Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Mja, ik vind het ook een beetje apart. Ten eerste is er niemand negatief over Max, er zijn alleen wat mensen hier die liever even rustig kijken hoe alles zich ontwikkeld voordat we de polonaise dansen. Dat lijkt mij niet raar. Bovendien wordt er (terecht) aangestipt dat hij Sainz tot nu toe niet onder de duim heeft en dat als 'supertalent' eigenlijk wel zou moeten.

Dat hij nog tijd verdient, snapt iedereen. Dat er nog geen enkel definitief oordeel over de rijder Max Verstappen kan worden gemaakt is ook logisch. Maar we kunnen wel oordelen over wat we tot nu toe hebben gezien. En dat is uitstekend, maar nog niet buitengewoon. Ik denk dat dat gewoon gezegd mag worden zonder dat je oud bent en zeurt. 

Wings

Mee oneens Jeroen. Sainz vind ik allereerst eveneens een enorm getalenteerde rijder en ten tweede heeft hij een bak meer aan ervaring in de Formule-klasse. Niet vergeten dat Verstappen twee jaar geleden nog op een kart rondreed. Mensen die denken dat hij zich kon meten met Sainz vind ik de boel dan ook onderschatten. Hetgeen wat Max tot nu toe laat zien is enorm goed hoor! Dan heb ik het niet over de rauwe snelheid maar het denken in de auto. De manier waarop hij een aanval opbouwt, verdedigt of juist niet vind ik getuigen van een rijder die meer kan dan een potje sturen alleen. Dat zijn voor mij de tekenen aan de wand dat er meer in zit dan een gemiddelde coureur. En die snelheid, die komt wel. Eerst de souplesse en de kunst, pas dan de snelheid en kracht.

0634

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Nu is Sainz ineens een buitengewoon talent, maar voor aanvang van dit seizoen was Sainz maar een twijfelaartje en hadden andere Red Bull-talenten eigenlijk meer recht op de stoeltje. Sterker, men vond, zo las ik met regelmaat, dat Red Bull welhaast andere belangen moet hebben gehad om Sainz de hele opleiding te laten doorlopen.

Bovendien, er is geen enkele garantie dat Verstappen zich ontwikkeld zoals iedereen maar klakkeloos aanneemt. 'O maar hij is nog jong'. Klopt. Dus? Ik heb geen idee oe goed Verstappen over 2 of over 5 jaar is, ik weet alleen hoe goed hij nu is. En dat is, ik zeg het nogmaals, uitstekend, maar enige nuance ten opzichte van de overdreven hype is m.i. wel op zijn plaats.



Sabai

Waar zie jij een overdreven hype dan? En volgens mij was het eigenlijk alleen Perton openlijk zijn twijfel over Sainz uitsprak in het begin. Dus je overdrijft wel een beetje met je hype imo. Vooral hier op het forum is nou niet echt een Verstappen hype te zien.

Jehoentelaar

Er wordt ook juist gezegd dat hier op het forum ook geen sprake is van een hype. Daarbij is het op zich logisch dat Perton een van de weinige forummers was die twijfelden over Sainz aangezien er volgens mij weinig forummers zijn die de junior series veel volgen (wat overigens geen kritiek is).

Wings

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2015 - 10:07:13
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Nu is Sainz ineens een buitengewoon talent, maar voor aanvang van dit seizoen was Sainz maar een twijfelaartje en hadden andere Red Bull-talenten eigenlijk meer recht op de stoeltje. Sterker, men vond, zo las ik met regelmaat, dat Red Bull welhaast andere belangen moet hebben gehad om Sainz de hele opleiding te laten doorlopen.

Ik weet natuurlijk niet wie dit riepen en waarop gebaseerd.

CitaatBovendien, er is geen enkele garantie dat Verstappen zich ontwikkeld zoals iedereen maar klakkeloos aanneemt. 'O maar hij is nog jong'. Klopt. Dus? Ik heb geen idee oe goed Verstappen over 2 of over 5 jaar is, ik weet alleen hoe goed hij nu is. En dat is, ik zeg het nogmaals, uitstekend, maar enige nuance ten opzichte van de overdreven hype is m.i. wel op zijn plaats.

