Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:37:52Je rijdt niet in de F1 om te leren of om ervaring op te doen. En 17 of 37, dat doet er m.i. niet toe. Om dat te brengen wat 'wij' allen hopen, moet het vanaf nu echt beter.

Toro Rosso is volgens mij toch echt een junior team.

Verstappen en Sainz doen het allebei erg goed. Dat Verstappen pas 17 is en 1 jaar autosport ervaring heeft is natuurlijk wel degelijk een factor als je beiden gaat vergelijken. Verstappen wordt alleen nog maar beter, Sainz zal niet heel veel beter meer worden.

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 09:56:56
Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 01:05:02
Niemand zegt dan ook dat het niet knap is wat hij als 17 jarige presteert. Het gaat er alleen om dat het toch vaak wordt aangehaald om goed te praten wanneer sainz hem verslaat. Verslaat verstappen sainz dan is hij zo'n totalen,  maar is het andersom dan is hij de onervaren 17-jarige. En dat vind ik persoonlijk flauwekul. Zoals ik al vaker heb gezegd: dan had ie maar gp2 moeten gaan rijden. f1 is het hoogst haalbare, als je dan niet presteert (wat verstappen uiteraard wel doet, maar in het algemeen) dan vind ik dergelijke excuses vaak flauw en makkelijk.

Geheel mee eens. Zit je eenmaal in de F1, dan doet leeftijd er niet meer toe. Slechts je rondetijden en andere competenties tellen.

Kan aan mij liggen maar ik heb Verstappen nog nooit zijn leeftijd en/of ervaring als excuus zien gebruiken.

Perton

Nee, maar zijn fans wel.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 11 mei 2015 - 11:28:41
Verstappen wordt alleen nog maar beter, Sainz zal niet heel veel beter meer worden.
Dit meen je serieus? Wauw.

Fietser

Citaat van: Hamilton#44 op 11 mei 2015 - 11:30:36
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 09:56:56
Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 01:05:02
Niemand zegt dan ook dat het niet knap is wat hij als 17 jarige presteert. Het gaat er alleen om dat het toch vaak wordt aangehaald om goed te praten wanneer sainz hem verslaat. Verslaat verstappen sainz dan is hij zo'n totalen,  maar is het andersom dan is hij de onervaren 17-jarige. En dat vind ik persoonlijk flauwekul. Zoals ik al vaker heb gezegd: dan had ie maar gp2 moeten gaan rijden. f1 is het hoogst haalbare, als je dan niet presteert (wat verstappen uiteraard wel doet, maar in het algemeen) dan vind ik dergelijke excuses vaak flauw en makkelijk.

Geheel mee eens. Zit je eenmaal in de F1, dan doet leeftijd er niet meer toe. Slechts je rondetijden en andere competenties tellen.

Kan aan mij liggen maar ik heb Verstappen nog nooit zijn leeftijd en/of ervaring als excuus zien gebruiken.

Ik zeg ook niet dat de coureur zelf dit als excuus gebruikt. Ik vermoed zelfs van niet, club Verstappen is daar slim en professioneel genoeg voor. Maar ik kom dit argument in het algemeen wel veel tegen.

gloudiesaurus

Nog iets dat me opvalt.

Toro Rosso test dit weekend 2 dagen op het circuit van Barcelona.
Sainz test 1 dag, Gasly ook. Verstappen niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#2496
Nee, maar in Oostenrijk rijdt Verstappen wel. Misschien dat Sainz dan pauze heeft. Ik zou er niet te veel achter zoeken.

-edit- schijnbaar was het zelfs al voor het seizoen bekend dat Verstappen niet in Spanje zou rijden. Niks aan de hand dus.

NielsD

Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 11:12:04
Citaat van: NielsD op 11 mei 2015 - 10:11:07
Ongelooflijk zeg. Man, we zijn pas vijf races onderweg en de ene race was Sainz beter en de andere Verstappen. Hamilton werd gisteren toch ook verslagen door Rosberg (dan kijk ik even niet naar of het rookies zijn), Raikkonen versloeg Vettel in Bahrein en gisteren was het weer andersom. Dit is racen, je kunt niet ALTIJD voor je teamgenoot staan als je een supertalent bent. En dat mensen nu al praten over het verbleken van zijn talent mocht het zo doorgaan. Het is racen. Barcelona wint toch ook niet altijd van Real of wel?
Als je die pessimistische berichten niet wilt, moet je ook klagen over de veel te optimistische.

Dat doe ik ook. Ik vind het mooi als hij zich goed kwalificeert, maar enorm optimistisch ben ik niet. Ik weet dat de STR10 niet harder kan dan P7/P8. Dus met maximaal ben ik tevreden, maar dat geldt voor elke coureur als hij maximaal scoort.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 11 mei 2015 - 13:03:30
Nog iets dat me opvalt.

Toro Rosso test dit weekend 2 dagen op het circuit van Barcelona.
Sainz test 1 dag, Gasly ook. Verstappen niet...
Er kon maar 1 vaste coureur van STR testen, want er moet verplicht 1 rookie rijden. Dus het was óf Verstappen óf Sainz. Volgende keer is het andersom. Niks aan de hand dus.

