Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Wings op 23 mei 2015 - 18:30:00
Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:26:26
Maar Max moet zorgen dat hij Sainz voor blijft... en dat doet hij nu al 3x op rij niet. Tegenvallend!

Absoluut! Maar het mag. Sainz heeft bakken meer ervaring en komt uit ook het Red Bull talententeam. Dus zeker niet de eerste de beste prutser. Verder wel eens met je dat het tijd wordt dat Max Carlos achter zich gaat houden.

En daar heeft hij en blijft hij een zware dobber aan krijgen. Die Sainz is retegoed. Lijkt een dejavu. Toen Joske begon stond ook (bijna) iedereen op de banken. Had ook talent, was ook snel, maar de resultaten zijn bekend. Ik hoop van harte dat Max het veel beter gaat doen.
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

Even vlug in een nottedop: Als het verkeerd wordt geinterpreteerd, geen probleem.

A: Qualificaties zijn minder belangrijk als race. ( zie mijn vorige reactie ).
B: Sainz is gewoon een superrijder, niet alleen snel, maar ook slim en stress bestendig. ( weet wanneer hij moet pieken ).
C: De jonge leeftijd van Max is geen excuus ( goedmakertje ) voor de topteams, er telt maar 1 ding: resultaat ( ongeacht leeftijd ). Raikkonnen krijgt ook geen extra krediet omdat hij de oudste is.

En verder even terzijde : Heeft iemand al een reactie van Max zelf gehoord, wellicht heeft hij een goed excuus? Niet dat dit uitmaakt, het resultaat telt, maar het zou iets kunnen verklaren.

Pancake Shield

Citaat van: Van Wijk op 23 mei 2015 - 20:14:47
En verder even terzijde : Heeft iemand al een reactie van Max zelf gehoord, wellicht heeft hij een goed excuus? Niet dat dit uitmaakt, het resultaat telt, maar het zou iets kunnen verklaren.

Ik las ergens dat de banden niet lekker waren voor hem of zoiets
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Dat werd donderdag eigenlijk ook al een beetje gezegd hier en daar, dat het maar de vraag was of die het in de kwalificatie ook zou rijden, omdat ie doorgaans beter is op de hardere band.

Dus in dat opzicht is het geen al te schokkend iets.

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 23 mei 2015 - 20:17:01
Citaat van: Van Wijk op 23 mei 2015 - 20:14:47
En verder even terzijde : Heeft iemand al een reactie van Max zelf gehoord, wellicht heeft hij een goed excuus? Niet dat dit uitmaakt, het resultaat telt, maar het zou iets kunnen verklaren.

Ik las ergens dat de banden niet lekker waren voor hem of zoiets
Max heeft het team kennelijk al gewaarschuwd dat de temperatuur van de banden een probleem zouden kunnen zijn en als ik het zo lees heeft hij gelijk gekregen.

Pancake Shield

Ja bij Sport1 zei hij ook al dat de hardere band de betere was voor hem.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Ja, dat zei hij in Barcelona ook voor de laatste stint...  :P

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 18:13:43
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:30:16
ja, dat snap ik. Ik kijk op een hele andere manier naar Verstappen als jullie dat doen. Ik snap niet dat jullie je zo blindstaren op resultaat en teamgenoot. Verstappen heeft het vandaag gewoon zelf laten liggen, daar heeft Sainz wat mij betreft niet zoveel mee te maken. Maar ondanks dat het resultaat teleurstellend was heeft ie wel laten zien wat ie in zn mars heeft. De winst van vandaag/dit weekend vind ik zn snelheid. Over de rest maakte ik me al geen zorgen.

Vooropgesteld: Max doet het tot nu toe prima. Foutloos in zijn eerste 5 1/2e raceweekend (foutje in VT vanmorgen tel ik niet mee, want dan zoek je de grens op en kan je er ook ns overheen gaan). Hij is snel, consistent, kan uitstekend racen. Geweldig debuutjaar tot nu toe.

Maar het is niet voor niets zo dat men altijd zegt dat je grootste tegenstander je teamgenoot is. Dat is ook zo. Wil je opvallen, moet je op zijn minst je teamgenoot verslaan. Zeker Q is een uitstekende graadmeter wanneer het gaat over rauwe snelheid.

