Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634


Kootje

Ah ... die. Verdiende idd ook geen schoonheidsprijs. :D

NielsD

In 2013 hing hij hem in de training en tijdens de race ook op die plek. Hij reed op dat moment wel alleen, maar toch... misschien daarom juist knulliger.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Pancake Shield

Ik vraag mij af hoe er gereageerd was hier als het bv Perez was geweest die hem achter in Grosjean gehangen had.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Niet heel anders, al had ik er dan minder woorden aan vuil gemaakt.

0634

Dan had ik het Perez' schuld gevonden aangezien ik het nu Verstappen's schuld vind. Bovendien had ik dan nog steeds gezegd dat er alleen strafpunten uitgedeeeld hadden moeten worden en geen directe straf.

Fietser

Verstappen deed het geweldig in Monaco. De smaakmaker. Chapeau. Tot de klapper.
Voor de komende periode is het dan ook te hopen dat hij - met die donkergele kaart op zak - een goede balans weet te vinden tussen het vermijden van (te) grote risico's en prestaties. Geen geringe opgave.

Gerard

Dit hoort wat mij betreft thuis in de categorie, jammer, leermomentje...
De traf vind ik te zwaar!
Tuurlijk, ik heb een gekleurde bril op, maar een Massa, die toch ook al de nodige blunders begaan heeft, met meer ervaring dan Max, moet gewoon zijn mond houden!!
Voorbeelden genoeg, de eerste die mij te binnen schiet is de tankinstallatie in AbuDhabui een paar jaar geleden.
pff

Matthijs

Citaat van: Fietser op 26 mei 2015 - 10:38:43
Verstappen deed het geweldig in Monaco. De smaakmaker. Chapeau. Tot de klapper.
Voor de komende periode is het dan ook te hopen dat hij - met die donkergele kaart op zak - een goede balans weet te vinden tussen het vermijden van (te) grote risico's en prestaties. Geen geringe opgave.
Valt toch wel mee? Pas bij 12 punten krijg je een raceban. Zover is het nog lang niet.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 26 mei 2015 - 12:34:17
Citaat van: Fietser op 26 mei 2015 - 10:38:43
Verstappen deed het geweldig in Monaco. De smaakmaker. Chapeau. Tot de klapper.
Voor de komende periode is het dan ook te hopen dat hij - met die donkergele kaart op zak - een goede balans weet te vinden tussen het vermijden van (te) grote risico's en prestaties. Geen geringe opgave.
Valt toch wel mee? Pas bij 12 punten krijg je een raceban. Zover is het nog lang niet.

Nee maar denk wel dat de FIA hem op de korrel heeft vanwege zijn leeftijd. Ze hadden hem liever al niet, getuige de regelwijzingen omtrent debutanten. Als je al strafpunten hebt worden de volgende natuurlijk ook weer sneller gegeven, je kan dan in een vicieuze cirkel terecht komen.

Perton

Denk dat dat wel meevalt, zelfs Maldonado is het niet gelukt om in de buurt van de 12 punten te komen. Zoveel waarde moet er nu ook weer niet worden gehecht aan die 2 punten.

Ik zou overigens (maar dat staat geheel los van Verstappen) zien dat dat puntensysteem iets anders zou werken. Dat je bij X punten (laten we zeggen 5) tien plaatsen terug wordt gezet, bij Y punten vanuit de pitstraat start en bij Z (laten we zeggen 12) punten geschorst wordt. Dan kan je ook de gridstraffen zoals die nu worden uitgedeeld (en waar Verstappen hinder van ondervindt in Canada) afschaffen. Maar goed, da's een heel andere discussie die zoals ik al zei losstaat van Verstappen.

Matthijs

Max is controversieel maar dat is precies wat de F1 nu nodig heeft. Max gaf een saaie race in Monaco kleur, rijders als Max doen alle problemen in de F1 eventjes vergeten. Dankzij Max had ik zondag een levendige discussie met een buurman die ik zelden spreek. Dankzij Max staat elke scheet die hij laat groot in het AD of de Telegraaf. Dankzij Max is de Toro Rosso vaker in beeld geweest deze race dan elke willekeurig andere auto (gechargeerd). Dankzij Max gaat karten weer leven in Nederland. Dankzij Max gaan tieners fan worden van Formule 1. En ten slotte: Dankzij Max zijn sponsors wellicht weer geïnteresseerd in F1. Precies wat de F1 nodig heeft, maar ook precies wat Red Bull graag ziet.

Nee, niet alles was Max aanraakt verandert in goud. Nee, vooralsnog is Max niet de reïncarnatie van Senna en nee Max is zeker niet foutloos. Maar Max maakt F1 wel veel leuker om naar te kijken, dat vinden Nederlanders maar ook buitenlanders.

Neemt niet weg dat er (al dan niet terecht) kritiek is op Verstappen. Maar Verstappen hoeft dit jaar geen wereldkampioen te worden, hij moet zorgen dat hij (Red Bull) voldoende overtuigt om in de F1 te blijven. En volgens mij komt dat wel goed.

