Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Volgens mij is dat doorgaans reprimande met eventueel een boete, maar dat kan ik me verkeerd herinneren.


Overigens ben ik nog vrij optimistisch over verstappen momenteel, maar er komt een moment dat hij niet kan blijven teren op China.

gloudiesaurus

Kijk die donderdagochtend is nu wel vergeten, die P2.

Maar scoort Verstappen morgen punten en eindigt hij voor Sainz, dan is die kwalificatie ook weer snel "vergeten"...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:37:48
Ik ben het met je eens Jeroen.

En de hele wereld kan hosanna roepen over Verstappen incl. Verstappen.nl. Als Verstappen zo doorgaat in de kwalificatie dan kiest Red Bull aan het eind van het liedje toch voor Sainz.
moeten ze kiezen dan? zou wel erg onrechtvaardig zijn om een 17-jarige niet meerdere jaren de kans te geven.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 15:42:18
Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:37:48
Ik ben het met je eens Jeroen.

En de hele wereld kan hosanna roepen over Verstappen incl. Verstappen.nl. Als Verstappen zo doorgaat in de kwalificatie dan kiest Red Bull aan het eind van het liedje toch voor Sainz.
moeten ze kiezen dan? zou wel erg onrechtvaardig zijn om een 17-jarige niet meerdere jaren de kans te geven.

Who knows. Maar Verstappen kan Sainz beter de baas blijven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:41:26
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 15:40:30
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 15:27:56
Die verwachtingen is voor mensen die niet zovaak F1 kijken. Hij moest 2 dingen doen: Q3 halen en Sainz verslaan. Dat is half gelukt. Onnodig in mijn ogen. Het hele weekend prima presterend maar laat zich in dat ene rondje dat het er écht om gaat opnieuw verschalken door Sainz. Dat ziet de wereld ook he.

Ik wil niet negatief doen (dat meen ik) maar Sainz rijdt veel te vaak voor Verstappen in mijn ogen. En dat was hier absoluut nergens voor nodig.
nou, wat een ramp zeg. Ik vind vooral P10 teleurstellend, dat Sainz 2/100e sneller is zegt me niet zoveel.

Het teamduel staat nu op 4-2 voor Sainz. Daar wordt wel naar gekeken  :)
in kwalificatie ja, maar er is meer dan dat. Bovendien is Sainz veel verder in zn ontwikkeling. De sfeer is nu ineens wel heel negatief zeg.

Tuesday

#2675
Verstappen zn rondje in Q2 was trouwens 4 tiende sneller dan zn rondje in Q3. Met zn snelheid zat het dus wel goed. Alleen zn positie is niet goed.
http://www.fia.com/file/28277/download?token=Aprx-ei0

Perton

Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 15:40:30
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 15:27:56
Die verwachtingen is voor mensen die niet zovaak F1 kijken. Hij moest 2 dingen doen: Q3 halen en Sainz verslaan. Dat is half gelukt. Onnodig in mijn ogen. Het hele weekend prima presterend maar laat zich in dat ene rondje dat het er écht om gaat opnieuw verschalken door Sainz. Dat ziet de wereld ook he.

Ik wil niet negatief doen (dat meen ik) maar Sainz rijdt veel te vaak voor Verstappen in mijn ogen. En dat was hier absoluut nergens voor nodig.
nou, wat een ramp zeg. Ik vind vooral P10 teleurstellend, dat Sainz 2/100e sneller is zegt me niet zoveel.

Dat zegt mij juist alles. En zo kijken de meesten, dat weet jij ook. Kwalifciatieduels tellen nou eenmaal mee in de ranking van rijders. Verstappen schittert in de trainingen, maar in dat belangrijkste rondje legt hij het af. Dat je dan tiende, zesde of dertiende wordt, dat is dan waar de wagen staat. De rijder moet ervoor zorgen dat hij voor zijn teamgenoot staat.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 15:44:19
Citaat van: gloudiesaurus op 23 mei 2015 - 15:41:26
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 15:40:30
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 15:27:56
Die verwachtingen is voor mensen die niet zovaak F1 kijken. Hij moest 2 dingen doen: Q3 halen en Sainz verslaan. Dat is half gelukt. Onnodig in mijn ogen. Het hele weekend prima presterend maar laat zich in dat ene rondje dat het er écht om gaat opnieuw verschalken door Sainz. Dat ziet de wereld ook he.

