Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2015 - 06:14:23
Nope. Die gaat het podium niet halen. Wel verwacht ik, zoals hierboven ergens gesteld werd, van een groot talent dat er soms uitschieters tussen zullen zitten. Dat zal dan geen P3 zijn, maar wel eens hier en daar een keer Q3 halen of een P7 positie.
Inderdaad, maar p5/6 is ongeveer wel te vergelijken met P3 toen. Maar, met races zoals Hongarije afgelopen jaar, zie ik verstappen toch zomaar ineens kunnen verrassen en misschien toch een podium pakken.

Vieze baas

Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 22:25:29
Alonso viel best mee. Pakte eens een 19e startplek maar dat was het wel. Het was duidelijk dat hij heel erg goed was,maar ook hij verrichte geen wonderen

Alonso had best goede resultaten in veruit de slechtste auto van het veld. 18e plek in kwalificatie van Spanje, sneller dan 2 Bennetons en een Jaguar. tevens 18e in de kwalificatie van Imola en Oostenrijk. Daarnaast een 11e plek in de race in Suzuka, voor een Prost een BAR, 2 Arrows en zn teamgenoot.

Dat vind ik toch echt wel wonderen als je rijdt in een Minardi.

Kootje

Citaat van: FolkertE op 10 maart 2015 - 07:39:02
Citaat van: Jeroen op 10 maart 2015 - 06:14:23
Nope. Die gaat het podium niet halen. Wel verwacht ik, zoals hierboven ergens gesteld werd, van een groot talent dat er soms uitschieters tussen zullen zitten. Dat zal dan geen P3 zijn, maar wel eens hier en daar een keer Q3 halen of een P7 positie.
Inderdaad, maar p5/6 is ongeveer wel te vergelijken met P3 toen. Maar, met races zoals Hongarije afgelopen jaar, zie ik verstappen toch zomaar ineens kunnen verrassen en misschien toch een podium pakken.

Sluit ik ook niet uit, ik heb wel gekkere dingen gezien. Maar toch .... uitgaande van 'n normaal raceverloop mag je dat imo niet van hem verwachten. Dat is niet realistisch. Als hij af en toe Q3 rijd, her en der wat puntjes pakt en de overhand op Saintz heeft, doet hij het imo al meer dan uitstekend. Blijkt die STR ineens niet zo middelmatig, dan stel ik m'n verwachtingspatroon wel bij.

Zeeuw

Vind het lastig om een voorspelling voor Max te maken. Het zal vallen of staan met de performance van de STR bolide. In eerste plaatst zijn teamgenoot achter zich laten en af en toe een auto van niveau Williams achter je in de uitslag zou al goed zijn denk ik.

Hoewel de testen allemaal goed verlopen zijn is de snelheid op het rechte stuk wel een pak minder dan de echte top. Dat kun je wel compenseren tot zekere hoogte, maar dat zal van circuit tot circuit verschillen. Laat ik het er op houden dat wanneer hij zijn teamgenoot naar het tweede plan weet te verwijzen hij het al prima gedaan heeft.

Hoewel je stiekem wel op meer hoopt natuurlijk  8)

Kootje

Uiteraard hopen we op meer, maar je moet wel realistisch blijven. Podia en overwinningen, laat staan 'n wereldtitel, is dat niet. Althans ... nog niet, maar wie weet wat de toekomst hem gaat brengen. Voor dit seizoen echter .... nee, niet zolang er geen rare dingen gebeuren.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 10 maart 2015 - 11:23:15
Citaat van: FolkertE op 10 maart 2015 - 07:39:02
Citaat van: Jeroen op 10 maart 2015 - 06:14:23
Nope. Die gaat het podium niet halen. Wel verwacht ik, zoals hierboven ergens gesteld werd, van een groot talent dat er soms uitschieters tussen zullen zitten. Dat zal dan geen P3 zijn, maar wel eens hier en daar een keer Q3 halen of een P7 positie.
Inderdaad, maar p5/6 is ongeveer wel te vergelijken met P3 toen. Maar, met races zoals Hongarije afgelopen jaar, zie ik verstappen toch zomaar ineens kunnen verrassen en misschien toch een podium pakken.

Sluit ik ook niet uit, ik heb wel gekkere dingen gezien. Maar toch .... uitgaande van 'n normaal raceverloop mag je dat imo niet van hem verwachten. Dat is niet realistisch. Als hij af en toe Q3 rijd, her en der wat puntjes pakt en de overhand op Saintz heeft, doet hij het imo al meer dan uitstekend. Blijkt die STR ineens niet zo middelmatig, dan stel ik m'n verwachtingspatroon wel bij.
Natuurlijk verwacht ik dat ook niet. Ik verwacht hem normaliter rond de p6-10. Hij zal wel dat beetje extra kunnen brengen wat hem voorbij een aantal andere rijders brengt.

