Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Fietser

#2520
Citaat van: Hamilton#44 op 12 mei 2015 - 11:13:10
Het lijkt er volgens mij een beetje op dat sommigen zich afzetten tegen de populariteit van Verstappen. Begrijpelijk, dat is ook iets typisch Nederlands. Je mag hier niet snel met je kop boven het maaiveld uitsteken.
Sorry, maar met dit cliché kan ik niets.
De massale populariteit van Verstappen is juist door en door Nederlands, want in Timboektoe en Manilla heeft men minder met hem. De polonaise is dan ook een Nederlandse uitvinding. Maar kennelijk is het ook erg Nederlands om bij dit feestgedruis kanttekeningen te plaatsen, wat weer gezien wordt als dat bekende maaiveld-syndroom...

Fietser

Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 21:38:38
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2015 - 20:06:10
Jacques Villeneuve. Sebastian Vettel. Fernando Alonso. Michael Schumacher. Ayrton Senna. Moet ik doorgaan?

Het is niet uitzonderlijk dat rookies direct goed presteren.
Gelukkig doet Verstappen dat ook. Mijn punt was niet of ze direct goed waren, mijn punt was dat ze later in hun carriere nog (veel) beter werden. Vettel: was het eerste halve seizoen niet of nauwelijks beter dan zijn teamgenoten. alonso, deed het uitstekend in de Minardi maar had heel veel moeite met ztrulli (aanvankelijk) in de Renault.

Edit, laat ook maar. Ik of wie dan ook hoeft niet te bewijzen dat Verstappen goed is, Verstappen moet dat zelf doen. Ik wacht met spanning af.

Even iets over dat zinnetje met Alonso en Trulli. Dat de Spanjaard aanvankelijk moeite had met de man uit de Abruzzen lag niet zozeer aan Alonso. Trulli kon namelijk onaards snel zijn, mits hij de spirit had en dat had hij m.i. vooral in het eerste deel van zijn F1-loopbaan.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:52:59
Citaat van: Hamilton#44 op 12 mei 2015 - 11:13:10
Het lijkt er volgens mij een beetje op dat sommigen zich afzetten tegen de populariteit van Verstappen. Begrijpelijk, dat is ook iets typisch Nederlands. Je mag hier niet snel met je kop boven het maaiveld uitsteken.
Sorry, maar met dit cliché kan ik niets.
De massale populariteit van Verstappen is juist door en door Nederlands, want in Timboektoe en Manilla heeft men minder met hem. De polonaise is dan ook een Nederlandse uitvinding. Maar kennelijk is het ook erg Nederlands om bij dit feestgedruis kanttekeningen te plaatsen, wat weer gezien wordt als dat bekende maaiveld-syndroom...
Ik ben het eens met Fietser. Fietser komt met argumentatie waar je het mee oneens kan zijn, maar dat heeft niks met kop en maaiveld te maken.

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:45:53
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat hij (nog) niet genoeg is voor de F1. Dat is hij namelijk wel, zo lijkt het. Ik plaats wel wat kanttekeningen bij de torenhoge verwachtingen, bijv. door erop te wijzen dat reeds zijn eerste teamgenoot in de F1 - ook een nieuweling - beslist niet minder is, want erop kan wijzen dat hij mogelijk niet die superster is die velen denken dat hij is/wordt, zeker in het Oranje-kamp.

Nogmaals, worden/zijn Schumacher, Hakkinen, Vettel, Alonso, Hamilton ect nooit verslagen door hun teamgenoot?  :)
En jij negeert steeds dat Verstappen 17 jaar is en 1 jaar autosport ervaring heeft, dat is echt wel een factor.

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:52:59
Sorry, maar met dit cliché kan ik niets.

Wie de schoen past.

CitaatDe massale populariteit van Verstappen is juist door en door Nederlands, want in Timboektoe en Manilla heeft men minder met hem. De polonaise is dan ook een Nederlandse uitvinding. Maar kennelijk is het ook erg Nederlands om bij dit feestgedruis kanttekeningen te plaatsen, wat weer gezien wordt als dat bekende maaiveld-syndroom...

Met deze opmerkingen trek je dus de eerder genoemde schoen aan..  :)

Verstappen was in de rest van de wereld ook echt wel hot hoor, zeker toen hij net bekend gemaakt werd. En diverse F1 prominenten tippen hem als "future mega star".

Ik kom nu misschien over als Verstappen aanhanger ofzo omdat ik em verdedig maar dat ben ik totaal niet.


Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 12 mei 2015 - 16:37:23
Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:45:53
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat hij (nog) niet genoeg is voor de F1. Dat is hij namelijk wel, zo lijkt het. Ik plaats wel wat kanttekeningen bij de torenhoge verwachtingen, bijv. door erop te wijzen dat reeds zijn eerste teamgenoot in de F1 - ook een nieuweling - beslist niet minder is, want erop kan wijzen dat hij mogelijk niet die superster is die velen denken dat hij is/wordt, zeker in het Oranje-kamp.

Nogmaals, worden/zijn Schumacher, Hakkinen, Vettel, Alonso, Hamilton ect nooit verslagen door hun teamgenoot?  :)
En jij negeert steeds dat Verstappen 17 jaar is en 1 jaar autosport ervaring heeft, dat is echt wel een factor.

Een grote groep forummers ging uit hun plaat toen enkele anderen (waaronder ikzelf) stelden dat na één jaar meteen Formule 1 gaan doen te vroeg is. Diezelfde grote groep gebruikt het gebrek aan ervaring nu als argument om alle kritiekjes de mond te snoeren. Dat is lekker makkelijk. Verstappen maakte bewust de stap van Formule 3 naar Formule 1, dan moet er nu niet gezeurd worden dat er ook mensen zijn die niet alles helemaal hallelujah vinden.

Fietser

Citaat van: Hamilton#44 op 12 mei 2015 - 16:37:23
Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:45:53
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat hij (nog) niet genoeg is voor de F1. Dat is hij namelijk wel, zo lijkt het. Ik plaats wel wat kanttekeningen bij de torenhoge verwachtingen, bijv. door erop te wijzen dat reeds zijn eerste teamgenoot in de F1 - ook een nieuweling - beslist niet minder is, want erop kan wijzen dat hij mogelijk niet die superster is die velen denken dat hij is/wordt, zeker in het Oranje-kamp.

Nogmaals, worden/zijn Schumacher, Hakkinen, Vettel, Alonso, Hamilton ect nooit verslagen door hun teamgenoot?  :)
En jij negeert steeds dat Verstappen 17 jaar is en 1 jaar autosport ervaring heeft, dat is echt wel een factor.

1. Tuurlijk, iedereen wordt wel eens verslagen door een teamgenoot. Dat is het punt ook helemaal niet. Wel heb ik ergens hierboven ruwweg beweerd dat iemand (die door velen tot toekomstig superster wordt gebombardeerd) moet beginnen met zijn teamgenoot te verslaan. Vooralsnog lukt dat Verstappen nog niet helemaal. Voor alle duidelijkheid: ik hoop vurig dat dat goed komt!
2. Ik negeer beslist niet dat Verstappen 17 jaar is en dat hij 1 jaar autosportervaring (is dat echt zo?). Maar ik stel wel dat, eenmaal toegetreden tot het hoofdpodium, leeftijd geen enkele factor mag zijn. Over het waarom heb ik hierboven al geschreven.
En natuurlijk zal iemand van 17 zich nog verder ontwikkelen. Het blijft echter een beetje de vraag of die ontwikkeling naar boven of naar onder is. Dat kan namelijk ook, wat vaak wordt vergeten.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 12 mei 2015 - 17:04:49
Citaat van: Hamilton#44 op 12 mei 2015 - 16:37:23
Citaat van: Fietser op 12 mei 2015 - 11:45:53
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat hij (nog) niet genoeg is voor de F1. Dat is hij namelijk wel, zo lijkt het. Ik plaats wel wat kanttekeningen bij de torenhoge verwachtingen, bijv. door erop te wijzen dat reeds zijn eerste teamgenoot in de F1 - ook een nieuweling - beslist niet minder is, want erop kan wijzen dat hij mogelijk niet die superster is die velen denken dat hij is/wordt, zeker in het Oranje-kamp.

Nogmaals, worden/zijn Schumacher, Hakkinen, Vettel, Alonso, Hamilton ect nooit verslagen door hun teamgenoot?  :)
En jij negeert steeds dat Verstappen 17 jaar is en 1 jaar autosport ervaring heeft, dat is echt wel een factor.

Een grote groep forummers ging uit hun plaat toen enkele anderen (waaronder ikzelf) stelden dat na één jaar meteen Formule 1 gaan doen te vroeg is. Diezelfde grote groep gebruikt het gebrek aan ervaring nu als argument om alle kritiekjes de mond te snoeren. Dat is lekker makkelijk. Verstappen maakte bewust de stap van Formule 3 naar Formule 1, dan moet er nu niet gezeurd worden dat er ook mensen zijn die niet alles helemaal hallelujah vinden.
Maar Verstappen kan toch prima mee? waar ie ook was gaan rijden, hij moet gewoon nog leren en beter worden. Voor een normale debutant doet ie het gewoon erg goed, voor een 17 jarige zelfs ongekend goed. Kritiek op Verstappen is wat mij betreft onzin, want beter dan dit kun je momenteel amper van hem verwachten. Laat de jongen gewoon lekker rijden. Voor hem is het niet te hoog gegrepen, da's wel duidelijk, maar de fans beginnen nu al over elkaar heen te vallen.

Jehoentelaar

Hij kan inderdaad prima mee en doet het beter dan dat ik persoonlijk had verwacht. Van mijn kant geen kritiek. Echter ook niet op Sainz, die het wat mij betreft minstens zo goed doet. Dat gaat er echter bij niet iedereen in, wat ik opvallend vind.

Pancake Shield

Ik lees hier en ik het 'Man van de race'-topic over de Spaanse race eigenlijk hetzelfde. Verstappen heeft fouten gemaakt de afgelopen race (verkeerde bandenkeuze en twee remfouten) en dit wordt schijnbaar opgeraapt als kritiek aan de persoon Verstappen. Want hij moet nog groeien. Want hij is nog maar 17. Want etc... En mensen met die kritiek worden neergezet als Verstappen-haters.

Met alle respect, ik heb ook deze kritiek geleverd. En ik ben geen hater, absoluut niet. Ik ben ook alleen geen Verstappen-fanboy. Ik zet Verstappen en Sainz op allebei hetzelfde plankje en bekijk ze allebei door dezelfde bril. Ik heb Sainz in China door de mangel gehangeld, omdat hij te veel fouten maakte. Toen heb ik niemand Sainz horen verdedigen, dat het nog een jonge jongen is en dat hij nog moet leren. Terwijl dat in zijn geval net zoveel geldt als voor Verstappen. En zowel Sainz en Verstappen doen het op dit moment gewoon boven verwachting. Ook dat mag gezegd worden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 12 mei 2015 - 22:05:29
Ik lees hier en ik het 'Man van de race'-topic over de Spaanse race eigenlijk hetzelfde. Verstappen heeft fouten gemaakt de afgelopen race (verkeerde bandenkeuze en twee remfouten) en dit wordt schijnbaar opgeraapt als kritiek aan de persoon Verstappen. Want hij moet nog groeien. Want hij is nog maar 17. Want etc... En mensen met die kritiek worden neergezet als Verstappen-haters.
bandenkeus wordt (groten)deels bepaald door het team en remfoutjes/lock ups maken ze allemaal. Ik geloof trouwens niet in Max haters oid, maar er is wel duidelijk een tegenbeweging aan het ontstaan als reactie op het wat overdreven optimisme. Wat mij betreft mogen beide stromingen verdwijnen ;)

Perton

Citaat van: Tuesday op 12 mei 2015 - 18:12:52
Maar Verstappen kan toch prima mee? waar ie ook was gaan rijden, hij moet gewoon nog leren en beter worden. Voor een normale debutant doet ie het gewoon erg goed, voor een 17 jarige zelfs ongekend goed. Kritiek op Verstappen is wat mij betreft onzin, want beter dan dit kun je momenteel amper van hem verwachten. Laat de jongen gewoon lekker rijden. Voor hem is het niet te hoog gegrepen, da's wel duidelijk, maar de fans beginnen nu al over elkaar heen te vallen.
Mjah zoals Pancake ook stelt: er is eigenlijk helemaal geen kritiek op Verstappen. Niemand die zegt dat ie het slecht doet ofzo. Zoals jij zegt: voor een rookie doet ie het erg goed, maar (op China na dan) ook niet meer dan dat. Maar zodra dat wordt gezegd reageren sommige fans wel (niet jij, overigens) alsof er wél kritiek wordt geleverd. En dat is discussietechnisch ontzettend jammer. Plus wat Jehoentelaar zegt, waar ik zelf nog niet over had nagedacht, zit ook wel iets in. Vorig jaar toen zijn F1-stoeltje bekend werd, was het tegenargument inderdaad "Het komt niet te vroeg, want hij is een groot talent", dan is het eigenlijk ook wel raar dat het gebrek aan ervaring nu wordt gebruikt wanneer het wat minder gaat.

Ik ben het met je laatste zin ook wel eens, dat beide stromingen mogen verdwijnen. Maar er moet daarbij wel even worden gezegd dat de tegenbeweging (waar ik aan meedoe, dat geef ik toe) in mijn ogen compleet losstaat van de prestaties van Verstappen zelf, maar juist dat hallelujah-gebeuren waar sommige mensen last van hebben en het verontwaardige gedrag wanneer er een opmerking over de prestaties van Verstappen wordt geplaatst die niet in het rijtje: "OMAHGOOD" passen. De tegenbeweging verdwijnt vanzelf als het overdreven deel van de ophemeling ook stopt - niet andersom.

