Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2015 - 17:28:05
Nou begrijpelijk..? Tot op zekere hoogte wel maar ik vind hem in beide filmpjes wel behoorlijk chickenshitterig voor iemand die gewend is aan snelheid.

Ik snap het wel. Ik ben zelf ook niet bang om hard te rijden. Als ik langs iemand anders zit die hard rijdt is het een ander verhaal  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik hoor ook verhalen dat met name spa geacteerd zou zijn vanwege de reacties op het monaco-filmpje. Denk overigens niet dat dat waar is, jos lijkt me geen type om dat te doen. Ik heb zelf hetzelfde als gloudiesaurus. Als ik zelf rij is het minder erg. Net als wanneer je in een achtbaan zit, dan weet je ook niet wat er precies gat gebeuren, maar net als bij Max weet je ook dat het niet mis zal gaan.

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 01 juni 2015 - 17:31:38
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2015 - 17:28:05
Nou begrijpelijk..? Tot op zekere hoogte wel maar ik vind hem in beide filmpjes wel behoorlijk chickenshitterig voor iemand die gewend is aan snelheid.

Ik snap het wel. Ik ben zelf ook niet bang om hard te rijden. Als ik langs iemand anders zit die hard rijdt is het een ander verhaal  ;)

En zeker als het je zeventienjarige zoon is :-D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Citaat van: Tuesday op 01 juni 2015 - 11:15:06
Citaat van: Robbert65 op 01 juni 2015 - 10:33:42

Over dat filmpje, ik heb Max dat eerste rondje in zijn ogen zitten kijken. Die gast is wel relaxed zeg... Jos iets minder volgens mij :-)
relaxed, maar ook wel weer gefocust. Mooi om van zo dichtbij te zien.
@robert: dat relaxed zijn en gefocused vallen onder de noemer Talent !
Talent is niet concreet meetbaar ( al zijn neurologen hier al heel ver mee ), talent icm training en wilskracht maken het onderscheidt tov je concurrentie ongeacht welke sport.
Ook ik heb met verbeistering zitten kijken naar zijn ogen...

Robbert65

Verbijstering. Ja. Nee, daar is al ontzettend veel onderzoek naar gedaan. Schumacher heeft daar een jaar of 10 geleden aan meegewerkt. Het was een onderzoek met straaljagerpiloten, waarbij ontdekt werd, dat bij deze mensen bijna allemaal in een situatie met grote druk of hoge snelheid hun hersenen op de een of andere wijze de omgevingsbeelden vertraagden, waardoor ze op extreme snelheid de controle totaal behouden en veel minder stress ervaren dan "gewone"mensen. Schumi en Kimi Raikönnen bleken dat ook te hebben. Top Gear heeft daar destijds ook nog aandacht aan besteed.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 01 juni 2015 - 21:40:01
Verbijstering. Ja. Nee, daar is al ontzettend veel onderzoek naar gedaan. Schumacher heeft daar een jaar of 10 geleden aan meegewerkt. Het was een onderzoek met straaljagerpiloten, waarbij ontdekt werd, dat bij deze mensen bijna allemaal in een situatie met grote druk of hoge snelheid hun hersenen op de een of andere wijze de omgevingsbeelden vertraagden, waardoor ze op extreme snelheid de controle totaal behouden en veel minder stress ervaren dan "gewone"mensen. Schumi en Kimi Raikönnen bleken dat ook te hebben. Top Gear heeft daar destijds ook nog aandacht aan besteed.
met het opschakelen lijkt ie soms zelfs bijna ff weg te dommelen ;)

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 01 juni 2015 - 21:44:53
Citaat van: Robbert65 op 01 juni 2015 - 21:40:01
Verbijstering. Ja. Nee, daar is al ontzettend veel onderzoek naar gedaan. Schumacher heeft daar een jaar of 10 geleden aan meegewerkt. Het was een onderzoek met straaljagerpiloten, waarbij ontdekt werd, dat bij deze mensen bijna allemaal in een situatie met grote druk of hoge snelheid hun hersenen op de een of andere wijze de omgevingsbeelden vertraagden, waardoor ze op extreme snelheid de controle totaal behouden en veel minder stress ervaren dan "gewone"mensen. Schumi en Kimi Raikönnen bleken dat ook te hebben. Top Gear heeft daar destijds ook nog aandacht aan besteed.
met het opschakelen lijkt ie soms zelfs bijna ff weg te dommelen ;)

Ja, dat leek inderdaad op in slaap vallen. Zo zie je,mooi dat je door G krachten af en toe geen fluit meer ziet in zo'n bakkie. Het is maar een renootje, kan je nagaan :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24105633/__Verstappen_krijgt_update__.html

Samenvatting: hij start dus vermoedelijk in de pitstraat?

