Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Aan de andere kant ben ik het met Button eens dat Verstappen niet zomaar mensen in het wildeweg moet beschuldigen van het geven van braketests. Dat is niet waar en bovendien een tamelijk heftige beschuldiging omdat het opzet impliceert. Zwak dat Verstappen niet ff sorry zegt tegen Grosjean voor de beschuldiging.

Matthijs

Braketests kwamen wel degelijk voor in de F1, Jenson! Kijk maar eens naar je teamgenoot 12 jaar geleden:


Het zou Verstappen sieren als hij niet de aanval zoekt met Grosjean en Massa. Hoewel Verstappen overtuigd is van zijn onschuld, wil het nog niet zeggen dat hij geen blaam treft (of een deel van de blaam). Soms is een goede verstandhouding met je concurrenten belangrijker dan tevergeefs je gelijk proberen te halen. Wellicht is DAT wel toe te schrijven aan zijn leeftijd.

Mickey

^Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar als er op die persco wederom naar gevraagd wordt, moet hij zich dan van verder commentaar onthouden? Als hij zich werkelijk onrecht aangedaan voelt? Lastig, maar hij had inderdaad wel de keuze. Negeren zou van meer volwassenheid getuigen, aan de andere kant geeft hij nu ook het signaal dat hij zich niet als een lulletje in de hoek laat zetten. 


Matthijs

#3048
Klopt, negeren kan ook niet als er naar gevraagd wordt. Maar tegen Massa refereren naar Canada 2014 vind ik onder de gordel.

Maargoed, ik lees op de website van Verstappen dat Jos ook vindt dat Massa zijn muil moet houden, dus Max wordt hierin ook niet gecorrigeerd (wat ik dus wel zou doen als ik coach was van Max). Jos heeft ook jarenlang volgehouden dat hij eerder remde tijdens de crash met Montoya. Ik twijfel daar geen moment aan, maar dat betekent niet automatisch dat je geen aandeel hebt in wat is gebeurd.

Ik ben een ervaren karter. Het is voor mij zo klaar als een klontje dat je niet kan remmen op je normale rempunt als je op de bumper rijdt van je voorganger. Want ook al heeft mijn voorganger precies hetzelfde rempunt als ik, hij zal altijd in tijd uitgedrukt een fractie eerder remmen (omdat hij eerder bij het rempunt is dan ik), dus ik zal ook eerder moeten remmen om er niet op te klappen. De Verstappens weten dit natuurlijk nog veel beter dan ik. Ik heb het gevoel dat Verstappen heeft onderschat hoeveel eerder je moet remmen als de snelheden zoveel hoger zijn.

Edit: ik heb natuurlijk niet de illusie dat ik het beter weet dan Verstappen, zo arrogant ben ik niet.

Perton

Even los van dat ik het oneens ben met de meeste dingen die massa heeft geroepen: als drie van je concurrenten commentaar op je hebben, is het misschien toch eens tijd om na te denken over je media-optredens.

Overigens mag verstappen de dingen die hij zegt gewoon zeggen van me, maar als je iemand beschuldigt van een braketest kom dan wel met iets meer bewijs dan "ik remde eerder dan normaal" want dat valt volgens Matthijs en hakkinen (ja ik plaats jullie op één lijn. Als je zelf niet zo arrogant bent doe ik het wel voor je :p) prima te verklaren.

Matthijs

Citaat van: Perton op 05 juni 2015 - 14:29:30
Matthijs en hakkinen (ja ik plaats jullie op één lijn. Als je zelf niet zo arrogant bent doe ik het wel voor je :p)
Jij maakt vrienden! :)


Wings

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2015 - 23:42:11
Aan de andere kant ben ik het met Button eens dat Verstappen niet zomaar mensen in het wildeweg moet beschuldigen van het geven van braketests. Dat is niet waar en bovendien een tamelijk heftige beschuldiging omdat het opzet impliceert. Zwak dat Verstappen niet ff sorry zegt tegen Grosjean voor de beschuldiging.

