Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 22:47:45
Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.
Iets waar jij ook erg graag gebruik van maakt. Maar Daar had ik het ook niet over. Ik had het nu alleen puur op posities van uitvallen voorzien. Want dat speelt natuurlijk ook mee. En dat ga ik ook niet ontkennen. Maar in Australië reed Verstappen gelijke pace als Sainz op de hardere band.
Maar ik laat het voor nu even.

Perton

Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 22:47:45
Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.
dit dus. Voorlopig ben ik er dus even klaar mee om te discussiëren met folkert wanneer het om een van zijn idooltjes gaat, want dat heeft de afgelopen weken meerdere malen tot vrij treurige taferelen geleid. Zelden zo'n subjectief iemand meegemaakt.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 03 mei 2015 - 19:58:30
Jongens het is Sainz, geen Saintz. Het is ook geen Guido maar Giedo, geen Raikonen maar Raikkonen (officieel met trema's maar ok) en geen Algesuari maar Alguersuari. Taalgevoel of niet, ik vind dat je je als racefan wel moet verdiepen in de namen van de coureurs. Sorry als ik iemand beledig.

Gelukkig, ben niet de enige die dat telkens opvalt.

0634

Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 22:58:46
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 22:47:45
Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.
Iets waar jij ook erg graag gebruik van maakt. Maar Daar had ik het ook niet over. Ik had het nu alleen puur op posities van uitvallen voorzien. Want dat speelt natuurlijk ook mee. En dat ga ik ook niet ontkennen. Maar in Australië reed Verstappen gelijke pace als Sainz op de hardere band.
Maar ik laat het voor nu even.

Nee, dat speelt helemaal niet mee. Gewoon stellen Verstappen viel 3 keer uit toen hij voor Sainz reed is volkomen subjectief in een discussie die gaat over de verhouiding tussen Sainz en Verstappen. Daarmee stel/impliceer je dat hij 3 keer de betere was boven Sainz, terwijl dat in werkelijkheid tot op dat moment dus niet zo was.

 

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 04 mei 2015 - 01:38:04
Citaat van: Matthijs op 03 mei 2015 - 19:58:30
Jongens het is Sainz, geen Saintz. Het is ook geen Guido maar Giedo, geen Raikonen maar Raikkonen (officieel met trema's maar ok) en geen Algesuari maar Alguersuari. Taalgevoel of niet, ik vind dat je je als racefan wel moet verdiepen in de namen van de coureurs. Sorry als ik iemand beledig.

Gelukkig, ben niet de enige die dat telkens opvalt.

Mij valt het ook op. Maar goed, mensen kunnen ook dyslectisch zijn en dan kan je er niet zoveel aan doen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 mei 2015 - 06:12:16
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 22:58:46
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 22:47:45
Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.
Iets waar jij ook erg graag gebruik van maakt. Maar Daar had ik het ook niet over. Ik had het nu alleen puur op posities van uitvallen voorzien. Want dat speelt natuurlijk ook mee. En dat ga ik ook niet ontkennen. Maar in Australië reed Verstappen gelijke pace als Sainz op de hardere band.
Maar ik laat het voor nu even.

Nee, dat speelt helemaal niet mee. Gewoon stellen Verstappen viel 3 keer uit toen hij voor Sainz reed is volkomen subjectief in een discussie die gaat over de verhouiding tussen Sainz en Verstappen. Daarmee stel/impliceer je dat hij 3 keer de betere was boven Sainz, terwijl dat in werkelijkheid tot op dat moment dus niet zo was.


Oh en nu speelt het niet mee? Dus dan is het gewoon Max die voor lag op Sainz toen hij uitviel, dus de betere is.
Ik bedoel dus dat als je heel zwart wit kijkt Max gewoon voor lag op Sainz toen hij uitviel. Als je inderdaad kijkt hoe het komt dat Max bv in Australië voor lag op Sainz, komt dat inderdaad door de langzame stop. Maar als je kijkt naar wat voor ronde tijden Max reed op de harde band, vind ik dat toch wel heel indrukwekkend.
En in Maleisië en China reed Max ook voor Sainz. En het is inderdaad 2 keer maar dat hij uitvoel toen hij voor Sainz reed, maar dat hadden jullie ook wel wat normaler kunnen zeggen.

En het grappige is dat ik vorig jaar voor gek werd verklaard toen ik zo praten over Hamilton vs Rosberg, zoals jullie nu over Max vs Sainz praten.

Matthijs

Waarom wachten we niet gewoon een paar races om te bepalen wie er beter is: Verstappen of Sainz? Als we er dan nog niet uitkomen, zal er wel weinig verschil zijn.

Kootje

Omdat e het over het heden hebben, niet over de toekomst. ;)

Ik bedoel ... dat Folkert en ik Max tot op dit moment duidelijk beter vinden dan Carlos, is natuurlijk geen garantie dat dat zo blijft. Aan het eind van het seizoen is het dan makkelijk zeggen: "Jullie hadden geen gelijk", terwijl we dat op dit moment juist wel hebben. :P ;D

Matthijs

Discussiëren om het discussiëren dus. Mag, het is een forum.

