Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 03 mei 2015 - 12:24:56
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 10:14:22
ik vind toch ook wel een duidelijk verschil tussen de 2. Saintz doet het ook zeker heel erg goed, en doet niet heel veel onder voor Max, maar Max maakt toch wel iets meer indruk dan Saintz. Zeker als je ziet dat in Australië Max slechts 2 tiende langzamer was op de langzamere band. Gaat de auto totaal niet, zoals in Bahrein, dan is er inderdaad weinig verschil. maar gaat de auto goed, zie je duidelijk dat Max wel iets voor ligt op Saintz.

Dat denk ik, zeker in de race. In de vrije trainingen en en kwalificaties is Sainz dan weer meestal sneller. Sowieso is Max meer een racer dan een kwalificeerder.

En de uitschieters in de race zijn ook nog steeds voor Max, logisch dat er na een race zoals in China veel lof is.

Alleen zoals ik al zei moet Max niet teveel races hebben zoals in Bahrein, al werkte Renault daar ook niet mee...

Vergeet ook niet dat Verstappen nog geen Formule-ervaring had en Sainz wel  :)
Klopt. Max is vooral op zondag de betere. Als je inderdaad over het hele weekend kijkt, is Saintz vaker sneller dan Max, maar op zondag is het meestal Max die voor Saintz rijd. Renault word inderdaad een probleem voor Max, want anders had hij toch flink wat punten al gehaald. 

Maar ik vrees inderdaad ook voor meer races zoals Bahrein, dat zou zijn progressie ernstig kunnen verhinderen. Maar goed, zoals je al zei heeft Saintz meer Formule ervaring dan Max. Ik verwacht ook dat Max gedurende het jaar nog veel gaat verbeteren.


Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 12:51:57
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 11:17:44
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 10:45:20
Duidelijk nog wel. Knap, want er is nauwelijks verschil. Er is een duidelijk verschil tussen Rosberg en Hamilton. Niet tussen Sainz en Max.
Nee, jij vind dat er nauwelijks verschil is. Als Max op harde bijna de zelfde tijden kan rijden als Saitz ( en een aantal andere rijders) vind ik dat toch wel een duidelijk verschil.

Nee dat vind ik niet, dat is zo. In kwali staan ze 2-2 met een geweldige prestatie van Sainz afgelopen keer.

In races zijn de resultaten gelijk. Max vind ik racend wel wat meer indruk maken.

Als er al een verschil is er geen duidelijk verschil zoals jij stelt.
En toch is het iets wat jij vind en niet iets wat "zo is". In resultaten is er niet veel verschil, maar in prestaties vind ik dat er toch best wel een duidelijk prestatie verschil is.
van de 4 races, is Verstappen 3 keer uit gevallen en 3 keer lag hij voor op Saintz. En ik vind het indrukwekkend dat hij vaak op de langzamere band, bijna gelijke tijden rijd als Saintz.

Perton

Citaat van: Tuesday op 02 mei 2015 - 19:27:47
Citaat van: Perton op 02 mei 2015 - 16:42:52
Sainz heeft drie spins per sessie, maar staat vaak genoeg gewoon voor Verstappen. Ik vind helemaal niet dat Verstappen meer indruk heeft gemaakt, als ik heel eerlijk ben. Australië was Sainz beter tot hij een probleem had bij de pitstop, Maleisië en China waren dan voor Verstappen, en in Bahrein was Verstappen (geholpen door zijn problemen, dat geef ik toe) gewoon hopeloos langzaam.

Dus los van de (overigens in mijn ogen volkomen 100% terecht) gehypte race in China heeft Verstappen wat mij betreft niet "echt wel meer indruk" gemaakt. Die 2 ontlopen elkaar niet zoveel. Al moet ik daarbij wel zeggen dat ik denk dat als de Renault-problemen opgelost zijn het talent van Verstappen dan wel meer zal bovendrijven dan nu het geval is en hij meer het verschil kan maken. Dat zie je bijvoorbeeld ook deels in de strijd tussen Hamilton en Rosberg als je vorig jaar met dit jaar vergelijkt.

