Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Fietser op 05 mei 2015 - 11:42:59
De crux in bovenstaande discussie is de GP van China. Hier heeft Verstappen enorme indruk gemaakt op de hele wereld. En terecht.
Maar wie eigenlijk ook ´best´ indruk maakt, is Sainz. Die lijkt, gezien bovenstaande discussie, tot op heden niet/nauwelijks/weinig onder te doen voor een unisono geliked wonderkind.
Relativeren lijkt me daarom gepaster dan schelden.

Af en toe zegt u mooie woorden.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Perton op 05 mei 2015 - 19:53:32
Citaat van: FolkertE op 05 mei 2015 - 11:42:46
Sorry voor de vele quotes, maar wil het toch wel graag uitgepraat hebben. Het is het enalaatste wat ik zei. Ik vervolg mijn pleidooi ook met het argument dat ik hem indrukwekkend vind op een hardere band.
Natuurlijk is dat verhaal over uitvallen subjectief, maar dat zijn wel de feiten. Hoe dat allemaal tot stand kwam wilde ik ook even niet uitspreken. Het was slechts een simpel( en foute blijkt nu) argument. En vervolgens word ik door Jou en Jeroen aangevallen en belachelijk gemaakt omdat ik vind dat Max duidelijk de betere is of duidelijk meer indruk heeft gemaakt.
Dát is totaal niet waarom ik je aanviel. Dan zou ik Kootje namelijk ook moeten aanvallen, en dat heb ik niet gedaan. Het ging me puur om het "Hij lag voor toen ie uitviel, dus hij was beter." Da's simpelweg niet waar. En wie weet had ie zijn zachtere band in Australië wel snel laten slijten, weten wij veel. (Die kans acht ik overigens klein, voor de duidelijkheid). Misschien had Sainz óók een hoog tempo kunnen rijden op de hardere band (ik weet zo snel even niet meer wanneer die precies uitviel, misschien dat ik nu uit mijn nek begin te kletsen). Het punt is dat er zoveel onzekere factoren zijn die zich nog in het restant van de race hadden kunnen en zouden manifesteren dat ik het te makkelijk vind om te zeggen dat Australië het weekend van Verstappen was. Want in de kwalificatie was dat in elk geval niet zo.

Dus dat Kootje op 3-1 komt, tsja, leuk, maar dat zit em voornamelijk in de details. Een paar factoren net iets anders en het was gewoon 2-2 of zelfs 3-1 voor Sainz geweest. Dat is waarom ik Verstappen niet "duidelijk" beter vind, maar 'gewoon' beter. Los van de eerste twee zinnen ben ik het voor de rest volledig eens met Tuesday zijn laatste post.
Dat was ook niet wat ik bedoelde, ik bedoelde de vele extra quotes die ik naar voren haalde om te laten zien wat ik nog voor  de "uitvallen opmerking" zei.
Maar goed, ik zei ook al dat die opmerking subjectief was en ook niet heel serieus moet worden genomen. Behalve als je het heel zwart wit kijkt, want dan klopt het gewoon. Maar goed, het is inderdaad na het uitvallen van Max koffie dik kijken, maar daar praat ik ook niet over. Ik praat over het feit dat Max slechts 2 tiende ( en soms gelijke tijden) langzamer reed op de langzamere band. DAT vond ik erg indrukwekkend en daarom vind ik dat Max indrukwekkender was in Australië. Wat los staat van Sainz zijn prestatie, want op dat moment was hij de jongste punten scoorder ooit en reed hij ook een sterke race.

Maar Sainz viel in Australië niet uit en reed niet de zelfde tijden als Max, hij was beduidend langzamer op de hardere band. Maar ik heb het niet over het resultaat, want daar is gewoon geen spelt tussen te krijgen en staat het 2-2? Maar goed, zoals je zelf zegt, zit het hem in de details en jij vind hem daarom gewoon beter, en ik vind hem daarom duidelijk beter. Voor mij geen probleem. Ook al ga ik er met je in over discussie, het is niet mijn bedoeling om jou conclusie af te schilderen als belachelijk. En daarom vind ik het jammer dat jij mij zo hard aanvalt. En op iets wat niet eens mijn eerste redenatie of argument was. Waarom laat je de rest weg? Ik heb het niet heel duidelijk verwoord of uitgebreid verklaard, maar op dat moment vond ik genoeg om te zeggen dat ik Max zijn prestatie op de hardere band heel erg indrukwekkend vond.

