Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 17 mei 2015 - 12:11:46
Citaat van: Jeroen op 17 mei 2015 - 00:00:02
Lammers nog. Verder niks. Grootheden hebben we ook niet. Ook niet in andere klassen. Senna was een grootheid.  Wij hebben vooral in de kiem gesmoorde talenten helaas.

Arie Luijendijk won twee keer de Indy 500. Wordt in Amerika op handen gedragen. Heel letterlijk gezien zouden we dus inderdaad geen grootheden hebben, maar toch zeker wel een grootheid. Tenzij de definitie van 'grootheid' afhankelijk is van de status in het land waar je vandaan komt, dan hebben we inderdaad geen enkele grootheid op autosportgebied en zal er waarschijnlijk ook niet zomaar een komen.

Vooruit tellen we die mee.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2015 - 00:09:59
Als oom van Bruno zeker  ;)

Wat is er dan met de oom van Bruno Senna?

0634

Oh dat was de broer van zijn moeder.

Jozef

Wat enorm off-topic gezwets om het bij een discussie over grootheden te gaan hebben over iemands oom!

0634

Technisch gesproken is het een discussie over Max Verstappen. Al het andere is sowieso off topic.

Hamilton#44

Max is wel geprikkeld na de nederlaag tegen Sainz vorige week.

2e in je eerste Monaco training, dat is wel even een dingetje hoor, ook wereldwijd.

Jehoentelaar

Puur competitief stelt het weinig voor maar in de perceptie van de fans is het wel een mooie opkikker.

Hamilton#44

2e tijd rijden in je eerste Monaco training stelt niets voor? Denk je dat Verstappen zich het licht ook uit de ogen heeft gereden als rookie zijnde?

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 21 mei 2015 - 15:43:44
2e tijd rijden in je eerste Monaco training stelt niets voor? Denk je dat Verstappen zich het licht ook uit de ogen heeft gereden als rookie zijnde?
Doe eens rustig. Wat Jehoentelaar denk ik bedoelt is dat, competitief gezien, de gereden tijd nog niet eens genoeg is om Q2 te behalen (want de tijden gaan nog flink omlaag). Neemt niet weg dat het een mooi signaal naar de buitenwereld is en een uitstekend begin (ook gezien de 42 ronden) op een moeilijk circuit waar Verstappen nog nooit is geweest.

Hamilton#44

Waarom zegt ie dat dan niet gewoon? Er hangt hier een sfeer dat je niet positief mag zijn over Verstappen want dan ben je meteen een fanboy.   :-X

Pancake Shield

#2590
Het is de vrije training. Tuurlijk is het mooi, maar het zegt nog niet zo heel veel. Als Roberto Mehri de tweede tijd had neergezet hadden we allemaal onze schouders opgehaald en zoiets gehad van "Ja, mooi. Maar het is de vrije training." Het is niet om negatief te doen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

#2591
Citaat van: Hamilton#44 op 21 mei 2015 - 16:53:07
Waarom zegt ie dat dan niet gewoon? Er hangt hier een sfeer dat je niet positief mag zijn over Verstappen want dan ben je meteen een fanboy.   :-X

Enthousiasme wordt hier niet op prijs gesteld. :P  :D  ;D


Citaat van: Pancake Shield op 21 mei 2015 - 17:11:06
Het is de vrijdagtraining. Tuurlijk is het mooi, maar het zegt nog niet zo heel veel. Als Roberto Mehri de tweede tijd had neergezet hadden we allemaal onze schouders opgehaald en zoiets gehad van "Ja, mooi. Maar het is vrijdag." Het is niet om negatief te doen.

Het is idd nog maar vrijdag. Echter is het wel frappant dat nu het Max betreft "het nog maar vrijdag is", terwijl er normaliter wel allerlei conclusies verbinden aan diezelfde vrijdag en dan hoor je niemand. :-\