Perton

Afgaande op zijn reputatie in de F3 zal dat beetje extra hem ook een paar botsingen opleveren. Da's geen kritiek natuurlijk, want dat hoort erbij. Maar de vraag is of hij dat binnen een paar races van zich af kan schudden zoals Grosjean deed, en die had er een heel seizoen voor nodig, of dat zijn prestaties als een Magnussen alleen maar minder en minder worden.

Gezien de mentale weerbaarheid die hij vooralsnog heeft laten zien zet ik 99% van mijn geld overigens op de eerste optie.

Kootje

@Folkert,

Was ook niet zozeer aan jouw adres gericht, maar meer in z'n algemeenheid. Als ik bijvoorbeeld de reacties op bv GPUpdate lees, dan zijn er toch 'n hoop die te hoge verwachtingen hebben.


Citaat van: Perton op 10 maart 2015 - 13:32:27
Afgaande op zijn reputatie in de F3 zal dat beetje extra hem ook een paar botsingen opleveren. Da's geen kritiek natuurlijk, want dat hoort erbij. Maar de vraag is of hij dat binnen een paar races van zich af kan schudden zoals Grosjean deed, en die had er een heel seizoen voor nodig, of dat zijn prestaties als een Magnussen alleen maar minder en minder worden.

Gezien de mentale weerbaarheid die hij vooralsnog heeft laten zien zet ik 99% van mijn geld overigens op de eerste optie.

Je laatste zin zegt het al. ;)

Hamilton#44

Citaat van: Vieze baas op 10 maart 2015 - 10:10:07
Citaat van: Perton op 09 maart 2015 - 22:25:29
Alonso viel best mee. Pakte eens een 19e startplek maar dat was het wel. Het was duidelijk dat hij heel erg goed was,maar ook hij verrichte geen wonderen

Alonso had best goede resultaten in veruit de slechtste auto van het veld. 18e plek in kwalificatie van Spanje, sneller dan 2 Bennetons en een Jaguar. tevens 18e in de kwalificatie van Imola en Oostenrijk. Daarnaast een 11e plek in de race in Suzuka, voor een Prost een BAR, 2 Arrows en zn teamgenoot.

Dat vind ik toch echt wel wonderen als je rijdt in een Minardi.

Dat klopt, maar Prost en Arrows waren toen ook niet heel veel meer. En Minardi draaide compleet om Alonso, zijn teamgenoten waren er alleen om geld in het laatje te brengen. Dat waren geen coureurs ala Sainz dus dat relativeert de prestaties ook weer enigzins.

Begrijp me niet verkeerd, de prestaties waren goed en Alonso is erg goed maar de omstandigheden waren ook ideaal voor hem. Dat kon je wel aan zijn manager destijds, de sluwe Flavio overlaten.

Arthur

Ik heb goede verwachtingen maar geen torenhoge. Uitrijden zonder schade is het uitgangspunt lijkt mij. En vergeet ook niet de performance van de STR. Top 10 zou ik al een megaprestatie vinden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Gewoon dat ding aan de finish brengen en profiteren van wat anderen laten liggen.

Matthijs

Lijkt me dat het voornaamste doel van Verstappen is om structureel Sainz te verslaan en niet te vaak te crashen. Dat is het enige dat hij in de hand heeft.

rafael25

Max Verstappen had bij zijn geboorte al raceolie in zijn aderen , bij de karts was Max al een fenomeen. En nu wat hij tot op heden in de trainingen heeft laten zien kun je je ogen niet geloven . 17 jaar en zo professioneel naar zijn 1e GP toegeleefd heeft is op zich al heel byzonder . Max kan een hele ,, grootte ' worden.

Hamilton#44

Als je naar zijn loopbaan kijkt is er in ieder geval geen reden om aan te nemen dat hij het niet goed zou doen.

Snap ook niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over zijn leeftijd, als je goed genoeg bent, ben je klaar.
In motogp rijden toch ook gasten van 15-16 op die motorfietsen rond

Sphinx

Voor Marc Marquez eerste Motogp seizoen heeft Repsol Honda anders dispensatie aan moeten vragen. Moto3 (toen nog 125cc) en Moto2 waren geen probleem, maar eigenlijk was Marquez te jong. Het voordeel is dat Dorna Spaans is en meestal een oogje toeknijpt. Als het niet Marquez maar Stefan Bradl was geweest, hadden ze veel moeilijker kunnen doen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!