Franky R.


lieven

ik hoop echt voor hem dat hij een goed weekend heeft.

janke

Some things are too important to be left in the past.

Matthijs

Sja, vorig jaar waren ze in FP1 ook altijd snel. Waarmee ik niet wil zeggen dat zijn ambitie niet haalbaar is (ik denk het wel), maar dat de pace van STR in FP1 niet alles zegt.

lieven

Na VT1 zit er zelfs meer in.
Maarja het is nog maart VT1

Hamilton#44

Citaat van: janke op 05 mei 2015 - 20:54:24
Citaat van: Fietser op 05 mei 2015 - 11:42:59
De crux in bovenstaande discussie is de GP van China. Hier heeft Verstappen enorme indruk gemaakt op de hele wereld. En terecht.
Maar wie eigenlijk ook ´best´ indruk maakt, is Sainz. Die lijkt, gezien bovenstaande discussie, tot op heden niet/nauwelijks/weinig onder te doen voor een unisono geliked wonderkind.
Relativeren lijkt me daarom gepaster dan schelden.

Af en toe zegt u mooie woorden.

Klopt grotendeels, alleen is Sainz geen 17 jaar en in zijn 2e autosport seizoen.

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 08 mei 2015 - 16:15:58
Citaat van: janke op 05 mei 2015 - 20:54:24
Citaat van: Fietser op 05 mei 2015 - 11:42:59
De crux in bovenstaande discussie is de GP van China. Hier heeft Verstappen enorme indruk gemaakt op de hele wereld. En terecht.
Maar wie eigenlijk ook ´best´ indruk maakt, is Sainz. Die lijkt, gezien bovenstaande discussie, tot op heden niet/nauwelijks/weinig onder te doen voor een unisono geliked wonderkind.
Relativeren lijkt me daarom gepaster dan schelden.

Af en toe zegt u mooie woorden.

Klopt grotendeels, alleen is Sainz geen 17 jaar en in zijn 2e autosport seizoen.


Mee eens met Fietser, maar inderdaad reed Sainz vijf jaar in de promotionele klassen rond. Toch doet Sainz jr. het meer dan behoorlijk. Da's gewoon een feit.


0634

Sainz weer beter hoor. Beiden klasse overigens.

Perton

Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:02:47
Sainz weer beter hoor.
Komt omdat Verstappen nog maar 17 is.

Tuesday

Citaat van: Perton op 09 mei 2015 - 15:44:13
Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:02:47
Sainz weer beter hoor.
Komt omdat Verstappen nog maar 17 is.
en het woordje 'weer' vind ik ook een beetje misplaatst/verwarrend.

0634

Van de 5 x inmiddels 3x de snelste geweest in Q. Dat is 'weer'. Zie er weinig misplaatst noch verwarrends aan. Maar goed, het cliche geldt: morgen is de race.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 mei 2015 - 15:55:19
Van de 5 x inmiddels 3x de snelste geweest in Q. Dat is 'weer'. Zie er weinig misplaatst noch verwarrends aan. Maar goed, het cliche geldt: morgen is de race.
Maar als Verstappen sneller was geweest had je niet hetzelfde gezegd.

0634

Eerlijk? Vermoedelijk had ik dan niks gezegd. Niet uit lulligheid want ik ben echt wel fan van Max, maar hier heerst de gedachte dat Max zoveel beter is dan Sainz. Dat vind ik vooralsnog voorbarig. Ik ben echt van Sainz onder de indruk. Vandaag opnieuw. Overigens was op Verstappen ook niks aan te merken vandaag, gewoon beiden uitstekend. Ik baal alleen dat Sainz nog iets sneller ging.