Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Trots is wat anders dan doodgegooid worden met VERSTAPPEN IS EEN HEROS. Als er een test is geweest wil ik in de titel kunnen lezen wie snelste is, niet een nieuwsbericht met de titel "Verstappen eindigt als vijfde tijdens test." Ik vermijd Nederlandse sites de laatste tijd steeds meer.

Niet alles wat over Verstappen geschreven wordt kan worden verdedigd met: "We moeten trots op hem zijn." Men mag ook best kritisch zijn op de godenverklaring die de media lijken te doen. Dan wordt er heus niet meteen "doorgeslagen de andere kant op." Want volgens mij is iedereen hier erg benieuwd naar de prestaties van Verstappen.

En tsja, inderdaad zeggen ze feitelijk niets verkeerd, maar dat is net alsof je bij Sutil bij elk nieuwsbericht gaat zetten: "De veroordeelde crimineel." Ook feitelijk niet onjuist, maar ook niet zo relevant voor het nieuwsartikel zelf. En die relevantie is er ook niet als er een nieuwsartikel gaat over dat Verstappen de meeste ronden heeft gereden. (Ik weet niet welke woorden racexpress in welke artikelen gebruikt, ik gebruik gewoon even een fictief voorbeeld).

Sphinx

het is al eens eerder gezegd, maar wat nu als max net als kvyat vorig jaar een heel gewoon debuut heeft: 9e, 10e, DNF, 14e etc. Soms een puntje, soms is ie sneller dan Sainz en soms niet. Gaat die verafgoding dan net zoals bij Jos omslaan in verstappen-haat? Zal de eerste DNF meteen GRINDBAAAAAAAAK twitteraars uitlokken? Klagen en afzagen zijn nl. iets typisch nederlands. Ik ben geen fan van Acda en de Munnik, maar het nummer voetstuk slaat de spijker op zn kop:

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Racingnews365

Inderdaad Sphinx, jij deelt mijn mening.

De lat wordt nu wel erg hoog gelegd, waarbij zelfs ik kan Limbodansen....

De STR is maar een hele normale auto. Zou me echt verbazen als STR 4e of 5e wordt bij de constructeurs. Kvyat kende een leuk debuut met een paar keer Q3 en een vijfde kwalificatie in Rusland.

Maar om nu net te doen alsof Formule 1 nu Formule Verstappen is geworden... dat gaat me te ver! En zelfs sites als GPupdate doen daar aan mee en dat had ik niet verwacht..

Simpel: Max is straks een van de 18 coureurs. Niemand kijkt dan naar leeftijd als hij 10 WK punten haalt of 10 keer crasht. Formule 1 is een harde leerschool waarin je, hoe jong je ook bent, ook direct moet presteren. Versla Sainz en je hebt een mooie carriere.

ps. Ik weet ook wel dat een artikel met een halve zolen kop erin als 'Sainz parkeert auto in de grindbak' en Max Verstappen bijna snelste tijdens test' het beter doen dan 'Maldonado snelste, Verstappen tweede'

Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Hamilton#44

Citaat van: Perton op 23 februari 2015 - 13:15:59
Trots is wat anders dan doodgegooid worden met VERSTAPPEN IS EEN HEROS. Als er een test is geweest wil ik in de titel kunnen lezen wie snelste is, niet een nieuwsbericht met de titel "Verstappen eindigt als vijfde tijdens test." Ik vermijd Nederlandse sites de laatste tijd steeds meer.

Misschien kan je dat dan ook beter doen.  :)

In andere landen is het echt niet veel anders wat betreft omgang met hun eigen coureurs.

Sabai

Ik word er ook een beetje moe van. Als je de het live commentaar over de test bij gpupdate leest is het Verstappen voor en Verstappen na. Nu volg ik Teds notebook veel informatiever.

Perton

Citaat van: Hamilton#44 op 23 februari 2015 - 16:49:56
Citaat van: Perton op 23 februari 2015 - 13:15:59
Trots is wat anders dan doodgegooid worden met VERSTAPPEN IS EEN HEROS. Als er een test is geweest wil ik in de titel kunnen lezen wie snelste is, niet een nieuwsbericht met de titel "Verstappen eindigt als vijfde tijdens test." Ik vermijd Nederlandse sites de laatste tijd steeds meer.

Misschien kan je dat dan ook beter doen.  :)

In andere landen is het echt niet veel anders wat betreft omgang met hun eigen coureurs.
Daadwerkelijk professionele websites hebben het echt niet over de ultratalented Hamilton of el súper talentoso Alonso. wat je zegt is simpelweg onwaar. Dat ze chauvinistisch zijn over hun eigen coureurs is wat anders, en als de Nederlandse media dat ook zouden zijn, zou ik er ook geen moeite mee hebben. Maar de Nederlandse media zijn niet enkel chauvinistisch, ze beschouwen het als een achtste wereldwonder. Net zo vervelend als de dag dat James Rodriguez zijn real contract ondertekende en ik net die dag heel veel in taxi's moest reizen. elke radiozender had het er non stop over.