Jehoentelaar

Citaat van: Hamilton#44 op 11 mei 2015 - 11:28:41
Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:37:52Je rijdt niet in de F1 om te leren of om ervaring op te doen. En 17 of 37, dat doet er m.i. niet toe. Om dat te brengen wat 'wij' allen hopen, moet het vanaf nu echt beter.

Toro Rosso is volgens mij toch echt een junior team.

Verstappen en Sainz doen het allebei erg goed. Dat Verstappen pas 17 is en 1 jaar autosport ervaring heeft is natuurlijk wel degelijk een factor als je beiden gaat vergelijken. Verstappen wordt alleen nog maar beter, Sainz zal niet heel veel beter meer worden.

Zullen we STR maar opdoeken dan? Weinig zin om een juniorteam te runnen als je je na een pre-carrière niet verder ontwikkelt.

Matthijs

Dat klopt natuurlijk niet. Sainz is een rookie en pas 20 dus hij kan/zal zich nog heel veel ontwikkelen. Maar in potentie kan Max zich nog meer ontwikkelen en dat was de kern van zijn verhaal.

Beide rookies doen het uitstekend naar mijn idee, maar alleen Sainz boven (mijn) verwachting.

Jehoentelaar

Als iedereen hetzelfde ontwikkelingsplafond heeft valt er bij Max op papier nu nog meer uit te halen dan bij Sainz. Maar dat is een aanname die ik niet durf te maken. Anders kun je van iedereen wel een F1-kampioen maken als je maar lang genoeg blijft meedoen.

Pancake Shield

Op de Nederlandse autosportsites wordt het presteren van Verstappen (en met name soms het falen) met de mantel der liefde bedekt. Met name de 'fans' hebben er een handje van op hem meer op te hemelen dan hij daadwerkelijk soms verdiend. Gister heeft ie het gewoon zelf verkloot, foute bandenkeuze, aantal remfouten en klaar. Sainz heeft het gewoon goed gedaan. Een slechte start, een mindere pitstop (dat las ik hier) en dan toch nog terugknokken en in de laatste rondes twee punten binnenhengelen. In voorgaande jaren zagen we dit Hulkenberg wel eens doen of nog langer geleden Fisichella in de Sauber. En dan prezen we die prestaties de lucht in. Nu wordt, met name na de botsing tussen Kvyat en Sainz, het hoofd van de Spanjaard gezocht en zien 'we' Verstappen volgend jaar in een Ferrari rijden.

Sainz en Verstappen zijn gewoon aan elkaar gewaagd en van hetzelfde niveau. Beiden kunnen nog verder groeien in hun ontwikkeling, maar beiden kunnen ook stokken in hun ontwikkeling. Daar zijn in het verleden ook meer dan genoeg voorbeelden van zelfs bij STR. De rekening wordt sowieso pas aan het einde van het jaar opgemaakt. Maar beiden leveren gewoon goede prestaties op dit moment. En het is jammer dat de chauvinistische bril van de Nederlanders daar niet naar kan kijken.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:13:25
Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 08:44:02
Tja, ik wou een heel epistel schrijven over dat Sainz deze race niet beter was dan Verstappen en dat ook Vettel en Raikkonen in hun debuutjaar vaak trager waren dan hun teamgenoot, maar ik slik het in. De tijd zal het leren of Verstappen een grote wordt of niet. Geen enkel argument dat ik hier ga intypen heeft invloed op het verloop van zijn carrière. Maar dat Sainz het boven (mijn) verwachting doet is zeker. Dit is de eerste keer dat Verstappen een teamgenoot heeft dat hem aankan (incl karten), en ik denk dat dat goed is. Characterbuilding.

Ik weet niet wat voor epistel je wilde schrijven, maar ben het met je eens dat Sainz tot dusver erg verrast. Dat kan m.i. 2 dingen betekenen: De Spanjaard is een hidden treasure (iets wat ik in zijn aanloop naar de F1 weinig ben tegengekomen), of de Nederlander is niet helemaal de grote Verlosser die men in de Lage Landen hoopt dat hij is.
Maar wellicht zit 'het' daar ergens tussenin.
of de 1 is 17 (en dus nog niet eens volwassen) en de ander 20. Tuurlijk moet iedereen in de F1 gewoon presteren en wordt je deels afgerekend tov van je teamgenoot. Maar waarom wij hopen dat het de Grote Verlosser is, is omdat hij qua ontwikkeling veel verder is dan wie dan ook op die leeftijd. Lijkt me allerminst valse hoop, maar uiteraard is er niks zeker. Wellicht stokt zn ontwikkeling zo maar ineens zoals je bij grotere talenten ziet. Messi was op zn 17e een supertalent, maar stond toen nog wel in de schaduw van grote namen destijds. Maar iedereen vermoedde al wel dat dat de grote ster van de toekomst zou gaan worden. Zo zien veel mensen dat nu bij Max ook. Ik wel iig. Dat Sainz het boven verwachting doet staat er verder helemaal los van wat mij betreft. Ik vind zelfs dat ook Max de verwachtingen overtreft of op zn minst waarmaakt tot nu toe.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 12:05:43
Nee, maar zijn fans wel.

Wat kan Verstappen daaraan doen?