Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: FolkertE op 20 april 2015 - 17:39:42
Was het niet dat je bij een 5de motor, 10 plaatsten terug moet en bij de 6de motor 5 plaatsten en de 7de weer 10 plaatsten.

Bijna goed.

De hele power unit is opgedeeld in 6 delen (motorblok, turbo, accu, elektronica en de twee elektromotoren MGU-K/H). Van elk van deze delen mag je er 4 gebruiken per seizoen (of 5 als de overeengekomen aanpassing officieel bevestigd wordt).

Gebruik je nu op een bepaald moment bijvoorbeeld je vijfde accu, dan levert dat 10 plaatsen straf op. Gebruik je de volgende race ook nog je vijfde motorblok, dan levert dat nog maar 5 plaatsen straf op, en je vijfde MGU-K levert ook 5 plaatsen straf op etc.

Gebruik je dan later je zesde motorblok, dan is het opnieuw 10 plaatsen, en je zesde MGU-K enzovoort opnieuw 5 plaatsen.

Dus simpel gezegd wordt er niet gekeken naar de hele power unit, maar heb je 6 individuele tellers. Komt één teller op vijf te staan, dan krijg je 10 plaatsen, elke andere teller die daarna ook op vijf komt te staan geeft je 5 plaatsen.

Als je in één keer een volledige power unit zou gebruiken waarin je alle delen voor de 5de keer gebruikt, zou dat dus 10+5+5+5+5+5=35 plaatsen straf opleveren. Maar als je je nu op P8 kwalificeert dan kun je maar 12 plaatsen straf krijgen en blijven er dus nog 23 over. Die 'ongebruikte' straf wordt omgezet in een tijdstraf tijdens de race - in dit geval een stop&go van 10 seconden (hoe meer ongebruikte gridstraf, hoe zwaarder de tijdstraf tijdens de race).

Kootje

Ongebruikte gridstraf ging toch mee naar de volgende race?

Bijvoorbeeld: Je krijgt 10 plaatsen straf, maar kwalificeert als 13e. Dan wordt je 7 plaatsen teruggezet voor die bewuste race en ga je de volgende race ook 3 plaatsen achteruit. Zo had ik het iig begrepen.

FolkertE

Pfff, hoe onnodig ingewikkeld. Dat ze dit maar zo snel mogelijk afschaffen.

lieven

Citaat van: Kootje op 22 april 2015 - 06:08:14
Ongebruikte gridstraf ging toch mee naar de volgende race?

Bijvoorbeeld: Je krijgt 10 plaatsen straf, maar kwalificeert als 13e. Dan wordt je 7 plaatsen teruggezet voor die bewuste race en ga je de volgende race ook 3 plaatsen achteruit. Zo had ik het iig begrepen.

Hebben ze dat niet afgeschaft?

Edwin90

Klopt. Het restant wordt omgezet in een andere penalty.

Vieze baas

Citaat van: gloudiesaurus op 21 april 2015 - 11:41:59
Sainz is ook een groot talent. Anders win je de F. Renault 3.5 niet...
Daarnaast heeft hij wat meer ervaring dan Verstappen, kent bijv. meer circuits. Dat is wel een voordeeltje voor hem.

Bahrein was inderdaad een lastig weekend vanwege de motor. Ik vraag me trouwens af of bij die 1e pitstop van Verstappen de voorvleugel wel is gewisseld.
In het persbericht liet Toro Rosso weten dat bij de 1e pitstop de banden niet klaar stonden, vanwege een communicatiestoornis. Daarom duurde deze zo lang.

Op naar Barcelona waar de motor nog niet top zal zijn. Daarna zal Monaco hem wel moeten liggen...

Misschien dat ze zijn voorvleugel hebben aangepast zodat hij minder last had van het onderstuur waar die in de kwalificatie mee te maken had?

lieven

Dat zouden ze voor de race toch al gedaan hebben?

Hamilton#44

Citaat van: Jozef op 22 april 2015 - 01:09:39
Citaat van: FolkertE op 20 april 2015 - 17:39:42
Was het niet dat je bij een 5de motor, 10 plaatsten terug moet en bij de 6de motor 5 plaatsten en de 7de weer 10 plaatsten.

Bijna goed.

De hele power unit is opgedeeld in 6 delen (motorblok, turbo, accu, elektronica en de twee elektromotoren MGU-K/H). Van elk van deze delen mag je er 4 gebruiken per seizoen (of 5 als de overeengekomen aanpassing officieel bevestigd wordt).

Gebruik je nu op een bepaald moment bijvoorbeeld je vijfde accu, dan levert dat 10 plaatsen straf op. Gebruik je de volgende race ook nog je vijfde motorblok, dan levert dat nog maar 5 plaatsen straf op, en je vijfde MGU-K levert ook 5 plaatsen straf op etc.

Gebruik je dan later je zesde motorblok, dan is het opnieuw 10 plaatsen, en je zesde MGU-K enzovoort opnieuw 5 plaatsen.

Dus simpel gezegd wordt er niet gekeken naar de hele power unit, maar heb je 6 individuele tellers. Komt één teller op vijf te staan, dan krijg je 10 plaatsen, elke andere teller die daarna ook op vijf komt te staan geeft je 5 plaatsen.

