Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Wings

Ik vind het wat kort door de bocht maar dat staat los van het incident op zichzelf. Maar let's agree to disagree.

Kootje

#2761
Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 11:26:06
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:04:12
Ook goed. Dan hou jij vol dat jij aan de hand van tv beelden kan zien of een rijder een paar meter eerder of later remde dan een ronde eerder. Prima.

Jos Verstappen schreef dat Max volgens de telemetrie van Toro Rosso zelfs eerder remde dan de ronde daarvoor. Laten we het over één ding eens zijn: als Romain later remde dan de ronde daarvoor en Verstappen eerder, was er geen contact. Dus één van twee verdraait de feiten.

Tsja ... en in dat geval denk ik toch eerder dat Jos wel toegang heeft tot de telemetrie van Max, maar Benson niet tot die van Romain. ;)  Echter ben ik het wel volledig met Jeroen eens dat het er niets toe doet wie waar remde. Max zat hoe dan ook fout en wordt daar imo erg zwaar en onnodig, maar wél volledig terecht voor gestraft.


Het komt overigens wel overeen met de verklaring van Max dat Romain vroeger remde dan 'n ronde eerder en hij helemaal niet de intentie had hem daar in te halen. Daarbij had ik zelf ook het idee dat Grosjean vrij vroeg remde, dus ik houd het voorlopig toch daarop.

Wings

Het doet er wel toe wie waar remt en ben het ook oneens dat diegene die achterop rijdt per definitie schuldig is. Of oneens, wat is oneens? Ik vind het onzin. Als je racet ga je voor iedere centimeter op de baan. Als diegene die voor je rijdt zonder aanwijsbare reden ineens zijn rempunt met een paar meter vervroegt vind ik dat het direct veroorzaken van een ongeluk. Je kan toch niet verwachten dat een rijder op dit soort stunten anticipeert? Nagaan dat de meeste fans van oudsher voorvechters zijn van closeracing. Dan zal je toch deze gedachten wat moeten laten vieren. Maar even los van dit, in een ander topic lees ik dat het bestaansrecht van Monaco ter discussie wordt gesteld, ik vind het wel jammer dat Lotus en Williams hun rijders met banden buiten laten die aan gort zijn. Blijf maar buiten en ga daar maar de boel ophouden. Natuurlijk leent Monaco zich daarvoor maar het is niet om aan te zien. Ik kijk dan ook niet op dat het snelheidsverschil leidt tot dit soort incidenten. Weet iemand of Toro Rosso in beroep gaat? Of nemen ze hun verlies? Maar wat mij betreft en ook afsluitend, dikke faal van de wedstrijdleiding. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 11:52:05
Het doet er wel toe wie waar remt en ben het ook oneens dat diegene die achterop rijdt per definitie schuldig is. Of oneens, wat is oneens? Ik vind het onzin. Als je racet ga je voor iedere centimeter op de baan. Als diegene die voor je rijdt zonder aanwijsbare reden ineens zijn rempunt met een paar meter vervroegt vind ik dat het direct veroorzaken van een ongeluk. Je kan toch niet verwachten dat een rijder op dit soort stunten anticipeert? Nagaan dat de meeste fans van oudsher voorvechters zijn van closeracing. Dan zal je toch deze gedachten wat moeten laten vieren. Maar even los van dit, in een ander topic lees ik dat het bestaansrecht van Monaco ter discussie wordt gesteld, ik vind het wel jammer dat Lotus en Williams hun rijders met banden buiten laten die aan gort zijn. Blijf maar buiten en ga daar maar de boel ophouden. Natuurlijk leent Monaco zich daarvoor maar het is niet om aan te zien. Ik kijk dan ook niet op dat het snelheidsverschil leidt tot dit soort incidenten. Weet iemand of Toro Rosso in beroep gaat? Of nemen ze hun verlies? Maar wat mij betreft en ook afsluitend, dikke faal van de wedstrijdleiding.
het is geen faal van de wedstrijdleiding, de straf is volgens de huidige regels volledig terecht. Ik ben niet voor straffen voor de volgende wedstrijd, maar met deze regels kun je in dit geval volgens mij niet veel anders.

janke

Hoe zit dat trouwens met die strafpunten? Worden die ooit weer kwijtgescholden einde seizoen, vraag.
Some things are too important to be left in the past.

