder die slechte pitstop en de agressieve strategie waarop hij door zn team werd gezet had Verstappen die race gewoon uitgereden en waarschijnlijk ook dik in de punten. Zoiets kan een keer gebeuren. Het is nu nog veels te vroeg om te zeggen wie er beter is in het thuis brengen van een auto. Sainz had ook een mega moment in Monaco en had er daar ook zo maar uit kunnen liggen. 5 races lang reden ze beiden foutloos, ik vind het een beetje flauw om dan direct na de eerste fout te gaan roepen dat de ander beter is in het thuisbrengen van de auto.

Agree. Maar het is typisch Nederlands hoor. Ieder WK voorspeld men dat we er na de eerste ronde uit liggen en zodra Nederland wint tegen een gerenommeerd voetballand worden we kampioen en zijn de caps en T-shirts met 'wij worden kampioen' niet aan te slepen. En zo gaat het ook met Max. Na de tweede stek in de vrije training was men lyrisch, maakt hij een fout, volgt kritiek. Volgens mij heb ik vaker geschreven dat je als rijder zo goed bent als je laatste race.

Wings

Citaat van: Kootje op 07 juni 2015 - 12:37:52
Citaat van: Van Wijk op 07 juni 2015 - 12:10:31
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:51:26
Volgens mij mag hij die tien seconden ook combineren met een pitstop.
Kan iemand hier iets meer duidelijk of zekerheid over geven?
De berichten zijn redelijk tegenstrijdig.

Volgens Mol krijgt hij die tijdstraf aan het eind vd race opgeteld.

Mol... ::)

Wings

#3143
Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 12:59:41
Red Bull koos voor Kvyat, omdat Kvyat op dat moment de betere en solidere indruk had achtergelaten dan Vergne. Laten we niet vergeten dat Kvyat compleet inkakte op het einde van het jaar, na zijn bekendmaking van zijn promotie. En dat na die bekendmaking Vergne een aantal goede races reed. Plus het feit dat tot dat moment Kvyat in zijn eerste jaar derdejaars Vergne vrij makkelijk kon bijhouden. Dus de keuze van Red Bull was toen op dat moment net zo vreemd.

De dag dat bekend gemaakt werd dat Vettel naar Ferrari ging was de dag voor mijn verjaardag. Ik heb even gauw gespiekt maar het was tijdens het GP-weekend van Japan. Vergne sloot af met 21 punten, Kvyat had er 8. Verder kan ik mij geen moment herinneren dat Kvyat indruk maakte. 

CitaatEn nogmaals ik heb het bij als Red Bull de keuze moet maken tussen Sainz en Verstappen over de hypothetische situatie dat ie is zoals is nu nog is he. Dus kwalificatie-duels is het voordeel van Sainz, Sainz meer punten. Een goede race betekent niet altijd gelijk dat je als 'beter' wordt gezien als je teamgenoot. Ze gaan op dit moment gewoon duidelijk gelijkwaardig op ook. Alleen het voordeel ligt op dit moment gewoon bij de Spanjaard. Zoals ik al zei je moet ook de wagen kunnen thuisbrengen. En dat doet Sainz met als voordeeltje dat hij ook nog eens punten erbij pakt.

Jij schrijft wel erg gauw een rijder af: Sainz weet wel hoe hij een auto thuisbrengen... alsof Verstappen zijn Toro Rosso iedere race in de muur parkeert. Overdrijven is een vak. ;)

Perton

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 17:52:46
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 13:32:47
ze gaan idd gelijkwaardig op, maar vanwege leeftijd en ervaring zou ik juist zeggen dat het voordeel bij Max ligt. Vergne stond ook ruim voor op Kvyat trouwens hoor, op het moment van de aankondiging. Wat betreft de wagen thuisbrengen, dat doet Verstappen ook prima. Zonder die slechte pitstop en de agressieve strategie waarop hij door zn team werd gezet had Verstappen die race gewoon uitgereden en waarschijnlijk ook dik in de punten. Zoiets kan een keer gebeuren. Het is nu nog veels te vroeg om te zeggen wie er beter is in het thuis brengen van een auto. Sainz had ook een mega moment in Monaco en had er daar ook zo maar uit kunnen liggen. 5 races lang reden ze beiden foutloos, ik vind het een beetje flauw om dan direct na de eerste fout te gaan roepen dat de ander beter is in het thuisbrengen van de auto.