Tuesday

dat laatste ben ik met je eens, maar ik vraag me af of een tegenbeweging uberhaupt gaat helpen om de ophemeling tegen te gaan. Vaak werkt het alleen maar averechts. Je zegt wel dat niemand kritisch is, maar ik zie hier en daar toch wel wat lichte kritiek. Daarnaast lopen er nu wat dingen door elkaar heen. Er zijn nl ook al mensen die nu openlijk gaan twijfelen of Max wel die nieuwe superster is omdat hij een teamgenoot heeft die aan hem gewaagd is. En dan vind ik dat je zijn leeftijd wel als argument mag gebruiken. Als je zo debuteerd op 17 jarige leeftijd is dat voor mij eerder reden om aan te nemen dat het wel een nieuwe superster is, dan andersom. Waar waren de huidige of vroegere F1 sterren op 17 jarige leeftijd? Ik vind dat met name Fietser daar wel erg makkelijk langs heen kijkt. Om te bewijzen dat hij nu in de F1 thuishoort is leeftijd idd geen excuus, maar om te bepalen of hij een mogelijke toekomstige superster is, is dat samen met zijn ontwikkeling juist cruciaal. En superster hoeft nog geen eens, maar met een toekomstig racewinnaar of WK mogen we als Nederlanders al heel blij zijn. En ik denk dat die kans vrij groot is, dus wat mij betreft is er alle reden om optimistisch te zijn. Alleen sommigen slaan daar idd wel in door.

Perton

Ja maar goed in dat opzicht ben ik ook optimistisch. Hij doet het gewoon erg goed dit jaar. Het is duidelijk dat hij (mits hij de juiste stoeltjes vindt natuurlijk) wel wat kan bereiken. Maar voorlopig is het ook niet meer dan dat. Wat vrij logisch is na 5 races.

Ik zal elke opmerking in ieder geval nooit als Kritiek bedoelen, of hij moet structureel worden weggereden Door sainz, maar dat gebeurt niet.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 13 mei 2015 - 18:56:31
dat laatste ben ik met je eens, maar ik vraag me af of een tegenbeweging uberhaupt gaat helpen om de ophemeling tegen te gaan. Vaak werkt het alleen maar averechts. Je zegt wel dat niemand kritisch is, maar ik zie hier en daar toch wel wat lichte kritiek. Daarnaast lopen er nu wat dingen door elkaar heen. Er zijn nl ook al mensen die nu openlijk gaan twijfelen of Max wel die nieuwe superster is omdat hij een teamgenoot heeft die aan hem gewaagd is. En dan vind ik dat je zijn leeftijd wel als argument mag gebruiken. Als je zo debuteerd op 17 jarige leeftijd is dat voor mij eerder reden om aan te nemen dat het wel een nieuwe superster is, dan andersom. Waar waren de huidige of vroegere F1 sterren op 17 jarige leeftijd? Ik vind dat met name Fietser daar wel erg makkelijk langs heen kijkt. Om te bewijzen dat hij nu in de F1 thuishoort is leeftijd idd geen excuus, maar om te bepalen of hij een mogelijke toekomstige superster is, is dat samen met zijn ontwikkeling juist cruciaal. En superster hoeft nog geen eens, maar met een toekomstig racewinnaar of WK mogen we als Nederlanders al heel blij zijn. En ik denk dat die kans vrij groot is, dus wat mij betreft is er alle reden om optimistisch te zijn. Alleen sommigen slaan daar idd wel in door.

Ik ben van geen enkele tegenbeweging. Ook ben ik niet zo van 'wij als Nederlanders' - mijn wieg stond elders. Maar over het talent Verstappen ben ik overwegend positief (en optimistisch) ofschoon ik nog niet meega in de zeer hoge verwachtingen, dit met name vanwege zijn prestaties t.o.v. zijn teamgenoot tot nu toe. Dat laatste is immer de sleutel in de racerij; het kan de weg omhoog of omlaag betekenen.
Wel 'stap ik makkelijk' over die leeftijd heen met name omdat die m.i. nationaal en internationaal veel te veel gebruikt wordt om te duiden hoe speciaal hij is. Het veel gebruikte argument - hij zal zich nog ontwikkelen - vind ik twijfelachtig omdat niemand weet of die ontwikkeling positief of negatief is. Voor alle duidelijkheid: ik hoop op het eerste.