Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Negatief ontwikkelen? Dus dat je per race eigenlijk slechter wordt ipv beter?

Fietser

Citaat van: Jeroen op 14 mei 2015 - 09:51:08
Negatief ontwikkelen? Dus dat je per race eigenlijk slechter wordt ipv beter?

'Per race' is wel heel bout gesteld. Maar je weet vast wat ik bedoel.

0634

Nou ja, ik denk dat je bedoelt dat hij zich niet ontwikkeld zoals men in algemene zin kan verwachten. Dat is niet hetzelfde als ngeatief ontwikkelen, maar wel langzamer dan de concurrenten (Sainz bv).

En als je dat bedoelt heb je best een punt. Dat is natuurlijk zeer goed mogelijk. Hoe een talent zich ontwikkeld is uiterst lastig te voorspellen. Bovendien gaat het niet in een rechte lijn maar met vallen en opstaan. Bij een aantal mindere races wordt al snel gezegd dat iemand zich niet ontwikkeld, terwijl dat erbij hoort.

Ik zit verder ook wel aardig met jou op één lijn hoor. De hype is leuk en aardig, maar laten we nou eens rustig een tijdje afwachten. Hij hoeft volgend jaar ook helemaal niet om de titel te strijden, nog een jaar STR is ook prima. Maar langzaamaan krijg ik het idee dat als hij volgend jaar niet in een topwagen rijdt, dat voor veel mensen een domper zal zijn.

janke

Als zoontje Max maar niet dezelfde kant opgaat dan papa Jos. Van F3 naar een topteam om daarna jaren aan te modderen. Maar ik blijf het zeggen: Max moet eerst maar eens Sainz alle hoeken laten zien qua qualificatie en race. En nee, ik ben geen doemdenker. Wat Fietser al zegt, zit je in de F1 dan kun jij je niet verschuilen omdat je een jochie bent van 17. Talent prima, maar dan moet je het wel waarmaken. Zal me eens benieuwen wanneer De Vries de F1 aankan/in gaat. Is toch een McLaren protegé??
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Max heeft nu pas 5 Grand-Prix gereden dus om al over ontwikkeling te praten? Dat is wel erg voorbarig.
Maar ik ben het er wel mee eens dat hij moet proberen om Sainz voor te blijven.

Monaco moet de Toro Rosso liggen. Rijd Max daar een superrace, dan is Max weer de held.

Sowiezo verwacht ik dat hij van Toro Rosso minimaal 2 jaar zal krijgen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat denk ik ook wel, los van eventuele overnames

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 14 mei 2015 - 20:39:39
Max heeft nu pas 5 Grand-Prix gereden dus om al over ontwikkeling te praten? Dat is wel erg voorbarig.
Maar ik ben het er wel mee eens dat hij moet proberen om Sainz voor te blijven.

Monaco moet de Toro Rosso liggen. Rijd Max daar een superrace, dan is Max weer de held.

Sowiezo verwacht ik dat hij van Toro Rosso minimaal 2 jaar zal krijgen.


Voorbarig is ook om het weer typische Hollandse gedrag te tonen. Euforie, ha, we hebben weer een hero. Wordt tijd na grootheden als Hezemans sr, van Lennep, Lammers, Luyendyk. Ik heb het dan over autosport grootheden. Afgezien van zijn LMP2 winst op Le Mans sta/stond ik verder ook niet op de banken voor Jos Verstappen. Ik zie wel. Tot nu toe vind ik Verstappen een rookie die tegen zijn teammaat moet vechten. En met twee vingers in de neus gaat dat ook niet. Sainz is geen sukkel.
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 14 mei 2015 - 22:56:58
Citaat van: gloudiesaurus op 14 mei 2015 - 20:39:39
Max heeft nu pas 5 Grand-Prix gereden dus om al over ontwikkeling te praten? Dat is wel erg voorbarig.
Maar ik ben het er wel mee eens dat hij moet proberen om Sainz voor te blijven.

Monaco moet de Toro Rosso liggen. Rijd Max daar een superrace, dan is Max weer de held.

Sowiezo verwacht ik dat hij van Toro Rosso minimaal 2 jaar zal krijgen.


