Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:08:39
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 15:48:30
Weer een weekendje voor Sainz.

Je mag niet 'weer' zeggen.
O nee, is ook zo. Mijn excuses.

0634

Sainz reed feitelijk gewoon een geweldige race. P10 was maximaal, en hij rijdt dan naar 9. Gewoon knap. Die zal Kvyat komende winter wel eens kunnen gaan vervangen.

0634

Moet ik overigens wel bij zeggen dat die move op Kvyat discutabel was. Eigenlijk moet je die plek wel teruggeven he. Maar goed, Kvyat verremde zich, ze raakten elkaar, kan me voorstellen dat het als race-incident wordt gezien en dat Sainz weinig andere opties had.

janke

Wat Coronel en Doornbos al zeiden, Sainz had de betere bandenstrategie. Maar neemt niet weg dat hij dik verdiend de punten pakt.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Hij koos uiteindelijk (neem ik aan) zelf voor de medium en Max koos voor hard.

janke

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:18:05
Hij koos uiteindelijk (neem ik aan) zelf voor de medium en Max koos voor hard.

Dat is het inderdaad.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:15:40
Moet ik overigens wel bij zeggen dat die move op Kvyat discutabel was. Eigenlijk moet je die plek wel teruggeven he. Maar goed, Kvyat verremde zich, ze raakten elkaar, kan me voorstellen dat het als race-incident wordt gezien en dat Sainz weinig andere opties had.
Volgens mij was dit gewoon het ontwijken van een incident, en dat mag. Het is natuurlijk heel makkelijk ontwijken, net als een voetballer die zich laat vallen wanneer hij een zacht tikje krijgt, maar persoonlijk hoeft die plek niet terug te worden gegeven als het aan mij ligt. Er zijn wel situaties waarbij ik dat wél vind (als Kvyat bijvoorbeeld zijn lijn had gehouden), maar in dit geval dus niet.

Maar goed, los daar van, was Sainz ook boven Verstappen geëindigd natuurlijk.

gloudiesaurus

Snap niet dat Max die laatste run voor hard koos? Bijna iedereen ging voor medium.

En die 1e pitstop van Max kostte veel tijd. Hij toen 5 sec. voorsprong op Sainz en na de pitstop zat Sainz er vlak achter.

Maar goed weer een weekend waarin Sainz de betere was.
Ook in punten, dus races, staat Sainz nu voor Verstappen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 16:33:00
Snap niet dat Max die laatste run voor hard koos? Bijna iedereen ging voor medium.
"We hadden last van veel slijtage op de achterbanden en dus weinig tractie. We moeten goed kijken waar dat probleem ligt."

Ik vermoed zo dat die problemen van slijtage op de medium banden speelden.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:07:51
Citaat van: Sabai op 09 mei 2015 - 17:15:05
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:02:47
Sainz weer beter hoor. Beiden klasse overigens.

En morgen is Max weer beter en dat telt.

Yup.

Dusss...... Heb je nu een warm gevoel van binnen :P

0634

Citaat van: Sabai op 10 mei 2015 - 20:28:25
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:07:51
Citaat van: Sabai op 09 mei 2015 - 17:15:05
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:02:47
Sainz weer beter hoor. Beiden klasse overigens.

En morgen is Max weer beter en dat telt.

Yup.

Dusss...... Heb je nu een warm gevoel van binnen :P

Nee, ik baal ervan. Net als ieder ander. Ik vind alleen dat er allemaal iets te makkelijk over Carlos Sainz heen wordt gestapt. Het verschil was al marginaal en is sinds vandaag gewoon echt in het voordeel van de Spanjaard.

gloudiesaurus

Helemaal gelijk Jeroen, en daarom baal ik er ook enorm van.
Max moet dit snel zien om te draaien...

De komende circuits, Monaco, Canada, Oostenrijk moeten Max Verstappen en Toro Rosso goed liggen.
Al heeft Verstappen geen ervaring in Monaco en Sainz wel... dat zal veel schelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 21:08:06
Citaat van: Sabai op 10 mei 2015 - 20:28:25
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 16:07:51
Citaat van: Sabai op 09 mei 2015 - 17:15:05
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:02:47
Sainz weer beter hoor. Beiden klasse overigens.

En morgen is Max weer beter en dat telt.

Yup.

Dusss...... Heb je nu een warm gevoel van binnen :P

Nee, ik baal ervan. Net als ieder ander. Ik vind alleen dat er allemaal iets te makkelijk over Carlos Sainz heen wordt gestapt. Het verschil was al marginaal en is sinds vandaag gewoon echt in het voordeel van de Spanjaard.

Ik vind ook dat Sainz het erg goed doet. Mooi om al dat nieuwe talent erbij te hebben.

Jehoentelaar

Oostenrijk kent 'ie dan weer wel, om door te gaan op dat ervaringsverhaal. In Canada is het geen factor.

gloudiesaurus

Klopt, en Canada is een circuit voor racers. En dat is Max.
Laat remmen, inhalen, etc, dat moet Max liggen. Net zoals zijn vader destijds  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is