Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 20:59:46
Dat deel van het circuit kennen ben ik het  dan ook wel mee eens, maar ik heb wel vaker voorbij zien komen dat Sainz meer ervaring in het autoracen heeft en dat vind ik overdreven.

En over Sainz en Verstappen, de voornaamste rode draad wat ik uiteindelijk toch duidelijk wilde maken is dat ik ze aan elkaar gewaagd vind en ik denk dat het per weekend wel zal verschillen wie net wat beter uit de verf komt. Over een heel seizoen genomen verwacht ik dat dat Verstappen zal zijn uiteindelijk.

Voor de rest ben ik het over dat ervaring-argument van jou ook wel eens. Daar moeten we ook eens mee stoppen. Net als met dat 'hij zou niet mogen rijden want hij heeft nog niet eens een rijbewijs' geleuter.

En verder, tja, ik hoop dat het Verstappen zal zijn. Maar vind Sainz sterk tot nu toe. Zag ook een filmpje met Johnny Herbert die ook echt aangeeft  een ontzettende sterk en fris duo te zien bij STR. De F1-wereld lijkt heel enthousiast over de jongste line-up ooit.

0634

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 21:57:19
Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 20:59:46
Dat deel van het circuit kennen ben ik het  dan ook wel mee eens, maar ik heb wel vaker voorbij zien komen dat Sainz meer ervaring in het autoracen heeft en dat vind ik overdreven.

Hoezo is dat overdreven dan, het is toch gewoon 'n feit?

16 races Formule BMW Europe (2010)
  9 races Formule BMW Pacific (2010)
18 races Formule Renault 2.0 Eurocup (4x 2010, 14x 2011)
  2 races Formule Renault 2.0 UK Winterseries (2010)
20 races Formule Renault 2.0 Northern European Cup (2011)
  4 races European Formule 3 Open (2010)
27 races Formule 3 Euroseries ( 3x 2011, 24x 2012)
26 races Brits Formule 3 (2012)
  6 races Macau GP (3x 2011, 3x 2012)
20 races FIA European Formula 3 Championship (2012)
  1 race  Masters of Formula 3 (2012)
16 races GP3 (2013)
26 races Formule Renault 3.5 (9x 2013, 17x 2014)
  2 races Formule 1 (2015)

193 races totaal, daar waar Max het met 49 races moet doen.

12 races Florida Winter Series
33 races FIA European Formula 3 Championship
  1 race  Masters of Formula 3
  1 race  Macau GP
  2 races Formule 1

Sainz jr. heft dus 4x zoveel autosportervaring dan Max. Dat kun je dan wel bagatelliseren, maar zal toch echt niet in het voordeel van Max werken.

Anders had Verstappen naast Vergne gereden. Die heeft nog veel meeeeer ervaring.

Perton

Folkert: excuus of verklaring is me om het even. Als iemand niet ervaren genoeg is, zit ie te vroeg in de f1 (uiteraard wanneet je rookies vergelijkt. Als je button en verstappen vergelijkt is het anders natuurlijk).

0634

Button is ook echt gewoon letterlijk twee keer zo oud...

Perton

Als verstappen 30 is, is button 60

0634


Kootje

Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 22:39:28
Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 22:33:18
Als verstappen last heeft van een gebrek aan ervaring had ie maar een jaar gp2 moeten rijden en is de f1 een jaar te vroeg gebleken. Ik zeg nergens dat hij niet minder ervaring heeft, ik vind het alleen geen excuus om te gebruiken. Hij is met een reden op zijn 17e gekomen.
Dan is hij er ook vrij laat bij tegenwoordig.....

Maar serieus, het word niet als excuus gebruikt, maar als verklaring waarom Sainz soms nog iets beter lijkt. Het kan zeker mee spelen allemaal en dat is voor beiden helemaal niet erg. Verstappen leert het wel en Saintz gebruikt het nu.

Precies. ;)

lieven

het is na 2 races nog veel te vroeg om te zeggen wie er de beste is van de 2.
laten we binnen 3 races het nog eens bekijken.

Maar ik weet zeker dat zijn Belgische kant hem nog ver voorruit gaat helpen! :p

Fietser

Citaat van: lieven op 30 maart 2015 - 07:56:07
het is na 2 races nog veel te vroeg om te zeggen wie er de beste is van de 2.
laten we binnen 3 races het nog eens bekijken.

