Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Terminator

Ik blijf erbij dat het beter was geweest als hij niet had gekwalificeerd en direct in de 1e ronde een DT had moeten doen. Gezien de korte pitstraat kost hem dit niet veel extra. En dan had hij alle supersofts nog gehad.  En dan ben je ook gelijk van je straf af. Nu komt hij ongetwijfeld in verkeer te zitten, wat hem tijd gaat koste, en moet hij bij zijn eerste pitstop 10s wachten en valt ie ver terug.

gloudiesaurus

Als hij niet was gekwalificeerd had hij extra tijdstraf gehad. Ik dacht 20 of 25 seconden. Dat had hem meer gekost.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Hij heeft niets te verliezen en kan alleen maar winnen.
Hij is de " underdog" , nu ben ik benieuwd hoe hij hier mee om gaat....
In het slechtste geval doet hij een te risico volle inhaal ( overmoedig )actie en vliegt hij van de track af.
Let op: het middenveld weet echt wel dat Max snel naar voren wilt rijden, als hij maar niet in een trucje van de ervaren rijders trapt...

Terminator

#3123
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2015 - 15:02:40
Als hij niet was gekwalificeerd had hij extra tijdstraf gehad. Ik dacht 20 of 25 seconden. Dat had hem meer gekost.

Nee. 11-20 plekken is een DT.

Button moet een DT doen en vanuit de pits starten. Dus we kunnen misschien we mooi kijken welke straf meer tijd had gekost.

Perton

Verschil is dat je die 10 seconden redelijk kan inplannen wanneer je wil, die DT moet binnen drie ronden gebeuren. Bovendien, na de problemen die o.a. Vettel en Massa hadden, was Q3 helemaal niet zo onhaalbaar. Had ie dat gehaald, dan waren het vijf seconden geweest en hadden we deze hele discussie niet gevoerd. Ik vind zijn kwalificatiepoging dus juist de enige optie die hij had kunnen doen.

Van Wijk

Citaat van: Terminator op 07 juni 2015 - 15:28:49
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2015 - 15:02:40
Als hij niet was gekwalificeerd had hij extra tijdstraf gehad. Ik dacht 20 of 25 seconden. Dat had hem meer gekost.

Nee. 11-20 plekken is een DT.

Button moet een DT doen en vanuit de pits starten. Dus we kunnen misschien we mooi kijken welke straf meer tijd had gekost.
Wellicht een domme vraag: Wat is een DT?

Terminator

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 15:38:32
Bovendien, na de problemen die o.a. Vettel en Massa hadden, was Q3 helemaal niet zo onhaalbaar. Had ie dat gehaald, dan waren het vijf seconden geweest en hadden we deze hele discussie niet gevoerd. Ik vind zijn kwalificatiepoging dus juist de enige optie die hij had kunnen doen.

Dat is onzin, want op moment dat Q1 begon wisten ze nog niet dat Massa en Vettel problemen zouden hebben, terwijl ze bij Toro Rosso al wel direct met snelle ronden begonnen. Q3 was niet realistisch op moment dat kwalificatie begon. Maar goed, we zullen zien wat straks de beste optie is geweest gedurende de race.

Perton

Ik vind dat geen onzin. Ik vind de achterstand van een drive through-penalty proberen goed te maken met een Renault-motor pas onzin.

Bovendien schrijf ik letterlijk dat na de problemen Q3 niet ondenkbaar was. Niet dat Q3 bij voorbaat realistisch was. Misschien moet je eerst goed lezen wat ik schrijf, voor je het als 'onzin' bestempelt. Ik zeg namelijk dat tien seconden in mijn ogen al logischer waren dan een DT, en dat met wat geluk het zelfs vijf seconden waren geweest en dat die DT-discussie dan helemaal niet aan de orde was geweest. Niet dat Toro Rosso bij voorbaat al voor Q3 ging.

Een drive through-penalty is gewoon een volledig extra stop qua in- en uitrijden. Het is niet voor niets dat de FIA dat als straf hanteert.

Perton

Citaat van: Van Wijk op 07 juni 2015 - 15:39:23
Citaat van: Terminator op 07 juni 2015 - 15:28:49
Citaat van: gloudiesaurus op 07 juni 2015 - 15:02:40
Als hij niet was gekwalificeerd had hij extra tijdstraf gehad. Ik dacht 20 of 25 seconden. Dat had hem meer gekost.

Nee. 11-20 plekken is een DT.

Button moet een DT doen en vanuit de pits starten. Dus we kunnen misschien we mooi kijken welke straf meer tijd had gekost.
Wellicht een domme vraag: Wat is een DT?
Drive through-penalty

Van Wijk

DT drive trough , stom van mij.
Als Button vanuit de pits moet starten en een DT krijgt, kost dit toch veel meer tijd als een DT, zelfs met een stop and go van 10sec ?

janke

ik vind het maar raar, niet qualificeren en wel racen.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Ik ben er geen voorstander van, maar sinds de kwalificatie enorm verbonden is met de race (danwel door het afschaffen van bijtanken tussen beide sessies, dan wel door de banden) kan het tactisch wel een voordeel hebben. Wat van mij mag verdwijnen, overigens.

janke

Schaf die 107% dan ook maar af. Button heeft nu nogal een voordeeltje toch? Genoeg vers rubber.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

De 107%-regel heeft daar niet zoveel mee te maken, aangezien er altijd een regel is geweest dat als je snel genoeg was in de trainingen / er omstandigheden waren waardoor je niet aan de 107% kon voldoen (zoals regen, of technische mankementen) je gewoon mocht starten.

En dat van vers rubber is een beetje een flauw argument. Volgens die redenatie zou Manor elke race naar voren moeten kunnen rijden. Blijkbaar valt het voordeel daarvan dus wel mee ten opzichte van zijn directe concurrenten.

Ik snap je post dus eerlijk gezegd niet zo goed. Althans, ik snap niet wat ik ermee aan moet.

janke

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 16:53:47
De 107%-regel heeft daar niet zoveel mee te maken, aangezien er altijd een regel is geweest dat als je snel genoeg was in de trainingen / er omstandigheden waren waardoor je niet aan de 107% kon voldoen (zoals regen, of technische mankementen) je gewoon mocht starten.

En dat van vers rubber is een beetje een flauw argument. Volgens die redenatie zou Manor elke race naar voren moeten kunnen rijden. Blijkbaar valt het voordeel daarvan dus wel mee ten opzichte van zijn directe concurrenten.

Ik snap je post dus eerlijk gezegd niet zo goed. Althans, ik snap niet wat ik ermee aan moet.

Nou Manor gebruikt bij de kwali zijn banden. Button heeft geen meter gereden. Die vergelijking snap ik dan weer niet. Wat die 107% betreft, als nu Manor die percentage werkelijk niet hadden gehaald, zeg maar verre van dat, hadden die dan langs de zijlijn gestaan?? En Button mag starten? Dat is mijn insteek.
Some things are too important to be left in the past.