0634

#2409
Citaat van: FolkertE op 04 mei 2015 - 08:51:16
Citaat van: Jeroen op 04 mei 2015 - 06:12:16
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 22:58:46
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 22:47:45
Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.
Iets waar jij ook erg graag gebruik van maakt. Maar Daar had ik het ook niet over. Ik had het nu alleen puur op posities van uitvallen voorzien. Want dat speelt natuurlijk ook mee. En dat ga ik ook niet ontkennen. Maar in Australië reed Verstappen gelijke pace als Sainz op de hardere band.
Maar ik laat het voor nu even.

Nee, dat speelt helemaal niet mee. Gewoon stellen Verstappen viel 3 keer uit toen hij voor Sainz reed is volkomen subjectief in een discussie die gaat over de verhouiding tussen Sainz en Verstappen. Daarmee stel/impliceer je dat hij 3 keer de betere was boven Sainz, terwijl dat in werkelijkheid tot op dat moment dus niet zo was.


Oh en nu speelt het niet mee? Dus dan is het gewoon Max die voor lag op Sainz toen hij uitviel, dus de betere is.
Ik bedoel dus dat als je heel zwart wit kijkt Max gewoon voor lag op Sainz toen hij uitviel. Als je inderdaad kijkt hoe het komt dat Max bv in Australië voor lag op Sainz, komt dat inderdaad door de langzame stop. Maar als je kijkt naar wat voor ronde tijden Max reed op de harde band, vind ik dat toch wel heel indrukwekkend.
En in Maleisië en China reed Max ook voor Sainz. En het is inderdaad 2 keer maar dat hij uitvoel toen hij voor Sainz reed, maar dat hadden jullie ook wel wat normaler kunnen zeggen.

En het grappige is dat ik vorig jaar voor gek werd verklaard toen ik zo praten over Hamilton vs Rosberg, zoals jullie nu over Max vs Sainz praten.

Draai het anders even om. Jij bent echt een enorme grap, jij. Schei uit man. Helemaal klaar met jou en jouw argumentenaanpasserij. Onbegrijpelijk dat een troll als jij hier gewoon weer mag posten ondanks een eeuwige ban. Echt te gek voor woorden. Gelieve niet meer op mij te reageren, met je gedraai. Toedels.

0634

Citaat van: Matthijs op 04 mei 2015 - 16:45:25
Waarom wachten we niet gewoon een paar races om te bepalen wie er beter is: Verstappen of Sainz? Als we er dan nog niet uitkomen, zal er wel weinig verschil zijn.

Ik heb het niet over wie er beter is. Dat is nog veel te vroeg. Ik heb het over de prestaties tot nu toe, niks meer. Wie er uiteindelijk beter blijkt zullen we af moeten wachten. Wellicht worden het beiden wel meervoudige kampioenen. Kan ook nog. Ik denk overigens dat Max uiteindelijk de betere zal zijn.

janke

Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 10:45:20
Duidelijk nog wel. Knap, want er is nauwelijks verschil. Er is een duidelijk verschil tussen Rosberg en Hamilton. Niet tussen Sainz en Max.

Twee toppers met twee kids te vergelijken vind ik kul. Die waren dat vroeger ook en maakte carriere. Rosberg minder talent dan Hamilton. Sainz minder dan Verstappen?? Geef die twee gasten even de tijd. Rosberg en Hamilton lopen al wat jaren mee.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 04 mei 2015 - 21:10:52
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 10:45:20
Duidelijk nog wel. Knap, want er is nauwelijks verschil. Er is een duidelijk verschil tussen Rosberg en Hamilton. Niet tussen Sainz en Max.

Twee toppers met twee kids te vergelijken vind ik kul. Die waren dat vroeger ook en maakte carriere. Rosberg minder talent dan Hamilton. Sainz minder dan Verstappen?? Geef die twee gasten even de tijd. Rosberg en Hamilton lopen al wat jaren mee.

Zo bedoelde ik het niet. Sainz en Max vergelijk ik natuurlijk niet met Rosberg en Hamilton. Maar goed, ik laat deze discussie verder voor wat het is, en dat bedoel ik niet lullig  ;).

janke

Some things are too important to be left in the past.

Perton

Citaat van: janke op 04 mei 2015 - 21:10:52
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 10:45:20
Duidelijk nog wel. Knap, want er is nauwelijks verschil. Er is een duidelijk verschil tussen Rosberg en Hamilton. Niet tussen Sainz en Max.

Twee toppers met twee kids te vergelijken vind ik kul. Die waren dat vroeger ook en maakte carriere. Rosberg minder talent dan Hamilton. Sainz minder dan Verstappen?? Geef die twee gasten even de tijd. Rosberg en Hamilton lopen al wat jaren mee.
De discussie ging dan ook over wie meer indruk heeft gemaakt in de eerste vier races samen, niet wie een betere coureur is / zal worden. Sommigen vinden dat Verstappen overduidelijk meer indruk heeft gemaakt, anderen (Jeroen en ik o.a.) vinden dat hij 'slechts' een beetje meer indruk heeft gemaakt. Volgens mij kan dat prima. Je moet wat als er drie weken tussen races zitten.