Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 01:37:36
Ja, maar je kunt niet eeuwig blijven teren op het feit, dat je een geweldig race rijdt. Als jij de auto niet thuis weet te brengen, dan telt dat ook mee. Zoals anderen al zeiden, als je naar de cijfers kijkt, staat Sainz er op dit moment gewoon veel beter voor dan Verstappen. De Spanjaard finishte in vier van zijn zes races tot nu toe in de punten en viel er in een van de andere twee uit. China was gewoon een slechte race van Sainz, maar de rest reed hij solide en pakte hij de puntjes.

Verstappen heeft natuurlijk wel een dosis pech gehad (waarover ik ook weer een hele andere discussie kan gaan voeren, maar daar begin ik nu (nog) niet mee), maar crashte in Monaco wel en staat in de kwalificatieduels ook achter op Sainz. En zoals gezegd dan kun je fabelachtig races rijden, maar als die wagen niet aan de finish komt, dan heb je er weinig aan. Aan het einde van de dag tellen toch die punten. Daarom zou het voor Verstappen niet slecht zijn als hij gewoon die auto heel aan de finish brengt. Boeiend dat het dan als 15e is, maar dan is ie in ieder geval weer gefinisht. Denk dat dat punt 1 eventjes moet zijn. En daarna maar eens kijken naar de punten.

En het is nu niet zo dat als Sainz bij wijze van spreken aan het einde van het jaar meer punten heeft dan Verstappen dat ze dan de Nederlander buiten zwieren, maar als bv een Kvyat of een Ricciardo om een of andere reden mocht vertrekken, kijken ze wel eerst naar Sainz en dan pas naar Verstappen.

Waarom koos Red Bull dan toch voor Kvyat? Ik vind het allemaal wat kort door de bocht gaan. Bij Toro Rosso weten ze echt wel wie intrinsiek de betere is en over meer potentie bezit. Ik kan niet vaak genoeg herhalen dat Verstappen slechts 17 is en twee jaren geleden op een Go-Kart rondreed. En Sainz natuurlijk ook een talent uit de Red Bull-vijver is waarvan je mag verwachten dat hij een potje kan sturen. Al met al mag Sainz het cijfermatig beter doen, Verstappen profileert zichzelf zeker wel. En laten we niet vergeten dat goede races in beginsel door externe factoren teniet zijn gedaan.

Natuurlijk crasht Verstappen in Monaco door eigen toedoen (vind ik een halve waarheid maar oké, laten we te toedracht niet weer opnieuw gaan uitspellen) maar daar gaat ook het één en ander aan vooraf. Verstappen rijdt een geweldige race tot aan zijn pitstop. Verstappen valt terug naar -wat was het?- P15. Ik kan me voorstellen dat Verstappen niet het relativeringsvermogen heeft van een ervaren volwassen rijder en dan gaat overcompenseren om te maximaliseren. Maar het is, in mijn optiek, een gevolg van waarvan de oorzaak in beginsel niet bij Verstappen ligt.

Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt. En vandaag verwacht ik ook niet veel tenzij hij vroeg stopt, zijn straf int, en op het juiste moment een SC de baan op komt. Maar dan nog denk ik niet dat we veel moeten verwachten van teams met Renault-motoren. 

janke

Die 10 sec. straf hoeft Verstappen toch niet voor in de pits te komen? Wordt toch na de race erbij opgeteld, of heb ik wat gemist.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Volgens mij mag hij die tien seconden ook combineren met een pitstop.

0634

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47


Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt.

Jouw weergave overigens ook. Want van die twee keren lag Max één van beiden keren voor op Sainz omdat Sainz een mislukte pitstop had gehad.



Van Wijk

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:51:26
Volgens mij mag hij die tien seconden ook combineren met een pitstop.
Kan iemand hier iets meer duidelijk of zekerheid over geven?
De berichten zijn redelijk tegenstrijdig.


Jehoentelaar

Citaat van: Mickey op 07 juni 2015 - 09:05:40
Ik vind zes races simpelweg niet representatief voor de verhoudingen tussen Max en Sainz. Sainz lijkt inderdaad constanter, waar Max op andere gebieden bijzondere dingen laat zien. En het zou mij dan ook niet verbazen als aan het einde van het seizoen, zelfs als Sainz een beter punten- en kwalificatieresultaat heeft behaald, degene is die in de TR blijft zitten, terwijl Max doorstroomt naar bijvoorbeeld RB.

Je kan ook zeggen dat Sainz nu 'al' een wat meer solide indruk maakt dan Max. Ben het er wel mee eens dat zes races en zeven kwalificatiesessies nog niet heel erg veel zegt, al kunnen we dat natuurlijk niet het hele seizoen blijven volhouden.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 11:34:33
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47


Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt.

