Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

0634

Nou nee. Er staat dat Alonso nooit overwogen is omdat hij niet in de filosofie past. Of hij haalbaar was, daar wordt niet over gerept en is vanwege Horner's argumentatie dus ook niet relevant.

Misschien waren ze een jaar eerder minder stellig in hun overtuiging, dat kan, maar ook toen wezen ze uiteindelijk Raikkonen af en kozen ze voor een interne oplossing. Ook toen hielden ze vast aan hun visie. Door Ricciardo's presteren zullen ze alleen maar meer overtuigd zijn.

Ik zal niet beweren dat Red Bull nooit meer een ervaren rijder zal overnemen,  maar het zal in eerste instantie intern worden opgelost. Indien de opties goed g enoeg zijn.

Ik ben het dan ook oneens met Kootje, als ik op alle berichtgeving afga, dat Red Bull wel moest omdat er niks anders voorhanden was. Het was eenvoudigweg hun visie.

Maikel0230

Daar kan ik inkomen en ik zeg ook niet dat het niet waar is. Ik kan mij alleen moeilijk inbeelden dat als een coureur als Alonso, die toch wel door de meesten op de grid als een van de meeste complete coureurs te boek staat en zichtbaar genoeg heeft van Ferrari, dat je hem niet in overweging neemt, ook al vind je dat hij niet echt in je visie past, je kan altijd proberen hem te paaien en zien of hij niet bereid is zich in aan die visie aan te passen want dat moeten alle coureurs die van team ver anderen toch wel doen.

Zelfs binnen Red Bul zelf, STR is toch wel een heel ander teams qua werking dan RBR.

Maar goed, nogmaals dat is wat ik er persoonlijk over denk, ik wil Horner best geloven dat ze nu echt 100% voor de eigen vijver gaan en dat is niet meer dan terecht als ik lees dat STR tegenwoordig ook al 100 miljoen euro budget heeft per jaar, das een pak meer dan in het Minardi tijdperk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Als de visie is: 'geen dertigers' en 'eigen jeugd eerst' valt Alonso niet te paaien. Zoals gezegd: de keuze van een jaar eerder en het succes ervan zal hun wellicht verder gesterkt hebben in hun visie.  Misschien twijfelden ze eerst nog, maar sinds Ricciardo niet meer.

Overigens geloof ik niet in '100%' volgens de eigen visie. Het talent kan immers ook een jaartje minder zijn.

Kootje

Vooropgesteld dat je het niet met me eens hoeft te zijn hoor, maar ik vind het wel vreemd dat je de woorden van Horner klakkeloos voor waar aanneemt, terwijl je de woorden van Marko dat Alonso niet beschikbaar was gewoon negeert. Woorden die juist mijn visie dat Red Bull simpelweg geen andere/betere optie had dan voor de eigen jeugd te gaan. Marko's woorden zijn nu eenmaal woorden die slechts op één wijze interpreteerbaar zijn, terwijl die van Horner ook gezien kunnen worden zoals Tuesday ze al interpreteerde.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 17 februari 2015 - 23:35:37
waarom zou je anders STR nog nodig hebben.
Om coureurs op te leiden. Dat is niet hetzelfde als "Er is voor de tweede keer in een jaar tijd (of een jaar en een paar maanden dan) een opening, dus we moeten per se altijd een coureur van STR kiezen."

0634

Citaat van: Kootje op 18 februari 2015 - 00:26:42
Vooropgesteld dat je het niet met me eens hoeft te zijn hoor, maar ik vind het wel vreemd dat je de woorden van Horner klakkeloos voor waar aanneemt, terwijl je de woorden van Marko dat Alonso niet beschikbaar was gewoon negeert. Woorden die juist mijn visie dat Red Bull simpelweg geen andere/betere optie had dan voor de eigen jeugd te gaan. Marko's woorden zijn nu eenmaal woorden die slechts op één wijze interpreteerbaar zijn, terwijl die van Horner ook gezien kunnen worden zoals Tuesday ze al interpreteerde.

Ik had al gezegd: als wat Horner zegt (aannemende dat hij dat gezegd heeft) de visie van Red Bull is, en Red Bulls handelen ondersteunt die woorden, doet het er helemaal niet toe of Alonso wel of niet beschikbaar was.


0634

En verder: tja, iedereen mag en moet vooral geloven wat hij denkt of vindt, maar Red Bull is bewust een opleiding begonnen, heeft een tweede F1-team aangeschaft en plukt daar links en rechts wat talenten uit voor Red Bull. De laatste rijder die ze aantrokken van buitenaf was Webber of zo, dat is toch al weer heel wat jaren terug.

Verder zegt Marko

CitaatQ: Daniil Kvyat was probably surprised to move to a top team after only one year in F1 racing...
HM: We do have the cosy situation of having a pool of great talents we can choose from as we want. And believe me, we wouldn't have promoted him if we didn't believe that he can deliver!