Een garantie op ontwikkelen is er zeker alleen hoe hard en waar het stopt is lastig te bepalen. Verder vind ik Verstappen juist goed om zijn denken. Ga je puur en alleen op statistieken af zonder rekening te houden met leeftijd en ervaring ben ik wel met je eens dat het niet overhoud. Maar dan beoordeel je mijn inziens de korst en niet de sap.

Perton

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 00:43:49
Laten we zijn vader dan ook maar even buiten beschouwing??
euh ja. Dat doet iedereen toch al hier?

Perton

Ik heb, om even aan te haken op de voorgaande posts, volgens mij nooit gezegd dat andere red Bull coureurs meer recht hadden op het stoeltje. Ik heb namelijk ook mijn kritieken geuit waarom Lynn en gasly het wellicht niet zouden worden. Ik ben volgens mij juist voorstander van de vergne-theorie geweest. Juist omdat ik de andere red bull-kandidaten alle drie niet je van het vond.

Kootje

Maar Sainz jr. vond je wel duidelijk de minste vd 3  ;)

Perton

#2559
Dat klopt. Qua lange termijn-perspectief vind ik dat nog steeds, overigens. Aan de andere kant, het is ook niet voor niets dat Red Bull uitgerekend de concurrent van Lynn heeft opgenomen in het programma als vervanger van diezelfde Lynn. Maar goed, dat was van de winter ook een van mijn kritiekpunten op Lynn, dat Stoneman eigenlijk de snellere coureur leek afgelopen seizoen. En stiekem misschien ook wel was.

Dat heeft overigens met Sainz niets te maken natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 16 mei 2015 - 09:29:25
Mja, ik vind het ook een beetje apart. Ten eerste is er niemand negatief over Max, er zijn alleen wat mensen hier die liever even rustig kijken hoe alles zich ontwikkeld voordat we de polonaise dansen. Dat lijkt mij niet raar. Bovendien wordt er (terecht) aangestipt dat hij Sainz tot nu toe niet onder de duim heeft en dat als 'supertalent' eigenlijk wel zou moeten.

Dat hij nog tijd verdient, snapt iedereen. Dat er nog geen enkel definitief oordeel over de rijder Max Verstappen kan worden gemaakt is ook logisch. Maar we kunnen wel oordelen over wat we tot nu toe hebben gezien. En dat is uitstekend, maar nog niet buitengewoon. Ik denk dat dat gewoon gezegd mag worden zonder dat je oud bent en zeurt.
hij is een supertalent vanwege zn leeftijd. Dat wil niet zeggen dat je een ander groot talent die 3 jaar verder is in zn ontwikkeling om zn oren moet rijden. En waarom niet nu al de polonaise lopen? na Spanje en Bahrein niet, maar na races als Maleisie en China mag dat best. Maar goed, het is maar net hoe je het wilt benaderen. Als er wat te vieren valt, dan moet je dat gewoon doen. En ik begin me toch echt af te vragen of iedereen nog wel beseft hoe uniek het is dat iemand van 17 moeiteloos mee kan in de F1. Dat is echt ongekend in de hele auto en motorsport. Maar blijkbaar moet je dan ook nog ff alles en iedereen om de oren rijden.

janke

Citaat van: Tuesday op 16 mei 2015 - 20:20:58
Citaat van: Jeroen op 16 mei 2015 - 09:29:25
Mja, ik vind het ook een beetje apart. Ten eerste is er niemand negatief over Max, er zijn alleen wat mensen hier die liever even rustig kijken hoe alles zich ontwikkeld voordat we de polonaise dansen. Dat lijkt mij niet raar. Bovendien wordt er (terecht) aangestipt dat hij Sainz tot nu toe niet onder de duim heeft en dat als 'supertalent' eigenlijk wel zou moeten.