Jouw weergave overigens ook. Want van die twee keren lag Max één van beiden keren voor op Sainz omdat Sainz een mislukte pitstop had gehad.
Verstappen stond die race op een omgekeerde strategie en als ik het me goed herinner had het er de schijn van dat ie Sainz sowieso wel gepakt had. Als je alle races afzonderlijk bekijkt dan kom ik toch tot de conclusie dat Max het in de races op zn minst net zo goed doet als Sainz. En de races, daar gaat het uiteindelijk om, niet om het kwalificatieduel, vraag maar aan Rosberg.

Kootje

Citaat van: Van Wijk op 07 juni 2015 - 12:10:31
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:51:26
Volgens mij mag hij die tien seconden ook combineren met een pitstop.
Kan iemand hier iets meer duidelijk of zekerheid over geven?
De berichten zijn redelijk tegenstrijdig.

Volgens Mol krijgt hij die tijdstraf aan het eind vd race opgeteld.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 07 juni 2015 - 12:37:52
Citaat van: Van Wijk op 07 juni 2015 - 12:10:31
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:51:26
Volgens mij mag hij die tien seconden ook combineren met een pitstop.
Kan iemand hier iets meer duidelijk of zekerheid over geven?
De berichten zijn redelijk tegenstrijdig.

Volgens Mol krijgt hij die tijdstraf aan het eind vd race opgeteld.
volgens Winkelman gebeurd het tijdens de stops. Dat is ook zoals het normaal gaat. Zou erg lullig zijn als de race achter de SC eindigt en je moet dan nog ff 10 seconden bij je tijd optellen. Dan zak je misschien zo nog weer 10 posities.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47
Waarom koos Red Bull dan toch voor Kvyat? Ik vind het allemaal wat kort door de bocht gaan. Bij Toro Rosso weten ze echt wel wie intrinsiek de betere is en over meer potentie bezit. Ik kan niet vaak genoeg herhalen dat Verstappen slechts 17 is en twee jaren geleden op een Go-Kart rondreed. En Sainz natuurlijk ook een talent uit de Red Bull-vijver is waarvan je mag verwachten dat hij een potje kan sturen. Al met al mag Sainz het cijfermatig beter doen, Verstappen profileert zichzelf zeker wel. En laten we niet vergeten dat goede races in beginsel door externe factoren teniet zijn gedaan.

Natuurlijk crasht Verstappen in Monaco door eigen toedoen (vind ik een halve waarheid maar oké, laten we te toedracht niet weer opnieuw gaan uitspellen) maar daar gaat ook het één en ander aan vooraf. Verstappen rijdt een geweldige race tot aan zijn pitstop. Verstappen valt terug naar -wat was het?- P15. Ik kan me voorstellen dat Verstappen niet het relativeringsvermogen heeft van een ervaren volwassen rijder en dan gaat overcompenseren om te maximaliseren. Maar het is, in mijn optiek, een gevolg van waarvan de oorzaak in beginsel niet bij Verstappen ligt.

Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt. En vandaag verwacht ik ook niet veel tenzij hij vroeg stopt, zijn straf int, en op het juiste moment een SC de baan op komt. Maar dan nog denk ik niet dat we veel moeten verwachten van teams met Renault-motoren.

Red Bull koos voor Kvyat, omdat Kvyat op dat moment de betere en solidere indruk had achtergelaten dan Vergne. Laten we niet vergeten dat Kvyat compleet inkakte op het einde van het jaar, na zijn bekendmaking van zijn promotie. En dat na die bekendmaking Vergne een aantal goede races reed. Plus het feit dat tot dat moment Kvyat in zijn eerste jaar derdejaars Vergne vrij makkelijk kon bijhouden. Dus de keuze van Red Bull was toen op dat moment net zo vreemd.

En nogmaals ik heb het bij als Red Bull de keuze moet maken tussen Sainz en Verstappen over de hypothetische situatie dat ie is zoals is nu nog is he. Dus kwalificatie-duels is het voordeel van Sainz, Sainz meer punten. Een goede race betekent niet altijd gelijk dat je als 'beter' wordt gezien als je teamgenoot. Ze gaan op dit moment gewoon duidelijk gelijkwaardig op ook. Alleen het voordeel ligt op dit moment gewoon bij de Spanjaard. Zoals ik al zei je moet ook de wagen kunnen thuisbrengen. En dat doet Sainz met als voordeeltje dat hij ook nog eens punten erbij pakt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 07 juni 2015 - 12:59:41
Citaat van: Wings op 07 juni 2015 - 09:08:47
Waarom koos Red Bull dan toch voor Kvyat? Ik vind het allemaal wat kort door de bocht gaan. Bij Toro Rosso weten ze echt wel wie intrinsiek de betere is en over meer potentie bezit. Ik kan niet vaak genoeg herhalen dat Verstappen slechts 17 is en twee jaren geleden op een Go-Kart rondreed. En Sainz natuurlijk ook een talent uit de Red Bull-vijver is waarvan je mag verwachten dat hij een potje kan sturen. Al met al mag Sainz het cijfermatig beter doen, Verstappen profileert zichzelf zeker wel. En laten we niet vergeten dat goede races in beginsel door externe factoren teniet zijn gedaan.

