Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

De voornaamste reden dat TheJudge het zo vaak bij het rechte eind heeft, is omdat ie elk gerucht dat gaande is meldt. En dergelijke voorspellingen onthoudt men nou eenmaal veel duidelijker dan de geruchten die onwaar bleken te zijn. Niet helemaal hetzelfde, maar te vergelijken met een Forer-effect.

Voor de rest, tsja volgens mij is Verstappen de nieuwe wunderboy van Helmut Marko, dat begint inmiddels wel duidelijk te worden *. Dus hem zal sowieso wel de hand boven het hoofd worden gehouden, maar ik geloof er niet zo in dat hij dit jaar al de overstap naar Red Bull maakt. Als er enige kern van waarheid in het gerucht zit dat Red Bull dit zou overwegen geven ze al aan dat ze veel te haastig Kvyat een contract hebben gegeven toen Vettel huilend in een hotelkamer vertelde te vertrekken.

* Voor er weer allemaal mensen gaan lopen steigeren: ik bedoel dit in positieve zin.

lieven

Ze hadden niet veel andere keus.
STR is hun opleidingsteam dus ze moesten wel iemand daaruit nemen.
Hadden ze dat niet gedaan was er geen bestaansreden meer voor STR.

Ik kan erin komen dat moest Max echt super goed rijden en Kvyat niet, ze hem in de RB gaan zetten.
Zo heeft hij dan een half seizoen om de RB onder de knie te krijgen om dan volgend seizoen te vlammen.
Maar dit scenario kan er alleen maar komen als Max echt knalt met de STR.

Matthijs

Citaat van: lieven op 17 februari 2015 - 08:57:15
Ze hadden niet veel andere keus.
STR is hun opleidingsteam dus ze moesten wel iemand daaruit nemen.
Hadden ze dat niet gedaan was er geen bestaansreden meer voor STR.
Ik denk inderdaad dat het zo gegaan is. Red Bull zat vorig jaar na het vertrek van Vettel in een spagaat: Kvyat was eigenlijk nog niet ervaren genoeg voor de overstap naar het 'grote' team, maar Vergne was het jaar ervoor al niet goed genoeg bevonden. Dus, dan maar risico nemen met Kvyat in plaats van te kiezen voor 'tweede keus' Vergne. Past wel bij de bedrijfsfilosofie.

Citaat van: lieven op 17 februari 2015 - 08:57:15
Ik kan erin komen dat moest Max echt super goed rijden en Kvyat niet, ze hem in de RB gaan zetten.
Zo heeft hij dan een half seizoen om de RB onder de knie te krijgen om dan volgend seizoen te vlammen.
Maar dit scenario kan er alleen maar komen als Max echt knalt met de STR.
Ik hoop echt dat dit niet het scenario wordt, bovendien kan ik het me niet voorstellen. Red Bull is keihard naar hun eigen rijders, maar elke coureur krijgt altijd wel minimaal 2 jaar de kans om zich te bewijzen. Waarom zou het voor Kvyat anders zijn? Bovendien lijkt het me niet goed voor Verstappen, hij heeft al genoeg te leren bij Toro Rosso.

lieven

Het gaat allemaal afhangen van hoe goed max in de F1 is.
Als hij echt super is zou ik hem toch ook zo snel mogelijk in mijn topwagen willen.
F1 is nog altijd big busseniss en waarom een super talent in jouw slechte wagen laten zitten als je hem in jouw top wagen kan zetten?

Maarja hij is nog jong he...

Perton

Red Bull heeft een jaar eerder al bewezen naar het opleidingsteam te kijken door Ricciardo in te zetten ipv Raikkonen. Dat hoeven ze niet jaar na jaar te bewijzen. Ze waren er heel erg goed mee weggekomen als ze hadden gezegd: Vergne hebben we te licht bevonden (want Ricciardo is boven hem gekozen) en Kvyat is nog te onervaren. Ik vind het flauwekul om te zeggen dat ze wel iemand van STR 'moesten' nemen na het vertrek van Vettel. Na Webber was ik het er volledig mee eens en gebruikte ik dat argument ook, maar in het geval van Vettel vind ik dat eigenlijk niet aan de orde.

Matthijs

Citaat van: Perton op 17 februari 2015 - 15:39:18Ik vind het flauwekul om te zeggen dat ze wel iemand van STR 'moesten' nemen na het vertrek van Vettel.
Het lijkt er toch sterk op dat Red Bull het heel belangrijk vond om het signaal 'eigen mensen eerst' uit te stralen. Of ze zien in Kvyat zo'n groot talent dat ze het aandurven, dat is natuurlijk ook goed mogelijk.

