Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Citaat van: Hamilton#44 op 20 april 2015 - 12:31:03
Als Max straks zijn vijfde motor gaat gebruiken, durf wel een gokje te wagen dat dat gaat gebeuren.  ;) ;D
Moet hij dan eenmalig per motor tien plekken terug? Of hoe zit dat eigenlijk? En mogen ze eventueel motoren nog repareren tot op zekere hoogte?

Volgens mij is dat inderdaad per motor ja. Anders pakt ie gewoon 1 keer een 10 plaatsen straf en pakt ie lekker elke race een nieuwe motor als het dan toch niet meer uitmaakt :D Dus elke motorwissel na je 4e is gewoon 10 plekken straf.

FolkertE

Was het niet dat je bij een 5de motor, 10 plaatsten terug moet en bij de 6de motor 5 plaatsten en de 7de weer 10 plaatsten.

Sabai

Ben ook benieuwd hoeveel penalty's  de Renault boys gaan krijgen dit jaar. ze zijn nu al bijna door hun motoren heen. 

Perton

Citaat van: FolkertE op 20 april 2015 - 17:39:42
Was het niet dat je bij een 5de motor, 10 plaatsten terug moet en bij de 6de motor 5 plaatsten en de 7de weer 10 plaatsten.
Ja, het is een vrij ingewikkeld systeem. Of ingewikkeld... uitgebreid, bedoel ik. Dusdanig uitgebreid dat ik de moeite niet wil doen het uit mijn hoofd te leren. Wanneer iemand een straf krijgt, dan merk ik het wel. Daar zijn journalisten voor.

Fietser

Slecht weekend voor Verstappen, maar dat kan gebeuren en is dus geen enkel probleem. Wat/wie echter wel een probleem kan worden, is zijn teamgenoot. Als Verstappen echt zo groot is als 'wij' denken en/of hopen, dan is elke honderdste van een seconde of centimeter die de Nederlander achter de Spanjaard rijdt, een haarscheurtje in zijn imago van supertalent.

0634

#2345
Ligt eraan hoe goed je Sainz vindt.

gloudiesaurus

Hij stond zaterdag wel erg ver achter Sainz ja. Als Verstappen echt de nieuwe Senna of Schumacher is, dan moet dat niet teveel gebeuren...

Barcelona is het thuiscircuit van Sainz. Wordt een opgave op hem daar te verslaan denk ik.
Het  kwalificatieduel staat nu wel op 2-2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Maar in de race reed Max niet eens zo heel ver achter Sainz meer. En Max had een pitstop waarbij zijn voorvleugel vervangen moest worden.

Ja Ricciardo zit in Spanje al aan zijn 4e motor. Die gaat dus zeker een keer 10 plaatsen terug.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 20 april 2015 - 23:54:41
Hij stond zaterdag wel erg ver achter Sainz ja. Als Verstappen echt de nieuwe Senna of Schumacher is, dan moet dat niet teveel gebeuren...


Maar als Verstappen de nieuwe Prost is zal het veel vaker gebeuren  ;).

Ik ben het er wel mee eens hoor, maar net als dat we hem niet te snel in een Mercedes moeten praten, moeten we ook niet na een slechte Q meteen doemscenario's gaan bedenken.

Vieze baas

Citaat van: gloudiesaurus op 20 april 2015 - 23:54:41
Hij stond zaterdag wel erg ver achter Sainz ja. Als Verstappen echt de nieuwe Senna of Schumacher is, dan moet dat niet teveel gebeuren...

Barcelona is het thuiscircuit van Sainz. Wordt een opgave op hem daar te verslaan denk ik.
Het  kwalificatieduel staat nu wel op 2-2.

Ik denk niet dat dit weekend representatief is. Veel problemen met de motor vanaf de derde vrije training al. Hij zei ook dat z'n auto teveel overstuur had in de derde training en teveel onderstuur in de kwalificatie (wellicht door te weinig trainingstijd, wellicht door onervarenheid). De hele race heeft hij niet op maximaal motorvermogen kunnen rijden. Hopen dat Renault snel orde op zaken heeft zodat beide mannen gewoon maximaal kunnen gaan!

Fietser

Citaat van: Jeroen op 20 april 2015 - 23:03:57
Ligt eraan hoe goed je Sainz vindt.

Dat is het nou juist, dat weet ik (nog) niet. En met mij weinigen, vermoed ik.
Is hij de nieuwe Alonso, dan is er voor Verstappen weinig aan de hand. Is hij de nieuwe De la Rosa, dan is het mwah. Is de Spanjaard de nieuwe De Villota, dan wordt het moeilijk.

Sphinx

De nieuwe de Villota zie ik niet meer gebeuren, hij was tot nu niet supertraag. De nieuwe Canamasas is ie na vier races ook niet, paar keer leuke duels zonder overdreven gebeuk en zelfs leuke starts, al was die spin in China onnodig. Voor de rest is het een kwestie van kilometers maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Sainz is ook een groot talent. Anders win je de F. Renault 3.5 niet...
Daarnaast heeft hij wat meer ervaring dan Verstappen, kent bijv. meer circuits. Dat is wel een voordeeltje voor hem.

Bahrein was inderdaad een lastig weekend vanwege de motor. Ik vraag me trouwens af of bij die 1e pitstop van Verstappen de voorvleugel wel is gewisseld.
In het persbericht liet Toro Rosso weten dat bij de 1e pitstop de banden niet klaar stonden, vanwege een communicatiestoornis. Daarom duurde deze zo lang.

Op naar Barcelona waar de motor nog niet top zal zijn. Daarna zal Monaco hem wel moeten liggen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 20 april 2015 - 17:00:56
Citaat van: Hamilton#44 op 20 april 2015 - 12:31:03
Als Max straks zijn vijfde motor gaat gebruiken, durf wel een gokje te wagen dat dat gaat gebeuren.  ;) ;D
Moet hij dan eenmalig per motor tien plekken terug? Of hoe zit dat eigenlijk? En mogen ze eventueel motoren nog repareren tot op zekere hoogte?

Volgens mij is dat inderdaad per motor ja. Anders pakt ie gewoon 1 keer een 10 plaatsen straf en pakt ie lekker elke race een nieuwe motor als het dan toch niet meer uitmaakt :D Dus elke motorwissel na je 4e is gewoon 10 plekken straf.

Ik bedoel het iets anders. Je kan dus 1x een straf doen en dan de rest van het jaar 5 motoren gebruiken in principe?
Dus waarom zou een team als Force India of Lotus dat niet doen? Dan hebben ze veel minder kilometers per motor gemiddeld dus kunnen ze meer toeren draaien. Die 10 plaatsen terug overleven ze die ene race wel.

Hamilton#44

Citaat van: Fietser op 20 april 2015 - 22:15:16
Slecht weekend voor Verstappen, maar dat kan gebeuren en is dus geen enkel probleem. Wat/wie echter wel een probleem kan worden, is zijn teamgenoot. Als Verstappen echt zo groot is als 'wij' denken en/of hopen, dan is elke honderdste van een seconde of centimeter die de Nederlander achter de Spanjaard rijdt, een haarscheurtje in zijn imago van supertalent.

Ben ik het niet helemaal mee eens, Sainz is drie jaar ouder en heeft meer autosport ervaring. Daarnaast, dat is ook geen prutser natuurlijk.