Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Al jarenlang gaat het in Monaco om de kwalificatie en mag dat ook worden benadrukt, maar als verstappen eens niet scoort maakt het allemaal veel minder uit. Oké.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 16:21:09
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:16:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 16:13:50
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus.

Dat meen je toch niet echt he?
waarom niet dan? Verstappen hoeft dit jaar toch geen WK te worden? dus ik kijk wat verder als puur resultaat. Ik maakte wat zorgen over zn snelheid over 1 ronde tov Sainz, maar die was vandaag en het hele weekend gewoon goed.

Nee niet. Want toen het moest was Sainz sneller. Alles draait, zeker in Monaco, om trackpositie. Dat bepaalt namelijk het resultaat. Die wordt bepaalt in Q3, niet in Q2. H
ja, dat snap ik. Ik kijk op een hele andere manier naar Verstappen als jullie dat doen. Ik snap niet dat jullie je zo blindstaren op resultaat en teamgenoot. Verstappen heeft het vandaag gewoon zelf laten liggen, daar heeft Sainz wat mij betreft niet zoveel mee te maken. Maar ondanks dat het resultaat teleurstellend was heeft ie wel laten zien wat ie in zn mars heeft. De winst van vandaag/dit weekend vind ik zn snelheid. Over de rest maakte ik me al geen zorgen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:26:15
Al jarenlang gaat het in Monaco om de kwalificatie en mag dat ook worden benadrukt, maar als verstappen eens niet scoort maakt het allemaal veel minder uit. Oké.
je begrijpt me niet. Tuurlijk gaat het in Monaco om de kwalificatie en het raceresultaat. Maar op dit moment in de carriere van Max gaat het niet alleen om resultaat.

Perton

Niet alleen nee. Maar als het resultaat uitblijft, dan heb je er niet zoveel aan. als je consequent verslagen wordt (wat nu natuurlijk lang niet aan de orde is) dan boeit zo'n resultaat in de training of q2 niet. Die "wat als" dingen hebben alleen zin wanneer je er met een bepaalde regelmaat ook concrete resultaten tegenover kan zetten.

Pancake Shield

Verstappen is vandaag gewoon fair en square verslagen door Sainz en dat in Q1 en Q2 misschien Verstappen sneller was, dat doet er eigenlijk weinig toe. Aan het einde wordt de rekening opgemaakt en die viel deze keer in het voordeel uit van de Spanjaard. Kwalificatie is dus nog echt iets waar Verstappen aan moet werken. En bovendien laten we ook even heel duidelijk zijn Sainz is ook niet zomaar een natte pannekoek he? Die kan ook echt wel een potje sturen. Ze gaan gewoon gelijkwaardig op en in de kwalificatie heeft Sainz gewoon de bovenhand.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Over resultaten gesproken; Sainz staat geen eens meer in de uitslag van de kwalificatie. Dan is het gewoon 3-3 in kwalificatie ;)

Perton

Ik weet dat je het met een knipoog zegt maar omver toch serieus op te reageren: ik vind dat.morgen  dus wel.meespelen als verstappen (zoals verwacht nu) voor sainz finisht. Er kan dan heel makkelijk worden gezegd "dat is Max alleen gelukt vanwege de straf" maar dat vind ik evengoed onzin. Sainz mist de.weegbrug en elk punt dat verstappen meer scoort dan sainz morgen is volledig terecht.

Die kritiek die ik op verstappen heb die in jouw ogen misschien niet altijd fair is (want jong enzo) heb ik evengoed op sainz in dit soort situaties.

Maikel0230

Moet ook wel gezegd worden dat indien STR de wagen meteen na het missen van de weegbrug alsnog had gepresenteerd dat het bij een reprimande was gebleven. Het is Sainz zijn fout dat hij voorbijgereden is maar de penalty is dan ook wel gedeeltelijk de schuld van het team.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:30:16
ja, dat snap ik. Ik kijk op een hele andere manier naar Verstappen als jullie dat doen. Ik snap niet dat jullie je zo blindstaren op resultaat en teamgenoot. Verstappen heeft het vandaag gewoon zelf laten liggen, daar heeft Sainz wat mij betreft niet zoveel mee te maken. Maar ondanks dat het resultaat teleurstellend was heeft ie wel laten zien wat ie in zn mars heeft. De winst van vandaag/dit weekend vind ik zn snelheid. Over de rest maakte ik me al geen zorgen.

Vooropgesteld: Max doet het tot nu toe prima. Foutloos in zijn eerste 5 1/2e raceweekend (foutje in VT vanmorgen tel ik niet mee, want dan zoek je de grens op en kan je er ook ns overheen gaan). Hij is snel, consistent, kan uitstekend racen. Geweldig debuutjaar tot nu toe.

Maar het is niet voor niets zo dat men altijd zegt dat je grootste tegenstander je teamgenoot is. Dat is ook zo. Wil je opvallen, moet je op zijn minst je teamgenoot verslaan. Zeker Q is een uitstekende graadmeter wanneer het gaat over rauwe snelheid.