Natuurlijk crasht Verstappen in Monaco door eigen toedoen (vind ik een halve waarheid maar oké, laten we te toedracht niet weer opnieuw gaan uitspellen) maar daar gaat ook het één en ander aan vooraf. Verstappen rijdt een geweldige race tot aan zijn pitstop. Verstappen valt terug naar -wat was het?- P15. Ik kan me voorstellen dat Verstappen niet het relativeringsvermogen heeft van een ervaren volwassen rijder en dan gaat overcompenseren om te maximaliseren. Maar het is, in mijn optiek, een gevolg van waarvan de oorzaak in beginsel niet bij Verstappen ligt.

Dus hoe zwaar reken je het hem aan gekeken naar de complete tijdlijn? En verder helpt de Renault ook niet mee. Even uit de blote bol lag Verstappen twee maal op een puntenpositie (7de) toen hij uitviel en Sainz 9de en 11de. Dus de punten geven een geflatteerde weergave over het ware verschil in races als je het mij vraagt. En vandaag verwacht ik ook niet veel tenzij hij vroeg stopt, zijn straf int, en op het juiste moment een SC de baan op komt. Maar dan nog denk ik niet dat we veel moeten verwachten van teams met Renault-motoren.

Red Bull koos voor Kvyat, omdat Kvyat op dat moment de betere en solidere indruk had achtergelaten dan Vergne. Laten we niet vergeten dat Kvyat compleet inkakte op het einde van het jaar, na zijn bekendmaking van zijn promotie. En dat na die bekendmaking Vergne een aantal goede races reed. Plus het feit dat tot dat moment Kvyat in zijn eerste jaar derdejaars Vergne vrij makkelijk kon bijhouden. Dus de keuze van Red Bull was toen op dat moment net zo vreemd.

En nogmaals ik heb het bij als Red Bull de keuze moet maken tussen Sainz en Verstappen over de hypothetische situatie dat ie is zoals is nu nog is he. Dus kwalificatie-duels is het voordeel van Sainz, Sainz meer punten. Een goede race betekent niet altijd gelijk dat je als 'beter' wordt gezien als je teamgenoot. Ze gaan op dit moment gewoon duidelijk gelijkwaardig op ook. Alleen het voordeel ligt op dit moment gewoon bij de Spanjaard. Zoals ik al zei je moet ook de wagen kunnen thuisbrengen. En dat doet Sainz met als voordeeltje dat hij ook nog eens punten erbij pakt.
ze gaan idd gelijkwaardig op, maar vanwege leeftijd en ervaring zou ik juist zeggen dat het voordeel bij Max ligt. Vergne stond ook ruim voor op Kvyat trouwens hoor, op het moment van de aankondiging. Wat betreft de wagen thuisbrengen, dat doet Verstappen ook prima. Zonder die slechte pitstop en de agressieve strategie waarop hij door zn team werd gezet had Verstappen die race gewoon uitgereden en waarschijnlijk ook dik in de punten. Zoiets kan een keer gebeuren. Het is nu nog veels te vroeg om te zeggen wie er beter is in het thuis brengen van een auto. Sainz had ook een mega moment in Monaco en had er daar ook zo maar uit kunnen liggen. 5 races lang reden ze beiden foutloos, ik vind het een beetje flauw om dan direct na de eerste fout te gaan roepen dat de ander beter is in het thuisbrengen van de auto.

Sabai

Elke keer als ik in it topic kijk krijg ik een Déjà-vu. Alsof ik elke keer weer dezelfde pagina open  :P

Perton

Verstappen mag gewoon combineren met een pitstop. Zo is het altijd al geweest sinds deze regel is ingevoerd, en de verwarring lijkt te ontstaan omdat je nu twee verschillende straffen van tien seconden hebt.

Van Wijk

Citaat van: Perton op 07 juni 2015 - 14:13:21
Verstappen mag gewoon combineren met een pitstop. Zo is het altijd al geweest sinds deze regel is ingevoerd, en de verwarring lijkt te ontstaan omdat je nu twee verschillende straffen van tien seconden hebt.
Bedankt voor het antwoord, als het zo is, kan het nog een leuke race worden.

gloudiesaurus

Heeft hij wel een safety car nodig  ;)

Maar gelukkig zijn die er vaak in Canada...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is