De hype rondom Verstappen vind ik terecht, hem nu al in een topstoeltje plaatsen vind ik net als Jeroen wat voorbarig, maar dat hij het stukken beter zou doen dan Sainz ben ik het simpelweg niet mee eens.
Sainz stond in Australië op een heel andere strategie. Max zat met de mindere band juist heel kort op Sainz. Met wat ik weet zou ik die race juist aan Verstappen geven. In races vind ik Max overall daarom ook meer indruk maken.
Dat klopt, maar het wordt dan wel een heel erg groot "als"-verhaaal. Vandaar dat ik em toch aan Sainz geef, maar ik ben het met je eens dat onder normale omstandigheden Verstappen daar misschien wel als betere zou zijn geëindigd.

Perton

Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 13:08:27
van de 4 races, is Verstappen 3 keer uit gevallen en 3 keer lag hij voor op Saintz.
IN AUSTRALIË LAG HIJ VOOR SAINZ OMDAT SAINZ PROBLEMEN BIJ ZIJN PITSTOP HAD GEHAD. Man o man, zo kan ik me wel voorstellen dat je gaat beweren dat Verstappen het "duidelijk" beter gaat doen. Voor er problemen ontstonden in Australië (bij welke coureur dan ook) lag Sainz gewoon voor Verstappen. Dat Verstappen qua strategie (zoals Tuesday stelde) het behoorlijk aardig deed en wellicht uiteindelijk voor Sainz was geëindigd, doet daar niets aan af. Het is werkelijk waar te zot voor woorden dat je die post daadwerkelijk plaatst met droge ogen. Sorry dat ik tegen je uitval, maar ik vind dit echt een heel domme post van je. En kan je me uitleggen hoe hij in Bahrein voor Sainz reed als Sainz vijf ronden eerder was uitgevallen en op dat moment twee posities hoger dan Verstappen lag? Verstappen lag dus 2 vd 3 keer voor Sainz, niet drie keer, en een van die twee keer (Australië dus) kwam bovendien enkel en alleen omdat Sainz eerder al problemen gehad. Dus 3 vd 3 keer is de grootste onzin die er maar is.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 12:51:57
Nee dat vind ik niet, dat is zo.

als het echt zo was, dan hedden we deze discussie niet gehgad. ;)


CitaatIn kwali staan ze 2-2 met een geweldige prestatie van Sainz afgelopen keer.

En een nog geweldigere prestatie (P6) van Max in Maleisië. Dus ik weet niet zo goed welk punt je hiermee wilt maken. ???


CitaatIn races zijn de resultaten gelijk. Max vind ik racend wel wat meer indruk maken.

En toch staat Max, zij het vanwege 'n betere finish, hoger in het klassement. En dat terwijl Max slechts één keer de finishvlag heeft gezien, in tegenstelling tot de 3 finishes van Carlos. Maar goed ... qua punten staan ze idd gelijk, echter kijk ik iig verder dan de punten alleen. Als mechanische peh geen rol had gespeeld, had het onderlinge duel nu op 3-1 in het voordeel van Max gestaan en had hij ook het dubbele aantal punten gehad. Helaas speelt pech wel mee, maar daarmee wordt alleen op het scorebord het verschil verhuld. ::)


CitaatAls er al een verschil is er geen duidelijk verschil zoals jij stelt.