Maar ik weet zeker dat zijn Belgische kant hem nog ver voorruit gaat helpen! :p

Grapje natuurlijk, maar nu even serieus: Belgische, Nederlandse of Oezbeekse kant maakt me niets uit. Ook zijn leeftijd of wel/niet rijbewijs of leerproces spelen m.i. geen rol meer. Slechts de stopwatch telt.

Matthijs

Verstappen voldoet aan mijn (torenhoge) verwachtingen en Sainz overtreft mijn (minder hoge) verwachtingen. Op dit moment doen ze het allebei supergoed. Maar ik ga me niet wagen aan wie beter is, dat is nu helemaal niet relevant. Laten we dat maar eens bekijken halverwege het seizoen.

Fietser

Citaat van: Matthijs op 30 maart 2015 - 09:34:38
Verstappen voldoet aan mijn (torenhoge) verwachtingen en Sainz overtreft mijn (minder hoge) verwachtingen. Op dit moment doen ze het allebei supergoed. Maar ik ga me niet wagen aan wie beter is, dat is nu helemaal niet relevant. Laten we dat maar eens bekijken halverwege het seizoen.

Mooi geformuleerd. Ik denk dat Sainz heel velen (pijnlijk?) verrast.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:19:08
Mooi geformuleerd. Ik denk dat Sainz heel velen (pijnlijk?) verrast.
Ik had het pijnlijk gevonden als Sainz de sterren van de hemel zou rijden en Verstappen door het ijs zou zakken. Nu ze allebei zo goed rijden vind ik het alleen maar tof en lees ik vrijwel uitsluitend lovende berichten over beide coureurs. Ik denk ook dat dergelijke rivaliteit goed is voor hen allebei. Ik was vorig jaar ook van mening dat de strijd tussen Verstappen en Ocon goed was voor (de ontwikkeling en de status) van beide coureurs.

NielsD

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:19:08
Citaat van: Matthijs op 30 maart 2015 - 09:34:38
Verstappen voldoet aan mijn (torenhoge) verwachtingen en Sainz overtreft mijn (minder hoge) verwachtingen. Op dit moment doen ze het allebei supergoed. Maar ik ga me niet wagen aan wie beter is, dat is nu helemaal niet relevant. Laten we dat maar eens bekijken halverwege het seizoen.

Mooi geformuleerd. Ik denk dat Sainz heel velen (pijnlijk?) verrast.

Pijnlijk verrast? Ik heb het gevoel dat veel mensen denken dat Sainz helemaal niets kan in vergelijking met Max. Dat is natuurlijk dikke onzin. Ik had wel verwacht dat Sainz zo zou presteren, het is geen pannenkoek of zo.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sphinx

De beter ingevoerde fans wel ja, degenen die alleen maar kijken omdat max mee is gaan doen en de televaag openslaan, tja die vormen zich een meer kortzichtige mening. Eerlijk gezegd is dit (tot nu toe) een goede situatie. Max en Sainz kunnen elkaar voortstuwen met een goede rivaliteit, maar ook neersabelen (zie Hamilton Rosberg, het viel me nog steeds op dat ze elkaar gisteren bijna niet aan keken na de race)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Citaat van: Sphinx op 30 maart 2015 - 11:44:52
De beter ingevoerde fans wel ja, degenen die alleen maar kijken omdat max mee is gaan doen en de televaag openslaan, tja die vormen zich een meer kortzichtige mening. Eerlijk gezegd is dit (tot nu toe) een goede situatie. Max en Sainz kunnen elkaar voortstuwen met een goede rivaliteit, maar ook neersabelen (zie Hamilton Rosberg, het viel me nog steeds op dat ze elkaar gisteren bijna niet aan keken na de race)

Eerlijk gezegd denk ik dat ook 'de beter ingevoerde fans' nogal verrast zijn over de snelheid van Sainz, zeker in een landje aan de Noordzee. Een terzijde: waarom heb ik Carlos senior - een echt grote in de autosport - nog nergens voorbij zien komen terwijl ik pappa's Verstappen en Massa geregeld in beeld zag?