Mensen mogen dat allemaal prima vinden, maar dan met termen komen dat mensen die daarin niet meegaan "compleet de andere kant opslaan" is eigenlijk een klein beetje lachwekkend. racingnews zit zelfs achter een verstappen fansite en als ik diens posts lees gaat het ook hem wat ver. Dat zegt wel wat.

0634

Ik vond het AD gisteren te ver gaan met hun JC vergelijking. Inmiddels heb ik vernomen waarom ze Max zo ophemelden.

Voor de rest... ach, gezond chauvimisme. Vergeet niet dat Helmut Marko er zelf volop aan meedoet.

Kootje

Ach ... de Nederlandse media doet nu niets anders dan dat de Britse deed bij het debuut van Hamilton, de Duitse bij het debuut van Vettel etc. Das inherent aan 'n uitermate getalenteerde landgenoot die debuteert, was bij Jos niet anders. Ik zou het storender vinden als de buitenlandse media zoals bv de Britse versie van GPUpdate,continu over Max schrijft. Dat is echter niet het geval, dus .... vind het wel prima zo.


Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 23 februari 2015 - 17:41:51
Ach ... de Nederlandse media doet nu niets anders dan dat de Britse deed bij het debuut van Hamilton, de Duitse bij het debuut van Vettel etc. Das inherent aan 'n uitermate getalenteerde landgenoot die debuteert,

Precies en waarom zou het niet mogen? Als je je eraan ergert moet je maar andere media dan de Nederlandse gaan lezen lijkt me.

Perton

#1929
Hetzelfde argument als: "Als je het geluid van de motoren niets vindt, moet je maar stoppen met Formule 1 kijken." Wat een kinderachtige flauwekul. O wee als je ook maar enige kritische geluiden laat horen in de Max Verstappen-context, stel je eens voor dat mensen dat zouden doen ::). Echt hele erge kinderachtige aanstellerij. Niemand zegt hier dat de Nederlandse media niet mogen doen wat ze doen. Ik snap ook wel waarom ze het doen, het trekt namelijk lezers en dus geld. Maar no way in hell dat je op autosport.com als titel zal lezen: "Hamilton fourth on first day of testing" of op Marca.com "Alonso corre más vueltas que la competencia." (Dit uiteraard als titel van het testverslag zelf, er een apart artikel aan wijden is natuurlijk een ander verhaal). Er is wel degelijk een verschil met buitenlandse media, maar dat argument heb je al eerder genegeerd en je kan vervolgens alleen met one-liners komen in de trant van: "Ze doen het allemaal" (wat al feitelijk onjuist is. Ja ze doen het allemaal, maar niet zó overdreven als de Nederlandse) en "Dan lees je het toch niet".

Overigens nu niet gaan janken om mijn post en de termen kinderachtig. Als het je niet bevalt, lees je het toch lekker niet.

Franky R.


Racingnews365

Massa is vergeten hoe zijn carriere begon :-*
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Perton

Tsja het aloude ook even zo vaak weerlegde argument dat Verstappen geen ervaring zou hebben. Daar zijn maar twee woorden argumentatie tegen nodig: Kimi Raikkonen. Zijn laatste argument vind ik ook nergens op slaan eerlijk gezegd, want Verstappen is een uitzondering. Dus hem vergelijken met de normale route is gewoon onzinnig. Alle andere coureurs gaan nog wél via de normale route, dat Verstappen dat niet doet, is alleen maar meer een bevestiging dat hij een uitzonderlijk talent is. Wat wel zo is, en dat ben ik met Tom Blomqvist eens, is dat het wel wat discutabel is dat allerlei karttalenten dit jaar ook direct de F3-overstap maken, omdat Verstappen het heeft gedaan. Maar goed, dat heeft verder niks met Massa zijn uitspraken te maken noch met Verstappen zelf.

Perton

#1933
Citaat van: Racingnews365 op 24 februari 2015 - 19:59:32
Massa is vergeten hoe zijn carriere begon :-*
Ik denk dat Massa dat juist absoluut niet vergeten is, aangezien hij juist zegt dat hij zelf eigenlijk te jong/onervaren was voor de Formule 1. Het lijkt me juist duidelijk dat Massa geleerd heeft van zijn eigen verleden.

-edit- hmm beetje vaak juist gezegd, excuses. Maar ik vond je post een beetje onzin, omdat Massa het juist (is ie weer :P) zijn eigen verleden erbij heeft betrokken. Niet dat ik het verder met hem eens ben over Verstappen

sjakie

dit zal wel weer een meltdown veroorzaken op RTL GP Magazine facebook en verstappen.nl  ::)