Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 12:17:52
Absoluut. Echte racer dat ventje. Was zijn vader ook, maar Max is beter in Q en bovendien lijkt hij als mens veel evenwichtiger. Rustiger. Jos was een opgewonden standje, in en buiten de wagen.
Klopt, daarom is Jos ook zo'n goede coach voor Verstappen. Jos is nog steeds een grote kracht achter Max, zeker in het begin van zijn carrière, want daar kan hij fouten maken die hem goede race stoeltjes gaan kosten. Iets wat Jos zelf heeft ervaren.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 29 maart 2015 - 12:22:32
Gisteren zat ik de Engelse Sky te kijken en daar zeiden ze over het temperament van Max: "dat heeft ie van z'n moeder", waarna ze er nog grappend aan toevoegden dat die eigenlijk een betere coureur was dan Jos. :)


Dat aspect komt idd geheel op conto van mama Sophie :)

Kootje

Het beste van beide werelden. ;)

Tuesday

toch zie ik m uiteindelijk niet de stap naar RBR maken.

Kootje

Ik ook niet.

Net als bij RBR zelf, zie ik 'm eerder de stap naar de concurentie maken.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 12:42:22
Ik ook niet.

Net als bij RBR zelf, zie ik 'm eerder de stap naar de concurentie maken.
hij zit al bij de concurrentie (tenminste vandaag wel) ;) maar idd, het zal mij niet verbazen als ie over 2 jaar al bij Mercedes of Ferrari rijdt, als opvolger van Rosberg of Raikkonen. Tenzij ze liever een echte 2e rijder hebben. t is nog ff afwachten hoe lang zn ontwikkeling nog omhoog blijft schieten, maar als het zo doorgaat, dan heeft hij de stoeltjes voor het uitkiezen.

Perton

Over de start van de race zei Verstappen dit trouwens:

"Die Williams was heel goed weg", zei hij over de start. "Die hebben iets meer vermogen dan wij dus het voor hen iets gemakkelijker om uit de startblokken te schieten." Behalve Felipe Massa gingen ook Daniil Kvyat, Nico Hülkenberg en Marcus Ericsson in de eerste ronde de Toro Rosso voorbij. "Ik wilde niet te veel risico nemen tussen de eerste en tweede bocht. Bij de vierde bocht had ik een probleem met de remmen waardoor Ericsson me voorbij kon komen. Daarna ging ik wijd en kwam Hülkenberg er ook nog eens langs. Dat was dus niet ideaal."

Fietser

Geweldige race van deze jongeman. De start was wat minder, maar verder deed hij alles uitstekend. Toch hou ik een kleine reserve. Dit vanwege die andere rookie in het team. De jonge, en zeer sympathieke, Spanjaard lijkt mij op de vrij- en zaterdagen namelijk iets sneller dan Verstappen. Maar oké, het is pas het 2e raceweekend. En mocht Sainz de nieuwe Alonso blijken, dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Perton

Dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht, maar als hij Verstappen miniem verslaat, is Verstappen dus wellicht niet de nieuwe Alonso, maar net een stapje daaronder ;). Maar zo simpel zullen de overige teams niet redenen natuurlijk.

0634

Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 12:38:21
toch zie ik m uiteindelijk niet de stap naar RBR maken.

Nou ja, ik dus eigenlijk wel. Red Bull is toe aan een wederopbouw en een jonge publiekstrekker hebben ze al in eigen gelederen. Als die een moeizaam Red Bull jaar wordt zie ik ze zo maar - terecht of onterecht - Kvyat wippen om Max te promoveren. Al is het maar om de concurrentie voor te blijven in hun jacht op Max.

Maar goed, dit is allemaal speculatief. Mocht Max terugvallen dit seizoen en de hype afvlakken moeten we allemaal nog maar zien hoe het loopt. Maar een scenario waarbij Red Bull misschien komende zomer al Verstappen voor volgend jaar vastlegt zie ik wel gebeuren op dit moment.

Fietser

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 13:01:04
Dan is er inderdaad geen vuiltje aan de lucht, maar als hij Verstappen miniem verslaat, is Verstappen dus wellicht niet de nieuwe Alonso, maar net een stapje daaronder ;). Maar zo simpel zullen de overige teams niet redenen natuurlijk.

Zo bedoelde ik het ook. Vandaar mijn reserve.

Jozef

Als Sainz de nieuwe Alonso is en Verstappen ook van dat niveau is, dan zitten we in de F1 wel gebakken met een titanenstrijd voor de komende tien jaar. 8)

janke

Max heeft het dan wel uitstekend gedaan, maar ik vond Sainz toch ook niet slecht vanaf de 15de plek. Pakt (al)weer kostbare punten. Afwachten hoe het zich ontwikkeld. Allebei hebben ze de potentie om hogerop te komen. Maar Max zet volgens mij Sainz zomaar even niet aan de kant. Andersom net zo. Gezonde concurrentie. En daar plukt STR de vruchten van. Ze hebben een goede keuze gemaakt met beide heren. Maar ze zijn er nog lang niet, zie Sauber vandaag. De ene race top, de andere een teleurstelling.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Sainz doet het uitstekend inderdaad. Ik vind hem over de hele breedte eigenlijk net iets beter dan Verstappen momenteel, al is hij naar mijn idee denk ik ook net wat wisselvalliger. Het gaat sowieso een spannende strijd worden daar.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 16:43:06
Sainz doet het uitstekend inderdaad. Ik vind hem over de hele breedte eigenlijk net iets beter dan Verstappen momenteel, al is hij naar mijn idee denk ik ook net wat wisselvalliger. Het gaat sowieso een spannende strijd worden daar.

Klopt... we moeten ook niet vergeten dat Sainz wat meer ervaring heeft dan Max. Zeker in Formule-auto's. Zo had Sainz ook al eerder op Sepang geracet, Max niet. Maar ze zijn zeker aan elkaar gewaagd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is