Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Perton op 04 juni 2015 - 12:40:12
Maar wat ik dus wil zeggen: in 2000 hoorde ik nooit iemand zeggen: "Die Button heeft nog maar zoveel races gereden", in 2001 hoorde ik (nadat Raikkonen zijn tijdelijke licentie had omgezet in een volledige) die verdediging ook niet bij Raikkonen en Alonso. Pas nu het om Verstappen gaat, beginnen mensen in een keer met het argument te komen dat hij (relatief gezien) zo weinig races heeft gereden. Ik vind dat gek.

Ik vind dat niet zo gek, en wel omdat Button, Raikkonen en Alonso niet continu werden vergeleken met hun teamgenoten. Deze mochten rijpen in de luwte en werden niet afgerekend op 'n foutje, want he ... het zijn rookys , dat hoort erbij. Maar omdat Sainz toevallig ook 'n rooky is, gaat dat excuus ineens niet meer op, ondanks dat die 4x zoveel autosportervaring heeft en daardoor verder in z'n ontwikkeling is. Vergelijk het met 'n begaafd leerling die 2, 3 klassen overslaat. Niemand verwacht dat dat dan het slimste kind vd klas zal zijn, slechts dat hij/zij mee kan komen. Waarom dit dan wel van Max verwacht word, dat vind ik nou gek.

Jehoentelaar

Volgens mij heeft het verschil in verwachtingen vooral ermee te maken dat die anderen geen Nederlanders waren. Het vergrootglaseffect op Max is gigantisch.

'Verder in ontwikkeling' ben ik het mee oneens. Als je een langere aanloop nodig hebt om de Formule 1 te bereiken ben je niet automatisch verder ontwikkeld dan iemand die daar (volgens hogere personen) na minder races klaar voor is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2015 - 17:23:21
Wat Perton zegt. Er is niks unieks aan zo weinig race-ervaring en er zijn zat tieners in de F1 geweest tot nu toe. Uiteraard waren die allemaal 19, maar maakt dat nou echt zoveel uit? Ik betwijfel het.
dan houdt het verder op. Ik denk nl dat daar wel een wezenlijk verschil in zit. Dus vandaar dat ik (en anderen) het ook blijven benoemen. En nee, het is geen excuus, want dat is helemaal niet nodig. Max doet het buitgewoon goed en is wat mij betreft gewoon gelijkwaardig aan Sainz. Iedere coureur, sporter en mens is tussen 17 en 20 nog volop in ontwikkeling, zowel fysiek als mentaal, dus van Max kunnen we wat dat betreft ook wel het 1 en ander verwachten. Hoe dan ook kun je absoluut niet meer van hem verwachten dan hij nu doet, zelfs als hij de nieuwe Senna of Schumacher is niet. Niemand heeft als 17 jarige ook maar in de buurt gezeten van dit niveau.

janke

Het enigste wat ik vind is dat Verstappen wordt gehyped en Sainz wel degelijk in mindere maten. Sainz is niets minder, dat blijf ik zeggen. Gelukkig zijn er ook andere forummers die dat zien. ;) Laat ze beiden lekker hun ding doen. Misschien krijgen we in de toekomst wel een Senna/Prost of Mansell /Piquet terug. Ik zou het toejuichen. Dit soort gasten heeft de F1 nodig. Leven in de brouwerij met puike coureurs.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday



Met name de laatste 10 minuten zijn erg leuk. Max die doodleuk de crash van Massa vorig jaar er ff bijhaalt ;)

0634

Wel een crash waar Massa overigens niet heel veel aan kon doen, maar goed, grappig is het wel, dat bijdehante.

Matthijs

#3036
Leuk maar misplaatst. Massa was niet schuldig aan de crash. Maar misschien is dat ook precies wat Verstappen bedoelt, hij vindt immers ook dat hem geen blaam treft.

Verstappen moet zich niet laten verleiden tot een moddergevecht met Massa door Canada 2014 erbij te halen. Over Monaco zijn nu alle meningen wel gevormd, danwel voor of tegen Verstappens schuld. Move on now.

Overigens heeft Massa zich wel van zijn slechte kant laten zien door uit te spreken dat een rookie van 17 harder moet worden aangepakt dan de rest.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 04 juni 2015 - 20:06:06
Wel een crash waar Massa overigens niet heel veel aan kon doen, maar goed, grappig is het wel, dat bijdehante.
daar waren de meningen volgens mij ook behoorlijk over verdeeld, maar hij had wellicht een andere crash uit het oevre van Massa kunnen kiezen. Alleen in Sainte Devote heeft ie volgens mij al minimaal 5x in de muur/bandenstapels gehangen. Als het Alonso of Hamilton was geweest had ie vast niet zo bijdehand gedaan. In dit geval kan ik m prima begrijpen. Grappig dat die journalist er ook nog ff op doorgaat en Massa nog ff flink laat zweten.

janke

#3038
Dat gegiechel tussen Massa en Hamilton vind ik een beetje not done. Maarja twee vd beste coureurs die mogen dat. Alleen de ene is een grote en de andere heeft het never nooit waargemaakt. Mag met pensioen, mocht ie trouwens voor mij al een paar jaar geleden. Sorry.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Wow heeft massa echt gezegd dat een 17 jarige harder moet worden aangepakt? Die vent is gek dan.

Mickey

Niet letterlijk, maar door specifiek zijn leeftijd te benoemen komt het daar natuurlijk wel op neer. Vanaf 17:35.

Matthijs

Niet letterlijk met die woorden:
CitaatI think especially when you are in your first year, 17 years old, if you do something like that and you're not penalised, it's completely wrong.
Maar hij bedoelt het volgens mij wel zo.

0634

Die is niet goed, die vent. Dat slaat nergens meer op.

Tuesday

mwah, dat vind ik ook weer wat overdreven. Ik ben het niet met m eens hoor, omdat het sport is en iedereen daarin gelijk behandeld hoort te worden. Verder is het niet zo'n gekke gedachte, zo werkt het ook in het dagelijkse verkeer met beginnende bestuurders. Maar volgens mij vind Massa dat iedereen voor zo'n incident bestraft moet worden en zou het een verkeerd signaal afgeven als dat niet zou gebeuren, zeker aan een beginneling van 17.

LimburgF1

Vind nog steeds dat Massa zich daar niet zo mee moet bemoeien.
Wat was Massa trouwens allemaal tegen Hamilton het zeggen, leek wel of hij zijn telefoon aan
het showen was. Was in ieder geval wel storend en een beetje arrogant vind ik.

Ik vind de reactie van Max gewoon goed. Hij komt nog maar pas kijken in de Formule 1 maar
laat zich niet kleinmaken. Go Max!