Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ze lieten het gister ook zien aan het einde van Q2, toen werd volgens mij Hulkenberg ofzo naar binnen gedirgeerd. En dat leek mij toch wel vrij duidelijk.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Klopt. Rijdersfout. Kan gebeuren, maar logisch dat er gestraft wordt. Al is dit natuurlijk wel een hele zware straf in Monaco. Effectief je race in één klap voorbij.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 12:53:12
Klopt. Rijdersfout. Kan gebeuren, maar logisch dat er gestraft wordt. Al is dit natuurlijk wel een hele zware straf in Monaco. Effectief je race in één klap voorbij.
misschien een goed moment om de 5e motor er maar alvast in te zetten. Weet alleen niet of dat met de huidige regels ongestraft kan.

Perton

Heb er niks over gehoord dat in dat opzicht de reglementen veranderd zijn, dus in mijn ogen zou het moeten mogen. Maar goed, dat kan ik evengoed mis hebben :P

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 13:27:47
Heb er niks over gehoord dat in dat opzicht de reglementen veranderd zijn, dus in mijn ogen zou het moeten mogen. Maar goed, dat kan ik evengoed mis hebben :P
er is volgens mij wel het 1 en ander veranderd, maar ik ken de details niet.

Wings

Tsja, dan wordt wel beweerd dat Verstappen Sainz regelmatiger moet verslaan maar dan moet het ook eens meezitten. Als het telkens tegenzit door Renault-motoren die ploffen en nu het team die een cruciale fout maakt wordt het wel heel moeilijk. Los van zijn fout heeft Verstappen vandaag bewezen dat hij een talent is. Ongekend hoe nadenkt over dingen tijdens het racen.

Jehoentelaar

Moest 'ie dat nog bewijzen?

gloudiesaurus

Precies hij had geen geluk vandaag.

Maldonado die problemen heeft en hem ophoudt waardoor hij veel tijd verliest. Vervolgens die pitstop die 20 seconden kost, cruciaal in Monaco.
Daarna Bottas die hem ronden lang ophoudt... die gaat vervolgens alsnog naar binnen nadat Verstappen hem passeert waardoor Sainz ook vrij baan heeft.

De snelheid was er absoluut wel. Hij had 7e kunnen worden, daarvoor had hij de snelheid.

Zonde zonde. Nu kop op Max en knallen in Canada.
Met wat geluk komt het daar misschien wel goed.
Viel me trouwens op in de voorbeschouwing van Sport1 dat Max wel enorm teleurgesteld was na die kwalificatie.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Dat ophouden hoort gewoon bij Monaco. We gaan ook niet zeggen dat Sainz is opgehouden, omdat ie achteraan is begonnen. Dat vind ik een loos argument. Hij zal best opgehouden zijn, daar niet van, maar dan had ie zich beter moeten kwalificeren. Want Monaco.

Maar dat ie 7e had kunnen worden ben ik met je eens. Dat voorspelde ik gisteren nog aan iemand die me er naar vroeg.

gloudiesaurus

Met ophouden kun je wel pech hebben. Maldonado reed op een gegeven moment 5 sec. langzamer dan de rest. Dat kost dan extreem veel tijd. Daarna dichtte Verstappen het gat naar Perez weer.

En Bottas was ook erg langzaam. Daar kwam Verstappen dan net achter te zitten na die mislukte pitstop. Ja dan heb je in mijn ogen wel pech.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Pech vind ik een groot woord. Zoiets hoort nu eenmaal bij het racen. Maar wel jammer dat het niet meezit tijdens een race en aangezien hij door z'n motoren heen is, zal het niet makkelijker worden. Ik ben benieuwd naar een eerste reactie van Max. Verder wel een toffe race van de Nederlander.

Perton

#2726
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:34:02
Pech vind ik een groot woord. Zoiets hoort nu eenmaal bij het racen. Maar wel jammer dat het niet meezit tijdens een race
Dit inderdaad.

Het ophouden is belangrijk om mee te nemen in de analyse over zijn prestatie, maar om te zeggen dat ie er pech mee had, is volkomen flauwekul. Had Vettel pech dat ie Rosberg niet kon inhalen?

-edit- plus wat ik al zei: als die zich gewoon voor Maldonado kwalificeert, hoeft ie ook niet te worden opgehouden tijdens de race. Dat is dan ook geen pech. Eerder een onfortuinlijke omstandigheid.

gloudiesaurus

Ik noem het pech. Met wat meer geluk zat hij ervoor had hij verder van voren gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Je mag het pech noemen, maar dan mag je alles wel pech gaan noemen. Sommige dingen horen ook gewoon bij het race- of weekendverloop

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:53:47
Je mag het pech noemen, maar dan mag je alles wel pech gaan noemen. Sommige dingen horen ook gewoon bij het race- of weekendverloop
dan is het maar net wat je pech wilt noemen ;) het is een vrij ruim begrip.