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 11:54:02
het is geen faal van de wedstrijdleiding, de straf is volgens de huidige regels volledig terecht. Ik ben niet voor straffen voor de volgende wedstrijd, maar met deze regels kun je in dit geval volgens mij niet veel anders.

Ik geloof best dat de straffen gestaafd zijn aan het reglement maar het is aan de wedstrijdleiding om ze uit te delen of niet. En ik ben nu eenmaal tegen het bestraffen van race-incidenten. Wat ik in een ander topic ook al aangeef, je gaat in het voetbal ook geen straffen uitdelen omdat een speler op de paal schiet. Doe je dat wel haal je de angel uit de wedstrijd. Dat geldt ook voor dit soort incidenten. Ga je ieder contact bestraffen leidt dat ertoe dat rijders geen risico meer gaan nemen en neemt strategisch racen het weer over van gevechten op de baan. Als ik naar strategische spellen wil kijken, kijk ik wel naar schaken. Laat het racen het racen. Prima hoor om Verstappen aan te spreken hierover, moet de wedstrijdleiding ook zeker doen, maar dat dekt in mijn optiek de lading. Vind het wat overtrokken. Net als de straf van Sainz trouwens en van Alonso. Het niet bestraffen van Ricciardo maakt bij mij het feest compleet. Ik zeg dus: dikke faal.

Wings

Citaat van: janke op 25 mei 2015 - 11:57:25
Hoe zit dat trouwens met die strafpunten? Worden die ooit weer kwijtgescholden einde seizoen, vraag.

Volgens mij wel. Als je 12 strafpunten hebt wordt je licentie afgenomen. Ik vraag me af: en dan? Schorsing voor een race? Rest van het seizoen?

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 12:03:21
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 11:54:02
het is geen faal van de wedstrijdleiding, de straf is volgens de huidige regels volledig terecht. Ik ben niet voor straffen voor de volgende wedstrijd, maar met deze regels kun je in dit geval volgens mij niet veel anders.

Ik geloof best dat de straffen gestaafd zijn aan het reglement maar het is aan de wedstrijdleiding om ze uit te delen of niet. En ik ben nu eenmaal tegen het bestraffen van race-incidenten. Wat ik in een ander topic ook al aangeef, je gaat in het voetbal ook geen straffen uitdelen omdat een speler op de paal schiet. Doe je dat wel haal je de angel uit de wedstrijd. Dat geldt ook voor dit soort incidenten. Ga je ieder contact bestraffen leidt dat ertoe dat rijders geen risico meer gaan nemen en neemt strategisch racen het weer over van gevechten op de baan. Als ik naar strategische spellen wil kijken, kijk ik wel naar schaken. Laat het racen het racen. Prima hoor om Verstappen aan te spreken hierover, moet de wedstrijdleiding ook zeker doen, maar dat dekt in mijn optiek de lading. Vind het wat overtrokken. Net als de straf van Sainz trouwens en van Alonso. Het niet bestraffen van Ricciardo maakt bij mij het feest compleet. Ik zeg dus: dikke faal.
een veel duidelijker geval van causing an avoidable accident kan ik me zo niet voor de geest halen. Wat mij betreft moet je toch echt bij de regelgevers zijn en niet bij de stewards.

C.G. de Beaufort

Citaat
(..) Het niet bestraffen van Ricciardo maakt bij mij het feest compleet. Ik zeg dus: dikke faal.

Heel juist.

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 12:07:37
een veel duidelijker geval van causing an avoidable accident kan ik me zo niet voor de geest halen. Wat mij betreft moet je toch echt bij de regelgevers zijn en niet bij de stewards.

