Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Racingnews365

Ben wel heel benieuwd hoe de media aandacht voor Max Verstappen zich ontwikkeld als die STR zo rond p14 bivakeert op de grid en Max continu 11e wordt en moet knokken voor een laatste WK punt.

Is dan de magie en de media aandacht wereldwijd en ook in Nederland ineens weg? Ik vind het namelijk allemaal erg overdreven! Hie r in Nederland wordt je er bijna gek van. Iedere dag weer een interview, weer een column, weer een hoop geouwehoer in de ruimte

"max is zo volwassen"
"Max gaat zus, Max gaat zo"
"de eerste auto van Max"
"de eerste test van Max"

Lijkt wel alsof het klootjesvolk daarnaast ook weer wakker is geworden en na 1994 weer onder dr steen vandaan is gekomen: Max Grindbak Verstappen en dat soort onzin.

Nee, laat het seizoen maar lekker beginnen en gewoon eens kijken hoe goed die STR is. Zelfs 'autosportkenners' laten zich verleiden tot uitspraken over Max en het komende seizoen. Hij rijdt in een STR! Niet in een Ferrari! Als die auto icm de Renault motor een beetje tegenvalt rij je net zo hopeloos rond als Sauber in 2014 en moet je blij zijn met ieder WK punt. Het team is nog nooit van het niveau van bijv. Force India geweest dat het kon strijden om de podiumplaatsen en 150 WK punten in een jaar bij elkaar reed, en ik verwacht in 2015 niet dat daar verandering in gaat komen.

En de carriere van Max? Zal allemaal wel goed komen als hij echt zo goed is. Dan is het plan nog altijd: 2 jaar STR en dan RBR. Maar dat geldt ook voor Sainz. De beste van die twee zal een mooie carriere krijgen in de Formule 1.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Hamilton#44

Als het aan Helmut Marko ligt gaat Verstappen naar Red Bull, dat weet ik zeker, anders haalt hij hem op 17-jarige leeftijd niet naar STR. Sainz zal echt beter moeten zijn dan Max wil hij Max verslaan in de strijd om het stoeltje over 1 of 2 jaar.

Zijn ze gelijkwaardig dan word het zeker Max, die heeft dan immers ook de meeste potentie getoond, Sainz is drie jaar ouder en heeft meer ervaring. Denk dat het vanuit het Sainz kamp misschien niet zo'n slimme zet is geweest om naast Max in te stappen. Aan de andere kant krijg je niet veel kansen natuurlijk, zeker niet bij Red bull/STR.

Het ideale scenario voor Max is dat hij goed presteert in 2015 en dat Ricciardo in 2016 al naar een ander team gaat (Ferrari of McLaren) of dat Kvyat tegen valt zodat Verstappen in 2016 al bij Red Bull kan instappen. STR is een mooi team om je debuut te maken maar je moet er ook niet te lang zitten, er zijn heel snel weer new kids on the block, zeker in het Red Bull programma. Als je eenmaal bij Red Bull zit en je presteert, dan zit je gebeiteld. Zie Vettel en Ricciardo, beiden meervoudig GP-winnaars en zelfs meervoudig WK.

Matthijs

Tja, Max is afhankelijk van het materiaal, net als elke andere coureur. Dus daarom is het niet terecht om heldendaden van hem te verwachten.

Toch denk ik dat Max écht heel bijzonder is, en niet alleen omdat het een Nederlander is. Dus daarom betrap ik me erop dat ik bijna elk nieuws rondom Verstappen interessant vind.

Ik denk dat de voordelen van een hype groter zijn dan de nadelen. Verstappen Sr. werd ook uitgelachen en bespot, maar dankzij de hype rondom hem is Formule 1 in Nederland groot geworden, schoten kartbanen als paddenstoelen uit de grond en werden er in no-time twee nieuwe Formule 1-tijdschriften uitgebracht. Om maar wat te noemen.

Perton

Citaat van: Racingnews365 op 20 februari 2015 - 13:37:12

Lijkt wel alsof het klootjesvolk daarnaast ook weer wakker is geworden en na 1994 weer onder dr steen vandaan is gekomen
Dan snap je ook waarom die dagelijkse media-aandacht er is. Ik lees de artikelen over Verstappen al niet meer. Vind het allemaal pure bullshit. Voor de rest wel eens met wat Matthijs schrijft, behalve dat ik het nieuws dus niet interessant vind.

Racingnews365

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2015 - 16:01:14
Tja, Max is afhankelijk van het materiaal, net als elke andere coureur. Dus daarom is het niet terecht om heldendaden van hem te verwachten.

Toch denk ik dat Max écht heel bijzonder is, en niet alleen omdat het een Nederlander is. Dus daarom betrap ik me erop dat ik bijna elk nieuws rondom Verstappen interessant vind.

Ik denk dat de voordelen van een hype groter zijn dan de nadelen. Verstappen Sr. werd ook uitgelachen en bespot, maar dankzij de hype rondom hem is Formule 1 in Nederland groot geworden, schoten kartbanen als paddenstoelen uit de grond en werden er in no-time twee nieuwe Formule 1-tijdschriften uitgebracht. Om maar wat te noemen.

