Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Perton op 26 mei 2015 - 18:38:31
Heeft Verstappen eigenlijk al wel eens echte kritiek gehad? Ik heb zijn kartperiode niet bijzonder gedetailleerd gevolgd en volgens mij is het vorig jaar in de F3 gebleven bij enkele "Hij rijdt wel wat agressief"-opmerkingen. In dat opzicht natuurlijk goed om het eens mee te maken, zoals Robbert ook al zegt.

Verstappen heeft natuurlijk vanaf zijn vierde gemerkt, dat hij bijzonder goed was. Dat ie met de besten meekon of grwoon altijd de beste was. De afgelopen drie jaar heeft hij alleen maar positieve kritieken gekregen, ondanks het feit, dat hij in de F3 geen kampioen werd. In de aanloop naar dit seizoen was iedereen positief en waren er ontelbare clips, interviews en verhalen waarin verteld werd wat een groot talent hij heeft. Terecht trouwens. Moet je toch zien hoe die gast de eerste vijf GP's van zijn leven rondrijdt! werelds toch? Maar er gaat nog zoveel water door de zee voordat hij goed genoeg is voor de beste auto op de grid. En dan moet hij ook nog een beetje geluk hebben. Een beetje boel. Kijk maar naar Button. Wereldkampioen geworden met BrawnGP dat ineens als een duvel uit een doos opdook als #1 all over dat seizoen. Nou zit ie wel bij een gedoodverfd topteam. Maar harkt achteraan in de eerste races van het seizoen.

wat ik wel bijna zeker weet, is dat we nog heel heel lang een hoop lol gaan beleven van Verstappen en Sainz. Wat die gasten zijn allebei top. En misschien, als MaxV net zo'n in every inch a gentleman wordt als Coulthard en Button, dat ik dan nog een fan wordt van 'm ook :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 26 mei 2015 - 19:38:44
Citaat van: Perton op 26 mei 2015 - 18:38:31
Heeft Verstappen eigenlijk al wel eens echte kritiek gehad? Ik heb zijn kartperiode niet bijzonder gedetailleerd gevolgd en volgens mij is het vorig jaar in de F3 gebleven bij enkele "Hij rijdt wel wat agressief"-opmerkingen. In dat opzicht natuurlijk goed om het eens mee te maken, zoals Robbert ook al zegt.

Verstappen heeft natuurlijk vanaf zijn vierde gemerkt, dat hij bijzonder goed was. Dat ie met de besten meekon of grwoon altijd de beste was. De afgelopen drie jaar heeft hij alleen maar positieve kritieken gekregen, ondanks het feit, dat hij in de F3 geen kampioen werd. In de aanloop naar dit seizoen was iedereen positief en waren er ontelbare clips, interviews en verhalen waarin verteld werd wat een groot talent hij heeft. Terecht trouwens. Moet je toch zien hoe die gast de eerste vijf GP's van zijn leven rondrijdt! werelds toch? Maar er gaat nog zoveel water door de zee voordat hij goed genoeg is voor de beste auto op de grid. En dan moet hij ook nog een beetje geluk hebben. Een beetje boel. Kijk maar naar Button. Wereldkampioen geworden met BrawnGP dat ineens als een duvel uit een doos opdook als #1 all over dat seizoen. Nou zit ie wel bij een gedoodverfd topteam. Maar harkt achteraan in de eerste races van het seizoen.

wat ik wel bijna zeker weet, is dat we nog heel heel lang een hoop lol gaan beleven van Verstappen en Sainz. Wat die gasten zijn allebei top. En misschien, als MaxV net zo'n in every inch a gentleman wordt als Coulthard en Button, dat ik dan nog een fan wordt van 'm ook :-)

Welkom Robbert65. Leuk een extra Max Verstappen fan op het forum!
Misschien ook leuk als je hier voor stelt in het voorsteltopic: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.465.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Even offtopic-vraagje. Ik zie dat we al op pagina 192 zitten. Op sommige fora sluiten ze topics bij een bepaald aantal posts / pagina's om de database te ontlasten. Gaat dat hier ook gebeuren?

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 mei 2015 - 20:40:51
Even offtopic-vraagje. Ik zie dat we al op pagina 192 zitten. Op sommige fora sluiten ze topics bij een bepaald aantal posts / pagina's om de database te ontlasten. Gaat dat hier ook gebeuren?

Nee  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton


gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 26 mei 2015 - 21:18:45
Danku.

