Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 15 maart 2015 - 14:27:47
Maar het was zondag... sws geen school.
we hebben nog wel zondagsschool ;D.

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 15 maart 2015 - 13:49:25
Knappe race vandaag tot.. Hij hoeft zich nergens voor te schamen. Reed niemand in de weg en had een constante snelheid in zijn auto, erg jammer. Maar dit is pas race 1. Komt volgens mij wel goed met punten scoren ook al is de grid weer compleet.

ik denk dat Maleisië lastiger wordt voor Toro Rosso. Lange rechte stukken zullen in het nadeel werken van de Renault-motor.

Daarnaast zal Sauber een betere voorbereiding hebben (mistte VT1) en zal Lotus er in de race wel bij zijn. Evenals Bottas...

En Honda zal haar snelheid door het seizoen heen ook opvoeren. Al hoop ik ook dat Renault het doet. Het is nodig.
Voordeel van Renault, ze hebben de meeste "engine slots".

Belangrijk voor Max is nu vooral Sainz voorblijven...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Hebben ze die PU nog kunnen redden? Vind er niks van terug tot nu toe.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 15 maart 2015 - 15:25:48
Hebben ze die PU nog kunnen redden? Vind er niks van terug tot nu toe.

Dit is het enige wat ik erover vind, een kleine reactie van Renault:
CitaatFor Max, we had to retire due to a problem with the ICE that will be investigated and fixed for next race.

Neem aan dat het dan geen motorwissel kost.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 15 maart 2015 - 16:59:36Nog wel een opvallend uitspraak van vader Jos:
CitaatHet ziet er verder allemaal goed uit. Het belangrijkste voor Max is om dit seizoen veel ervaring op te doen en zoveel mogelijk te leren. Daarom rijden we dit jaar bij Toro Rosso en daarna zien we wel verder", besluit vader Verstappen.

Lol, "WE rijden bij Toro Rosso dit jaar". Ik hoop dat een journalist dit verkeerd heeft neergeschreven want anders gaat Jos over een aantal jaar nog in de weg zitten van Max als die houding niet verandert.

Fietser

Verstappen heeft het keurig gedaan in Melbourne. De vraag is echter of 'keurig' genoeg is in dit wereldje vol ongeduld. Nasr bijvoorbeeld, deed het ronduit geweldig. En ook teamgenoot Sainz was sterk. En de laatste, daar draait het dit jaar om. I.v.m. het verschil in bandenstrategie is het lastig vergelijken tussen Carlos en Max. Maar over het hele weekend genomen was Sainz toch echt de snellere, iets wat voor zeer velen (laten we eerlijk zijn) toch ietwat tegenvalt.
Afijn, het seizoen is nog piepjong. Maar de komende 3 races zal Verstappen zich toch echt voor zijn teamgenoot moeten zien te plaatsen. Dit i.v.m. het antwoord op de vraag of hij een topper wordt of de nieuwe Jan/Kevin Magnussen.

Jozef

Of de nieuwe Verstappen. :P

Maar even serieus, een carrière van iemand die op z'n 17de begint in de F1 wordt echt niet bepaald in de eerste 4 races.

LimburgF1

Precies. Ik denk dat je pas na ongeveer 10 races kan zeggen hoe Max tegenover zijn teamgenoot staat.
Ik heb echt wel vertrouwen in hem. Het is ook pas zijn eerste race. Pas na de eerste helft van het seizoen
kun je conclusies trekken.

Fietser

Of het nu over de eerste 4 of de eerste 10 races gaat, Verstappen zal in zijn debuutseizoen - als alle ogen op de nieuwelingen zijn gericht - structureel sneller moeten zijn dan zijn teamgenoot.
Dit geldt natuurlijk ook voor Sainz - ik probeer objectief te zijn.
Los daarvan: mocht de jonge Spanjaard de komende paar wedstrijden minder snel blijken dan Verstappen (wat we hier te lande natuurlijk massaal hopen), dan betwijfel ik of men dan ook roept dat het nog lang niets betekent...

Jozef

Volgens mij dus niet. Ze zitten in het opleidingsteam van Red Bull en het lijkt er niet meteen op dat er bij Red Bull snel een plek vrijkomt. Ricciardo zit daar nog wel een paar jaar vast gebeiteld, het is even afwachten of Kvyat goed genoeg is maar er is nog geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is. Dan hebben Verstappen en Sainz dus een paar jaar de tijd om elkaar de loef af te steken. Ze zijn niet ongeduldig bij Red Bull.

Zelfs Jaime Alguersuari, van alle talenten bij Toro Rosso mijns inziens toch de slechtst behandelde, kreeg 2,5 seizoen.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 15 maart 2015 - 21:43:33
Of het nu over de eerste 4 of de eerste 10 races gaat, Verstappen zal in zijn debuutseizoen - als alle ogen op de nieuwelingen zijn gericht - structureel sneller moeten zijn dan zijn teamgenoot.
Dit geldt natuurlijk ook voor Sainz - ik probeer objectief te zijn.
Los daarvan: mocht de jonge Spanjaard de komende paar wedstrijden minder snel blijken dan Verstappen (wat we hier te lande natuurlijk massaal hopen), dan betwijfel ik of men dan ook roept dat het nog lang niets betekent...
tja, de 1 is 20 en de ander 17, dat kun je al niet 1 op 1 vergelijken. Als je iemand van 17 neemt, moet je m ook minimaal 3 jaar de kans geven, tenzij hij er echt totaal niks van bakt. Verder hangt het natuurlijk ook van het niveau van Sainz af. Maar goed, ik denk dat Max Sainz uiteindelijk wel hebben kan, maar het is dit weekend wel duidelijk geworden dat Sainz ook geen koekebakker is (al maakte die wel 2x dezelfde knullige fout in de vrije training)

0634

Ook in Quali ging hij achterstevoren. Verder gewoon goed gereden toen het moest.

gloudiesaurus

Sainz was inderdaad wat sneller. Al hij ook voordeel uit VT3 waarin hij meer reed. Voor een rookie helpt zoiets.

Maar Verstappen moet zeker proberen voor Sainz te komen. Jammer dat Verstappen niet langer op softs kon rijden in de race.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Wel gaaf dat het NOS journaal met Max Verstappen opent.
Maxmania  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Max vertelde aan de NOS dat er een bougie kapot was gegaan. Dat lijkt me dus iig geen motor te kosten. Denk dat ze bougies gewoon mogen vervangen als het moet.