Q: Does that mean that if you had not had confidence Daniil could do the job you would have looked to hire an outside hand?
HM: Yes, we would have considered that.

Dus ja, ze sluiten het niet uit om iemand van buitenaf aan te trekken als het nodig is, maar eigen kweek geniet in mijn ogen duidelijk de voorkeur. Dat maakt Kvyat dus geen gedwongen keuze maar een overtuigde keuze die getuigd van een bepaalde visie.

Maar ja, je hoeft het niet te geloven, dat is prima verder, maar in mijn ogen duidt werkelijk alles erop, zowel het handelen als de uitspraken.

Kootje

Ik zeg ook niet dat ze die filosofie niet hebben, dat geloof ik best, maar die filosofie is niet heilig zoals jij ons wil doen geloven. Het feit dat ze vorig jaar nog Kimi aan probeerden te trekken is wat dat betreft voor mij alleszeggend. Daarom ben ik ervan overtuigd dat als een Alonso beschikbaar was geweest, ze dan geprobeerd hadden hem aan te trekken. Echter was die niet op de markt en ja .... dan hoef je 'm ook niet meer te overwegen en kun je makkelijk roepen dat het niet in je filosofie past, diezelfde filosofie die men al heeft sinds de oprichting van STR en 'n jaar eerder ook al niet heilig bleek.

Leroy

Horner heeft in een interview na de bewuste bekendmaking van de promotie van kvyat ook aangegeven dat ze eerst fernando als mogelijke opvolger zagen... enkel is dit afgeketst omdat ze niet weer een hypotheek wilden leggen voor zijn iemand met zijn salaris...

Leroy

misschien een tip voor de mensen die het niet gelezen hebben/gezien hebben...
in het tv topic heb ik een manier gezet om gratis f1 te kijken zonder dat je een sport 1 abo hoeft aan te schaffen

Kootje

Citaat van: Leroy op 18 februari 2015 - 10:22:35
misschien een tip voor de mensen die het niet gelezen hebben/gezien hebben...
in het tv topic heb ik een manier gezet om gratis f1 te kijken zonder dat je een sport 1 abo hoeft aan te schaffen


Citaat van: Miguel op 18 februari 2015 - 10:30:10
Zojuist geïnstalleerd, hele computer onder de virussen en trojans. Thanks!


Dank je, ik kijk wel weer RTL+ en BBC als ik Sport1 niet meer kan betalen.

Leroy

kootje Lees mijn reactie eronder...

en het ging me de android tv box (de link die ik er bij gezet had van alieexpress..)

Citaat van: Leroy op 18 februari 2015 - 10:36:54
vreemd... ik heb hem 100% werkend zonder virussen...

op http://kodi.tv/ kan je de virus vrije downloaden...

ik heb hem even opnieuw gedownload om het zelf te bekijken... maar tref geen enkele virus aan...

misschien had je bij het downloaden van andere bestanden een goede virusscanner moeten gebruiken?


Leroy

maar natuurlijk hoef je het niet te downloaden ;)

Ik ben in ieder geval gelukkig dat ik geen Sport 1 pakket meer hoef te nemen...

de box werkt geweldig ... en op deze PC heb ik Kodi ook werkend... zonder virussen...

het was een tip en geen verplichting  :)


Tuesday

Citaat van: Kootje op 18 februari 2015 - 10:19:27
Ik zeg ook niet dat ze die filosofie niet hebben, dat geloof ik best, maar die filosofie is niet heilig zoals jij ons wil doen geloven. Het feit dat ze vorig jaar nog Kimi aan probeerden te trekken is wat dat betreft voor mij alleszeggend. Daarom ben ik ervan overtuigd dat als een Alonso beschikbaar was geweest, ze dan geprobeerd hadden hem aan te trekken. Echter was die niet op de markt en ja .... dan hoef je 'm ook niet meer te overwegen en kun je makkelijk roepen dat het niet in je filosofie past, diezelfde filosofie die men al heeft sinds de oprichting van STR en 'n jaar eerder ook al niet heilig bleek.
en de jaren ervoor ook, want hoe vaak hebben ze Webber niet een nieuw contract gegeven terwijl hij al dik in de 30 was? natuurlijk viel daar van alles voor te zeggen, maar dat geeft wel aan dat je Horner zn uitspraak met een korreltje zout moet nemen. Maar goed, met het succes van Ricciardo en de dominantie van Mercedes waren ze wellicht bereid wat meer risico te nemen.

Leroy

Citaat van: Tuesday op 18 februari 2015 - 10:54:00
met het succes van Ricciardo en de dominantie van Mercedes waren ze wellicht bereid wat meer risico te nemen.


Lijkt mij eigenlijk ook ja... ze hebben momenteel toch niet zoveel te verliezen... of je zet een relatief onervaren coureur en je zorgt voor doorstroming van de jongere coureurs ... met als gevolg dat je het opleidings programma toch serieus neemt ...

of je neemt een ervaren coureur die centen wilt zien ...