Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:43:39
Citaat van: Sphinx op 30 maart 2015 - 11:44:52
De beter ingevoerde fans wel ja, degenen die alleen maar kijken omdat max mee is gaan doen en de televaag openslaan, tja die vormen zich een meer kortzichtige mening. Eerlijk gezegd is dit (tot nu toe) een goede situatie. Max en Sainz kunnen elkaar voortstuwen met een goede rivaliteit, maar ook neersabelen (zie Hamilton Rosberg, het viel me nog steeds op dat ze elkaar gisteren bijna niet aan keken na de race)

Een terzijde: waarom heb ik Carlos senior - een echt grote in de autosport - nog nergens voorbij zien komen terwijl ik pappa's Verstappen en Massa geregeld in beeld zag?

Omdat de Verstappens commercieel honderd keer interessanter zijn voor de Formule 1, dan Carlos Sainz Jr. en zijn papa.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

En Sainz senior heeft niet zijn eigen carriere eraan gegeven om zijn zoon te steunen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 22:49:17
Folkert: excuus of verklaring is me om het even. Als iemand niet ervaren genoeg is, zit ie te vroeg in de f1 (uiteraard wanneet je rookies vergelijkt. Als je button en verstappen vergelijkt is het anders natuurlijk).
oh het was ook niet bedoelt als critiek op jou mening of wat dan ook, het is meer mijn observatie. Ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar zie het iets anders. Ik zie geen probleem als Mensen zeggen dat Saintz meer ervaring heeft. Het is geen argument, slechts een observatie waarom het gaat zoals het gaat. En daar is in mijn ogen helemaal niks mis mee. Dus daarom zei ik het ook op die manier, ze roeien nu allebei met de riemen die ze hebben en ze zijn nu aan elkaar gewaagd. Hoe dat later gaat zijn moeten we dan maar zien, maar met deze 2 hebben we een mooie rivaliteit in een potentieel team. Zou mooi zijn als Max en Carlos STR gewoon naar boven sleuren en Max over 3 of 4 jaar gewoon wint en kampioen word met STR.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 30 maart 2015 - 12:49:48
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:43:39
Citaat van: Sphinx op 30 maart 2015 - 11:44:52
De beter ingevoerde fans wel ja, degenen die alleen maar kijken omdat max mee is gaan doen en de televaag openslaan, tja die vormen zich een meer kortzichtige mening. Eerlijk gezegd is dit (tot nu toe) een goede situatie. Max en Sainz kunnen elkaar voortstuwen met een goede rivaliteit, maar ook neersabelen (zie Hamilton Rosberg, het viel me nog steeds op dat ze elkaar gisteren bijna niet aan keken na de race)

Een terzijde: waarom heb ik Carlos senior - een echt grote in de autosport - nog nergens voorbij zien komen terwijl ik pappa's Verstappen en Massa geregeld in beeld zag?

Omdat de Verstappens commercieel honderd keer interessanter zijn voor de Formule 1, dan Carlos Sainz Jr. en zijn papa.

In Nederland misschien, maar de wereld bestaat uit meer dan Nederland. Zal best dat de naam Verstappen commercieel interessanter is dan Sainz, maar buiten dat het niet een reden is (die geeft Sphinx al) is het verschil in commerciële interesse echt niet zo heel groot (ik neem 'honderd keer' trouwens niet letterlijk).

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 30 maart 2015 - 13:59:59
Citaat van: NielsD op 30 maart 2015 - 12:49:48
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:43:39
Citaat van: Sphinx op 30 maart 2015 - 11:44:52
De beter ingevoerde fans wel ja, degenen die alleen maar kijken omdat max mee is gaan doen en de televaag openslaan, tja die vormen zich een meer kortzichtige mening. Eerlijk gezegd is dit (tot nu toe) een goede situatie. Max en Sainz kunnen elkaar voortstuwen met een goede rivaliteit, maar ook neersabelen (zie Hamilton Rosberg, het viel me nog steeds op dat ze elkaar gisteren bijna niet aan keken na de race)

Een terzijde: waarom heb ik Carlos senior - een echt grote in de autosport - nog nergens voorbij zien komen terwijl ik pappa's Verstappen en Massa geregeld in beeld zag?