Verder is het net alsof ik heel negatief doe, maar dat is het niet. Alleen, Sainz werd nooit gezien als supertalent en Verstappen wel, dan had ik dit niet verwacht. En ja, hij is 17 en Sainz niet, maar als het gaat om F1 heeft Sainz niks meer ervaring dan Max. Dus daar moeten we nou ook niet zo heel overdreven in doen.

Wie weet vechten ze over vier jaar samen om de wereldtitel. Blijven die twee elkaar de komende 15 jaar dwars zitten. Wint dan de ene, dan weer de andere. Van mij mag het  ;).

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:26:26
Maar Max moet zorgen dat hij Sainz voor blijft... en dat doet hij nu al 3x op rij niet. Tegenvallend!

Absoluut! Maar het mag. Sainz heeft bakken meer ervaring en komt uit ook het Red Bull talententeam. Dus zeker niet de eerste de beste prutser. Verder wel eens met je dat het tijd wordt dat Max Carlos achter zich gaat houden.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:37:48
Ik ben het met je eens Jeroen.

En de hele wereld kan hosanna roepen over Verstappen incl. Verstappen.nl. Als Verstappen zo doorgaat in de kwalificatie dan kiest Red Bull aan het eind van het liedje toch voor Sainz.

Vandaag was het niet nodig. Mijn gevoel zegt dat Verstappen sneller is dan Sainz in Monaco maar dat hij het in Q3 verprutst heeft. Morgen zal het niet meevallen, Maldonado staat er ook nog tussen.

Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt. Red Bull zal kiezen voor de rijder die intrinsiek het snelste/beste is en het meeste potentieel bezit. Ik heb niet het idee dat Verstappen onderdoet voor Sainz. Ik vind Max volwassen rijden, zijn aanval goed opbouwen, prima verdedigen, strategisch denken en heb het idee dat hij iets minder fouten maakt dan Carlos. Hij krijgt het alleen nog niet vertaald naar statistieken. Vaak heb ik het idee dat Max onzeker is en vooral geen domme dingen wilt doen en daardoor op het moment suprême inboet. Maar hey, laten we niet vergeten dat Max anderhalf jaar geleden met een kart rondreed en pas 17 is hé!! Amper losgerukt van moeders borst en nu al tussen de grote jongens op het aller aller aller hoogste niveau. Bekeken vanuit dat perspectief vind ik dat Max een meer dan prima debuut neerzet. Schittert misschien niet continue maar zo nu en dan laat hij zien dat hij uit racehout gesneden te zijn. Ik begrijp de enthousiasme wel als ik eerlijk ben en Max verdient het ook! Hoe je het ook wendt of keert, ik vind Max -nu al- de beste Nederlandse Formule-1-rijder die ik heb zien rijden. 

Wings

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 16:05:22
Dat zegt mij juist alles. En zo kijken de meesten, dat weet jij ook. Kwalifciatieduels tellen nou eenmaal mee in de ranking van rijders. Verstappen schittert in de trainingen, maar in dat belangrijkste rondje legt hij het af. Dat je dan tiende, zesde of dertiende wordt, dat is dan waar de wagen staat. De rijder moet ervoor zorgen dat hij voor zijn teamgenoot staat.

Natuurlijk telt het kwalificatieduel mee in de ranking van rijders alleen zal een teambaas verder kijken dan naar dat gegeven alleen. Ik kan niet vaak genoeg schrijven dat Max pas 17 is hé. Dus nog een kind. Ik kan me herinneren ooit eens gelezen te hebben dat minder ervaring op jonge leeftijd véél zwaarder weegt dan dat je volwassen bent omdat je op jonge leeftijd veel sneller ontwikkeld, een curve die afvlakt naarmate je ouder wordt. Daarom hebben de prestaties van Max in zijn kartperiode ook zo'n indruk gemaakt en daarom zeiden velen dat je niet moet verwachten dat Max nu al de voegen uit de muren rijdt. Dit is een leerjaar voor Max en niks is zo belangrijk dan ontwikkelen en ervaring opdoen. Zorgen dat hij voldoende leermomenten uit het seizoen trekt. Eerst de souplesse dan de snelheid. Dat het van nature goed zit moge duidelijk zijn.

janke

Na een prima VT's en Q1 en 2 is het gewoon teleurstellend. Daar moet hij het mee doen met een 10de stek. Dat wordt nog wat morgen. Ik wens hem het allerbeste. Als hij maar de eerste paar bochten goed uit komt. Dan settelen en je race rijden. Wens hem het geluk.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Negende inmiddels. Verstappen haalt zelfs buiten de sessies om in  ;)

janke

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 19:30:29
Negende inmiddels. Verstappen haalt zelfs buiten de sessies om in  ;)

Oh ja tuurlijk, was het vergeten. ;)
Some things are too important to be left in the past.