Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

CitaatHopelijk. In Spanje was Sainz gewoon sneller in de race hoor  ;) (..)

Dat was omdat Max wat vermogen kwijt raakte...

Groet,

C.G. de Beaufort

Terminator

#3091
En dat kwam omdat de pitstopstrtegie niet goed was gepland door het team, waardoor Zmax in het begin achter Pastor kwam te zitten en veel tijd verloor.

In kwalificatie is Sainz sneller. In de races is Max tot nog toe, op Melbourne na, de snellere geweest. Al is dat lastig te vergelijken met alle problemen voor beide. Maar vast staat dat beiden het geweldig doen.

gloudiesaurus

Ben benieuwd morgen. Hij mag die 10 seconden dus combineren met een pitstop.

Ik zou snel stoppen. Dan ben je die straf kwijt. En bij een safety car situatie doe je dan weer helemaal mee.
Als hij die penalty ergens moest pakken dan maar op dit circuit...
Al zal hij dit jaar nog wel eens een penalty krijgen voor een nieuwe motor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Tuesday op 06 juni 2015 - 20:29:47
Citaat van: Jeroen op 06 juni 2015 - 20:23:19
Verstappen moet ook nog 10 sec stil staan in de pits morgen trouwens, en achteraan starten. Maar jullie denken dat het verder wel goed komt  ;)?
wie denkt of zegt dat dan? volgens mij helemaal niemand.

Nou jij. Jij ziet hem zomaar even Sainz pakken lees ik. Knap.

0634

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juni 2015 - 20:32:29
Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 20:18:03
Wel jammer dat Sainz er weer voor staat hoor. Het is nu toch 5-2 voor Sainz(...)

Klopt, maar per pole position is dit ongeveer 0,1-0,2 seconden. Sainz haalt'ie dit altijd door na Verstappen als laatste op de baan op de baan te komen. Maar wat eigenlijk veel belangrijker is, in de race haalt Max ook in, net als Jos. En daar laat Sainz wat liggen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Wat laat Sainz liggen dan? Want dat kunnen geen punten zijn.

Groet,

Jeroen

0634

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 juni 2015 - 20:32:29
Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 20:18:03
Wel jammer dat Sainz er weer voor staat hoor. Het is nu toch 5-2 voor Sainz(...)

Klopt, maar per pole position is dit ongeveer 0,1-0,2 seconden. Sainz haalt'ie dit altijd door na Verstappen als laatste op de baan op de baan te komen. Maar wat eigenlijk veel belangrijker is, in de race haalt Max ook in, net als Jos. En daar laat Sainz wat liggen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Volgens mij kwam Verstappen toch echt later dan Sainz over de finish vandaag.


gloudiesaurus

En zie Sainz ook niets laten liggen ten op zichten van Verstappen.

Sainz heeft meer WK-punten en staat met 5-2 voor in de kwalificatie.
Dan doe je het gewoon beter...

Natuurlijk heeft Verstappen veel pech gehad maar hij moet wel voor Sainz blijven.
Want als Verstappen de nieuwe Senna is, wat is Sainz dan wel niet?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Precies, Sainz is een revelatie, net als Verstappen. Twee zeer getalenteerde jonge rijders bij STR. Maakt het voor mij als toeschouwer bijzonder leuk. Hrt is jammer dat Jensen Button weer een slecht weekend heeft, maar het loutere feit, dan MaxV z'n best doet maakt veel goed. Zijn optreden tijdens de persco bijvoorbeeld?  En ik kijk heel erg uit naar de race, want die STR is zo heel slecht nog niet hoor, en gisteren stond er nog een beetje regen voor Montreal voorspeld rond een uur of drie :-) ik weet niet of het nu nog zo is, maar het is een droom waard, beetje regen om drie uur lokale tijd... Max nét ind de puntjes, een plekkie voor Carlos...
Truste!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 23:53:11
En zie Sainz ook niets laten liggen ten op zichten van Verstappen.

Sainz heeft meer WK-punten en staat met 5-2 voor in de kwalificatie.
Dan doe je het gewoon beter...

Natuurlijk heeft Verstappen veel pech gehad maar hij moet wel voor Sainz blijven.
Want als Verstappen de nieuwe Senna is, wat is Sainz dan wel niet?
tja, als STR vorig week die fout niet maakt met de pitstop dan pakt Verstappen waarschijnlijk 4 punten en Sainz niks en staat Verstappen boven Sainz. Om nog maar te zwijgen over de andere pechgevallen. Sainz heeft ook wel zn pech gehad, maar niet vergelijkbaar met Verstappen. Sainz doet het duidelijk beter in kwalificatie, maar in races vind ik Verstappen de betere.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 07 juni 2015 - 00:02:22
Precies, Sainz is een revelatie, net als Verstappen. Twee zeer getalenteerde jonge rijders bij STR. Maakt het voor mij als toeschouwer bijzonder leuk. Hrt is jammer dat Jensen Button weer een slecht weekend heeft, maar het loutere feit, dan MaxV z'n best doet maakt veel goed. Zijn optreden tijdens de persco bijvoorbeeld?  En ik kijk heel erg uit naar de race, want die STR is zo heel slecht nog niet hoor, en gisteren stond er nog een beetje regen voor Montreal voorspeld rond een uur of drie :-) ik weet niet of het nu nog zo is, maar het is een droom waard, beetje regen om drie uur lokale tijd... Max nét ind de puntjes, een plekkie voor Carlos...
Truste!

Ik hoop het  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:06:34
Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 23:53:11
En zie Sainz ook niets laten liggen ten op zichten van Verstappen.

Sainz heeft meer WK-punten en staat met 5-2 voor in de kwalificatie.
Dan doe je het gewoon beter...