Omdat de Verstappens commercieel honderd keer interessanter zijn voor de Formule 1, dan Carlos Sainz Jr. en zijn papa.

In Nederland misschien, maar de wereld bestaat uit meer dan Nederland. Zal best dat de naam Verstappen commercieel interessanter is dan Sainz, maar buiten dat het niet een reden is (die geeft Sphinx al) is het verschil in commerciële interesse echt niet zo heel groot (ik neem 'honderd keer' trouwens niet letterlijk).

Nou ja, de gehele Formule 1-wereld spreekt nu over Max Verstappen en ik denk wel degelijk dat het verschil maakt, ook buiten Nederland. Het heeft ook de Formule 3 een boost gegeven, als je kijkt naar het aantal inschrijvingen van dit jaar.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:43:39


Een terzijde: waarom heb ik Carlos senior - een echt grote in de autosport - nog nergens voorbij zien komen terwijl ik pappa's Verstappen en Massa geregeld in beeld zag?


Sainz jr. rijdt ook geen F1 na één jaar in de F3... ;) ;) ;) ...Er was veel ophef over de tiener Max Verstappen. De FIA heeft zelfs naar aanleiding van zijn contract bij STR het reglement aangepast.
Plus Jos Verstappen is oud-F1 coureur.


Ik denk dat hetzelfde ook zou zijn gebeurd als een van Nigel Mansell's zonen F1 zou rijden.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 30 maart 2015 - 16:02:33
Nou ja, de gehele Formule 1-wereld spreekt nu over Max Verstappen en ik denk wel degelijk dat het verschil maakt, ook buiten Nederland. Het heeft ook de Formule 3 een boost gegeven, als je kijkt naar het aantal inschrijvingen van dit jaar.

Dat is zo, maar heeft volgens mij weinig te maken met dat Carlos senior niet in de pitstraat rondloopt en Jos wel.

Formule 3 had al een behoorlijke hoeveelheid inschrijven, zitten we nu richting de veertig? Serieuze vraag, heb ik niet gevolgd verder.

Perton

Ja, 35 ofzo. Ik denk eerder dat de titel van rookie Ocon en de nieuwe superlicentieregels van de FIA de F3 populairder hebben gemaakt dan Verstappen zijn succes als ik heel eerlijk ben. Wel is het zo dat een paar gasten hem nadoen en direct vanuit de karts de F3 instappen. Zij hebben de reputatie van aan de ene kant talent te zijn, maar aan de andere kant ook wel goed gepresteerd te hebben omdat ze enorme rijkeluiskindjes zijn dus het is nog maar de vraag of ze diens prestaties kunnen evenaren. Verstappen zijn succes zal de F3 natuurlijk wel iets meer op de kaart hebben gezet, maar ik geloof echt niet dat elke coureur nu F3 wil rijden om Verstappen.

NielsD

Citaat van: Jehoentelaar op 30 maart 2015 - 16:13:17
Citaat van: NielsD op 30 maart 2015 - 16:02:33
Nou ja, de gehele Formule 1-wereld spreekt nu over Max Verstappen en ik denk wel degelijk dat het verschil maakt, ook buiten Nederland. Het heeft ook de Formule 3 een boost gegeven, als je kijkt naar het aantal inschrijvingen van dit jaar.

Dat is zo, maar heeft volgens mij weinig te maken met dat Carlos senior niet in de pitstraat rondloopt en Jos wel.

Formule 3 had al een behoorlijke hoeveelheid inschrijven, zitten we nu richting de veertig? Serieuze vraag, heb ik niet gevolgd verder.

50 aanvragen voor de Formule 3 dit jaar... 34 coureurs aan de start uit mijn hoofd.

Over Sainz:

Nouja, iedereen weet dat Jos een zeer belangrijk aandeel heeft gehad in de loopbaan van Max tot nu toe. Ze hebben het uiteindelijk helemaal samen gedaan, zo zie ik het.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Zo zullen heel veel mensen het zien, maar daar ging de discussie toch niet over?