Wij niet voor niks het gezelligste F1-forum van Nederland en België he  ;)

Overigens geeft Verstappen aankomend weekend een gratis F1-demo op Spa Francorchamps. Ook de F. Renault 3.5 zal er rijden.
Nog mensen die hier heen gaan?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Fietser op 26 mei 2015 - 10:38:43
Verstappen deed het geweldig in Monaco. De smaakmaker. Chapeau. Tot de klapper.
Voor de komende periode is het dan ook te hopen dat hij - met die donkergele kaart op zak - een goede balans weet te vinden tussen het vermijden van (te) grote risico's en prestaties. Geen geringe opgave.

Inderdaad. En als er meer coureurs met een mening komen (Nasr ook al), en de coureurs vereniging :) heeft na een volgende gekkigheid van Max een uitgesproken mening naar de FIA toe, wil ik wel eens zien wat er dan gebeurd. Maar aan de andere kant zijn er STR en zijn vader. Die zullen hem dat allemaal wel uitleggen. Zo zie je maar wat een 17jarig supertalent met één fout te maken, teweeg kan brengen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Mja, ik vind het allemaal wat overdreven, die kritiek. Ik kijk toch al heel wat jaren F1 en ik zie met regelmaat crashes langskomen die vergelijkbaar zijn. Niks aan het handje. Alleen zijn het dan 18 plussers dus dan hoor je er niks ver. Max ligt wat dat betreft onder een vergrootglas. Maar dit was één fout. In een duel nog wel. Meer niet.

Deze is leuk: http://www.motorsport.com/f1/news/why-formula-1-needs-more-verstappens/

Pancake Shield

Het is te verwachten dat een rookie die zoveel teweeg brengt door zijn leeftijd nu die kritiek te verduren krijgt. Maar ik vind de leeftijdskaart nogal makkelijk gespeeld. Ik heb ooit Schumacher twee jaar achtereen in Signapore over iemand heen zien vliegen door een domme remfout. Alle andere grote coureurs hebben wel eens zo'n domme fout gemaakt. Dus wat gebeurt dat gebeurt, kun je weinig aan veranderen. Pas als Verstappen keer op keer blijft crashen, dan zou je weleens wat stevige kritiek mogen laten spuien. Maar Grosjean crashte in 2012 ook vaak en ook die kreeg kritiek. Die heeft zichzelf verbeterd. Kritiek is goed, maar het moet wel de juiste zijn. Niet: "Hij is te jong, hij moet meer ervaring op doen". Maar: "Wellicht moet hij de volgende keer beter opletten of de situatie beter inschatten"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 27 mei 2015 - 03:29:45
Het is te verwachten dat een rookie die zoveel teweeg brengt door zijn leeftijd nu die kritiek te verduren krijgt. Maar ik vind de leeftijdskaart nogal makkelijk gespeeld. Ik heb ooit Schumacher twee jaar achtereen in Signapore over iemand heen zien vliegen door een domme remfout. Alle andere grote coureurs hebben wel eens zo'n domme fout gemaakt. Dus wat gebeurt dat gebeurt, kun je weinig aan veranderen. Pas als Verstappen keer op keer blijft crashen, dan zou je weleens wat stevige kritiek mogen laten spuien. Maar Grosjean crashte in 2012 ook vaak en ook die kreeg kritiek. Die heeft zichzelf verbeterd. Kritiek is goed, maar het moet wel de juiste zijn. Niet: "Hij is te jong, hij moet meer ervaring op doen". Maar: "Wellicht moet hij de volgende keer beter opletten of de situatie beter inschatten"
bij Schumacher zou je de leeftijdskaart ook prima kunnen spelen. Die was ook gewoon te oud. Nog goed genoeg voor de F1, maar de scherpte was er wel een beetje af. In t geval van Verstappen zou leeftijd er best wel iets mee te maken kunnen hebben. Gevalletje jeugdige overmoed. Ik had zelf iig het idee dat ie net iets teveel vertrouwen had. Ach ja, het hoort er gewoon bij. Er is denk ik nog nooit iemand WK geworden zonder eerst een paar keer flink gecrasht te zijn.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2015 - 06:52:38Er is denk ik nog nooit iemand WK geworden zonder eerst een paar keer flink gecrasht te zijn.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2015 - 21:38:01Ik zie met regelmaat crashes langskomen die vergelijkbaar zijn.

Voor mij zijn deze twee quotes wel de kern.