Natuurlijk heeft Verstappen veel pech gehad maar hij moet wel voor Sainz blijven.
Want als Verstappen de nieuwe Senna is, wat is Sainz dan wel niet?
tja, als STR vorig week die fout niet maakt met de pitstop dan pakt Verstappen waarschijnlijk 4 punten en Sainz niks en staat Verstappen boven Sainz. Om nog maar te zwijgen over de andere pechgevallen. Sainz heeft ook wel zn pech gehad, maar niet vergelijkbaar met Verstappen. Sainz doet het duidelijk beter in kwalificatie, maar in races vind ik Verstappen de betere.

Sainz had het in Monaco ook niet makkelijk. Moest ook naar achteren. Finisht vervolgens in de punten, terwijl Verstappen eraf kleunt. Uiteindelijk zijn dat wel de kille feiten. Plus de 5-2 inmiddels alweer.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 00:41:16
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:06:34
Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 23:53:11
En zie Sainz ook niets laten liggen ten op zichten van Verstappen.

Sainz heeft meer WK-punten en staat met 5-2 voor in de kwalificatie.
Dan doe je het gewoon beter...

Natuurlijk heeft Verstappen veel pech gehad maar hij moet wel voor Sainz blijven.
Want als Verstappen de nieuwe Senna is, wat is Sainz dan wel niet?
tja, als STR vorig week die fout niet maakt met de pitstop dan pakt Verstappen waarschijnlijk 4 punten en Sainz niks en staat Verstappen boven Sainz. Om nog maar te zwijgen over de andere pechgevallen. Sainz heeft ook wel zn pech gehad, maar niet vergelijkbaar met Verstappen. Sainz doet het duidelijk beter in kwalificatie, maar in races vind ik Verstappen de betere.

Sainz had het in Monaco ook niet makkelijk. Moest ook naar achteren. Finisht vervolgens in de punten, terwijl Verstappen eraf kleunt. Uiteindelijk zijn dat wel de kille feiten. Plus de 5-2 inmiddels alweer.
ok

Mickey

Citaat van: Jeroen op 07 juni 2015 - 00:41:16
Citaat van: Tuesday op 07 juni 2015 - 00:06:34
Citaat van: gloudiesaurus op 06 juni 2015 - 23:53:11
En zie Sainz ook niets laten liggen ten op zichten van Verstappen.

Sainz heeft meer WK-punten en staat met 5-2 voor in de kwalificatie.
Dan doe je het gewoon beter...

Natuurlijk heeft Verstappen veel pech gehad maar hij moet wel voor Sainz blijven.
Want als Verstappen de nieuwe Senna is, wat is Sainz dan wel niet?
tja, als STR vorig week die fout niet maakt met de pitstop dan pakt Verstappen waarschijnlijk 4 punten en Sainz niks en staat Verstappen boven Sainz. Om nog maar te zwijgen over de andere pechgevallen. Sainz heeft ook wel zn pech gehad, maar niet vergelijkbaar met Verstappen. Sainz doet het duidelijk beter in kwalificatie, maar in races vind ik Verstappen de betere.

Sainz had het in Monaco ook niet makkelijk. Moest ook naar achteren. Finisht vervolgens in de punten, terwijl Verstappen eraf kleunt. Uiteindelijk zijn dat wel de kille feiten. Plus de 5-2 inmiddels alweer.

Resultaten, zeker over slechts zes races,  met een hoop pechgevallen, zeggen bijzonder weinig. Ik zie bij Max een veel groter potentieel dan bij Sainz.

Pancake Shield

Ja, maar je kunt niet eeuwig blijven teren op het feit, dat je een geweldig race rijdt. Als jij de auto niet thuis weet te brengen, dan telt dat ook mee. Zoals anderen al zeiden, als je naar de cijfers kijkt, staat Sainz er op dit moment gewoon veel beter voor dan Verstappen. De Spanjaard finishte in vier van zijn zes races tot nu toe in de punten en viel er in een van de andere twee uit. China was gewoon een slechte race van Sainz, maar de rest reed hij solide en pakte hij de puntjes.

Verstappen heeft natuurlijk wel een dosis pech gehad (waarover ik ook weer een hele andere discussie kan gaan voeren, maar daar begin ik nu (nog) niet mee), maar crashte in Monaco wel en staat in de kwalificatieduels ook achter op Sainz. En zoals gezegd dan kun je fabelachtig races rijden, maar als die wagen niet aan de finish komt, dan heb je er weinig aan. Aan het einde van de dag tellen toch die punten. Daarom zou het voor Verstappen niet slecht zijn als hij gewoon die auto heel aan de finish brengt. Boeiend dat het dan als 15e is, maar dan is ie in ieder geval weer gefinisht. Denk dat dat punt 1 eventjes moet zijn. En daarna maar eens kijken naar de punten.

En het is nu niet zo dat als Sainz bij wijze van spreken aan het einde van het jaar meer punten heeft dan Verstappen dat ze dan de Nederlander buiten zwieren, maar als bv een Kvyat of een Ricciardo om een of andere reden mocht vertrekken, kijken ze wel eerst naar Sainz en dan pas naar Verstappen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Ik vind zes races simpelweg niet representatief voor de verhoudingen tussen Max en Sainz. Sainz lijkt inderdaad constanter, waar Max op andere gebieden bijzondere dingen laat zien. En het zou mij dan ook niet verbazen als aan het einde van het seizoen, zelfs als Sainz een beter punten- en kwalificatieresultaat heeft behaald, degene is die in de TR blijft zitten, terwijl Max doorstroomt naar bijvoorbeeld RB.