Voorbarig is ook om het weer typische Hollandse gedrag te tonen. Euforie, ha, we hebben weer een hero. Wordt tijd na grootheden als Hezemans sr, van Lennep, Lammers, Luyendyk. Ik heb het dan over autosport grootheden. Afgezien van zijn LMP2 winst op Le Mans sta/stond ik verder ook niet op de banken voor Jos Verstappen. Ik zie wel. Tot nu toe vind ik Verstappen een rookie die tegen zijn teammaat moet vechten. En met twee vingers in de neus gaat dat ook niet. Sainz is geen sukkel.
ach ja, hij heeft zn eerste records alvast binnen en doet moeiteloos mee. Hoezo mogen we dan niet een keer lekker chauvinistisch zijn. Jullie komen wel een beetje over als ouwe zeuren zo hoor ;) hoezo afwachten? we genieten nu gewoon van Max en we zien wel wat er nog meer komt. De verwachtingen zijn hoog, maar mocht het tegenvallen hebben we iig weer ff meegedaan als NL.

gloudiesaurus

Genieten moeten we er zeker van! Hoe vaak komt het voor dat een competitieve Nederlander in de Formule 1 hebben?
Ik hoop alleen zo dat Max wel doorbreekt, zoals zijn Nederlandse voorgangers niet lukten.

En dat Max wat te weeg brengt? Dit topic staat nu ook al in de top 10 van topics met de meeste reacties. En dit forum bestaat in zijn huidige vorm toch alweer 14 jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Het is mooi wat Verstapppen te weeg brengt en het is te hopen dat de F1 zo weer wat gaat leven in Nederland. Met name ook voor de sponsormarkt enzo. Want het zou mooi zijn als na Verstappen junior nog meer Nederlandse coureurs kunnen doorbreken.

Probleem wat ik alleen heb, zijn die gelegenheidssupporters. Tot zover ik weet zitten die niet hier op het forum. Maar dat zijn van die figuren, die hard gaan lopen klappen om als wat de jonge Verstappen doet, zelfs al is het in zijn neus peuteren. En als je ook maar enige vorm van 'kritiek' of 'tegenspraak' laat blijken, dat ze je met de grond gelijk maken. Maar dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Sainz jr niet kunnen luchten of zien, puur omdat het een Spanjaard is. En dan gaan ze weer terugdenken aan de WK Voetbal Finale 2010. En ja, ik heb dat argument wel eens zien verschijnen op een andere website. En dat soort sneue figuren zorgen er een beetje voor dat er niks 'leuks' is aan wat Verstappen nu doet.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Haha fucking hell, wat voor leeg leven moet je hebben als je die WK-finale erbij moet halen om je punt te maken.

NielsD

Citaat van: Perton op 15 mei 2015 - 21:39:39
Haha fucking hell, wat voor leeg leven moet je hebben als je die WK-finale erbij moet halen om je punt te maken.

Doet anders nog steeds erg veel pijn hoor... :-\
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Vast wel, maar het heeft vrij weinig te maken met Sainz en Verstappen.

janke

Laten we zijn vader dan ook maar even buiten beschouwing??
Some things are too important to be left in the past.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 14 mei 2015 - 23:12:43
Citaat van: janke op 14 mei 2015 - 22:56:58
Citaat van: gloudiesaurus op 14 mei 2015 - 20:39:39
Max heeft nu pas 5 Grand-Prix gereden dus om al over ontwikkeling te praten? Dat is wel erg voorbarig.
Maar ik ben het er wel mee eens dat hij moet proberen om Sainz voor te blijven.

Monaco moet de Toro Rosso liggen. Rijd Max daar een superrace, dan is Max weer de held.

Sowiezo verwacht ik dat hij van Toro Rosso minimaal 2 jaar zal krijgen.


Voorbarig is ook om het weer typische Hollandse gedrag te tonen. Euforie, ha, we hebben weer een hero. Wordt tijd na grootheden als Hezemans sr, van Lennep, Lammers, Luyendyk. Ik heb het dan over autosport grootheden. Afgezien van zijn LMP2 winst op Le Mans sta/stond ik verder ook niet op de banken voor Jos Verstappen. Ik zie wel. Tot nu toe vind ik Verstappen een rookie die tegen zijn teammaat moet vechten. En met twee vingers in de neus gaat dat ook niet. Sainz is geen sukkel.
ach ja, hij heeft zn eerste records alvast binnen en doet moeiteloos mee. Hoezo mogen we dan niet een keer lekker chauvinistisch zijn. Jullie komen wel een beetje over als ouwe zeuren zo hoor ;) hoezo afwachten? we genieten nu gewoon van Max en we zien wel wat er nog meer komt. De verwachtingen zijn hoog, maar mocht het tegenvallen hebben we iig weer ff meegedaan als NL.

Mee eens, niets zo vervelend als ouwe zeuren. Ook wat het andere betreft ben ik het met je eens, door mij geïnterpreteerd als: laten we dit topic maar links liggen - tenzij je iets 'lekker chauvinistisch' te melden hebt? - en laten 'we als NL'ers' gewoon genieten van Max Verstappen en we zien wel.
Niet echt des forums, maar wat mij betreft prima. Bij deze.