De regelgeving is je vertrekpunt en onderhevig aan interpretatie. Diegene die ze in de praktijk moeten brengen bepalen of ze een straf wel of niet uitdelen. Mijzelf wenden tot zij die de regels bedenken zou dus nergens op slaan. Als ik het oneens ben met de uitspraak van de rechter ga ik ook niet in gesprek met de grondlegger van de wet maar volg ik de juiste route en ga ik in beroep. En dan kom ik uit bij zij die de straffen bepalen.   

janke

Tweet van Jan Lammers:

It was a race incident, no one is to blame. To defend is normal and to attack also. This can happen. A 30+G impact should be penalty enough.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 25 mei 2015 - 12:22:01
Tweet van Jan Lammers:

It was a race incident, no one is to blame. To defend is normal and to attack also. This can happen. A 30+G impact should be penalty enough.
dat laatste ben ik het mee eens, maar niet dat er geen schuldige is.

Wings

Citaat van: janke op 25 mei 2015 - 12:22:01
Tweet van Jan Lammers:

It was a race incident, no one is to blame. To defend is normal and to attack also. This can happen. A 30+G impact should be penalty enough.

Exactly!

Overigens, check:



;D ;D ;D

Kootje

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 11:52:05
Het doet er wel toe wie waar remt en ben het ook oneens dat diegene die achterop rijdt per definitie schuldig is. Of oneens, wat is oneens? Ik vind het onzin. Als je racet ga je voor iedere centimeter op de baan. Als diegene die voor je rijdt zonder aanwijsbare reden ineens zijn rempunt met een paar meter vervroegt vind ik dat het direct veroorzaken van een ongeluk. Je kan toch niet verwachten dat een rijder op dit soort stunten anticipeert? Nagaan dat de meeste fans van oudsher voorvechters zijn van closeracing. Dan zal je toch deze gedachten wat moeten laten vieren.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar of jij en ik vinden dat Romain het (mede) veroorzaakt door vroeger te remmen dan normaal doet er dus niet toe, want idd ... daar moet Max maar op anticiperen. Hij rijd erachter, dus hij zit fout, zo simpel is het nu eenmaal. Dat Romain eerder remde kan je hooguit als verzachtende omstandigheid meerekenen, meer niet. Er vanuitgaande dat het verhaal over de telemetrie van Max klopt, zou ik dan ook zeker in beroep gaan tegen de zwaarte vd straf. Maar de straf op zich is gewoon 100% terecht.

0634

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 12:07:37
Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 12:03:21
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 11:54:02
het is geen faal van de wedstrijdleiding, de straf is volgens de huidige regels volledig terecht. Ik ben niet voor straffen voor de volgende wedstrijd, maar met deze regels kun je in dit geval volgens mij niet veel anders.

Ik geloof best dat de straffen gestaafd zijn aan het reglement maar het is aan de wedstrijdleiding om ze uit te delen of niet. En ik ben nu eenmaal tegen het bestraffen van race-incidenten. Wat ik in een ander topic ook al aangeef, je gaat in het voetbal ook geen straffen uitdelen omdat een speler op de paal schiet. Doe je dat wel haal je de angel uit de wedstrijd. Dat geldt ook voor dit soort incidenten. Ga je ieder contact bestraffen leidt dat ertoe dat rijders geen risico meer gaan nemen en neemt strategisch racen het weer over van gevechten op de baan. Als ik naar strategische spellen wil kijken, kijk ik wel naar schaken. Laat het racen het racen. Prima hoor om Verstappen aan te spreken hierover, moet de wedstrijdleiding ook zeker doen, maar dat dekt in mijn optiek de lading. Vind het wat overtrokken. Net als de straf van Sainz trouwens en van Alonso. Het niet bestraffen van Ricciardo maakt bij mij het feest compleet. Ik zeg dus: dikke faal.
een veel duidelijker geval van causing an avoidable accident kan ik me zo niet voor de geest halen. Wat mij betreft moet je toch echt bij de regelgevers zijn en niet bij de stewards.

Daar heb je een punt, maar de straf blijft onzinnig in mijn ogen. Los daarvan: ik neem het de steward wél kwalijk dat ze Alonso wel en Ricciardo niet bestraffen.