Edit: ik schrijf Max omdat dat korter is, niet omdat ik met hem geknikkerd heb vroeger. Meestal gebruik ik gewoon achternamen van coureurs.

Robbert65

Goeiedag samen, ik ben nieuw hier, heb na al die jaren weer eens een forum opgezocht over F1, deed lang geleden ook graag mee (op het forum van Formule1.nl en racereport.nl dacht ik, onder de naam OrangeMan). Ik heb jullie bijdragen van het afgelopen weekend aandachtig gelezen. Zelf zat ik ook met de vraag hoe het nu kon, dat Verstappen bij hoog en laag beweert, dat Grosjean eerder remde dan de ronde ervoor, terwijl de stewards heel duidelijk Max in de fout vonden gaan. Enigszins beantwoord is mijn vraag wel, na lezing van jullie bijdragen.

Maar ik wil nog wel even kwijt, dat ik persoonlijk van mening ben, dat het gewoon een ferm raceincinent was. Ik denk dat ik niet de enige ben, die autosportfan is omdat spectaculaire inhaalacties voorkomen. Optochten van heel dure sportauto's boeien mij matig. Rookies die aan allerlei Mercedes- en Ferrariaangedreven bolides voorbij jagen, dát vind ik mooi man!

Bij spectaculair inhalen hoort af en toe spectaculair uit de bocht vliegen. Het gaat soms om millimeters, op het scherpst van de snede. Dáárom is Formule 1 zo mooi. Om dat scherpe, niet om dat uit de bocht vliegen.

Als het straffen -zoals de Stewards in dit soort gevallen tegenwoordig doen- van rijders die spectaculair de bocht uitvliegen bedoeld is om tot gedragsverandering te komen bij die rijders, dan zou bijoorbeeld Max Verstappen nu moeten zeggen: Ik heb het inderdaad helemaal verkeerd gedaan en ik heb straf gekregen en nu heb ik mijn lesje geleerd: Ik zal nooit meer proberen in te halen op circuits waar dat heel moeilijk is.
Maar, par bleu, dat kán toch niet de bedoeling zijn? Wat is dan wel de bedoeling van die straf?
Mensen die suggereren, ook op deze plek, dat de FIA probeert Max te wippen vanwege zijn leeftijd zitten er volgens mij retenaast. Behalve Filipe Massa is iedereen blij met Max. Verder zijn de Stewards natuurlijk volledig onafhankelijk van welk gremium dan ook.

Dus: schaf straf voor mislukt inhalen af. Het is racen. Het is geen sjoelmiddag.

overigens ben ik van mening, dat die V10's liefst morgen in F1 terugkeren moeten.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#2848
Citaat van: Matthijs op 26 mei 2015 - 12:34:17
Citaat van: Fietser op 26 mei 2015 - 10:38:43
Verstappen deed het geweldig in Monaco. De smaakmaker. Chapeau. Tot de klapper.
Voor de komende periode is het dan ook te hopen dat hij - met die donkergele kaart op zak - een goede balans weet te vinden tussen het vermijden van (te) grote risico's en prestaties. Geen geringe opgave.
Valt toch wel mee? Pas bij 12 punten krijg je een raceban. Zover is het nog lang niet.

Ik heb eerlijk gezegd geen moment aan een raceban gedacht. Ik denk meer aan de opinie en status over en van een rijder. Na zo'n ongeluk wil je voorlopig niet weer op deze manier opvallen. Dus dan zou het zomaar kunnen dat je daardoor iets minder risico's neemt, en dat kan weer gevolgen hebben voor je snelheid en positie, kortom je prestaties. Iemand als Grosjean heeft 'n paar jaar terug ook op eieren moeten lopen. En Maldonado moet dat nog steeds. Nu wil ik beslist de ene niet met de andere vergelijken, maar het lijkt me logisch dat Verstappen bij een volgende risicovolle inhaalpoging iets meer reserve in acht neemt. Maar hopelijk weer niet zoveel dat hij een grijze muis wordt. Dat bedoelde ik met 'goede balans'.

Tuesday

tja, weet je wat het is. Het zijn de coureurs zelf die altijd vragen om straffen. Uiteraard niet voor zichzelf, maar voor anderen. Ikzelf zie straffen dan ook vooral als een compensatie/genoegdoening voor het slachtoffer. Als iemand jou iets misdoet wil je doorgaans ook graag dat die persoon daarvoor gestraft wordt, ook al levert het jou verder niets op. Ik geloof iig niet dat straffen gaat leiden tot ander rijgedrag. Zeker die 5 seconden niet, want als je 1 keer een bocht mist ben je ook zo 5 seconden kwijt, als je al verder kunt. Kortom, ik geloof niet dat de straffen echt veel effect hebben op de racekwaliteit of het nemen van risico's, maar vanuit het rechtvaardigheidsaspect vind ik wel dat ze een functie hebben. Persoonlijk wordt ik een beetje moe van het gezeur over straffen. Elke sport heeft ze en helaas zijn ze gewoon nodig. Zonder straffen geen regels.