Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Kootje

Tuurlijk was het geen wassen neus, dat snap ik ook nog wel, maar het was geen vergelijkbaar aanbod als dat van Red Bull. Pas bij gelijke aanbiedingen kan je imo eisen gaan stellen, want dan kan je schermen met: Ja ... maar daar zijn ze bereid me dit of dat te geven. Dus verlang ik van jullie minsten zus en zo. En wellicht dat ze op die wijze idd 'n racestoeltje bij STR losgeweekt hebben, al komt dat niet overeen met de uitspraken van Mateschitz/Marko dat men na de F3 van Belgiƫ besloot hem in die STR te willen hebben omdat ze toen al wisten dat hij er klaar voor was. Hoe dan ook was het aanbod van Red Bull vele male beter dan dat van Mercedes en dus viel er weinig meer te schermen met de Mercedes aanbieding. Allerlei clausules, want daar ging het uiteindelijk over, waarin hij onder z'n contract uit kan bij het uitblijven van prestaties of bij 'n aanbod vd concurentie lijken mij daardoor uitgesloten. Ze zijn bij Red Bull ook niet gek. Maar goed, dat is mijn mening/idee en natuurlijk geen feit.

Hamilton#44

Citaat van: Jeroen op 16 april 2015 - 06:16:00
Dat is niet helemaal waar hoor, van Merc. Jij doet overkomen alsof ze met een wassen neus kwamen maar Jos heeft ooit verteld dat LAuda en Wolff bij hem op de stoep stonden. Dat doen ze niet zomaar. Die waren heel serieus. Natuurlijk nog geen F1, maar ergens anders onderbrengen en een testrijdersschap of zoiets was voor Max natuurlijk een geweldige stap.

Ik denk dat je jouw theorie eerder om moet draaien: was Merc niet gekomen, had Max niks te eisen gehad, en had hij nu nog geen F1 gereden.

Precies, dat is ook wat ik zeg. Max was gewild dus kon eisen stellen bij Red Bull.
Marko moest hem echter hebben nadat ie em een aantal keren had zien rijden en gesproken had, anders hadden ze hem echt niet op 17-jarige leeftijd laten debuteren.


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Iedereen is te koop. Als je maar genoeg biedt. En verstappen zal wel of niet wat te eisen hebben, er zullen vast wel wat clausules instaan dat ie bij prestatie x weg mag.

Tuesday

Citaat van: Perton op 16 april 2015 - 22:07:43
Iedereen is te koop. Als je maar genoeg biedt. En verstappen zal wel of niet wat te eisen hebben, er zullen vast wel wat clausules instaan dat ie bij prestatie x weg mag.
aangezien Red Bull 2 teams heeft denk ik niet dat er een clausule in staat dat Max mag vertrekken bij een bepaalde prestatie, hooguit dat ie dan overgeheveld wordt naar het grote team. Dus ik denk dat andere teams contracttechnisch vrij kansloos zijn. Aan de andere kant vraag ik me wel af of Red Bull Max dwars wil gaan zitten als ze zelf niet om de prijzen mee doen. Sowieso zijn er nog wel wat vraagtekens over de toekomst van Red Bull in de F1.

0634

Ik zie ze sowieso niet binnen 2 jaar om de titel mee doen.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 16 april 2015 - 22:20:07
Citaat van: Perton op 16 april 2015 - 22:07:43
Iedereen is te koop. Als je maar genoeg biedt. En verstappen zal wel of niet wat te eisen hebben, er zullen vast wel wat clausules instaan dat ie bij prestatie x weg mag.
aangezien Red Bull 2 teams heeft denk ik niet dat er een clausule in staat dat Max mag vertrekken bij een bepaalde prestatie, hooguit dat ie dan overgeheveld wordt naar het grote team. Dus ik denk dat andere teams contracttechnisch vrij kansloos zijn. Aan de andere kant vraag ik me wel af of Red Bull Max dwars wil gaan zitten als ze zelf niet om de prijzen mee doen. Sowieso zijn er nog wel wat vraagtekens over de toekomst van Red Bull in de F1.