Ik bedoel ... jij hebt het nu over 'n Mehri, waarbij iedereen z'n schouders op had gehaald wanneer hij zo'n prestatie neer had gezet. Maar Max is geen Mehri en rijd niet in 'n Manor. Max heeft, net als Carlos overigens, al eerder laten zien dat hij onder de juiste omstandigheden erg snel is in die STR, zeker over 1 rondje. Dus waarom mogen we daar dan nu ineens geen voorzichte conclusie aan binden, niet enthousiast over worden? Als Vetttel in VT1 ruim 'n seconde sneller was geweest dan de nummer 2, dan had iedereen geroepen: Die Vettel gaat 'n makkie krijgen dit weekend, niet normaal zo snel die is. Zelfde vrijdag, zelfde kaliber prestatie en toch mag het dan ineens wel.  ::)


btw: Is niet persoonlijk op jou gericht, gebruik slechts jouw quote om dit aan te kaarten. ;)

Pancake Shield

Citaat van: Kootje op 21 mei 2015 - 17:15:24
Ik bedoel ... jij hebt het nu over 'n Mehri, waarbij iedereen z'n schouders op had gehaald wanneer hij zo'n prestatie neer had gezet. Maar Max is geen Mehri en rijd niet in 'n Manor. Max heeft, net als Carlos overigens, al eerder laten zien dat hij onder de juiste omstandigheden erg snel is in die STR, zeker over 1 rondje. Dus waarom mogen we daar dan nu ineens geen voorzichte conclusie aan binden, niet enthousiast over worden? Als Vetttel in VT1 ruim 'n seconde sneller was geweest dan de nummer 2, dan had iedereen geroepen: Die Vettel gaat 'n makkie krijgen dit weekend, niet normaal zo snel die is. Zelfde vrijdag, zelfde kaliber prestatie en toch mag het dan ineens wel.  ::)


btw: Is niet persoonlijk op jou gericht, gebruik slechts jouw quote om dit aan te kaarten. ;)

Ik trek eigenlijk nooit geen conclusies na een vrije training. Ik heb het in het verleden al wel vaker gezien dat we dachten: 'poeh, die heeft een snelle auto onder zijn kont' en vervolgens in de race nergens is. Kijk bijvoorbeeld naar Jarno Trulli toen hij nog voor Toyota rondreed. Die was zelfs op een vrijdagkwalificatie al, vaak de snelste om vervolgens nergens in de race te zijn.

En zeker ook omdat de snellere teams vaak bezig zijn met allerlei andere dingetjes, dan heb ik wel vaak zoiets van: 'meh, het zegt niet zoveel'. Ik zeg ook niet dat je er niet enthousiast over mag worden. Maar in Spanje was Verstappen ook heel het weekend in de top 6 te vinden tot de race zelf. Nu is dit weliswaar Monaco, maar ik wil nog geen conclusies trekken aan wat ik zie op de vrije training. Nogmaals dit is niet tegen Verstappen gericht, maar als (ik hou het nu wat realistischer) Ricciardo nu in de eerste vrije training de tweede tijd had gereden, dan had ik exact hetzelfde gezegd. De bolide is zoals heel het jaar als goed voor een plek in de top tien, maar kan er ook net buiten landen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Tweede tijd is leuk. Het belangrijkse is dat Verstappen heeft laten zien dat er wat snelheid in die Toro Rosso zit, want donderdag of niet, je moet zo'n tijd alsnog wel kunnen rijden. Er waren geen gekke omstandigheden voor zover ik weet of grote problemen bij de concurrenten, dus het is gewoon netjes.

Waar ik het echter wel met Jehoentelaar over eens ben, is dat het competitief niet heel erg relevant is. We hebben vaker gezien dit jaar dat Toro Rosso een dijk van een kwalificatie reed en in de race vervolgens toch redelijk wat terugviel (in Spanje bijvoorbeeld nog), dus behalve dat de tweede plek een mooie indicatie van Verstappen zijn talent is, zegt het niet zo heel veel over de kansen in de race. Met natuurlijk de kanttekening dat het wel Monaco is, dus er zijn wel mogelijkheden om iets neer te zetten als er een goede startpositie wordt behaald.

Dus in dat opzicht ben ik het ook wel met Kootje eens dat men enthousiast mag worden.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 21 mei 2015 - 16:53:07
Waarom zegt ie dat dan niet gewoon? Er hangt hier een sfeer dat je niet positief mag zijn over Verstappen want dan ben je meteen een fanboy.   :-X

Verstappen is een Nederlander, ik ben gewoon een fanboy en schaam me er niet voor.

Maar goed... vrije training en zo... ik hang de slingers voorlopig nog niet op  ;).