Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 21:01:01
En dat is nu juist precies dat ik zijn vader erbij haal. Bijna heel Nederland lag met de neus voor het scherm. Een groot toen de tijd supertalent, want dat was hij. Zelfde move, F3 naar F1. Benetton ging redelijk tot Flavio wel met hem klaar was. Louche Walkinshaw heeft ie ook meegemaakt. Ik hoop van harte dat Max dit niet meemaakt. Rijden in een flutteam, die ouwe heeft er genoeg mee gemaakt.
ik zou Jos er gewoon buiten laten. Er zijn misschien een paar overeenkomsten, maar vooral heel veel verschillen. Eerlijk gezegd vind ik zn niveau nu al hoger dan Jos destijds.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

#2567
of het zo is weet ik niet, maar ik vind van wel. Jos werd in de beste auto van het veld 2x 4e (wat uiteindelijk 2x een 3e plek werd). Heeft daarna wellicht nog wel dingen laten zien van het niveau Max in China/Maleisie, maar hij was daarnaast ook veel wisselvalliger. Voor mij is Max nu al de beste nederlandse coureur, ondanks dat ie net begonnen is.

janke

Citaat van: Tuesday op 16 mei 2015 - 22:21:54
of het zo is weet ik niet, maar ik vind van wel. Jos werd in de beste auto van het veld 2x 4e (wat uiteindelijk 2x een 3e plek werd). Heeft daarna wellicht nog wel dingen laten zien van het niveau Max in China/Maleisie, maar hij was daarnaast ook veel wisselvalliger. Voor mij is Max nu al de beste nederlandse coureur, ondanks dat ie net begonnen is.

Ja en? Zeg ik toch. Benetton was leuk, de rest bagger. Laat dat zijn zoon niet meemaken. En de beste Nederlandse coureur?? Tjonge, jij loopt wel hard van stapel. ;)

Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 22:50:23
Citaat van: Tuesday op 16 mei 2015 - 22:21:54
of het zo is weet ik niet, maar ik vind van wel. Jos werd in de beste auto van het veld 2x 4e (wat uiteindelijk 2x een 3e plek werd). Heeft daarna wellicht nog wel dingen laten zien van het niveau Max in China/Maleisie, maar hij was daarnaast ook veel wisselvalliger. Voor mij is Max nu al de beste nederlandse coureur, ondanks dat ie net begonnen is.

Ja en? Zeg ik toch. Benetton was leuk, de rest bagger. Laat dat zijn zoon niet meemaken. En de beste Nederlandse coureur?? Tjonge, jij loopt wel hard van stapel. ;)
zoveel geweldige coureurs hebben we niet gehad, dus dan kun je dat al snel zeggen. En dat is het nou ook net; we moeten gewoon ongelovelijk blij zijn met Max. Nu al, maar er gaat nog veel meer komen.

janke

Volgens mij weet je over een groot deel van Nederlandse coureurs niet zoveel of weinig. Of F1 is het enigste. Zelfs Nederland heeft grootheden, buiten de F1.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 23:19:05
Volgens mij weet je over een groot deel van Nederlandse coureurs niet zoveel of weinig. Of F1 is het enigste. Zelfs Nederland heeft grootheden, buiten de F1.
maar dit is een F1 forum. Afgezien van F1 zou ik alleen Arie Luyendijk kunnen noemen, dus misschien weet ik er idd wel te weinig van. Maar mijn indruk is dat er gewoon niet zoveel is/was.

0634

Lammers nog. Verder niks. Grootheden hebben we ook niet. Ook niet in andere klassen. Senna was een grootheid.  Wij hebben vooral in de kiem gesmoorde talenten helaas.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2015 - 00:00:02
Lammers nog. Verder niks. Grootheden hebben we ook niet. Ook niet in andere klassen. Senna was een grootheid.  Wij hebben vooral in de kiem gesmoorde talenten helaas.
Senna ken ik wel ;)

0634

Als oom van Bruno zeker  ;)


FolkertE

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 22:50:23
Citaat van: Tuesday op 16 mei 2015 - 22:21:54
of het zo is weet ik niet, maar ik vind van wel. Jos werd in de beste auto van het veld 2x 4e (wat uiteindelijk 2x een 3e plek werd). Heeft daarna wellicht nog wel dingen laten zien van het niveau Max in China/Maleisie, maar hij was daarnaast ook veel wisselvalliger. Voor mij is Max nu al de beste nederlandse coureur, ondanks dat ie net begonnen is.

Ja en? Zeg ik toch. Benetton was leuk, de rest bagger. Laat dat zijn zoon niet meemaken. En de beste Nederlandse coureur?? Tjonge, jij loopt wel hard van stapel. ;)
En het nadeel van Jos was dat hij in 94 direct naast Schumacher kwam en dat het hele team Schumacher georiënteerd was. In mijn ogen was dat de grootste oorzaak van de stagnatie van de carrière van Jos. Ik denk dat de auto van Jos over het algemeen niet zo goed was als die van Schumacher. En Jos is tot nu toe, in mijn ogen dan, wel de beste Nederlander die we gehad hebben. Of iig van de Nederlanders die ik heb mee gemaakt.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 17 mei 2015 - 00:00:02
Lammers nog. Verder niks. Grootheden hebben we ook niet. Ook niet in andere klassen. Senna was een grootheid.  Wij hebben vooral in de kiem gesmoorde talenten helaas.

Arie Luijendijk won twee keer de Indy 500. Wordt in Amerika op handen gedragen. Heel letterlijk gezien zouden we dus inderdaad geen grootheden hebben, maar toch zeker wel een grootheid. Tenzij de definitie van 'grootheid' afhankelijk is van de status in het land waar je vandaan komt, dan hebben we inderdaad geen enkele grootheid op autosportgebied en zal er waarschijnlijk ook niet zomaar een komen.

janke

Met 2x Le Mans winst, 1x de Targa Florio en races als Sebring op zijn naam was Gijs van Lennep toendertijd een held. Een grootheid. Maargoed het is geen F1. Wel races van naam en faam net als de Indy 500.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 20:40:42
Citaat van: Perton op 16 mei 2015 - 10:26:02
Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 00:43:49
Laten we zijn vader dan ook maar even buiten beschouwing??
euh ja. Dat doet iedereen toch al hier?

Dat zal , maar werd us Joske toen ook niet zo gehypet? En dat werd ook alleen maar minder. Alles wat ik er mee wil zeggen.
Geen idee. Ik was toen 6.