Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 22:17:20
Ook in Quali ging hij achterstevoren. Verder gewoon goed gereden toen het moest.
oh ja, die bedoelde ik eigenlijk ook, dat was een kopie van wat ie ergens in de vrije training ook deed.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 15 maart 2015 - 22:02:45
Citaat van: Fietser op 15 maart 2015 - 21:43:33
Of het nu over de eerste 4 of de eerste 10 races gaat, Verstappen zal in zijn debuutseizoen - als alle ogen op de nieuwelingen zijn gericht - structureel sneller moeten zijn dan zijn teamgenoot.
Dit geldt natuurlijk ook voor Sainz - ik probeer objectief te zijn.
Los daarvan: mocht de jonge Spanjaard de komende paar wedstrijden minder snel blijken dan Verstappen (wat we hier te lande natuurlijk massaal hopen), dan betwijfel ik of men dan ook roept dat het nog lang niets betekent...
tja, de 1 is 20 en de ander 17, dat kun je al niet 1 op 1 vergelijken. Als je iemand van 17 neemt, moet je m ook minimaal 3 jaar de kans geven, tenzij hij er echt totaal niks van bakt. Verder hangt het natuurlijk ook van het niveau van Sainz af. Maar goed, ik denk dat Max Sainz uiteindelijk wel hebben kan, maar het is dit weekend wel duidelijk geworden dat Sainz ook geen koekebakker is (al maakte die wel 2x dezelfde knullige fout in de vrije training)

Ook ik vind - en hoop - dat iedereen een goede kans moet krijgen, maar de buitenwereld is per definitie oneerlijk = darwinisme.
Met de kwestie van Max' leeftijd mag nu niet meer geschermd worden, vind ik. Hij is goed bevonden voor de F1. Klaar! In dat cockpitje is er geen verschil tussen 17, 20 of 30. Daarbuiten mag hij nog gerust meezingen met K3.

Matthijs

Ik vond zowel Sainz, Verstappen als Nasr erg sterk deze race. Volwassen, constant, snel: complimenten aan alle 3. Wie er nu uiteindelijk beter was dan wie, dat zien we wel na een race of 5-10 wel.

Sabai

Beetje jammer dat vandaag op de radio bij zomertijd alweer meteen de vergelijking met Jos werd gemaakt ivm het uitvallen.  Oh oh oo wat hadden ze een lol . Was wel te verwachten dit.

Kootje

Tsja ... zo sprak ik vandaag ook iemand die beweerde dat Max het niet goed had gedaan, want hij was uitgevallen. Toen ik hem vroeg hoe dat dan zijn schuld was, was het antwoord: "Euh .... weet nie."

FolkertE

Citaat van: Sabai op 16 maart 2015 - 18:17:22
Beetje jammer dat vandaag op de radio bij zomertijd alweer meteen de vergelijking met Jos werd gemaakt ivm het uitvallen.  Oh oh oo wat hadden ze een lol . Was wel te verwachten dit.
Och, als het echt een klein grapje is in een serieus commentaar kan ik er ook wel om lachen. Maar het moet inderdaad niet bedoelt zijn om hem af te branden.

Sabai

Citaat van: Kootje op 16 maart 2015 - 18:21:16
Tsja ... zo sprak ik vandaag ook iemand die beweerde dat Max het niet goed had gedaan, want hij was uitgevallen. Toen ik hem vroeg hoe dat dan zijn schuld was, was het antwoord: "Euh .... weet nie."

Had ik ook. Ik zeg heb je de race gezien dan. Euh nee. Ik zeg wat lul je dan dom.

Perton

Betere vrienden zoeken. Mijne vragen me altijd gewoon geïnteresseerd naar zijn prestaties.

0634

Ik heb geen vrienden.  Alleen jullie.


LimburgF1

Sommige mensen denken volgens mij als een (Nederlandse) coureur uitvalt,
het gelijk zijn eigen fout is. Beetje jammer. Ook roepen dat Van der Garde slecht is bla, bla bla...
Maarja, dat zegt dan ook weer gelijk weer wat over hun Formule 1 kennis denk ik zo  :D

janke

Laat die sommige mensen dat toch lekker denken. Ik word er niet warm of koud van. Maar wat Fietser zegt dat Max toch moet presteren tegenover Sainz lijkt me duidelijk. Of hij 3 jaar jonger is doet er volgens mij niet toe. Het is natuurlijk wel een stap hè, kart, F3, F1. Maar daar is hij zelf met zijn vader ingestapt. Het is een groot talent. Maar er zijn er maar weinig in de historie die zo snel opkwamen in de F1 en het ver schopte. Een race of 4 of 10 vind ik  te weinig. Ik hoop van harte dat hij een grote wordt, maar dat heeft hij zelf in de hand. Maar zijn vader moet hem toch een keer los laten. Hoe eerder hoe beter. Maar dat vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

Citaat van: janke op 16 maart 2015 - 20:10:55
Laat die sommige mensen dat toch lekker denken. Ik word er niet warm of koud van. Maar wat Fietser zegt dat Max toch moet presteren tegenover Sainz lijkt me duidelijk. Of hij 3 jaar jonger is doet er volgens mij niet toe. Het is natuurlijk wel een stap hè, kart, F3, F1. Maar daar is hij zelf met zijn vader ingestapt. Het is een groot talent. Maar er zijn er maar weinig in de historie die zo snel opkwamen in de F1 en het ver schopte. Een race of 4 of 10 vind ik  te weinig. Ik hoop van harte dat hij een grote wordt, maar dat heeft hij zelf in de hand. Maar zijn vader moet hem toch een keer los laten. Hoe eerder hoe beter. Maar dat vind ik.
Janke helemaal mee eens, geef de jongen wat tijd. Dat zijn vader hem los zou moeten laten, ook mee eens maar geloof mij, dit gaat niet gebeuren.
Uit eigen ervaring ( mijn kids ) weet ik welke invloed je als ouder hebt op de ( top ) sport carrière van je
kind. 50%=talent cq wilskracht, 25%=training/coaching, 25% = ondersteuning ouders.
Jos gaat deze ondersteuning nooit loslaten ( of dit verstandig is laat ik het midden ), echter zoals ik al zei,ik spreek uit eigen ervaring.

LimburgF1

Ik had het in mijn reactie trouwens niet over mensen van dit forum  ;)
Maar mensen die geen Formule 1 volgen en toch van alles roepen.

Matthijs

Tja, ik weet dat sommigen mijn passie voor F1 (en karten btw) belachelijk maken. Maar ik ga gewoon niet in op de suggestieve vragen en geef gewoon oprecht antwoord.