Volgens Marko [zie nieuws] heeft Max een contract met RBR en niet met STR. Overhevelen is leuk maar er zullen nog wel andere clausules in staan die RBR uiteindelijk niet zo leuk zal vinden in het geval dat....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Tuesday op 16 april 2015 - 22:20:07
Citaat van: Perton op 16 april 2015 - 22:07:43
Iedereen is te koop. Als je maar genoeg biedt. En verstappen zal wel of niet wat te eisen hebben, er zullen vast wel wat clausules instaan dat ie bij prestatie x weg mag.
aangezien Red Bull 2 teams heeft denk ik niet dat er een clausule in staat dat Max mag vertrekken bij een bepaalde prestatie, hooguit dat ie dan overgeheveld wordt naar het grote team. Dus ik denk dat andere teams contracttechnisch vrij kansloos zijn. Aan de andere kant vraag ik me wel af of Red Bull Max dwars wil gaan zitten als ze zelf niet om de prijzen mee doen. Sowieso zijn er nog wel wat vraagtekens over de toekomst van Red Bull in de F1.
Ik bedoelde dan ook negatieve prestaties van het team, niet positieve van Verstappen. Net als dat Vettel bij Red Bull weg kon omdat ie niet derde (?) in het kampioenschap stond. Maar goed, Toro Rosso doet het vooralsnog vrij aardig, dus ik denk niet dat het verder echt toepasbaar zal worden. Maar dan kan het er nog steeds wel instaan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 16 april 2015 - 23:36:55
Citaat van: Tuesday op 16 april 2015 - 22:20:07
Citaat van: Perton op 16 april 2015 - 22:07:43
Iedereen is te koop. Als je maar genoeg biedt. En verstappen zal wel of niet wat te eisen hebben, er zullen vast wel wat clausules instaan dat ie bij prestatie x weg mag.
aangezien Red Bull 2 teams heeft denk ik niet dat er een clausule in staat dat Max mag vertrekken bij een bepaalde prestatie, hooguit dat ie dan overgeheveld wordt naar het grote team. Dus ik denk dat andere teams contracttechnisch vrij kansloos zijn. Aan de andere kant vraag ik me wel af of Red Bull Max dwars wil gaan zitten als ze zelf niet om de prijzen mee doen. Sowieso zijn er nog wel wat vraagtekens over de toekomst van Red Bull in de F1.
Ik bedoelde dan ook negatieve prestaties van het team, niet positieve van Verstappen. Net als dat Vettel bij Red Bull weg kon omdat ie niet derde (?) in het kampioenschap stond. Maar goed, Toro Rosso doet het vooralsnog vrij aardig, dus ik denk niet dat het verder echt toepasbaar zal worden. Maar dan kan het er nog steeds wel instaan.
dan ook kunnen ze m toch intern overhevelen naar een beter team? Ten tijde van het tekenen was RBR het 2e team in de stand. 100% zeker dat er geen clausule in zn contract staat dat ie bij slecht presteren van STR zo maar weg mag, dan houden ze altijd nog het recht om m bij RBR te stallen.

Perton

Dat denk ik niet. Ik denk dat elk contract, ook van hamilton, Alonso, vettel en iedereen bepaalde clausules heeft.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 april 2015 - 00:01:28
Dat denk ik niet. Ik denk dat elk contract, ook van hamilton, Alonso, vettel en iedereen bepaalde clausules heeft.
ik zeg ook niet dat er geen clausules in staan, alleen dat in t geval STR niet meer aan de eisen van Max voldoet dat ze dan altijd nog RBR hebben om hem naar over te plaatsen.

0634

Citaat van: Perton op 17 april 2015 - 00:01:28
Dat denk ik niet. Ik denk dat elk contract, ook van hamilton, Alonso, vettel en iedereen bepaalde clausules heeft.

Kan. We wisten ook jarenlang immers niks van de ontbindende voorwaarden die Vettel in zijn contract had staan.

lieven

Elk contract kan afgekocht worden.
En Max is nog een rookie en zal dus niet zoveel verdienen waardoor zijn contract afkomen niet al te duur zal zijn!

Perton

Citaat van: Tuesday op 17 april 2015 - 00:17:34
Citaat van: Perton op 17 april 2015 - 00:01:28
Dat denk ik niet. Ik denk dat elk contract, ook van hamilton, Alonso, vettel en iedereen bepaalde clausules heeft.
ik zeg ook niet dat er geen clausules in staan, alleen dat in t geval STR niet meer aan de eisen van Max voldoet dat ze dan altijd nog RBR hebben om hem naar over te plaatsen.
Dat ze dat als optie hebben, lijkt me vrij vanzelfsprekend.