Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Sainz heeft meer fouten gemaakt dan Verstappen, alleen geen fouten waardoor hij is uitgevallen.
Dat kan soms een kwaliteit zijn maar voor zover ik kan beoordelen was dat meer geluk dan wijsheid.

Maar goed, dan kom je weer op het aloude punt, coureurs met een mentaliteit ala Verstappen, Hamilton, Schumacher, Villeneuve ect. zullen altijd in incidenten verzeild raken omdat ze alleen maar willen winnen. (niet dat ik Verstappen al in het dat rijtje zet maar kwa type coureur zeker wel).

Zolang ze er meer mee winnen dan verliezen zullen ze dat ook blijven doen.

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 03 juni 2015 - 14:25:24
Sainz heeft meer fouten gemaakt dan Verstappen, alleen geen fouten waardoor hij is uitgevallen.
Dat kan soms een kwaliteit zijn maar voor zover ik kan beoordelen was dat meer geluk dan wijsheid.

Maar goed, dan kom je weer op het aloude punt, coureurs met een mentaliteit ala Verstappen, Hamilton, Schumacher, Villeneuve ect. zullen altijd in incidenten verzeild raken omdat ze alleen maar willen winnen. (niet dat ik Verstappen al in het dat rijtje zet maar kwa type coureur zeker wel).

Zolang ze er meer mee winnen dan verliezen zullen ze dat ook blijven doen.


Mee eens. En dat soort coureurs heeft de sport ook nodig...Hell, zelfs types als Pastor kunnen een 'bijdrage' zijn aan de sport... ;)

Robbert65

Volgens mij (interviewtje met Marko van voor het seizoen) beschouwd STR dit seizoen als een leerseizoen voor Verstappen en rijdt hij sowieso volgend jaar weer voor STR. Ik probeer er ook maar zo naar te kijken, geen verwachtingen hebben, en genieten dat er weer een hollands talent over de baan gaat. Prachtig. Toen MaxV uitviel op vlak voor het einde in Bahrein was mijn lieve vriendin enorm teleurgesteld. Maar ik probeer dat toch gewoon als normaal te beschouwen, geen hoge verwachtingen te koesteren en eerst maar eens te zien of hij het seizoen goed doorkomt. STR is tenslotte de kweekvijver voor RBR. En als het technisch en politiek allemaal goed komt met RBR en Renault, dan mogen we, gezien de budgetten toch hopen, dat het allemaal op termijn weer goed komt. Ik zou het zooooo mooi vinden om aan het eind van een GP eens het Wilhelmus te horen klinken! Maar zo moeten we voor de eerste jaren nog niet denken. Ik richt me als liefhebber maar op Button, ik vind dat een geweldige rijder en een geweldige kerel, in every inch a gentleman. En ik doe net of MaxV me koud laat, want tsja, toen met Jos, was ik een fanatieke fan. En hoe goed ik Jos ook vond, het is toch een beetje een teleurstelling geworden, omdat hij ieder seizoen (net) niet in de goede auto terrecht kwam, met als dieptepunt Honda en de veel te vroege en zwaar betreurde dood van Harvey Postlewaite. Ik hoop heel hard dat Verstappen  het gaat maken, maar verwachten doe ik (met wat moeite) maar niet nog...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Typisch. Ik had toen niet zoveel met Jos Verstappen, maar nu met Max ben ik een grotere fan dan goed voor me is. ;D

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 03 juni 2015 - 14:25:24
Sainz heeft meer fouten gemaakt dan Verstappen, alleen geen fouten waardoor hij is uitgevallen.
Dat kan soms een kwaliteit zijn maar voor zover ik kan beoordelen was dat meer geluk dan wijsheid.

Maar goed, dan kom je weer op het aloude punt, coureurs met een mentaliteit ala Verstappen, Hamilton, Schumacher, Villeneuve ect. zullen altijd in incidenten verzeild raken omdat ze alleen maar willen winnen. (niet dat ik Verstappen al in het dat rijtje zet maar kwa type coureur zeker wel).

Zolang ze er meer mee winnen dan verliezen zullen ze dat ook blijven doen.
hoewel ik het grotendeels met je eens ben, heb ik het idee dat die fouten van Sainz vooral in de trainingen zijn en minder wanneer het er toe doet. Ze zijn er uiteraard wel, zoals in Monaco, maar toch. Dat maakt sainz dan weer een type Schumacher :p. Nee dat laatste is natuurlijk een geintje.

