Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Zeeuw

Ben allang blij dat hij het in ieder geval probeerde. Die intentie moet je ook hebben als je in een F1 auto zit feitelijk. Volgend jaar zet hij hem er gewoon weer naast op dat punt hoop ik :)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 16:29:10
Ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoelde, want ik wil er geenszins 'n ander woord aanplakken. Maar bij besluipen, jouw metafoor, denk ik aan de aanval opzetten, niet bij het plaatsen vd aanval zelf. De aanval zelf zie ik, om in de roofdiermetafoor te blijven, dan toch meer als het bespringen van de prooi. Bij het eerste zie ik niet hoe hoogmoed 'n rol kan spelen, je besluipt je prooi of je besluipt 'm niet. Bij het bespringen vd prooi zie ik dat verband wel. Echter beweerd hijzelf dus dat hij z'n prooi nog helemaal niet wou bespringen, wat betekend dat hij hem nog aan het besluipen was. Geen hoogmoed dus, hooguit onvoorzichtigheid.
tja, dan kan het niet. Dan houdt het op hè? hoogmoed is trouwens wat anders als overmoed.

Kootje

#2897
Oh ja?


HOOGMOED

1) Aanmatiging 2) Arrogantie 3) Egotisme 4) Eigendunk 5) Eigenwaan 6) Grootsheid 7) Hovaardij 8 ) Hoge dunk van zichzelf 9) Hoofdzonde 10) Ijdelheid 11) Inbeelding 12) Morgue 13) Opgeblazenheid 14) Overmoed 15) Trots 16) Verbeelding 17) Verhovaarding 18) Verwaandheid 19) Voorval 20) Zelfgenoegzaamheid 21) Zelfingenomenheid 22) Zelfoverschatting

http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HOOGMOED/1

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 17:33:04
Oh ja?


HOOGMOED

1) Aanmatiging 2) Arrogantie 3) Egotisme 4) Eigendunk 5) Eigenwaan 6) Grootsheid 7) Hovaardij 8 ) Hoge dunk van zichzelf 9) Hoofdzonde 10) Ijdelheid 11) Inbeelding 12) Morgue 13) Opgeblazenheid 14) Overmoed 15) Trots 16) Verbeelding 17) Verhovaarding 18) Verwaandheid 19) Voorval 20) Zelfgenoegzaamheid 21) Zelfingenomenheid 22) Zelfoverschatting

http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HOOGMOED/1
en dus is het hetzelfde? zijn al die woorden precies hetzelfde als hoogmoed?

Robbert65

http://www.nu.nl/formule-1/4056876/grosjean-remde-juist-vijf-meter-later-crash-verstappen.html

dus, dat het dan definitief mag blijken dat het waar is, dat het de -5 van Grosjean, Romain was en niet de +10-15 van MaxV?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2015 - 17:49:09
Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 17:33:04
Oh ja?


HOOGMOED

1) Aanmatiging 2) Arrogantie 3) Egotisme 4) Eigendunk 5) Eigenwaan 6) Grootsheid 7) Hovaardij 8 ) Hoge dunk van zichzelf 9) Hoofdzonde 10) Ijdelheid 11) Inbeelding 12) Morgue 13) Opgeblazenheid 14) Overmoed 15) Trots 16) Verbeelding 17) Verhovaarding 18) Verwaandheid 19) Voorval 20) Zelfgenoegzaamheid 21) Zelfingenomenheid 22) Zelfoverschatting

http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HOOGMOED/1
en dus is het hetzelfde? zijn al die woorden precies hetzelfde als hoogmoed?

Het zijn andere woorden voor, dus ja. ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 17:59:53
Citaat van: Tuesday op 27 mei 2015 - 17:49:09
Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 17:33:04
Oh ja?


HOOGMOED

1) Aanmatiging 2) Arrogantie 3) Egotisme 4) Eigendunk 5) Eigenwaan 6) Grootsheid 7) Hovaardij 8 ) Hoge dunk van zichzelf 9) Hoofdzonde 10) Ijdelheid 11) Inbeelding 12) Morgue 13) Opgeblazenheid 14) Overmoed 15) Trots 16) Verbeelding 17) Verhovaarding 18) Verwaandheid 19) Voorval 20) Zelfgenoegzaamheid 21) Zelfingenomenheid 22) Zelfoverschatting

http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/HOOGMOED/1
en dus is het hetzelfde? zijn al die woorden precies hetzelfde als hoogmoed?

Het zijn andere woorden voor, dus ja. ::)
maar niet exact dezelfde woorden. Er is een bepaalde overlap tussen de woorden, maar ze zijn niet hetzelfde.

Robbert65

neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Uit het artikel op GPUpdate, de quote van Permane.