Perton

Aanvragen zegt niks. Elke idioot met een raceteam kan zeggen dat ie mee wil doen, wil niet zeggen dat ie het budget ervoor bij elkaar vindt. Die 50 aanvragen hebben dan ook vooral te maken met teams die geïnteresseerd zijn in de klasse en niet zozeer coureurs (of ik moet me heel erg sterk vergissen). Daar heeft Verstappen nog minder mee te maken.

NielsD

Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:19:17
Aanvragen zegt niks. Elke idioot met een raceteam kan zeggen dat ie mee wil doen, wil niet zeggen dat ie het budget ervoor bij elkaar vindt. Die 50 aanvragen hebben dan ook vooral te maken met teams die geïnteresseerd zijn in de klasse en niet zozeer coureurs (of ik moet me heel erg sterk vergissen). Daar heeft Verstappen nog minder mee te maken.

Het gaat erom dat het een record was en een gevolg van het afgelopen F3-seizoen. Dat aanvragen niks zeggen maakt ff niet uit.

@Jehoentelaar, nou de discussie ging over niet over waarom Sainz zijn vader niet in pits loopt. Of er is sprake van een bepaalde miscommunicatie.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

#2157
Het is wel erg makkelijk geredeneerd om te zeggen dat het aan afgelopen seizoen lag. Gerhard Berger is jaren bezig geweest om de F3 weer op de kaart te zetten. In de tussentijd zijn ook de Britse en Duitse F3 verdwenen, het is nogal wiedes dat enkele van die teams hun pijlen dan richten op de Europese F3.

Wat dat betreft is de uitbreiding van de Europese F3 eigenlijk niet zo schokkend: het toonaangevende team uit de Duitse F3 (Motopark) is er bij gekomen, wat een logisch gevolg is van het verdwijnen van die klasse. Bovendien is Signature erbij gekomen, maar die waren dat vorig jaar al van plan, dus daar heeft 2014 verder niets mee te maken.

Dan heb je een handvol teams die een extra auto inzetten, wat ook gewoon het gevolg is van het groeien van de klasse, niet zozeer 2014. Uiteraard heeft 2014 een beetje geholpen, maar echt niet veel. Als dat een saai jaar geweest was met een kampioen als Rosenqvist zou je misschien op 31 auto's zijn gekomen, maar voor de rest is 2015 voor 90% het gevolg van andere omstandigheden dan 2014, laat staan dat Verstappen daar een rol in heeft gespeeld.

Jehoentelaar

Citaat van: NielsD op 30 maart 2015 - 16:30:43
Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:19:17
Aanvragen zegt niks. Elke idioot met een raceteam kan zeggen dat ie mee wil doen, wil niet zeggen dat ie het budget ervoor bij elkaar vindt. Die 50 aanvragen hebben dan ook vooral te maken met teams die geïnteresseerd zijn in de klasse en niet zozeer coureurs (of ik moet me heel erg sterk vergissen). Daar heeft Verstappen nog minder mee te maken.

Het gaat erom dat het een record was en een gevolg van het afgelopen F3-seizoen. Dat aanvragen niks zeggen maakt ff niet uit.

@Jehoentelaar, nou de discussie ging over niet over waarom Sainz zijn vader niet in pits loopt. Of er is sprake van een bepaalde miscommunicatie.

Volgens mij ging 'ie over daar wel over. Dat was althans waar in het voorgaande x aantal posts over werd gesproken en waar ik op inhaakte.

0634

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:19:08
Citaat van: Matthijs op 30 maart 2015 - 09:34:38
Verstappen voldoet aan mijn (torenhoge) verwachtingen en Sainz overtreft mijn (minder hoge) verwachtingen. Op dit moment doen ze het allebei supergoed. Maar ik ga me niet wagen aan wie beter is, dat is nu helemaal niet relevant. Laten we dat maar eens bekijken halverwege het seizoen.

Mooi geformuleerd. Ik denk dat Sainz heel velen (pijnlijk?) verrast.

Hij verrast mij eigenlijk in het geheel niet. Ik was eerder wat verrast door de lage verwachtingen hier voorafgaand aan dit seizoen. Het is ook heel positief voor Verstappen, dus waarom het überhaupt pijnlijk zou zijn weet ik niet.