Dit is ook de reden waarom ik altijd roep dat ik denk dat Max een betere coureur is, maar ook de reden dat ik sainz momenteel alles bij elkaar net wat strakker vind presteren. Max laat meer potentieel zien, sainz wat meer resultaten. In die zin klopt de opmerking van jou van een paar weken geleden wel, dat er meer rek in verstappen  zit.

0634

Fouten in de trainingen zijn geen fouten. Dan probeer je de limiet op te zoeken, zeker als je nieuw bent, en dan kleun je er wel eens af. No biggie. De enige fouten die er toe doen zijn in Q of in de race. Meer niet. Als je op een training in eigen doel schiet maakt het ook niet uit. In mijn ogen is Sainz tamelijk foutloos dit seizoen.

Perton

Das inderdaad ook de reden van de gekscherende vergelijking met Schumacher.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2015 - 17:43:07
Fouten in de trainingen zijn geen fouten. Dan probeer je de limiet op te zoeken, zeker als je nieuw bent, en dan kleun je er wel eens af. No biggie. De enige fouten die er toe doen zijn in Q of in de race. Meer niet. Als je op een training in eigen doel schiet maakt het ook niet uit. In mijn ogen is Sainz tamelijk foutloos dit seizoen.
Maleisie en Monaco kwalificatie. Verstappen heeft tot aan zn laatste raceronde niks fout gedaan. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat Verstappen komend weekend bepaalde dingen moet. Zeker niet voor de mensen bij Red Bull en STR. Gewoon weer lekker rijden, nieuwe motor er in en misschien met wat geluk punten meenemen.

Robbert65

Wat Tuesday zegt. Relax... het mannetje is 17. en bulkt van t talent, die krijgt echt wel even de tijd :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Behalve gloudiesaurus heeft niemand het hier over 'moeten' dus ik snap niet zo goed wat voor dingen tuesday dit keer van plan is te verdraaien om zijn punt te maken. Men zegt alleen dat het voor het moreel lekker kan zijn om prestaties weer eens om te zetten in een resultaat, en dat lijkt me niet geheel onwaar

En dat str weet wat ie kan, snapt een kind van 5 ook wel.

Tuesday

Citaat van: Perton op 03 juni 2015 - 18:50:03
Behalve gloudiesaurus heeft niemand het hier over 'moeten' dus ik snap niet zo goed wat voor dingen tuesday dit keer van plan is te verdraaien om zijn punt te maken. Men zegt alleen dat het voor het moreel lekker kan zijn om prestaties weer eens om te zetten in een resultaat, en dat lijkt me niet geheel onwaar

En dat str weet wat ie kan, snapt een kind van 5 ook wel.
dan ben ik het dus niet met Gloudiesaurus eens ;)

Perton


0634

Ik snap het ook niet zo. Wie zegt er dan dat Verstappen 'moet'? Ik niet hoor. Althans, niet meer dan een ander 'moet'. Volgens mij is iedereen hartstikke positief over Verstappen. Alleen, als je ook positief bent over Sainz, dan schijnt dat vaak slecht te vallen. Waarom weet ik niet. Ook een uitstekend talent.

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 03 juni 2015 - 18:45:02
Wat Tuesday zegt. Relax... het mannetje is 17. en bulkt van t talent, die krijgt echt wel even de tijd :-)

Al was 'ie 12, de hele wereld riep dat 'ie er klaar voor was. Foutjes nu mogen, presteren moet op termijn gaan gebeuren.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 03 juni 2015 - 19:34:01
Ik snap het ook niet zo. Wie zegt er dan dat Verstappen 'moet'? Ik niet hoor. Althans, niet meer dan een ander 'moet'. Volgens mij is iedereen hartstikke positief over Verstappen. Alleen, als je ook positief bent over Sainz, dan schijnt dat vaak slecht te vallen. Waarom weet ik niet. Ook een uitstekend talent.
ik ben ook positief over Sainz hoor. Heel positief zelfs. Daarom hoeft Verstappen er van mij ook niet perse voor te staan ;) Aan een vergelijk met je teamgenoot ontkom je natuurlijk nooit aan, maar ik vind het in dit geval niet zo van belang. Juist ook omdat Sainz zo goed is en ook omdat het ietwat verschillende coureurs zijn en in verschillende fasen in hun ontwikkeling zitten.