En wat kunnen we verwachten van een 'betrouwbaarheidsupdate'? Meestal gaat dit gepaard met een afname van maximaal toerental en dus vermogen.

Thoughts?


Matthijs

Citaat van: Mickey op 02 juni 2015 - 11:23:39
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24105633/__Verstappen_krijgt_update__.html

Samenvatting: hij start dus vermoedelijk in de pitstraat?
Dat denk ik ja, geen groot drama.

Citaat van: Mickey op 02 juni 2015 - 11:23:39
En wat kunnen we verwachten van een 'betrouwbaarheidsupdate'? Meestal gaat dit gepaard met een afname van maximaal toerental en dus vermogen.
Nou, dat staat in de tekst, namelijk: "Een ontwerpfout van de zuigers ligt volgens Abiteboul ten grondslag aan alle technische malheur. Voor de eerste vrije training op vrijdag zullen de nieuwe zuigers in de Renault-motoren geïnstalleerd worden."
In Spanje werd de motor juist teruggeschroefd om betrouwbaar te zijn, dit lijkt dus met de nieuwe motor (lees: zuigers) niet meer nodig.

Mickey

Het staat er inderdaad ondubbelzinnig. Verkeerd geïnterpreteerd.

Perton

Tijdens de v8 freeze deed Renault ook voortdurend betrouwbaarheidsupdates die toevallig ook de prestaties bevorderden. Niets nieuws daarin.

Uiteraard deed de rest dat ook, maar aangezien Renault de zwakste motor had volgens sommigen, vonden bepaalde mensen dat niet kunnen ofzo. Heb ik nooit zo goed begrepen.

Hamilton#44

Nu ja, je kan redeneren dat Renault daar meer profijt van had omdat ze een onbetrouwbare motor hadden. Maar ja, of dat een 'voordeel' is wat je graag wil..  ;)

Hamilton#44

Citaat van: gloudiesaurus op 01 juni 2015 - 17:31:38
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2015 - 17:28:05
Nou begrijpelijk..? Tot op zekere hoogte wel maar ik vind hem in beide filmpjes wel behoorlijk chickenshitterig voor iemand die gewend is aan snelheid.

Ik snap het wel. Ik ben zelf ook niet bang om hard te rijden. Als ik langs iemand anders zit die hard rijdt is het een ander verhaal  ;)

Precies, dat heb ik ook. En hoe hoger de snelheden hoe erger dat zal zijn denk ik. Ook al ben je prima gewend om hard te rijden.

Robbert65

meerijden op snelheid lijkt op een achtbaan. Typhuseng, maar je doet net of je 't leuk vindt :-D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 02 juni 2015 - 11:23:39
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24105633/__Verstappen_krijgt_update__.html

Samenvatting: hij start dus vermoedelijk in de pitstraat?

En wat kunnen we verwachten van een 'betrouwbaarheidsupdate'? Meestal gaat dit gepaard met een afname van maximaal toerental en dus vermogen.

Thoughts?

Pitsstraat starten weet ik niet. Als je top 10 kwalificeert kun je nog best van de grid starten met een grid penalty van 10 plaatsen. Verstappen krijgt er dan nog wel een grid penalty bij van 5 plaatsen... Gelukkig kun je in Canada goed inhalen.

Ik verwacht dat de performance van Renault niet zal verschillen van de laatste GP's. Er komt nl. geen vermogen bij. Honda en Ferrari hebben dat wel, dus dat is het nadeel van Toro Rosso... Sowieso is Canada wel een circuit waarbij je een goede motor nodig hebt. Verwacht dat bijv. Lotus, Force India Sauber weer verder naar voren zal staan t.o.v. Toro Rosso.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is