Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2015 - 13:06:17
En vader Jos reed in Maleisië in 2001 een geweldige GP. Werd daarna zelfs even gelinkt aan Ferrari om teamgenoot te worden van vriend Michael Schumacher.
Vervolgens gekegelde Jos 2 weken later leider Juan Pablo Montoya van de baan. Vervolgens was hij ineens de schlemiel.

Dat was niet echt een debuutperiode van Jos.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 14 april 2015 - 15:52:19
Citaat van: Kootje op 14 april 2015 - 11:10:02
Ik sluit ook niets uit, maar verwacht slechts dat de ontbindende clausules vooral van de Red Bull zijde komen. Maar goed ... wat ik al zei: Ïk ken de ins en outs van zijn contract niet". Ik neem aan dat jullie die ook niet kennen, dus valt er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Mijn gedachten zijn duidelijk, die van jullie ook en dus laat ik het hier verder bij. Door discussiëren over iets waarvan we geen weet hebben is zinloos. ;)

Verstappen was wel gewild, ze zetten bij Red Bull niet zomaar een 17-jarige in een F1 auto. En als je gewild bent kan je eisen stellen.

Waar zeg ik dan dat hij niet gewild was? ::)



Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2015 - 13:07:49
Ik zou ook niet raar opkijken als Max Verstappen, als hij zo doorgaat, heel snel de plek krijgt van Kvyat bij Red Bull.
Maar dat is wel erg voorbarig  ;)

Ik ook niet. Maar niet omdat hij dat bepaald, maar omdat z'n werkgever Red Bull dat besluit nav beider prestaties. Heeft dus niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn van door het Verstappen kamp gevraagde ontsnappingsclausules. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 14 april 2015 - 17:00:17
Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2015 - 13:07:49
Ik zou ook niet raar opkijken als Max Verstappen, als hij zo doorgaat, heel snel de plek krijgt van Kvyat bij Red Bull.
Maar dat is wel erg voorbarig  ;)

Ik ook niet. Maar niet omdat hij dat bepaald, maar omdat z'n werkgever Red Bull dat besluit nav beider prestaties. Heeft dus niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn van door het Verstappen kamp gevraagde ontsnappingsclausules. ;)

In die hypothetische situatie speelt het contract van Kvyat ook mee natuurlijk. En uiteindelijk is het voor de korte termijn geen stap vooruit dus weet ik niet of de Verstappens daar überhaupt aan willen denken, mocht het realistisch worden.

Racingnews365

Je moet je alleen afvragen of Verstappen bij Red Bull op dit moment beter af is. Het probleem van Renault is niet 1,2,3 opgelost en Red Bull krijgt echt geen Mercedes of Ferrari motoren.

Voor een stap naar bijv. Ferrari waar het contract van Kimi afloopt of McLaren waar het contract van Button afloopt lijkt het nog wat vroeg,maar dat zou ook een mooie optie kunnen zijn.

Wel opvallend hoe relaxed Verstappen blijft na 2 uitvalbeurten in 3 races en 2x gemiste WK punten. Hij heeft weer volop zin in de GP van Bahrein

http://www.racingnews365.nl/max-verstappen-wil-revanche-tijdens-gp-bahrein/
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Tuesday

Citaat van: Racingnews365 op 14 april 2015 - 19:05:59
Je moet je alleen afvragen of Verstappen bij Red Bull op dit moment beter af is. Het probleem van Renault is niet 1,2,3 opgelost en Red Bull krijgt echt geen Mercedes of Ferrari motoren.
en Mercedes en Ferrari krijgen Max echt niet cadeau van RBR ;) dus dat zal afhangen van wat er in zn contract staat.

janke

Heeft Max Verstappen niet een 1 jarig contract?? Ik dacht zoiets gelezen te hebben. Dus einde seizoen kan hij toch doen wat hij wil?? Of ligt dat anders?
Some things are too important to be left in the past.

NielsD

Citaat van: Tuesday op 14 april 2015 - 19:14:53
Citaat van: Racingnews365 op 14 april 2015 - 19:05:59
Je moet je alleen afvragen of Verstappen bij Red Bull op dit moment beter af is. Het probleem van Renault is niet 1,2,3 opgelost en Red Bull krijgt echt geen Mercedes of Ferrari motoren.
en Mercedes en Ferrari krijgen Max echt niet cadeau van RBR ;) dus dat zal afhangen van wat er in zn contract staat.

En ga er maar vanuit dat Raymond Vermeulen duidelijke afspraken heeft gemaakt met RBR! ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Hoezo? Bij RBR weten ze vast ook wat van afspraken maken en contracten sluiten neem ik aan. We weten het niet.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 14 april 2015 - 21:50:25
Hoezo? Bij RBR weten ze vast ook wat van afspraken maken en contracten sluiten neem ik aan. We weten het niet.

Uiteindelijk kon Raymond natuurlijk de eisen stellen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Hoezo?

Omdat hij kon schermen met interesse van Ferrari en Mercedes? Hoe concreet was die interesse eigenlijk en wat hadden zij hem te bieden dan dat ze in 'n machtspositie schoof? Boden zij hem ook 'n racestoeltje en 'n 3-jarig contract, of bleef het bij hen slechts bij 'n informeel gesprekje (Ferrari) en opname in het oplieidingsteam zonder enige garantie op F1 (Mercedes)?