Dat jij het niet (wil) zien, betekend niet dat het er niet is. :P

FolkertE

Citaat van: Perton op 03 mei 2015 - 14:05:31
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 13:08:27
van de 4 races, is Verstappen 3 keer uit gevallen en 3 keer lag hij voor op Saintz.
IN AUSTRALIË LAG HIJ VOOR SAINZ OMDAT SAINZ PROBLEMEN BIJ ZIJN PITSTOP HAD GEHAD. Man o man, zo kan ik me wel voorstellen dat je gaat beweren dat Verstappen het "duidelijk" beter gaat doen. Voor er problemen ontstonden in Australië (bij welke coureur dan ook) lag Sainz gewoon voor Verstappen. Dat Verstappen qua strategie (zoals Tuesday stelde) het behoorlijk aardig deed en wellicht uiteindelijk voor Sainz was geëindigd, doet daar niets aan af. Het is werkelijk waar te zot voor woorden dat je die post daadwerkelijk plaatst met droge ogen. Sorry dat ik tegen je uitval, maar ik vind dit echt een heel domme post van je. En kan je me uitleggen hoe hij in Bahrein voor Sainz reed als Sainz vijf ronden eerder was uitgevallen en op dat moment twee posities hoger dan Verstappen lag? Verstappen lag dus 2 vd 3 keer voor Sainz, niet drie keer, en een van die twee keer (Australië dus) kwam bovendien enkel en alleen omdat Sainz eerder al problemen gehad. Dus 3 vd 3 keer is de grootste onzin die er maar is.
Rustig rustig. Je kan ook normaal zeggen dat je het niet met mij eens bent hoor. In Bahrein reed Max voor Saintz toen hij problemen kreeg met de neus en een extra pitstop moest maken.
en ja, die pitstop koste Saintz veel tijd, maar dat was ook mijn punt niet. Hij lag voor op Saintz toen hij uitviel. Hoe dat kwam daar had ik het even niet over. Ik noemde ook duidelijk dat hij het erg goed deed op de hardere band tov de zachte band van Saintz.

Matthijs

Jongens het is Sainz, geen Saintz. Het is ook geen Guido maar Giedo, geen Raikonen maar Raikkonen (officieel met trema's maar ok) en geen Algesuari maar Alguersuari. Taalgevoel of niet, ik vind dat je je als racefan wel moet verdiepen in de namen van de coureurs. Sorry als ik iemand beledig.

0634

Citaat van: Kootje op 03 mei 2015 - 14:13:37
Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 12:51:57
Nee dat vind ik niet, dat is zo.

als het echt zo was, dan hedden we deze discussie niet gehgad. ;)


CitaatIn kwali staan ze 2-2 met een geweldige prestatie van Sainz afgelopen keer.

En een nog geweldigere prestatie (P6) van Max in Maleisië. Dus ik weet niet zo goed welk punt je hiermee wilt maken. ???


CitaatIn races zijn de resultaten gelijk. Max vind ik racend wel wat meer indruk maken.

En toch staat Max, zij het vanwege 'n betere finish, hoger in het klassement. En dat terwijl Max slechts één keer de finishvlag heeft gezien, in tegenstelling tot de 3 finishes van Carlos. Maar goed ... qua punten staan ze idd gelijk, echter kijk ik iig verder dan de punten alleen. Als mechanische peh geen rol had gespeeld, had het onderlinge duel nu op 3-1 in het voordeel van Max gestaan en had hij ook het dubbele aantal punten gehad. Helaas speelt pech wel mee, maar daarmee wordt alleen op het scorebord het verschil verhuld. ::)


CitaatAls er al een verschil is er geen duidelijk verschil zoals jij stelt.

Dat jij het niet (wil) zien, betekend niet dat het er niet is. :P

Het is er niet, althans niet het 'duidelijke verschil', waar ik tegen ageerde. Je kan stellen dat Max wat meer indruk heeft gemaakt in de races en daarom het voordeel bij hem legt. Daar kan ik me wel wat in vinden.

op het moment dat er echter gesteld wordt dat er een 'duidelijk verschil is' dan denk ik aan Rosberg vs Hamilton. Daar zie ik een duidelijk verschil. Als Max 'duidelijk' beter zou presteren dan Sainz dan was kwali 3-1 voor hem en was het verschil in races ook zoiets geweest (even los van uitvalbeurten).

Maar dat is niet zo. De resultaten zijn gelijk. Je kan vinden (vind ik ook) dat Max beter is in de races, of in ieder geval meer van zich deed spreken, maar een 'duidelijk verschil' is gewoon overdreven. Dat is niet zo.

0634

Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 13:08:27

En toch is het iets wat jij vind en niet iets wat "zo is". In resultaten is er niet veel verschil, maar in prestaties vind ik dat er toch best wel een duidelijk prestatie verschil is.
van de 4 races, is Verstappen 3 keer uit gevallen en 3 keer lag hij voor op Saintz. En ik vind het indrukwekkend dat hij vaak op de langzamere band, bijna gelijke tijden rijd als Saintz.