Kun je wel vinden, sowieso denk ik dat een knul van 17 niet het relativeringsvermogen heeft van een volwassene, maar los daarvan blijft Max (en Toro Rosso) roepen dat hij niet vroeger heeft geremd. Nogal wiedes dan je dan zuur bent van de straf en kritiek; alsof dit uniek is.... Lost but not least, als mensen als Massa doodleuk hun gram halen en het incident refereren aan de leeftijd en vinden dat de FIA ook een punt moet maken door deze rijders hard aan te pakken, spoor je gewoon niet in mijn optiek. Je weet hoezeer ik Massa een hand boven het hoofd heb gehouden maar in dit geval vind ik hem doorschieten in doel.

Voor Max geldt: stilzitten als je geknipt en geschoren wordt.

Wings

Citaat van: Matthijs op 05 juni 2015 - 10:18:59
Klopt, negeren kan ook niet als er naar gevraagd wordt. Maar tegen Massa refereren naar Canada 2014 vind ik onder de gordel.

Volgens mij deed de journalist dat.

Matthijs

Volgens mij niet hoor.

Wings

De journalist vraagt toch aan Massa wat het verschil is tussen het incident met Pérez en hij en Max en Romain? En verder geeft hij aan dat het niks met leeftijd te maken heeft. Lijkt me een valide verweer.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 juni 2015 - 20:35:34
De journalist vraagt toch aan Massa wat het verschil is tussen het incident met Pérez en hij en Max en Romain? En verder geeft hij aan dat het niks met leeftijd te maken heeft. Lijkt me een valide verweer.
dat klopt, maar daarvoor had Max Canada 2014 al aangehaald ;)

Wings


0634

Citaat van: Wings op 05 juni 2015 - 19:42:39
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2015 - 23:42:11
Aan de andere kant ben ik het met Button eens dat Verstappen niet zomaar mensen in het wildeweg moet beschuldigen van het geven van braketests. Dat is niet waar en bovendien een tamelijk heftige beschuldiging omdat het opzet impliceert. Zwak dat Verstappen niet ff sorry zegt tegen Grosjean voor de beschuldiging.

Kun je wel vinden, sowieso denk ik dat een knul van 17 niet het relativeringsvermogen heeft van een volwassene, maar los daarvan blijft Max (en Toro Rosso) roepen dat hij niet vroeger heeft geremd. Nogal wiedes dan je dan zuur bent van de straf en kritiek; alsof dit uniek is.... Lost but not least, als mensen als Massa doodleuk hun gram halen en het incident refereren aan de leeftijd en vinden dat de FIA ook een punt moet maken door deze rijders hard aan te pakken, spoor je gewoon niet in mijn optiek. Je weet hoezeer ik Massa een hand boven het hoofd heb gehouden maar in dit geval vind ik hem doorschieten in doel.

Voor Max geldt: stilzitten als je geknipt en geschoren wordt.

Waarom reageer je op mij ? Daar heb ik het toch allemaal niet over ?

janke

Citaat van: Matthijs op 05 juni 2015 - 09:53:43


Het zou Verstappen sieren als hij niet de aanval zoekt met Grosjean en Massa. Hoewel Verstappen overtuigd is van zijn onschuld, wil het nog niet zeggen dat hij geen blaam treft (of een deel van de blaam). Soms is een goede verstandhouding met je concurrenten belangrijker dan tevergeefs je gelijk proberen te halen. Wellicht is DAT wel toe te schrijven aan zijn leeftijd.

Wat was dat toen met MS die op een andere knalde met zijn Ferrari en in de pits verhaal ging halen? Had hij het toen ook niet over een breaktest? Die spoorde toen ook niet. En wat verstandhouding betreft. Zijn coureurs elkaar bijna gaan haten om minder. Nu en toen. Wat Button zegt kan ik nog wel inkomen, maar Massa die schiet gewoon door, die stumper.
Some things are too important to be left in the past.