Als je in één keer een volledige power unit zou gebruiken waarin je alle delen voor de 5de keer gebruikt, zou dat dus 10+5+5+5+5+5=35 plaatsen straf opleveren. Maar als je je nu op P8 kwalificeert dan kun je maar 12 plaatsen straf krijgen en blijven er dus nog 23 over. Die 'ongebruikte' straf wordt omgezet in een tijdstraf tijdens de race - in dit geval een stop&go van 10 seconden (hoe meer ongebruikte gridstraf, hoe zwaarder de tijdstraf tijdens de race).

ok thanx, min of meer duidelijk nu.  ;D


Kootje

Citaat van: Edwin90 op 22 april 2015 - 08:41:53
Klopt. Het restant wordt omgezet in een andere penalty.

Oke. :)

0634

Volgens Sainz geen grote updates meer voor STR dit jaar.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2015 - 20:21:35
Volgens Sainz geen grote updates meer voor STR dit jaar.

Dat heeft Sainz gezegd schijnt. Maar volgens mij zijn de uitspraken van de Spanjaard wat verdraaid.
Sainz heeft gezegd dat er nieuwe aerodynamische updates zijn in Barcelona maar dat de vooruitgang nu vooral van Renault moet komen.
Volgens Sainz verliest Toro Rosso nl. het meeste op de Renault-motor...

Daarnaast zei hij wel dat de grootste update in de 3e wintertest is gekomen en dat de updates dit jaar niet meer zo groot zullen zijn.

Maar los daarvan, en ik heb het al eerder gezegd, verwacht ik dat Toro Rosso door het seizoen zal terug vallen.
Mits Renault niet updates gaat komen.

Ik verwacht dat McLaren bijv. dichterbij zal komen en Toro Rosso ook wel voorbij zal steken. Ook Force India, zij lopen hun testachterstand in.
Daarom baal ik ervan dat Max al niet in Australië en China punten scoorde...  later in het seizoen kijkt men toch naar de punten en is men die mooie sterke race van Max in China alweer snel vergeten.

Aan de andere kant Max moet gewoon proberen het maximale uit de auto te halen en Sainz voor te blijven. Dan doet hij het gewoon goed... en dat zal Red Bull ook zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

In de traagste auto (want dat ben je dan gewoon op Manor na) is weinig eer te behalen. En tot nu toe kan je allerminst roepen dat hij beter presteert dan Sainz. Dus de snelle doorstroom naar de top die iedereen maar voor zich ziet, zie ik nog lang niet. Zeker niet met dit soort berichten.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2015 - 22:24:36
In de traagste auto (want dat ben je dan gewoon op Manor na) is weinig eer te behalen. En tot nu toe kan je allerminst roepen dat hij beter presteert dan Sainz. Dus de snelle doorstroom naar de top die iedereen maar voor zich ziet, zie ik nog lang niet. Zeker niet met dit soort berichten.

Nah laten we het zien  :)
Als hij meer weekenden heeft zoals in China dan kan het snel gaan.

En Renault zal een belangrijke factor zijn. Komen zij snel met updates om Red Bull naar de top te helpen. Dan kan Toro Rosso mee profiteren...

Maar hij moet Sainz voorblijven. Dat is belangrijk. Kwalificaties zoals in Bahrein moet hij dus niet teveel hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#2368
Citaat van: Jeroen op 01 mei 2015 - 22:24:36
In de traagste auto (want dat ben je dan gewoon op Manor na) is weinig eer te behalen. En tot nu toe kan je allerminst roepen dat hij beter presteert dan Sainz. Dus de snelle doorstroom naar de top die iedereen maar voor zich ziet, zie ik nog lang niet. Zeker niet met dit soort berichten.

Ben het deels met je eens. Verstappen wordt met veel bombarie aangekondigd. Nu het tegen zit!! (is dat eigenlijk wel zo, hij laat zijn talenten wel zien). Maar als hij al wordt vergeleken met Senna in the beginning, ook door de echte F1 kenners, zal deze dip niet nadelig zijn voor verdere toekomst in de F1. Grote kampioenen begonnen ook in een bagger auto. Maar lieten wel hun potentie zien die bij andere teams wel opvielen. Zijn slechte scores doen niets af aan zijn groot talent. Want dat heeft die jongen toch??

PS,
Ik lig echt niet in katzwijm van die jonge, maar negeren kun je hem niet. Mijn mening. Tot nu toe kun je hem niets kwalijk nemen. Destemeer de techniek.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 01 mei 2015 - 22:24:36
In de traagste auto (want dat ben je dan gewoon op Manor na) is weinig eer te behalen. En tot nu toe kan je allerminst roepen dat hij beter presteert dan Sainz. Dus de snelle doorstroom naar de top die iedereen maar voor zich ziet, zie ik nog lang niet. Zeker niet met dit soort berichten.


Hij toch echt wel meer indruk op de baan gemaakt dan Sainz vind ik. Imo is Max eindelijk weer eens een talent die een lange toekomst in de F1 tegemoet gaat. Of hij wk word zullen we dan nog moeten zien.