Wat ik al eerder zei, ik ken de ins en outs niet en weet dus niet of er aan hun eisen voldaan is. Maar wat ik wel weet is dat je eisenpakket heel snel minder waard wordt als er dus geen echte concurentie op de loer ligt die wel bereid zijn je eisen in te willigen. Dat soort concurentie was er imo niet, aangezien noch Mercedes, noch Ferrari hem 'n F1 zitje gaven.

NielsD

Citaat van: Kootje op 15 april 2015 - 09:49:50
Hoezo?

Omdat hij kon schermen met interesse van Ferrari en Mercedes? Hoe concreet was die interesse eigenlijk en wat hadden zij hem te bieden dan dat ze in 'n machtspositie schoof? Boden zij hem ook 'n racestoeltje en 'n 3-jarig contract, of bleef het bij hen slechts bij 'n informeel gesprekje (Ferrari) en opname in het oplieidingsteam zonder enige garantie op F1 (Mercedes)?

Wat ik al eerder zei, ik ken de ins en outs niet en weet dus niet of er aan hun eisen voldaan is. Maar wat ik wel weet is dat je eisenpakket heel snel minder waard wordt als er dus geen echte concurentie op de loer ligt die wel bereid zijn je eisen in te willigen. Dat soort concurentie was er imo niet, aangezien noch Mercedes, noch Ferrari hem 'n F1 zitje gaven.

Red Bull, Ferrari en Mercedes zaten allemaal aan hem te trekken. Uiteindelijk kozen ze voor Red Bull, met de voorwaarde dat hij dit jaar Formule 1 zou kunnen racen. Dat is dus vanuit henzelf gekomen, niet vanuit het Red Bull-kamp.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 14 april 2015 - 17:00:17

Waar zeg ik dan dat hij niet gewild was? ::)



Dat zeg je inderdaad niet specifiek.  :)

Maar je impliceert wel dat hij niet veel te vertellen heeft en zich moet schikken in wat Red Bull hem aanbiedt, dat is natuurlijk onzin, hij was erg gewild dus kon zeker eisen stellen. Anders zit hij op 17-jarige leeftijd na 1 seizoen F3 niet in een STR te toeren.

Dat ben je toch met me eens?

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 15 april 2015 - 11:36:33
Citaat van: Kootje op 15 april 2015 - 09:49:50
Hoezo?

Omdat hij kon schermen met interesse van Ferrari en Mercedes? Hoe concreet was die interesse eigenlijk en wat hadden zij hem te bieden dan dat ze in 'n machtspositie schoof? Boden zij hem ook 'n racestoeltje en 'n 3-jarig contract, of bleef het bij hen slechts bij 'n informeel gesprekje (Ferrari) en opname in het oplieidingsteam zonder enige garantie op F1 (Mercedes)?

Wat ik al eerder zei, ik ken de ins en outs niet en weet dus niet of er aan hun eisen voldaan is. Maar wat ik wel weet is dat je eisenpakket heel snel minder waard wordt als er dus geen echte concurentie op de loer ligt die wel bereid zijn je eisen in te willigen. Dat soort concurentie was er imo niet, aangezien noch Mercedes, noch Ferrari hem 'n F1 zitje gaven.

Red Bull, Ferrari en Mercedes zaten allemaal aan hem te trekken. Uiteindelijk kozen ze voor Red Bull, met de voorwaarde dat hij dit jaar Formule 1 zou kunnen racen. Dat is dus vanuit henzelf gekomen, niet vanuit het Red Bull-kamp.

Lees ik het nou verkeerd of impliceert dat dat het de eis was om na een jaar F3 de F1 in te gaan, ongeacht de resultaten in F3? Klinkt een beetje gek.

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 15 april 2015 - 12:11:59
Dat zeg je inderdaad niet specifiek.  :)

Maar je impliceert wel dat hij niet veel te vertellen heeft en zich moet schikken in wat Red Bull hem aanbiedt, dat is natuurlijk onzin, hij was erg gewild dus kon zeker eisen stellen. Anders zit hij op 17-jarige leeftijd na 1 seizoen F3 niet in een STR te toeren.

Dat ben je toch met me eens?

Nee. ;)


Citaat van: NielsD op 15 april 2015 - 11:36:33
Red Bull, Ferrari en Mercedes zaten allemaal aan hem te trekken. Uiteindelijk kozen ze voor Red Bull, met de voorwaarde dat hij dit jaar Formule 1 zou kunnen racen. Dat is dus vanuit henzelf gekomen, niet vanuit het Red Bull-kamp.

Nee, ze kozen voor Red Bull omdat zij, in tegenstelling tot Mercedes, hem wel 'n racezitje aanboden. Mercedes had hem slechts opgenomen in 'n niet bestaand talentenprogramma, terwijl Ferrari nooit concreet 'n aanbod gedaan heeft. Sorry, maar dan denk ik niet dat je in 'n positie bent om eisen te stellen.

0634

Dat is niet helemaal waar hoor, van Merc. Jij doet overkomen alsof ze met een wassen neus kwamen maar Jos heeft ooit verteld dat LAuda en Wolff bij hem op de stoep stonden. Dat doen ze niet zomaar. Die waren heel serieus. Natuurlijk nog geen F1, maar ergens anders onderbrengen en een testrijdersschap of zoiets was voor Max natuurlijk een geweldige stap.

Ik denk dat je jouw theorie eerder om moet draaien: was Merc niet gekomen, had Max niks te eisen gehad, en had hij nu nog geen F1 gereden.