Kootje

Grtappige is dat Max zelf zegt dat hij helemaal geen inhaalpoging wou wagen en volgens zijn vader wordt dat door z'n telemetrie (waaruit te lezen valt dat Max juist eerder remde dan de ronde ervoor) onderstreept. Jeugdige overmoed kan dan ook direct in de prullenbak, gewoon 'n race-ongevalletje zoals vele andere coureurs, waaronder diverse grootheden, al gehad hebben.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 08:54:31
Grtappige is dat Max zelf zegt dat hij helemaal geen inhaalpoging wou wagen en volgens zijn vader wordt dat door z'n telemetrie (waaruit te lezen valt dat Max juist eerder remde dan de ronde ervoor) onderstreept. Jeugdige overmoed kan dan ook direct in de prullenbak, gewoon 'n race-ongevalletje zoals vele andere coureurs, waaronder diverse grootheden, al gehad hebben.
Volgens mij zei hij dat het geen inhaalpoging was en dat was het ook nog niet, maar dat had ie op dat moment echt wel in zn hoofd. De ronde ervoor keek ie ook al aan de binnenkant. Hij was zn prooi wel aan het besluipen om het zo maar ff te zeggen. Hoe dan ook, hij knalt er vol achterop dus ik snap niet precies waarom dat jeugdige overmoed zou uitsluiten?

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 26 mei 2015 - 20:06:25
Citaat van: Robbert65 op 26 mei 2015 - 19:38:44
Citaat van: Perton op 26 mei 2015 - 18:38:31
Heeft Verstappen eigenlijk al wel eens echte kritiek gehad? Ik heb zijn kartperiode niet bijzonder gedetailleerd gevolgd en volgens mij is het vorig jaar in de F3 gebleven bij enkele "Hij rijdt wel wat agressief"-opmerkingen. In dat opzicht natuurlijk goed om het eens mee te maken, zoals Robbert ook al zegt.

Verstappen heeft natuurlijk vanaf zijn vierde gemerkt, dat hij bijzonder goed was. Dat ie met de besten meekon of grwoon altijd de beste was. De afgelopen drie jaar heeft hij alleen maar positieve kritieken gekregen, ondanks het feit, dat hij in de F3 geen kampioen werd. In de aanloop naar dit seizoen was iedereen positief en waren er ontelbare clips, interviews en verhalen waarin verteld werd wat een groot talent hij heeft. Terecht trouwens. Moet je toch zien hoe die gast de eerste vijf GP's van zijn leven rondrijdt! werelds toch? Maar er gaat nog zoveel water door de zee voordat hij goed genoeg is voor de beste auto op de grid. En dan moet hij ook nog een beetje geluk hebben. Een beetje boel. Kijk maar naar Button. Wereldkampioen geworden met BrawnGP dat ineens als een duvel uit een doos opdook als #1 all over dat seizoen. Nou zit ie wel bij een gedoodverfd topteam. Maar harkt achteraan in de eerste races van het seizoen.

wat ik wel bijna zeker weet, is dat we nog heel heel lang een hoop lol gaan beleven van Verstappen en Sainz. Wat die gasten zijn allebei top. En misschien, als MaxV net zo'n in every inch a gentleman wordt als Coulthard en Button, dat ik dan nog een fan wordt van 'm ook :-)

Welkom Robbert65. Leuk een extra Max Verstappen fan op het forum!
Misschien ook leuk als je hier voor stelt in het voorsteltopic: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.465.html

Dank voor de tip, zal ik doen!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

0634

Citaat van: Tuesday op 27 mei 2015 - 09:10:38
Citaat van: Kootje op 27 mei 2015 - 08:54:31
Grtappige is dat Max zelf zegt dat hij helemaal geen inhaalpoging wou wagen en volgens zijn vader wordt dat door z'n telemetrie (waaruit te lezen valt dat Max juist eerder remde dan de ronde ervoor) onderstreept. Jeugdige overmoed kan dan ook direct in de prullenbak, gewoon 'n race-ongevalletje zoals vele andere coureurs, waaronder diverse grootheden, al gehad hebben.
Volgens mij zei hij dat het geen inhaalpoging was en dat was het ook nog niet, maar dat had ie op dat moment echt wel in zn hoofd. De ronde ervoor keek ie ook al aan de binnenkant. Hij was zn prooi wel aan het besluipen om het zo maar ff te zeggen. Hoe dan ook, hij knalt er vol achterop dus ik snap niet precies waarom dat jeugdige overmoed zou uitsluiten?

Ik denk dat jeugdige overmoed inderdaad een reden kan zijn. Daarbij meteen aangetekend dat dat niet per se zo is omdat hij 17 is. Rookie's van 19 of 21 kunnen daar ook onder lijden.