Zijn hype zal erg afhankelijk zijn van successen. Als de STR10 nu eens erg tegenvalt rijdt hij ineens bijna achteraan rond. Nadeel van het verdwijnen van Catheram en Marussia is dat een team als STR, Sauber of Force India ook eens laatste gaat worden tijdens een race. Misschien wel op plek 12 of zo, maar wat is de tendens dan?

Jos Verstappen was een aantal jaar booming hier, was ook de eerste ECHTE formule 1 coureur uit Nederland. Ondanks zijn schamele prestaties bleven veel fans hem trouw en Jos hen helaas niet.. zoals bij de A1 GP. Max oogt rustiger dan zijn vader, bedachtzamer, minder agressief en laat zich juist niet gek maken.

Ieder artikel over Max is nu positief, terwijl hij nog geen F1 race gereden heeft. Zijn testtijden worden door het klapvee op verstappen.nl de hemel in geprezen. Zelfs de volgorde van de testdagen wordt daar zo uitgelegd dat Max een voorkeurspostitie binnen het team heeft, zijn snelheid buitengewoon is etc. Ik zit dr simpel in: Ga lekker racen jong! Talent komt vanzelf naar boven en bijzonder talent herken je zo. Vettel, Schumacher, Senna lieten ook in een mindere auto zien dan ze rondjes om hun teamgenoten reden.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Jehoentelaar

Zo werkt dat met hypes in de media. Zijn complete studies over bij elkaar geschreven. De media zelf heeft er - uiteraard - een behoorlijk aandeel in.

Miguel

"RTL GP Magazine" gaat volgende maand hun naam veranderen in "RTL GP Max Verstappen Fan Club Magazine", is het woord op straat.
Peace out yo.

0634

Dat heb ik ook gehoord. Bovendien wordt GPPits 'GPMax, RaceXpress wordt 'MaXpress', Telesport wordt 'TeleMax' en GPUpdate wordt 'MaxUpdate.

Naar verluidt wordt Sport1 trouwens Max1, maar ik weet niet of dat echt waar is of flauwekul.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:13:50
Dat heb ik ook gehoord. Bovendien wordt GPPits 'GPMax, RaceXpress wordt 'MaXpress', Telesport wordt 'TeleMax' en GPUpdate wordt 'MaxUpdate.

Naar verluidt wordt Sport1 trouwens Max1, maar ik weet niet of dat echt waar is of flauwekul.
;D ;D ;D

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:13:50
Dat heb ik ook gehoord. Bovendien wordt GPPits 'GPMax, RaceXpress wordt 'MaXpress', Telesport wordt 'TeleMax' en GPUpdate wordt 'MaxUpdate.

Naar verluidt wordt Sport1 trouwens Max1, maar ik weet niet of dat echt waar is of flauwekul.

;D ;D ;D

Zo werkt het nu eenmaal in de media... met Jos Verstappen was het ook altijd zo.
Maar Max doet het gewoon uitstekend. Dus ik denk ook dat het een mooi jaar wordt.

Maar podiums gaat hij niet halen. Af en toe wel wat punten zou al ontzettend knap zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:13:50
Dat heb ik ook gehoord. Bovendien wordt GPPits 'GPMax, RaceXpress wordt 'MaXpress', Telesport wordt 'TeleMax' en GPUpdate wordt 'MaxUpdate.

Naar verluidt wordt Sport1 trouwens Max1, maar ik weet niet of dat echt waar is of flauwekul.

En baggeraar Boskalis wordt Max Verstappen Grindproductie B.V. ;)

Miguel

Citaat van: Jozef op 21 februari 2015 - 21:28:16
En baggeraar Boskalis wordt Max Verstappen Grindproductie B.V. ;)
Ba-dum-tss.
Peace out yo.

Hamilton#44

De hype rondom Max is natuurlijk ook het gevolg van zijn uitmuntende presteren.
Hij is een soort Raikkonen 2.0

Voor een klein autosportland als Nederland is dat natuurlijk ongekend.

Racingnews365

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2015 - 13:13:50
Dat heb ik ook gehoord. Bovendien wordt GPPits 'GPMax, RaceXpress wordt 'MaXpress', Telesport wordt 'TeleMax' en GPUpdate wordt 'MaxUpdate.

Naar verluidt wordt Sport1 trouwens Max1, maar ik weet niet of dat echt waar is of flauwekul.

RaceXpres zijn ook van die lekkertjes. In ieder artikel staat steevast:

- de jonge Limburger
- het buitengewone talent van Max
- de uitzonderlijke Verstappen
- de 17 jarige Max

en dan zijn tijden gaan vergelijk op SS banden van een dag eerder met die van Sainz en roepen: ZIE JE WEL VERSTAPPEN IS SUPPPPPERRRR SNELL!!!

excuus voor capslocks, maar ze doen daar net alsof ze op de markt staan :D
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Hamilton#44

Tsja, dat kan je ze toch moeilijk kwalijk nemen? Feitelijk zeggen ze niks verkeerd, hij is ook een uitzonderlijk jong talent, anders word hij niet op zijn 17e gevraagd om voor STR te gaan rijden.

Je hoeft niet chauvinistisch te zijn maar je moet ook niet doorslaan naar de andere kant. Dit is onze kans om ooit een coureur te hebben die regelmatig races gaat winnen in F1. Daar mogen we best trots op zijn.