Perton

Ik zeg niet dat Red Bull het niet gedaan heeft, ik zeg dat het flauwekul is dat Red Bull daar een soort van verplicht toe was en dat ze, zoals lieven stelt, geen andere keus hadden. Dát deel vind ik flauwekul, juist omdat ze een jaar eerder hebben bewezen wel degelijk 'eigen opleiding eerst' te hanteren. Maar ja, als in twee jaar na elkaar een ervaren man verdwijnt, dan is het niet zo gek dat er na dat tweede jaar niet direct iemand klaar staat voor promotie, dus zou Red Bull er in mijn ogen prima mee weggekomen zijn Kvyat nog een jaar bij STR te houden. Zoals lieven stelt (en daar reageerde ik op) had Red Bull die optie eigenlijk niet. En daar ben ik het persoonlijk volkomen mee oneens. Dat staat los van hoe Red Bull daadwerkelijk heeft gehandeld.

Kootje

Die optie hebben ze altijd. In de eerste plaats moet je namelijk altijd kijken naar wat het beste voor je team is en dat hoeft niet perse 'n eigen jeugdtalent te zijn. Deden ze ook toen Webber wegging met Kimi, maar als die topper dan niet haalbaar blijkt (om wat voor reden dan ook) en er is niets beters voorhanden, dan kun je alsnog terugvallen op je jeugd. In het geval van Kvyat was er gewoonweg niets anders voorhanden. Alle toppers waren al onder de pannen en binnen de eigen jeugdopleiding was Vergne al eerder te licht bevonden. Dus ja ... in zekere zin moesten ze wel, maar verplicht ... nee, dat niet.

0634

Dat is niet helemaal waar. Alonso was toen een mogelijkheid maar ze stelden openlijk niet voor hem te gaan. Dus die keuze voor eigen talent maakten ze zelf.

Tuesday

Marko heeft destijds wel gezegd dat volgens hun informatie Alonso reeds bezet was. En een jaar eerder overwogen ze ook om Raikkonen aan te trekken. Eigen jeugd is zeker niet heilig, maar krijgt bij min of meer gelijke geschiktheid natuurlijk wel de voorkeur. Salariseisen spelen wellicht ook nog een (kleine) rol.

0634

Nou ja, Horner zegt het heel anders. Die zegt onomstotelijk dat Alonso nooit is overwogen.

CitaatHorner said Red Bull only ever wanted one of its youngsters to step up in the event that Vettel left.

When asked if Alonso was considered for the drive, Horner said: "The reality is not really.

"Fernando is a wonderful driver, but our philosophy and policy is to invest inwardly, invest in youth and give youngsters a chance."

Ze stellen duidelijk voor jeugd te gaan en hen een kans te geven. Met Ricciardo en Kvyat hebben ze dat met recente keuzes ook laten zien. Ze zullen vast wel eens om zich heen kijken, ongetwijfeld, maar uiteindelijk zijn hun daden helder en zo stellen ze het ook.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 februari 2015 - 22:36:04
Nou ja, Horner zegt het heel anders. Die zegt onomstotelijk dat Alonso nooit is overwogen.

CitaatHorner said Red Bull only ever wanted one of its youngsters to step up in the event that Vettel left.

When asked if Alonso was considered for the drive, Horner said: "The reality is not really.

"Fernando is a wonderful driver, but our philosophy and policy is to invest inwardly, invest in youth and give youngsters a chance."

Ze stellen duidelijk voor jeugd te gaan en hen een kans te geven. Met Ricciardo en Kvyat hebben ze dat met recente keuzes ook laten zien. Ze zullen vast wel eens om zich heen kijken, ongetwijfeld, maar uiteindelijk zijn hun daden helder en zo stellen ze het ook.
maar volgens Marko was Alonso dus niet beschikbaar. Dus hoef je t ook niet te overwegen. Raikkonen was wel beschikbaar en werd ook overwogen.

0634

Prima. Er staat wat compleet anders, maar het is aan jou om er een vrije interpretatie aan te geven.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 februari 2015 - 23:01:23
Prima. Er staat wat compleet anders, maar het is aan jou om er een vrije interpretatie aan te geven.
tja, dat kan prima naast elkaar toch? Raikkonen werd vorig jaar ook overwogen, dus wat Horner zegt kan nooit de enige verklaring zijn dat Alonso niet in beeld was.

Maikel0230

Nou ja, ik denk dat ze bij Red Bull ook wel wisten toen Vettel ineens aankondigde de overstap te wagen dat Alonso al met McLaren/Honda in gesprek was en dat ze daar niet echt meer tussenin konden geraken.

Wat misschien ook meespeelde is dat ze doordat Raikkonen in 2013 overwogen werd als kandidaat en dat ze hem toen misliepen ze niet echt meer geneigd zijn om voor oudere coureurs te gaan en met andere woorden er nu echt voor kiezen om uit eigen vijver te selecteren zoals Horner beweerde, waarom zou je anders STR nog nodig hebben.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25