Ik wil niet negatief doen (dat meen ik) maar Sainz rijdt veel te vaak voor Verstappen in mijn ogen. En dat was hier absoluut nergens voor nodig.
nou, wat een ramp zeg. Ik vind vooral P10 teleurstellend, dat Sainz 2/100e sneller is zegt me niet zoveel.

Het teamduel staat nu op 4-2 voor Sainz. Daar wordt wel naar gekeken  :)
in kwalificatie ja, maar er is meer dan dat. Bovendien is Sainz veel verder in zn ontwikkeling. De sfeer is nu ineens wel heel negatief zeg.

Sainz is gewoon een rookie. Zover is hij helemaal niet. Als er straks een plek bij een topteam vrijkomt kijkt men ook naar Q-duels. Wie het beste is, die pakken ze. Sainz is 20, daar zit ook nog ontzettend veel rek in.

En negatief... mwah, meer een gevoel dat ik heb van 'de ster van Verstappen straalt wel wat verder als dat hij hoort te stralen.' Ik heb echt veel vertrouwen in Verstappen, ik vind hem top in potentie, maar hij moet wel gewoon zorgen dat hij het niet-supertalent Sainz verslaat. En dat doet hij (nog) niet.

Dan kunnen we m.i. toch moeilijk een goed resultaat in de VT als benchmark blijven zien. Zaterdag telt. Zondag telt. Dan moet je het doen. De rest is men morgen vergeten.

Tuesday

#2679
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus. Max was vandaag gewoon de snellere, iets was in voorgaande kwalificaties en kwalificatiesimulaties vaak niet zo was. Wat dat betreft vind ik het niet zo schokkend. Ik vind het vooral jammer dat ie P7 heeft laten lopen.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus.

Dat meen je toch niet echt he?

Perton

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus. Max was vandaag gewoon de snellere, iets was in voorgaande kwalificaties en kwalificatiesimulaties vaak niet zo was. Wat dat betreft vind ik het niet zo schokkend. Ik vind het vooral jammer dat ie P7 heeft laten lopen.
lolwhuut? Hoe praat dat goed dat zijn teamgenoot hem weer eens verslaat?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 16:13:50
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus.

Dat meen je toch niet echt he?
waarom niet dan? Verstappen hoeft dit jaar toch geen WK te worden? dus ik kijk wat verder als puur resultaat. Ik maakte wat zorgen over zn snelheid over 1 ronde tov Sainz, maar die was vandaag en het hele weekend gewoon goed.

Tuesday

Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:16:07
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus. Max was vandaag gewoon de snellere, iets was in voorgaande kwalificaties en kwalificatiesimulaties vaak niet zo was. Wat dat betreft vind ik het niet zo schokkend. Ik vind het vooral jammer dat ie P7 heeft laten lopen.
lolwhuut? Hoe praat dat goed dat zijn teamgenoot hem weer eens verslaat?
dat wil ik helemaal niet goed praten. Ik zei al dat ik dat helemaal geen ramp vind.

0634

Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:16:41
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2015 - 16:13:50
Citaat van: Tuesday op 23 mei 2015 - 16:13:05
Citaat van: Perton op 23 mei 2015 - 16:03:33
Mjah das ook geen verrassing. Maar het gaat erom dat die snelheid er op het juiste moment is. Net als Spanje,  kan je wel de hele race voor sainz liggen, maar als je dat bij de finishvlag niet logt, koop je er niks voor.

Dus behalve dat ik het verder wel met je eens ben, interesseert zijn snelheid uit q2 me vrij weinig.
Q2 is voor teams als STR net zo belangrijk als Q3. Onzin argument dus.

Dat meen je toch niet echt he?
waarom niet dan? Verstappen hoeft dit jaar toch geen WK te worden? dus ik kijk wat verder als puur resultaat. Ik maakte wat zorgen over zn snelheid over 1 ronde tov Sainz, maar die was vandaag en het hele weekend gewoon goed.

Nee niet. Want toen het moest was Sainz sneller. Alles draait, zeker in Monaco, om trackpositie. Dat bepaalt namelijk het resultaat. Die wordt bepaalt in Q3, niet in Q2. H