Dat hij nog tijd verdient, snapt iedereen. Dat er nog geen enkel definitief oordeel over de rijder Max Verstappen kan worden gemaakt is ook logisch. Maar we kunnen wel oordelen over wat we tot nu toe hebben gezien. En dat is uitstekend, maar nog niet buitengewoon. Ik denk dat dat gewoon gezegd mag worden zonder dat je oud bent en zeurt.
hij is een supertalent vanwege zn leeftijd. Dat wil niet zeggen dat je een ander groot talent die 3 jaar verder is in zn ontwikkeling om zn oren moet rijden. En waarom niet nu al de polonaise lopen? na Spanje en Bahrein niet, maar na races als Maleisie en China mag dat best. Maar goed, het is maar net hoe je het wilt benaderen. Als er wat te vieren valt, dan moet je dat gewoon doen. En ik begin me toch echt af te vragen of iedereen nog wel beseft hoe uniek het is dat iemand van 17 moeiteloos mee kan in de F1. Dat is echt ongekend in de hele auto en motorsport. Maar blijkbaar moet je dan ook nog ff alles en iedereen om de oren rijden.

Volgens mij zegt dat ook niemand? Ik zie ene Verstappen al Vettel/Hamilton en Co om de oren rijden. Dan is er iets groots aan de hand met Verstappen, of er is iets mis met de topteams.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Perton op 16 mei 2015 - 10:26:02
Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 00:43:49
Laten we zijn vader dan ook maar even buiten beschouwing??
euh ja. Dat doet iedereen toch al hier?

Dat zal , maar werd us Joske toen ook niet zo gehypet? En dat werd ook alleen maar minder. Alles wat ik er mee wil zeggen.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 16 mei 2015 - 20:28:04
Citaat van: Tuesday op 16 mei 2015 - 20:20:58
Citaat van: Jeroen op 16 mei 2015 - 09:29:25
Mja, ik vind het ook een beetje apart. Ten eerste is er niemand negatief over Max, er zijn alleen wat mensen hier die liever even rustig kijken hoe alles zich ontwikkeld voordat we de polonaise dansen. Dat lijkt mij niet raar. Bovendien wordt er (terecht) aangestipt dat hij Sainz tot nu toe niet onder de duim heeft en dat als 'supertalent' eigenlijk wel zou moeten.

Dat hij nog tijd verdient, snapt iedereen. Dat er nog geen enkel definitief oordeel over de rijder Max Verstappen kan worden gemaakt is ook logisch. Maar we kunnen wel oordelen over wat we tot nu toe hebben gezien. En dat is uitstekend, maar nog niet buitengewoon. Ik denk dat dat gewoon gezegd mag worden zonder dat je oud bent en zeurt.
hij is een supertalent vanwege zn leeftijd. Dat wil niet zeggen dat je een ander groot talent die 3 jaar verder is in zn ontwikkeling om zn oren moet rijden. En waarom niet nu al de polonaise lopen? na Spanje en Bahrein niet, maar na races als Maleisie en China mag dat best. Maar goed, het is maar net hoe je het wilt benaderen. Als er wat te vieren valt, dan moet je dat gewoon doen. En ik begin me toch echt af te vragen of iedereen nog wel beseft hoe uniek het is dat iemand van 17 moeiteloos mee kan in de F1. Dat is echt ongekend in de hele auto en motorsport. Maar blijkbaar moet je dan ook nog ff alles en iedereen om de oren rijden.

Volgens mij zegt dat ook niemand? Ik zie ene Verstappen al Vettel/Hamilton en Co om de oren rijden. Dan is er iets groots aan de hand met Verstappen, of er is iets mis met de topteams.
ok, ik overdrijf het een beetje, maar meer dan wat hij nu doet kun je van een 17 jarige echt niet verwachten. Het is beter dan welke 17 jarige dan ook in de auto en motorsport. Het is geen garantie dat ie dan over een paar jaar ook zo maar ff WK wordt, maar wat ie nu doet is misschien wel indrukwekkender dan wanneer hij over een paar jaar wedstrijden en wk's gaat winnen.

janke

#2564
En dat is nu juist precies dat ik zijn vader erbij haal. Bijna heel Nederland lag met de neus voor het scherm. Een groot toen de tijd supertalent, want dat was hij. Zelfde move, F3 naar F1. Benetton ging redelijk tot Flavio wel met hem klaar was. Louche Walkinshaw heeft ie ook meegemaakt. Ik hoop van harte dat Max dit niet meemaakt. Rijden in een flutteam, die ouwe heeft er genoeg mee gemaakt.
Some things are too important to be left in the past.