Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Racingnews365

Citaat van: Jehoentelaar op 21 mei 2015 - 13:27:45
Puur competitief stelt het weinig voor maar in de perceptie van de fans is het wel een mooie opkikker.

klopt, het is wel knap dat hij dat zonder baankennis al na anderhalf uur kan maar het zegt nog niets over het vervolg van het weekend.
Helaas voor Toro Rosso en Verstappen was de vrijdag altijd goed met 2 auto's in de top 10 en op zondag was het maximaal een auto in de top 10 en een met pech.

Zondag worden de punten verdeeld. Dat Verstappen zijn talent laat zien, dat staat buiten kijf.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Kootje

In Monaco worden de punten meestal al op zaterdag zga verdeeld. ;)

En dan is op vrijdag laten zien dat je de snelheid hebt om 'n goede qualy neer te zetten voor mij reden genoeg voor gematigd enthousiasme en 'n beetje wishfull thinking. Waar men eldersl in racepace nogal eens tekort komt om 'n goede qualy om te zetten in 'n topresultaat, is in Monaco 'n goede qualy vaak alles bepalend.

janke

Dat de punten zondag worden verdeeld is al sinds het begin vd F1, toch? Monaco zijn de grootste coureurs de bocht uit gevlogen. Verstappen heeft net zoveel kans om te scoren als ieder ander, zekers als het een wet race wordt. Kunnen we Panis nog voor de geest halen? Verstappen is er nog lang niet, maar iig hij laat zich duidelijk zien. vd Garde en Frijns incl Doornbos zullen er jaloers op zijn. Wat is het toch die twijfel? Brundle, Coulthard, Jordan en zelfs de Mercedes twitter site zijn nogal positief. We zullen zien.
Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Vrije training 1 wordt altijd gereden op de hardste compound, de quali op de zachtste. Het is jammer dat de tweede training verregend was, want dan hadden we nu een beter beeld gehad van de verhoudingen.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 21 mei 2015 - 16:53:07
Waarom zegt ie dat dan niet gewoon? Er hangt hier een sfeer dat je niet positief mag zijn over Verstappen want dan ben je meteen een fanboy.   :-X

Doe eens even normaal en leer wat relativeren inhoudt.

Jehoentelaar

Citaat van: Racingnews365 op 21 mei 2015 - 19:52:22
Citaat van: Jehoentelaar op 21 mei 2015 - 13:27:45
Puur competitief stelt het weinig voor maar in de perceptie van de fans is het wel een mooie opkikker.

klopt, het is wel knap dat hij dat zonder baankennis al na anderhalf uur kan maar het zegt nog niets over het vervolg van het weekend.
Helaas voor Toro Rosso en Verstappen was de vrijdag altijd goed met 2 auto's in de top 10 en op zondag was het maximaal een auto in de top 10 en een met pech.

Zondag worden de punten verdeeld. Dat Verstappen zijn talent laat zien, dat staat buiten kijf.

Precies dit. Het is superknap dat 'ie dat voor elkaar krijgt, ben ik het roerend mee eens. Juist daarom is het voor de perceptie van de fans (waarin ik duidelijker had moeten zijn dat ik F1-fans in het algemeen bedoelde) goed om dit te doen na de knauw t.o.v. Sainz in Spanje.

Van Wijk

Hoe lullig dit ook mag overkomen voor sommige fans: De finale ( race ) telt pas.
Wat ik hier mee wil zeggen is, hoe goed je ook  bent is in de kwalificaties doet er achteraf niets toe.
Mijn dochter stond na de kwalificaties WK turnen in 2010 ( Glasgow ) ruim op kop, op alle goksite's als nr 1 geboekt. De finale begint ( race ) begint vanaf nul. Haar resultaat in de finale na crash 5de.
Wat staat er in de boeken? 5de . ( de kwalificaties ) zijn snel vergeten.
Alle kenners weten dat je een waanzinnige prestatie hebt neergezet, echter het resultaat in de finale is doorslag gevend.
Wat ik wil zeggen: kwalificeer lekker in de top tien en rijd jezelf op het podium, veel belangrijker !

0634

Het is gewoon hartstikke goed dat hij zich laat zien, ook in VTs. Maar conclusies kunnen we pas zondag trekken (en omdat het Monaco is ook een beetje op zaterdag).

Racingnews365

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 21 mei 2015 - 18:05:34
Waar ik het echter wel met Jehoentelaar over eens ben, is dat het competitief niet heel erg relevant is.

Zegt iemand dat dan?

Dat tijden in de eerste training nog niets zeggen hoef je mensen die de moeite nemen op een F1 forum te posten niet uit te leggen hoor.  :)

Enkel het feit dat hij als 17-jarige rookie, zonder enige baankennis dit flikt is opzienbarend genoeg, dat zegt overigens ook de gehele F1 wereld. Ongeacht wanneer die tijd gezet is.

Hamilton#44


Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 22 mei 2015 - 11:46:18
Enkel het feit dat hij als 17-jarige rookie, zonder enige baankennis dit flikt is opzienbarend genoeg, dat zegt overigens ook de gehele F1 wereld. Ongeacht wanneer die tijd gezet is.

Ik heb niet alle F1-fans in de wereld te spreken kunnen krijgen hierover, sommige fans zijn in verband met tijdsverschillen lastig te bereiken. Kun je hun mobiele gegevens even pb'en, dat gaat mogelijk wat makkelijker.

En ja, dit is opzettelijk flauw. ;)

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 22 mei 2015 - 11:46:18
Dat tijden in de eerste training nog niets zeggen hoef je mensen die de moeite nemen op een F1 forum te posten niet uit te leggen hoor.  :)
Nou dan. Als tijden nog niets zeggen, dan zegt je positie toch net zo weinig? Begrijp me niet verkeerd, ik vind de tweede plaats indrukwekkend, maar niet iedere rijder was aan het eind van de sessie nog aan het pushen voor een snelle tijd.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 22 mei 2015 - 11:46:18
Citaat van: Perton op 21 mei 2015 - 18:05:34
Waar ik het echter wel met Jehoentelaar over eens ben, is dat het competitief niet heel erg relevant is.

Zegt iemand dat dan?

Dat tijden in de eerste training nog niets zeggen hoef je mensen die de moeite nemen op een F1 forum te posten niet uit te leggen hoor.  :)

Enkel het feit dat hij als 17-jarige rookie, zonder enige baankennis dit flikt is opzienbarend genoeg, dat zegt overigens ook de gehele F1 wereld. Ongeacht wanneer die tijd gezet is.
nou blijkbaar moest het jou wel worden uitgelegd omdat je letterlijk postte "waarom zegt ie dat dan niet". Misschien moet je dan zelf ook eens duidelijk worden wat je wel en niet precies bedoelt. Voor iemand die verklaard heeft niet per se fan te zijn van Verstappen ben je wel bijzonder vaak op je pik getrapt.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 22 mei 2015 - 12:50:18
Citaat van: Hamilton#44 op 22 mei 2015 - 11:46:18
Dat tijden in de eerste training nog niets zeggen hoef je mensen die de moeite nemen op een F1 forum te posten niet uit te leggen hoor.  :)
Nou dan. Als tijden nog niets zeggen, dan zegt je positie toch net zo weinig? Begrijp me niet verkeerd, ik vind de tweede plaats indrukwekkend, maar niet iedere rijder was aan het eind van de sessie nog aan het pushen voor een snelle tijd.

En Verstappen wel dan?