Agree. Maar het is typisch Nederlands hoor. Ieder WK voorspeld men dat we er na de eerste ronde uit liggen en zodra Nederland wint tegen een gerenommeerd voetballand worden we kampioen en zijn de caps en T-shirts met 'wij worden kampioen' niet aan te slepen. En zo gaat het ook met Max. Na de tweede stek in de vrije training was men lyrisch, maakt hij een fout, volgt kritiek. Volgens mij heb ik vaker geschreven dat je als rijder zo goed bent als je laatste race.
Zonder echt tegen je in te willen gaan (want je maakt een heel goed punt over hoe Nederlanders zijn).. als je op dit forum kijkt, denk ik dat de mensen die doorgaans wat kritiek leveren op Verstappen (dan noem ik mensen als Jeroen, Jehoentelaar en ik, en nog wel een paar die ik nu vergeet) en ook na de race kritiek hadden op de crash en de nasleep ervan, ook degenen waren die juist NIET lyrisch waren na die tweede plaats. In dat opzicht klopt het niet helemaal wat je zegt, is mijn mening. Maar dat de ophemeling en afbranding van sporters in Nederland in het algemeen met flinke pieken en dalen gaat, daar heb je wel heel erg gelijk in. Alleen vind ik dat (althans op dit forum, daarbuiten ben ik al gestopt met de reacties lezen) eigenlijk niet zichtbaar.

Wings

Mijn uitspraak was inderdaad generaliserend.

Perton

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 18:05:27
Jij schrijft wel erg gauw een rijder af: Sainz weet wel hoe hij een auto thuisbrengen... alsof Verstappen zijn Toro Rosso iedere race in de muur parkeert. Overdrijven is een vak. ;)
Het is natuurlijk ook Spanje bijvoorbeeld, waar Verstappen fouten maakte in de eindfase. Die overigens goed verklaarbaar zijn door de bandenkeuze die is gemaakt, dus zie dit niet als een opmerking dat het slecht was ofzo. Maar de auto thuisbrengen is meer dan simpelweg de finish halen.

Ik zou zelf nog niet willen beweren dat Sainz daar beter in is, maar de laatste twee races (om in te haken op jouw opmerking dat je zo goed bent als je laatste race) heeft Sainz dat wel beter gedaan dan Verstappen. Maar goed, de vier races ervoor ging het bij Verstappen ook prima, dus het zegt niet zoveel. Maar daarom zei ik voorafgaand aan dit weekend ook: gewoon lekker aan de finish komen en geen gekke dingen doen. Is voor het moreel wel lekker na vier races met problemen (los van hoe Verstappen daarin presteerde, de eindresultaten waren allemaal jammer).

Wings

Hoezo maakte Verstappen een fout? Zijn banden waren aan gort en hij moest op een ongelukkig moment schuiven om gelapt te worden. Dat zijn dingen waar je vrij weinig aan kunt doen. Hij is geen tovenaar.

Verder vond ik de race van Sainz in Monaco niet per definitie beter. Vergeet niet dat hij ook een gigantische misser had in de -volgens mij- Nouvelle Chicane. Dat het daar niet in tranen eindigt is meer geluk dan wijsheid. Bovendien laat Sainz zich ook regelmatig betrappen op schoonheidsfouten.

Verder is het de sterke kant van Sainz om niet teveel te willen en heeft hij iets over aan het einde wat het tot nu toe twee keer punten heeft opgeleverd. Dat doet hij natuurlijk goed.

Perton

Ik denk dat dat laatste dan ook is wat bedoelt wordt als mensen zeggen dat hij de auto beter kan thuisbrengen.

Dat Sainz in Monaco geluk had, is ook zeker waar.

0634

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 17:47:48
Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 11:34:33
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47


Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt.

Jouw weergave overigens ook. Want van die twee keren lag Max één van beiden keren voor op Sainz omdat Sainz een mislukte pitstop had gehad.

Ik heb geen weergave. Ik vind dat Max het goed doet en nuanceer kritiek. Meer niet.

Welke kritiek? Er is geen kritiek.