"Hij remde vijf meter later dan in de vorige ronde. De FIA heeft die data gezien

Goh. Wie had dat nou gedacht? Oja. Ik was dat.

Kootje

Citaat van: Robbert65 op 27 mei 2015 - 18:16:18
neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.

Weet ik ook wel, net als dat Tuesday ook weet dat ik overmoed bedoelde toen ik hoogmoed typte. uiteindelijk hadden we het daar namelijk al tig posts over. Maar ja ... dan gaat hij zout op slakken leggen, en ga ik doen alsof m'n neus bloed. Actie/reactie. ;)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 18:34:13
Citaat van: Robbert65 op 27 mei 2015 - 18:16:18
neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.

Weet ik ook wel, net als dat Tuesday ook weet dat ik overmoed bedoelde toen ik hoogmoed typte. uiteindelijk hadden we het daar namelijk al tig posts over. Maar ja ... dan gaat hij zout op slakken leggen, en ga ik doen alsof m'n neus bloed. Actie/reactie. ;)
pff, wat een onzin. Ik vermelde alleen ff dat je het verkeerde woord gebruikt.

Robbert65

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 18:34:13
Citaat van: Robbert65 op 27 mei 2015 - 18:16:18
neeeee, hoogmoed is natuurlijk niet hetzelde als overmoed. Je moet ook geen puzzelwoordenboek gebruiken om iets te duiden, da's voor kruis- en crypto-puzzelaars. Hoogmoed is je verheven voelen boven het pleps, overmoed is in een situatie je eigen kunnen overschatten.

Weet ik ook wel, net als dat Tuesday ook weet dat ik overmoed bedoelde toen ik hoogmoed typte. uiteindelijk hadden we het daar namelijk al tig posts over. Maar ja ... dan gaat hij zout op slakken leggen, en ga ik doen alsof m'n neus bloed. Actie/reactie. ;)

het is gewoon wat overmoedig om hoogmoedig te gebruiken als je overmoed bedoelt. Maar andersom is erger. Want dan zou het hoogmoedig zijn geweest om overmoedig te gebruiken waar hoogmoed werd bedoeld. En hoogmoedig zijn is lelijker dan overmoedig zijn. Voorlopig lijkt het een goedmoedige spraakverwarring...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

#2907
Citaat van: Perton op 27 mei 2015 - 18:23:31
Uit het artikel op GPUpdate, de quote van Permane.

"Hij remde vijf meter later dan in de vorige ronde. De FIA heeft die data gezien

Goh. Wie had dat nou gedacht? Oja. Ik was dat.

Zonder het gelezen te hebben: Lotus/Romain die het roept. En Toro Rosso/Verstappen beweren anders, ondanks de straf.

[edit]

Check!

Best voorspelbaar hoor. Iedereen gaat nu voor eigen parochie preken. Ik denk dat het objectief verhaal van outsiders (zoals Häkkinen) korter op de waarheid zit dan het wijzen dat Lotus en Toro Rosso doen.

[edit2]

Waarbij ik moet opmerken dat ik het apart vind dat Toro Rosso niet in beroep gaat (dat kan neem ik aan?).

Perton

Citaat van: Wings op 27 mei 2015 - 16:25:04
Mika Häkkinen had het over een andere lijn met een andere snelheid. Het kan dus wel zo zijn dat Grosjean op de data later remt maar in de praktijk rijdt hij op dat punt langzamer. Verstappen ervoer dat als eerder remmen en zo zag het volgens velen ook uit. Anderen vinden weer dat de achterop rijdende beter moet opletten. De FIA wijst Verstappen aan als verantwoordelijke. Daarmee is alles gezegd. ;)
Volgens mij zou dit best wel eens het dichtste bij de buurt kunnen komen. Dan is het ook een duidelijk stukje onervarenheid (al waren we daar wel volgens uit), maar goed, dat mag ook in je zesde race ;). Het is in dat opzicht wel jammer dat er niemand is geweest die hem even heeft teruggeroepen dat ie die uitspraken over een brake test beter niet had kunnen doen in een artikel dat drie dagen later op zijn website verschijnt, maar goed, da's een detail.

Robbert65

Citaat van: Wings op 27 mei 2015 - 18:48:14
Citaat van: Perton op 27 mei 2015 - 18:23:31
Uit het artikel op GPUpdate, de quote van Permane.

"Hij remde vijf meter later dan in de vorige ronde. De FIA heeft die data gezien

Goh. Wie had dat nou gedacht? Oja. Ik was dat.

Zonder het gelezen te hebben: Lotus/Romain die het roept. En Toro Rosso/Verstappen beweren anders, ondanks de straf.

Mja... zo blijven we wel lekker bezig tot aan Canada :-D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel