Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 10:19:01
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:13:25De Spanjaard is een hidden treasure (iets wat ik in zijn aanloop naar de F1 weinig ben tegengekomen), of de Nederlander is niet helemaal de grote Verlosser die men in de Lage Landen hoopt dat hij is.
Maar wellicht zit 'het' daar ergens tussenin.
Of we wachten gewoon even met conclusies trekken. Ik hoop dat geen van beide rijders volgend jaar promoveert naar Red Bull. Ik vind de strijd tussen Sainz en Verstappen leuk (onverwacht) en dat mag van mij volgend jaar gewoon doorgaan bij STR. Bovendien vind ik dat Kvyat nog wel een jaar verdient.

Nou ja, ik sluit niet uit dat beiden volgend jaar naar Red Bull gaan. Ricciardo heeft een aflopend contract en nog geen interesse om te verlengen (wat ik snap). Tja, en als Kvyat matig blijft presteren kan het zomaar zo zijn dat die twee jonkies doorgezet worden naar RB. Maar goed, dat is koffiedik kijken.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 16:30:05
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:13:25
Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 08:44:02
Tja, ik wou een heel epistel schrijven over dat Sainz deze race niet beter was dan Verstappen en dat ook Vettel en Raikkonen in hun debuutjaar vaak trager waren dan hun teamgenoot, maar ik slik het in. De tijd zal het leren of Verstappen een grote wordt of niet. Geen enkel argument dat ik hier ga intypen heeft invloed op het verloop van zijn carrière. Maar dat Sainz het boven (mijn) verwachting doet is zeker. Dit is de eerste keer dat Verstappen een teamgenoot heeft dat hem aankan (incl karten), en ik denk dat dat goed is. Characterbuilding.

Ik weet niet wat voor epistel je wilde schrijven, maar ben het met je eens dat Sainz tot dusver erg verrast. Dat kan m.i. 2 dingen betekenen: De Spanjaard is een hidden treasure (iets wat ik in zijn aanloop naar de F1 weinig ben tegengekomen), of de Nederlander is niet helemaal de grote Verlosser die men in de Lage Landen hoopt dat hij is.
Maar wellicht zit 'het' daar ergens tussenin.
of de 1 is 17 (en dus nog niet eens volwassen) en de ander 20. Tuurlijk moet iedereen in de F1 gewoon presteren en wordt je deels afgerekend tov van je teamgenoot. Maar waarom wij hopen dat het de Grote Verlosser is, is omdat hij qua ontwikkeling veel verder is dan wie dan ook op die leeftijd. Lijkt me allerminst valse hoop, maar uiteraard is er niks zeker. Wellicht stokt zn ontwikkeling zo maar ineens zoals je bij grotere talenten ziet. Messi was op zn 17e een supertalent, maar stond toen nog wel in de schaduw van grote namen destijds. Maar iedereen vermoedde al wel dat dat de grote ster van de toekomst zou gaan worden. Zo zien veel mensen dat nu bij Max ook. Ik wel iig. Dat Sainz het boven verwachting doet staat er verder helemaal los van wat mij betreft. Ik vind zelfs dat ook Max de verwachtingen overtreft of op zn minst waarmaakt tot nu toe.

Dat Verstappen qua ontwikkeling verder is dan wie dan ook op die leeftijd, ben ik geheel met je eens. Maar dat die jonge leeftijd (17) soms gebruikt wordt als excuus bij mindere prestaties, dat kan m.i. beslist niet op F1-niveau. Net zomin als een oudere F1-coureur zich nooit kan/zal verschuilen achter het feit dat zijn reflexen minder worden. Zoiets zou een zwaktebod zijn, een gotspe zelfs. Heb je eenmaal een zitje in de F1 dan kan je je nergens meer achter verschuilen. Wie niet goed genoeg is kan vertrekken. Klaar! 17 of 37, het maakt niets uit.
Voor de goede orde: ik hoop van harte dat Max Verstappen een groots wereldkampioen wordt, en dat ik met mijn vaak kritische noten omtrent de Nederbelg de plank volledig missla, maar dat geheel terzijde.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 18:55:01
Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 16:30:05
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:13:25
Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 08:44:02
Tja, ik wou een heel epistel schrijven over dat Sainz deze race niet beter was dan Verstappen en dat ook Vettel en Raikkonen in hun debuutjaar vaak trager waren dan hun teamgenoot, maar ik slik het in. De tijd zal het leren of Verstappen een grote wordt of niet. Geen enkel argument dat ik hier ga intypen heeft invloed op het verloop van zijn carrière. Maar dat Sainz het boven (mijn) verwachting doet is zeker. Dit is de eerste keer dat Verstappen een teamgenoot heeft dat hem aankan (incl karten), en ik denk dat dat goed is. Characterbuilding.

Ik weet niet wat voor epistel je wilde schrijven, maar ben het met je eens dat Sainz tot dusver erg verrast. Dat kan m.i. 2 dingen betekenen: De Spanjaard is een hidden treasure (iets wat ik in zijn aanloop naar de F1 weinig ben tegengekomen), of de Nederlander is niet helemaal de grote Verlosser die men in de Lage Landen hoopt dat hij is.
Maar wellicht zit 'het' daar ergens tussenin.
of de 1 is 17 (en dus nog niet eens volwassen) en de ander 20. Tuurlijk moet iedereen in de F1 gewoon presteren en wordt je deels afgerekend tov van je teamgenoot. Maar waarom wij hopen dat het de Grote Verlosser is, is omdat hij qua ontwikkeling veel verder is dan wie dan ook op die leeftijd. Lijkt me allerminst valse hoop, maar uiteraard is er niks zeker. Wellicht stokt zn ontwikkeling zo maar ineens zoals je bij grotere talenten ziet. Messi was op zn 17e een supertalent, maar stond toen nog wel in de schaduw van grote namen destijds. Maar iedereen vermoedde al wel dat dat de grote ster van de toekomst zou gaan worden. Zo zien veel mensen dat nu bij Max ook. Ik wel iig. Dat Sainz het boven verwachting doet staat er verder helemaal los van wat mij betreft. Ik vind zelfs dat ook Max de verwachtingen overtreft of op zn minst waarmaakt tot nu toe.

Dat Verstappen qua ontwikkeling verder is dan wie dan ook op die leeftijd, ben ik geheel met je eens. Maar dat die jonge leeftijd (17) soms gebruikt wordt als excuus bij mindere prestaties, dat kan m.i. beslist niet op F1-niveau. Net zomin als een oudere F1-coureur zich nooit kan/zal verschuilen achter het feit dat zijn reflexen minder worden. Zoiets zou een zwaktebod zijn, een gotspe zelfs. Heb je eenmaal een zitje in de F1 dan kan je je nergens meer achter verschuilen. Wie niet goed genoeg is kan vertrekken. Klaar! 17 of 37, het maakt niets uit.
Voor de goede orde: ik hoop van harte dat Max Verstappen een groots wereldkampioen wordt, en dat ik met mijn vaak kritische noten omtrent de Nederbelg de plank volledig missla, maar dat geheel terzijde.
ok, maar dat ie af en toe eens minimaal verslagen wordt door zn teamgenoot wil toch niet zeggen dat hij (nog) niet goed genoeg is voor F1? We hoeven helemaal geen excuses te zoeken, Max doet het meer dan voortreffelijk en heeft een deel van de sceptici binnen 2 a 3 races al overtuigd.

Matthijs

Er zit nog wel een verschil tussen goed genoeg zijn voor F1 en op het maximum van je kunnen presteren. Noem mij 1 coureur (behalve Hamilton) die tijdens zijn debuutjaar direct maximaal presteerde. Zowel Sainz als Verstappen zullen nog beter worden als ze de kans krijgen.

0634

Jacques Villeneuve. Sebastian Vettel. Fernando Alonso. Michael Schumacher. Ayrton Senna. Moet ik doorgaan?

Het is niet uitzonderlijk dat rookies direct goed presteren.

Matthijs

#2510
Citaat van: Jeroen op 11 mei 2015 - 20:06:10
Jacques Villeneuve. Sebastian Vettel. Fernando Alonso. Michael Schumacher. Ayrton Senna. Moet ik doorgaan?

Het is niet uitzonderlijk dat rookies direct goed presteren.
Gelukkig doet Verstappen dat ook. Mijn punt was niet of ze direct goed waren, mijn punt was dat ze later in hun carriere nog (veel) beter werden. Vettel: was het eerste halve seizoen niet of nauwelijks beter dan zijn teamgenoten. alonso, deed het uitstekend in de Minardi maar had heel veel moeite met ztrulli (aanvankelijk) in de Renault.

Edit, laat ook maar. Ik of wie dan ook hoeft niet te bewijzen dat Verstappen goed is, Verstappen moet dat zelf doen. Ik wacht met spanning af.

0634

Ik vind Verstappen ook prima maar het punt over 'alleen Hamilton kon dat'  klopt imo niet. Er zijn er zat geweest.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2015 - 21:46:04
Ik vind Verstappen ook prima maar het punt over 'alleen Hamilton kon dat'  klopt imo niet. Er zijn er zat geweest.
Dat zeg ik niet en dat is mijn punt niet. Ik reageer op Hamilton#44 die zegt dat er in Sainz niet zoveel rek meer zit en ik reageer op Fietser die zegt dat je eenmaal in F1 nergens meer achter kan verschuilen. In deze context is mijn reactie is dat vrijwel alle rookies zich nog verbeterden na hun debuutraces en -jaar, dus dat dit (hopelijk) ook zal gelden voor Verstappen en Sainz. Dat er coureurs in het verleden zijn geweest die indrukwekkend debuteerden is in deze helemaal niet relevant.

0634

Nu ja, jij beweert dat van alle coureurs ooit Hamilton als enige direct maximaal presteerde. En dat is niet zo. Hij presteerde niet beter dan de rijders die ik net noemde en bovendien is ook hij door de jaren heen veel en veel beter geworden dan in zijn debuutjaar (en de jaren die volgden). Dus maak van 'vrijwel alle rookies' maar gewoon 'alle rookies'. Want dan ben ik het wel met je eens. Natuurlijk zal Sainz beter worden.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 11 mei 2015 - 16:48:11
Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 12:05:43
Nee, maar zijn fans wel.

Wat kan Verstappen daaraan doen?
Niks. Je punt is? Ik zeg dat het door zijn fans wordt aangehaald. Waarom zou Verstappen daar iets aan kunnen of moeten doen? Het is toch niet zijn schuld dat zijn fans het doen?

Nu doe je net alsof ik kritiek op Verstappen heb, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik vind dat ie het uitstekend doet dit jaar. Een mooie uitschieter als China, een missertje als Barcelona. Het hoort er allemaal bij.

Perton

Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 22:46:58
en ik reageer op Fietser die zegt dat je eenmaal in F1 nergens meer achter kan verschuilen.
Je kan je als rookie uitstekend achter dingen verschuilen vind (ik weet dat ik geen Fietser ben, maar aangezien ik het grotendeels met hem eens ben, reageer ik hier toch even op ;)), alleen vind ik niet dat je in vergelijking met een andere rookie, in dezelfde auto (Sainz dus) kan zeggen: "Ach joh, het maakt niet uit, hij is nog maar 17". In dat opzicht ben ik het er volledig mee eens dat Verstappen zich niet achter zijn leeftijd / onervarenheid mag verschuilen. Doet hij zelf ook niet, gelukkig.

Matthijs

Dan zijn we het opeens toch allemaal weer met elkaar eens! :)

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 18:55:01Wie niet goed genoeg is kan vertrekken. Klaar! 17 of 37, het maakt niets uit.

Klopt, maar als twee coureurs gelijkwaardig presteren en de 1 is drie jaar jonger en pas 17, dan is die jonge coureur in potentie wel beter natuurlijk.  :)

In Verstappen zit nog heel veel rek, ik kan me geen jonge coureur herinneren die zoveel gewonnen heeft als hij op die leeftijd en ook direct presteert in elke klasse waarin hij meerijdt.

Natuurlijk zal een Sainz wel eens sneller zijn, dat is ook geen koekebakker, anders kom je ook niet bovendrijven in het Red Bull programma waar zoveel concurrentie is.

Ik vind het een beetje vreemd dat iedere keer wanneer Sainz sneller is men dat meteen ziet als soort van diskwalificatie van Verstappen. Barrichello en Irvine waren ook wel eens sneller dan Schumacher, Vettel was vorig jaar ook niet sneller dan Ricciardo. Hamilton verloor afgelopen race nog van Rosberg. Zijn ook allemaal meervoudig F1 kampioenen die hun snelheid toch wel bewezen hebben.