Verder is het net alsof ik heel negatief doe, maar dat is het niet. Alleen, Sainz werd nooit gezien als supertalent en Verstappen wel, dan had ik dit niet verwacht. En ja, hij is 17 en Sainz niet, maar als het gaat om F1 heeft Sainz niks meer ervaring dan Max. Dus daar moeten we nou ook niet zo heel overdreven in doen.

Wie weet vechten ze over vier jaar samen om de wereldtitel. Blijven die twee elkaar de komende 15 jaar dwars zitten. Wint dan de ene, dan weer de andere. Van mij mag het  ;).
tja, ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik hoef jou niet te vertellen waarom Verstappen wel als supertalent wordt gezien en Sainz niet. Verstappen heeft alleen maar dingen gedaan die niemand voorheen op zijn leeftijd heeft gedaan. Kortom hij loopt erg voor op schema als je het vergelijkt met alle coureurs tot nu toe. Dat hij nu al net zo goed is al Sainz is, is voor mij (en velen) een indicatie dat hij in potentie de betere is. Jou zegt het niet zoveel blijkbaar, maar Sainz is zowel qua ervaring als persoonlijke ontwikkeling een paar stappen vooruit. En niks ten nadele van Sainz, want die doet het idd boven verwachting goed en dat zou ook heel goed wel eens een blijvertje kunnen zijn.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 21:14:47
Ja, dat zei hij in Barcelona ook voor de laatste stint...  :P
alleen moest ie daar bijna een halve race op rijden.
Verder sluit ik me aan bij Wings. Ik denk dat hij de hele essentie van supertalent Verstappen prima beschrijft.

Wings

#2709
Kan weg.

Wings

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 23:51:54Dat hij nu al net zo goed is al Sainz is, is voor mij (en velen) een indicatie dat hij in potentie de betere is.

Precies. Sainz rijdt al een tijd in Formule klassen, Max heeft de afruk van de kartstoel nog in zijn achterwerk staan. Ervan uitgaande dat Red Bull niet zomaar de eerste de beste pannnekoek contracteert en opleidt, een behoorlijke prestatie van Max om nu al mee te kunnen op dit niveau. Nu al verschil maken en Sainz permanent verslaan lijkt mij een utopie. Max komt niet van een andere planeet.

Wat betreft zijn kwalificatie (ik heb niks gelezen daarover, dus als ik de plank volledig missla, dan is dat maar zo), ik meen, eerder dit Grand Prix weekend, iets gelezen te hebben over de temperatuur in de (voor)banden. Als dan ook nog eens de baantemperatuur daalt in het verlengde daarvan je griplevel, is het moeilijk al dan niet onmogelijk, om je tijd te verbeteren. Daarom stonden beiden wat verder naar achteren. Sainz zal net wat meer ervaring c.q. zelfvertrouwen hebben om in die situatie dichter naar die grens toe te rijden waar Verstappen wat onzekerder is en vooral geen domme dingen wil doen. Ik zeg niet dat het zo is hé maar mocht dat wel zo zijn neem ik mijn hoed er voor af. Zoals eerder geschreven zit het qua denken wel goed bij de Nederlander.

Bovendien heeft hi Sainz toch verslagen? Oké, hij was in Q3, niet sneller, maar heeft geen technische controle genegeerd waardoor hij voor Sainz start. Dus statistisch gezien is het 4-2 (is dat zo??) maar praktisch bekeken staat het gelijk: 3-3.

Jehoentelaar

Maar was het missen van de weegbrug een fout van het team of een fout van Sainz? Lijkt me vrij essentieel voor het verhaal.

Van Wijk

Sainz zegt de " rode " lamp absoluut niet te hebben gezien. Hij zegt tevens dat het onmogelijk was om deze uberhaupt te kunnen zien. Als deze lamp brandde was het in ieder geval geen team fout.

Jehoentelaar

Ah. Geen handige actie dus nee.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 11:23:45
Maar was het missen van de weegbrug een fout van het team of een fout van Sainz? Lijkt me vrij essentieel voor het verhaal.

Dat is altijd 'n rijdersfout. Die rijdt de pitsstraat in en wordt dmv 'n rood licht gesommeerd zich te laten wegen. Dit gebeurd in totale willekeur, het is dus niet zo dat het team vooraf op de hoogte wordt gesteld, en de coureur dient daar bij het inrijden vd pitsstraat dus gewoon op te letten.