Dat is helemaal niet vaak zo. Dat is wel eens gebeurd. Maar dat soort argumenten daar kan jij gewoon echt niet meekomen. Vorig jaar hebben we talloze discussies gehad (ook met anderen) over hoe dicht Rosberg op Hamilton zat qua rondetijden en dat werd door jou altijd afgedaan als onzin.

Want Lewis was dan aan het temporiseren of banden of benzine aan het sparen. Of er was een andere reden, maar in ieder geval ging Lewis nooit voluit op het moment dat Rosberg harder ging. Maar gaat het zoals laatst om Vettel/Raikkonen of nu om Max/Sainz dan volstaat het ineens om er een paar rondetijden uit te peuteren en daar een casus op te bouwen.

Daar moet je dus echt eens mee ophouden, met het selectief gebruiken van argumenten. Als we vorig jaar omwille van dat we niet wisten of Hamilton voluit ging dat argument van jou niet mochten gebruiken, moet je daar nu niet ineens zelf mee aankomen. Van Sainz weet we ook niet wanneer hij flatout gaat.

Sabai




De auto van Max in bloemen.

0634

Dat vind ik dus echt knap, hoe je zoiets in elkaar flanst.

Ik mis alleen wel de rookpluim. Zo lijkt het niet op een Renault.  ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 03 mei 2015 - 21:24:30
Dat vind ik dus echt knap, hoe je zoiets in elkaar flanst.

Ik mis alleen wel de rookpluim. Zo lijkt het niet op een Renault.  ;)
:P

Matthijs

Heel mooi gedaan! De makers zullen wel balen dat Toro Rosso inmiddels een andere neus heeft.

Perton

Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 18:05:19
Rustig rustig. Je kan ook normaal zeggen dat je het niet met mij eens bent hoor. In Bahrein reed Max voor Saintz toen hij problemen kreeg met de neus en een extra pitstop moest maken.
en ja, die pitstop koste Saintz veel tijd, maar dat was ook mijn punt niet. Hij lag voor op Saintz toen hij uitviel. Hoe dat kwam daar had ik het even niet over. Ik noemde ook duidelijk dat hij het erg goed deed op de hardere band tov de zachte band van Saintz.
Het heeft vrij weinig te maken met eens of oneens zijn, het is gewoon lachwekkend dat je gaat beweren dat Verstappen telkens als die uitvalt voor Sainz ligt, en daarbij compleet voorbij gaat aan de redenen waarom dat zo is. Dat is je reinste scorebordjournalistiek.

FolkertE

Citaat van: Perton op 03 mei 2015 - 22:05:00
Citaat van: FolkertE op 03 mei 2015 - 18:05:19
Rustig rustig. Je kan ook normaal zeggen dat je het niet met mij eens bent hoor. In Bahrein reed Max voor Saintz toen hij problemen kreeg met de neus en een extra pitstop moest maken.
en ja, die pitstop koste Saintz veel tijd, maar dat was ook mijn punt niet. Hij lag voor op Saintz toen hij uitviel. Hoe dat kwam daar had ik het even niet over. Ik noemde ook duidelijk dat hij het erg goed deed op de hardere band tov de zachte band van Saintz.
Het heeft vrij weinig te maken met eens of oneens zijn, het is gewoon lachwekkend dat je gaat beweren dat Verstappen telkens als die uitvalt voor Sainz ligt, en daarbij compleet voorbij gaat aan de redenen waarom dat zo is. Dat is je reinste scorebordjournalistiek.
Met alle respect, maar je reactie slaat echt nergens op. Echt totaal niet, maar het zal wel. Je reactie zegt meer over jou dan iets over mijn "lachwekkende mening. "

De groeten.


0634

Dus als Verstappen door pech uitviel terwijl hij door pech van Sainz voor de Spanjaard terecht was gekomen, tellen we alleen de pech van Verstappen mee en aan de pech van Sainz gaan we compleet voorbij. Is wel lekker discussie voeren zo zeker, met argumenten naar believen toepassen waar nodig maar vooral weglaten waar dat beter uitkomt.