Dus waarom zou Verstappen ineens ten allen tijde sneller moeten zijn dan zijn teamgenoot?

Hamilton#44

Het lijkt er volgens mij een beetje op dat sommigen zich afzetten tegen de populariteit van Verstappen. Begrijpelijk, dat is ook iets typisch Nederlands. Je mag hier niet snel met je kop boven het maaiveld uitsteken.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 19:18:37
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 18:55:01
Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 16:30:05
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:13:25
Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 08:44:02
Tja, ik wou een heel epistel schrijven over dat Sainz deze race niet beter was dan Verstappen en dat ook Vettel en Raikkonen in hun debuutjaar vaak trager waren dan hun teamgenoot, maar ik slik het in. De tijd zal het leren of Verstappen een grote wordt of niet. Geen enkel argument dat ik hier ga intypen heeft invloed op het verloop van zijn carrière. Maar dat Sainz het boven (mijn) verwachting doet is zeker. Dit is de eerste keer dat Verstappen een teamgenoot heeft dat hem aankan (incl karten), en ik denk dat dat goed is. Characterbuilding.

Ik weet niet wat voor epistel je wilde schrijven, maar ben het met je eens dat Sainz tot dusver erg verrast. Dat kan m.i. 2 dingen betekenen: De Spanjaard is een hidden treasure (iets wat ik in zijn aanloop naar de F1 weinig ben tegengekomen), of de Nederlander is niet helemaal de grote Verlosser die men in de Lage Landen hoopt dat hij is.
Maar wellicht zit 'het' daar ergens tussenin.
of de 1 is 17 (en dus nog niet eens volwassen) en de ander 20. Tuurlijk moet iedereen in de F1 gewoon presteren en wordt je deels afgerekend tov van je teamgenoot. Maar waarom wij hopen dat het de Grote Verlosser is, is omdat hij qua ontwikkeling veel verder is dan wie dan ook op die leeftijd. Lijkt me allerminst valse hoop, maar uiteraard is er niks zeker. Wellicht stokt zn ontwikkeling zo maar ineens zoals je bij grotere talenten ziet. Messi was op zn 17e een supertalent, maar stond toen nog wel in de schaduw van grote namen destijds. Maar iedereen vermoedde al wel dat dat de grote ster van de toekomst zou gaan worden. Zo zien veel mensen dat nu bij Max ook. Ik wel iig. Dat Sainz het boven verwachting doet staat er verder helemaal los van wat mij betreft. Ik vind zelfs dat ook Max de verwachtingen overtreft of op zn minst waarmaakt tot nu toe.

Dat Verstappen qua ontwikkeling verder is dan wie dan ook op die leeftijd, ben ik geheel met je eens. Maar dat die jonge leeftijd (17) soms gebruikt wordt als excuus bij mindere prestaties, dat kan m.i. beslist niet op F1-niveau. Net zomin als een oudere F1-coureur zich nooit kan/zal verschuilen achter het feit dat zijn reflexen minder worden. Zoiets zou een zwaktebod zijn, een gotspe zelfs. Heb je eenmaal een zitje in de F1 dan kan je je nergens meer achter verschuilen. Wie niet goed genoeg is kan vertrekken. Klaar! 17 of 37, het maakt niets uit.
Voor de goede orde: ik hoop van harte dat Max Verstappen een groots wereldkampioen wordt, en dat ik met mijn vaak kritische noten omtrent de Nederbelg de plank volledig missla, maar dat geheel terzijde.
ok, maar dat ie af en toe eens minimaal verslagen wordt door zn teamgenoot wil toch niet zeggen dat hij (nog) niet goed genoeg is voor F1? We hoeven helemaal geen excuses te zoeken, Max doet het meer dan voortreffelijk en heeft een deel van de sceptici binnen 2 a 3 races al overtuigd.
Volgens mij heb ik nergens beweerd dat hij (nog) niet genoeg is voor de F1. Dat is hij namelijk wel, zo lijkt het. Ik plaats wel wat kanttekeningen bij de torenhoge verwachtingen, bijv. door erop te wijzen dat reeds zijn eerste teamgenoot in de F1 - ook een nieuweling - beslist niet minder is, want erop kan wijzen dat hij mogelijk niet die superster is die velen denken dat hij is/wordt, zeker in het Oranje-kamp.